Clasa a II-a * 2012-2013 * (2)

Clasa a II-a * 2012-2013 * (2) | Autor: szivarvany

Link direct la acest mesaj

*Clasa a II-a*

[1]


*Clasa I*

[1], [2], [3], [4], [5], [6], [7], {8},[9], [10], [11], [12], [13], [14], [15], [16], [17]


Structura anului scolar 2012-2013

Semestrul I
•17 septembrie 2012 (luni) - 21 decembrie 2012 (vineri) - > cursuri;
•5 noiembrie (luni) - 11 noiembrie 2012 (duminica) - > vacanta pentru clasele din invatamantul primar si grupele din invatamantul prescolar; ceilalti copii continua cursurile;
•22 decembrie 2012 (sambata) -13 ianuarie 2013 (duminica) - > Vacanta de iarna.

Semestrul al II-lea
•14 ianuarie 2013 (luni) - 5 aprilie 2013 (vineri) - > Cursuri;
•1 (luni) - 5 aprilie (vineri) - > Saptamana "Scoala Altfel";
•6 aprilie 2013 (sambata) - 13 aprilie 2013 (duminica) - > Vacanta de primavara;•14 aprilie 2013 (luni) - 21 iunie 2013 (vineri) – Cursuri.
•Cursurile claselor terminale din invatamantul liceal se incheie in data de 31 mai 2013.
•Cursurile claselor a VIII-a se incheie in data de 14 iunie 2013.
Vacanta de vara
22 iunie 2013 (sambata) - 8 septembrie 2013 (duminica).



Bibliografii:
clasele I-II
www.bizoo.ro/usermedia/downloads/sale_specs/366383_1266878657.pdf" target="_blank">cls.a III-a
cls.a IV-a

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

Aveti idee daca exista si daca da unde, manuale de romana si de mate pt clasa a doua on line. Sau le are cineva in format electronic?
Ca ma mai conversez cu Bia la telefon pana ajung acasa cu privire la teme si alta ar fi sa am si eu in fata manualul sa vorbim aceeasi limba...ca asa, pana imi citeste, pana inteleg....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mada spune:

eveline, imi pare rau nu te pot ajuta.

noi tot cu teme multe, dar multe si nu exagerez deloc.
cum va descurcati cu trecerea peste ordin, ieri au facut si scaderea deja, dar scrisa desfasurat? noi ne da batai de cap, nu mari dar exista.
In rest deja oboseala, mare lucru nu apuca sa faca ziua, vrea la balet, dar nu stiu efectiv cand as putea sa o duc poate in we.
o zi buna


Ilinca si Rares

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns manuelacrina spune:


Noi nu am ajuns la scoala la "trecere peste ordin" ... dar am mai exersat noi asa calcul mental, oral, de cate ori avem ocazia ... le face completand pana la zeci intregi si apoi calculeaza diferenta ... de genul 14 + 8 = (14 + 6) +2 = 20+2=22.

Noi avem mari probleme in continuare cu germana ... ce nu-si aminteste completeaza "la mare arta" cu cuvinte din engleza ...
Deocamdata engleza nu a "contaminat-o" cu germana.
... si mie mi se pare ca le da si mult, cate 2 pagini de propozitii scrie la fiecare ora de germana (eu de abia reusesc sa le citesc si nu retin mare lucru )/ 4 pagini pe saptamana.
... si e si greu de explicat ca substantivele se scriu cu litera mare ("ce sunt substantivele ?"), cand se foloseste das / der / die ... ei inca nu au notiunile de gramatica ... si asa, ori invata propozitiile pe derost ori nu le retine deloc ... ori le combina cu cele stiute din engleza "This is Hase" ...

... sper sa trecem peste perioada asta, ca deocamdata am impresia ca merge degeaba la orele alea de germana.
... tare necajita sunt.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mada spune:

Manuela despre asta vorbeam si eu, la noi vad ca asa le spune, desfasurat, adica trebuie sa formeze zeci si apoi e mai simplu.

eu facusem cu ea, dar oral sau scris dar punea direct rezultatul.
eu am uitat si de fapt nici nu m-am gandit la metoda asta si am bulversat-o...



Ilinca si Rares

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Manuelacrina, referitor la substantivele scrise cu litera mare, explicatia ar fi ca trebuie sa scrie cu litera mare cuvintele ce exprima ceva ce pot atinge. La noi asta a fost prima explicatie, la clasa I. Apoi, pentru ca repede au intrebat si de altele (al meu mi-a spus ca de ce sa scrie vise cu litera mare, ca nu poate atinge visele ), li s-a explicat ca ceea ce pot numara (un vis, mai multe vise) se scrie cu litera mare. Despre completarea cu cuvinte din alta limba, e o faza, va trece. Asta este exact ce-ti spuneam, nevoia de comunicare e mai mare decat cunostintele si copilul nu se opreste sa mearga la dictionar, de exemplu, sau la cartea de gramatica ci completeaza cu cuvantul care ii lipseste in forma in care o crede. Profesorul ar trebui insa sa stie asta, sa se astepte si sa nu faca un capat de tara. Eu cred ca trebuie doar corectati sistematic pana invata.

Ai nostri au inceput deja notiuni simple de gramatica, adica substantivul (cu care erau cat de cat familiarizati din clasa I din cauza scrierii particulare) iar acum li se vorbeste de verb. Bine in sensul de "Tunworter" adica in traducere "cuvantul care face ceva". Si nu prea au probleme, daca sunt luati incet.

Despre trecerea peste ordin si la noi se dau exercitii de pe fise cu asta, pentru ca manualul le prevede un pic mai tarziu. Ba chiar au facut si cateva notiuni de inmultire. Bine, e lejer facut, la nivelul de siruri scrise din 10 in 10, din 5 in 5, din 3 in 3. Deocamdata merg, cel putin la nivel cognitiv. Insa al meu baiat greseste destul de mult din neatentie si cu asta ne cam luptam...



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Roxana_G spune:

La noi merge foarte bine matematica, a inteles trecerea peste ordin si lucreaza cu placere. Dar la romana e jale. Voiam sa va rog sa imi spuneti cam ce fac ai vostri - ma refer la materie si teme. Au dat test ieri sa explice cuvinte simple, gen livada si comoara, si nu s-a descurcat. Cu ortogramele a fost chinul pamantului, acum pare ca le a inteles. Eu una nu inteleg ce ar trebui sa stie la inceput de clasa a2a si cum dintr-o data, dupa clasa 1 in care invatau scrisul si cititul, trebuie sa stie ortograme, punctuatie, m inainte de p si b, sinonime si explicatii pentru cuvinte noi cu care nu au avut contact. Luni o sa vorbesc cu doamna la scoala sa vad ce trebuie sa stie fiica-mea si sa mai lucrez cu ea acasa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

Si a mea are teme multe multe multe. Nu grele insa multe....si nu vad rostul, ca dupa o zi de scoala si o extrascolara (in cazul nostru inotul) e atat de obosita incat a ajuns sa greseasca pe la teme de oboseala/neatentie nu din nestiinta.


Noi adunarea/scaderea cu trecere peste ordin, cinstit va zic am facut-o in vacanta de vara. Incetul incetucul si acum o stapaneste super la modul ca face in cap pe loc...bine, cu mici greseli din cand in cand, insa rar si de obicei greseste cu o unitate.
La fel am descompus si noi initial.
La adunarea 6+8 i-am zis "gandeste-te cat ii mai trebuie lui 6 sa ajunga la 10; 4; bine, ia 4 din 8 cat mai ramane? 4...si cu 10 ce l-am format inainte? 14" ok, cam asta era...si azi, si maine si acu stie.
La scadere, am invatat-o sa scada din 10 si sa adune ala din care de fapt scadea....adica 23-4 de exemplu: 4 din 10 plus 3...deci 6+3=9; si din 2 scadem 10 (din care l-am scazut pe 4); na....:)))))), daca voi ati inteles ceva. Cand am explicat parea mai logic decat cand citesc aici ce am scris.
Important e sa prinda ideea si apoi sa exerseze.

La scoala, efectiv nici ea nu a ajuns inca la calcule de genul asta, am impresia ca sunt mai incolo in manual...sau ma insl?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

ROXANA - cred ca am postat in acelasi timp; regula cu m inainte de p si b au facut-o inca de anul trecut si acum chiar ii taxeaza daca mai scapa cate un n; sinonime au facut mult mult mult de tot anul trecut precum si antonime, bine, la ei se cheama cuvinte cu inteles asemanator si cuvinte cu inteles opus. Precum si cuvinte cu mai multe intelesuri, intr-una fac propozitii in care sa se evidentieze toate sensurile unui cuvant.
Din punctul meu de vedere, fiind facute inca de anul trecut a mea trebuie sa le stie, si da, le stie. Cu semnele de punctuatie la fel, doamna le da inca de anul trecut dictari la care nu le specifica ce semne de punctuatie trebuie sa foloseasca. Ei trebuie sa puna dupa intonatia doamnei virgula, semnul exclamarii, sau dupa forma propozitiei semnul intrebarii, puncft sau linie de dialog.

Ortogramele: ni s-a spus la sedinta ca abia se apuca de ele, am luat si un auxiliar cu de-astea si pe peretii clasei au aparut planse cu toate ortogramele si cu diferentele intre ele si tot ele scrise fara liniuta :)). Cica nu-i va depuncta daca inca le scriu incorect dar trebuie sa le invatam anul asta bla bla bla...
Acum sa va zic sincer, a mea citeste enorm pt varsta ei, lucru care nu poate decat sa ma bucure. Citind a intalnit ortograme inevitabil si asa s-a obisnuit cu ele incat le stie pe (aproape) toate, rar de tot le greseste, chiar a fost felicitata ca la nu-s ce test a scris cu ortograme, raspunzand la niste intrebari, fara greseala. Dar v-am zis, datorita cititului a invatat ca pur si simplu asa se scriu, asta e forma lor. Daca o intrebi de ce se scrie asa iti zice ca asa se scrie....nu stie sa explice. Pana una alta e bine asa...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Eveline, la scadere merge exact ca la adunare, adica 23-4=23-3-1=20-1=19. Scazi mai intai cat ai nevoie pana la zecea urmatoare si apoi scazi si restul. Asa se face si la adunare, se aduna pana la zecea urmatoare si apoi ce-ti mai ramane.

Si metoda ta e buna, dar daca copilul a invatat adunarea cu trecere peste ordin prin descompunerea celui de-al doilea termen, probabil sa-i fie usor la fel si la scadere.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

LALI - a mea a inteles, n-am probleme, le face rapid si bine; doar sa nu le explice doamna cine stie cum altfel si s-o zapaceasca :)))...ca acum le stie, ar fi culmea mai tarziu sa le incurce.
Si da, chiar la sedinta si la noi s-a pus tare accentul pe siruri de numere; cica sa facem si acasa cat de des putem, sa-i punem sa numere din 2 in 2 din 3 in 3 din.... 9 in 9, ca daca vor sti asta le va fi extrem de simplu la tabla inmultirii la anul.

Mergi la inceput