Clasa a III-a, 2010-2011 *7*
Raspunsuri - Pagina 12
simali spune:
Si la noi a III-a merge bine. Tabla inmultirii si impartirii le-a invatat nu stiu cum ca noi nu a fost nevoie sa repetem niciodata cu el. Daca va amintiti eu eram smintita care zicea ca face tabla inmultirii in vacanta de vara. Aiurea! Copilul nici n-a vrut sa auda asa ca m-am lasat pagubasa. Aveam emotii ca va fi greu dar a fost cu mult mai usor decat am crezut.
Invatatoarea noastra face foarte bine lectiile de mate si pe cele de romana. Foarte serios si la nivel destul de inalt.
Si Vlad e mare fan Garfild.
Toklien - Scrisori catre MOs CRaciu - fabuloasa! Eu o iubesc (posibil mai mult decat copilul)
Mai citim:
- Mary Poppins (seria)
- Jurnalul unui pusti (simpatica)
- Placinta de capra (seria cu troli)
- Nada Florilor (Sadoveanu) - i-a placut lui ca este despre pescuit; plus ca l-a distrat la nebunie Tzatzaca Leona (pe asta am citit-o impreuna la "Clubul de Citit cu trei cititori")
danamiha spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Gabi_K Si noi am facut saptamana trecuta antipolio. Off, si eu ii explicam ca vor fi niste picaturi in gura sau pe biscuite, si ea a fost intepata... Noroc cu ea, e tare curajoasa, a intrat prima (fiind prima din catalog), si doamna invatatoare a laudat-o ce frumos s-a comportat. Ea e mezina clasei, si ceilalti n-au mai facut circ din cauza ei. Noah daca ea a suportat, au rezistat si ceilalti Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002) Povestea nasterii: Lili si Robert Locul nostru www.jccoradea.ro" target="_blank"> preferat |
Gabi, imi place "Locul vostru preferat"! cand locuiam la Oradea tot ne propuneam sa mergem sa vedem cum e de Hanuka, dar nu am ajuns...noi mergeam la Biserica Emanuel
Si la noi scoala merge bine, la matematica sunt cu tabala impartirii la sfarsit, la romana au de facut compuneri dupa imagini, au mai invatat ortograme (au facut si anul trecut), la Stiinte ale naturii lucreaza pe un caiet special - a avut tema sa caute informatii despre mamifere, a fost tare incantat..., la engleza fac lucruri simple, cuvinte de scris in vocabular, e incantat de muzica (el face pian in particular asa ca teoria muzicii ii este cunoscuta).
Ne-am mutat de doua luni la casa asa ca abia asteapta sa se joace in curte, nu conteaza cum e vremea. Ieri desi ploua cu galeata, si-a luat costumul de ski si s-a jucat la casuta lui de afara, si-a improvizat el ceva unde sunt depozitate lemnele...Lucreaza cu tati la un proiect de casuta adevarata. Au construit deja o catapulta din lemn, e asa fericit...acum au in plan si o arbaleta, mai urmeaza o cetate
, e pasionat de cavaleri, cetati, carti despre aceste lucruri.
Cricor spune:
La toata lumea e ca la danamiha? La noi sunt la mate la impartirea cu 3!!! si fi-miu in mod clar n-a prea priceput, dar sa-l pici cu ceara n-ar recunoaste, refuza sa faca si un ex suplimentar (ma rog refuzul se manifesta prin suspine si oftaturi, vaitaturi la fiecare cifra pe care o scrie din ce-i dau suplimentar)...sunt cam ingrijorata, mi se pare ca se face cam putin, ritmul melcului, foarte putine teme (daca si mie mi se para putine, care sunt adepta temelor putine..va imaginati). La romana inca nu am vazut explicatii clare, scrise in caiet de spre ortograme, compuneri nu fac, in fine asta n-ar fi o nenorocire, dar o povestire, ceva, n-ar strica.
La voi cum e?
Astazi a fost Smart la engleza...unde a gresit la doua intrebari..la una a hotarat ca delfinul nu e mamifer, dar pinguinul da; iar la alta a pus raspunsul gresit (desi stia ca e gresit, ca era evident) doar pentru ca dna de engleza a explicat modalitatea de rezolvare pe intrebarea respectiva "daca raspunsul corect e b, incercuiti b"..el n-a auzit 'daca', dar i s-a parut nepoliticos sa nu faca cum a sugerat dna. Sunt cam fara cuvinte ... sa ia decizia gresita pe deplin constient, doar ca asa a zis doamna.... (sau asa a crezut el, ca biata femeie n-a spus ce-a inteles el).
claujro spune:
Nu te nelinisti, cei care sunt acum la impartire nu au facut capitolul de adunari si scaderi pana la 10.000 si urmeaza sa-l faca in semestrul II. E doar o inversare de capitole, desi mie mi se pare mai firesc ca dupa clasa a II-a sa incepi cu adunari-scaderi si apoi inmultiri- impartiri...nu invers.
ni-na spune:
Pana la urma au memorat tabla inmultirii ,sau fac adunari repetate copii vostri?Am vaga impresie ca al meu ma fenteaza si cand nu stie un raspuns fie aduna de la inmultirea cu cinci,fie scade daca e mai aproape de 10..Sa fiu mai explicita intreb cat fac 8*9 ,el socoteste rapid 8*10 egal 80 minus 9 sau 6*6 calculeaza 5*6 egal 30 plus 6,ajunge la rezultat.Face aceste conexiuni cat repeta taraganat cerinta exercitiului.Am mai remarcat ca e specialist in conexiuni stranii cand a facut adunarea si scaderea la trecerea peste ordin,insa rezultatele au fost ok totdeauna si am crezut ca eu sunt depasita..
simali spune:
danamiha. Super ca v-ati mutat la casa. Poate ne reuseste si noua anul viitor. Sper! Pentru un baiat plin de energie e raiul pe pamant. Noi avem terenul de 3 ani si pana acum am facut casa in copac, casuta de pasarele si cate si mai cate.
La mate Vlad a ajuns la impartirea cu 6 si 7. Acum este o faza in care se mai incurca, da uneori un raspuns gresit pentru ca apoi sa-l inlocuiasca cu cel bun. S-au cam aglomerat acolo in "cutiuta" si inmultirea si impartirea si ordinea efectuarii operatiilor (fac exercitii lungi, cu inmultire, impartire, adunari, paranteze si ei trebuie sa decida ordinea). Plus ca Vlad nu e prea "lucrat" la mate, adica nu face in plus decat daca vad eu ca nu stie ceva si-i dau doua trei exercitii pana stie, altfel noi nu lucram suplimentar la nimic. Si nici nu vreau sa-l presez pana la a V-a pentru ca mi-as dori sa-i las cat mai mult din copilaria asta cu care nu se mai intalneste.
Cricor. Am si eu cu Vlad problema asta cu "a spus cutare si asa trebuie sa fie" chiar daca lui instinctul ii spune ca ala greseste. Ba mai mult, ia de lege si ce spune cate un zapacit de copil care alta treaba n-are... Ultima data m-am enervat pe el si i-m spus (ooof!) ca e bun de cariera militara pentru ca s-a nascut direct cu creierul spalat.
Sunt groaznica!
ni-na. Vlad pe unele le memoreaza si pe altele le deduce. Am citit insa un articol scris de un mare matematician american ca este extrem de important sa lasi copiii sa ajunga la rezultat cum si pe unde considera ei, ba chiar sa fie incurajati sa faca asta, pentru ca numai asa se incurajeaza gandirea originala si creativa de care matematica adevarata are nevoie. Este intr-un fel cas i cum n-ar memora teorema lui Pitagora ci ar sti sa o obtina: de o mie de ori mai valoros decat s-o stie pe de rost!
ni-na spune:
Alice,multumesc.Nici eu nu sunt adepta memorarilor si ma amuza uneori metodele neortodoxe de calcul descoperite de Remus.De-ar sti doamna lui prin ce pajisti si campii bantuie...insa rezultatul e intotdeauna corect.Asa suntem noi,atipici.
Mai nou ma deranjeaza cand il vad ca ,,crede toate minciunele spuse de alti copii.El nu minte si crede ca toti sunt ca el.
Cricor spune:
ni-na - eu zic ca-i foarte bine asa cum face el. Pana la urma asta e important sa stii cum sa ajungi la rezultatul ala corect. Am citit un articol despre imnultire si chiar spunea acolo ca mai bine le exersam copiilor modalitati de aflare a raspunsului, decat sa invete pe dinafara, si ca e important sa stie cateva inmultiri de baza 7x7, 8x8 si pornind de la ele sa le obtine si pe celelalte, chiar daca dureaza 5 secumde in plus.
Si al meu crede toate tampeniile..intr-o zi a venit acasa si mi-a spus ca toti copii din clasa lui cu exceptia lui au fost la New York :), alta data ca un copil are 50 de wenkinz...Uneori insa realitatea e mai cu mot decat ce imi imaginez eu..nu l-am crezut ca mi-a spus ca sunt copii la el in clasa care au IPhone...si da, unii au. Eu n-am crezut ca sunt parinti care sa cumpere asa ceva unui copil in clasa a 3-a...si nu-i doar unul.
Cu scoala, mi se pare ca e un regres fata de anul trecut..ma asteptam la altceva, mai multa implicare, stie copii mai bine, ceva proiecte pe grupuri..nimic nimic...
danamiha spune:
Fetelor, cand va aud de lucrat suplimentar...va admir
Noi facem temele, si nu sunt putine, aproape zilnic o fisa la matematica, A4 la xerox, nu stiu din ce culegere...daca nu din manual, uneori si la romana le da pe fisa daca nu, din carte 4-5 exercitii, pt ieri a avut o poezie, pentru maine are alta. Abia asteapta sa-si termine temele si fuga la joaca in curte sau la construit lego.
Azi de ex ca sa repet cu el la engleza imi venea sa-l leg de scaun, nu se concentra la asta, asa parca ar fi ceva...in plus si fara importanta.
Deci la noi nu vad cand am mai lucra din culegeri acasa...bine ar fi!(zic eu)
Azi a avut test la matematica din toata tabla inmultirii si impartirii, de fapt zilnic primeau un mic test din ceea ce invatase cu o zi inainte. La romana intotdeauna cand au de invatat o poezie, primesc si autodictare.
simali spune:
A fost Mos Nicolae. Eu i-am luat o carte cu Mos Craciun si activitati de Craciun si niste dulciuri. Mi-a spus ca la scoala copiii au insirat liste cu jucarii si ca el a fost invidios. Ca nu a mai primit nimeni o carte. Vlad stie ca Mos Nicolae suntem noi (de Mos Craciun inca nu stie). I-am spus ca nu mai am puterea sa cumpar atatea jucarii care zac aruncate prin colturi, ca o sa primeasca oricum de la Mos Craciun destule jucarii. Pe mine ma dispera lacomia asta de tipul:
"Am trei pistoale o pusca si un tun
Si tot mai vreau mai vreau
Si tot mai vreau mai vreau
Ce vad la altul pofetesc ca e mai bun
Si tot mai vreau mai vreau"


