Feministele... ce vor, dom'le?

Raspunsuri - Pagina 7

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns mist spune:

Sunt perfect de acord cu acele curente feministe care promoveaza ideea egalitatii in drepturi a femeilor cu barbatii. De asemenea cred ca femeia nu e nici mai proasta, nici mai desteapta ca barbatul, e doar diferita. In Romania m-am lovit si eu des de misogini, unii chiar din propria familie :( In contextul de acolo, probabil ca ar trebui sa ma consider si eu feminista.

Am insa o retinere in a folosi acest termen in State, aici pt mine are alte conotatii si va explic si de ce.
In opinia mea, in USA feminismul a fost "deturnat" si ajuns sa insemne altceva. Din pacate predomina feminismul radical, cel putin asta este impresia mea dupa aproape 9 ani petrecuti printre americani.

Feministele americane moderne nu mai lupta demult pt egalitate, ci pt tratament special. Isi bazeaza orice actiune pe ura si vad in orice barbat un asupritor, un dusman care trebuie eliminat (spre deosebire de feministele de altadata care aveau multi aliati barbati!). Pe scurt, nu lupta sa elimine o nedreptate, ci sa o inlocuiasca cu alta (patriarhatul cu matriarhatul). Casatoria in viziunea lor nu e ceva de admirat, ci e o inchisoare pt biata femeie, o metoda de a o tine in lanturi. De aici nu-i mare saltul pana la idei de-a dreptul elucubrante, cum ar fi cele enumerate de amuleta.

Exista multe feministe radicale, puteti da un search pe google si le gasiti imediat. Una dintre cele mai "hazlii" este si Mary Daly, pana nu demult profa la Boston College unde obisnuia sa nu primeasca baieti la cursul ei! Iar intr-una din cartile pe care le-a scris isi dadea cu opinia cum ca trebuie facut in asa fel incat proportia pe glob sa fie de 90% femei si 10% barbati. Aproape ca mi-e si groaza sa expandez ideea: ce facem, ii omoram pe baieti la nastere sau facem avort imediat ce depistam sexul "vinovat" sau luam masuri chiar mai din timp printr-o selectie cromozomiala urmata de implantare artificiala ca sa ajungem la procentul "corect"?

Din pacate asemenea specimene nu numai ca exista, dar mai si predau in universitatile americane, deci imaginati-va cate generatii de minti tinere educa... in spiritul celor descrise mai sus. Ca veni vorba de Academia, situatia nu e nici alba nici neagra ci, ca intotdeauna, are mai multe nuante de gri. Exista misogini in Academia americana, exista oameni normali si exista si aceste feministe radicale care mai mult strica decat sa le ajute pe semenele lor.

Ruxij spunea de nedreptatile pe care a trebuit sa le infrunte ea. O cred si ii dau dreptate. Totusi adevarul e undeva la mijloc, in sensul ca si barbatii (mai ales BARBATUL ALB) au ajuns sa fie discriminati in State. Se intampla foarte des ca un departament care are nevoie de bani de la guvern, sa fie obligat sa angajeze si un anumit procent de minoritati (femei sau persoane de culoare). Daca sa zicem are deja un procent mare de barbati si exista un post liber, intre un concurent barbat si o concurenta femeie, vor prefera probabil femeia, chiar daca e posibil ca barbatul sa fie mai bine pregatit pt jobul in discutie. Fortate sa isi construiasca o anumita imagine corecta politic, aceste departamente nu angajeaza intotdeauna persoanele cele mai competente profesional.

Ar fi multe de spus despre feminismul care bantuie la ora actuala prin societatea americana, dar eu una nu am facut studii in sensul asta, vorbesc doar din ceea ce am priceput din viata de zi cu zi. Eu am facut un master aici, apoi am lucrat si intr-o firma unde am fost foarte bine tratata de sefii mei (toti barbati), promovata, sprijinita si tot tacamul. Si asta intr-un job bazat pe cunostinte de mate si programare si unde s-ar putea zice ca mai exista discriminari. Sefii mei erau insa all business, apreciau pe cine aducea rezultatele mai repede si mai bine. Aceeasi atitudine am vazut-o peste tot in firma, deci eu personal nu m-as putea plange de nimic. Pe de alta parte este adevarat ca nu am comparat niciodata paycheck-ul meu cu al unui coleg barbat care sa aiba exact aceeasi expertiza, experienta si vechime in munca ccc ca si mine, pt a vedea cine castiga mai mult, salariile fiind confidentiale.

Sunt absolut convinsa ca mai exista si azi in State cazuri de discriminare impotriva femeilor, doar ca eu cred ca sunt mai putine decat ar vrea feministele americane sa recunoasca. De exemplu, acum cativa ani a aparut un studiu care spunea ca femeile castiga mai putin decat barbatii, DAR a mai aparut si un altul, despre diferenta de salarii intre femei si barbati in inginerie. Acest al doilea studiu, care probabil ar mai fi temperat din ingrijorare :) nu a fost insa popularizat cu acelasi surle si trambite. Va dau un citat, iar articolul intreg il puteti citi www.nsf.gov/statistics/issuebrf/sib99352.htm" target="_blank">aici.

"Recent studies have found that in the United States, women earn between 71-74 cents for every dollar earned by men. However, such findings often do not take into account a variety of factors that alone or together may explain much of this gap between men’s and women’s salaries.

This issue brief examines the gender salary gap in engineering, an occupation in which women held 10 percent of the jobs in 1995. Using multivariate regression analysis, the authors explored various potential explanations for the salary gap in this occupation. The study showed that the salary gap is primarily explained by the fact that female engineers, on average, have fewer years of experience since their first baccalaureate degree than males; salaries of female and male engineers with similar years of experience are virtually the same."

Ar mai fi de zis si despre campania de rasturnare a valorilor existente in literatura (Shakespeare fiind dusmanul nr 1, ale carui opere ar tb arse sau daca nu, macar uitate cu desarvarsire). Sunt de acord ca nici mie nu mi-a venit prea bine sa citesc "Imblanzirea scorpiei", dar nici sa arunc la cos tot ce a scris sau sa ii neg contributia adusa literaturii engleze parca nu mi se pare normal.

Ar trebui sa intelegem ca poetii astia tot oameni sunt (sau au fost...) si isi au defectele lor, dar au si niste calitati FOARTE RARE si pt ele ar trebui pretuiti.
Greseala consta in faptul ca multi ii urca pe ditamai piedestalul (cum am facut noi cu Eminescu, pe care nu mai e mult si parca vad ca il face biserica ortodoxa sfant, ca si pe Stefan cel Mare; sau cine stie, poate el scapa, ca n-a inaltat nici o manastire si nici parastasuri ).

Nu, nu trebuie sa le incrustam toate operele in placute de aur si sa le luam ca litera de lege, dar nici nu trebuie sa le egalam talentul cu zero si sa ii inlocuim cu cine stie ce scriitori sau scriitoare minori/e, care se fac remarcati doar prin faptul ca promoveaza o agenda feminista. Cam asta cred ca se intampla in multe departamente de literatura din State si mi se pare trist.

Am luat si eu un curs de engleza cad eram aici in scoala si in loc sa discutam pe marginea operelor scriitorilor britanici sau americani mari, am studiat pe o antologie de lamentari ale unor scriitoare moderne, fiecare simtindu-se persecutata din varii motive, de mi s-a si aplecat la un moment dat sa le tot citesc. Nu ca as fi respins ideea de a invata despre ele, dar voiam un pic de variatie, nu numai asta tot semestrul! Ei, asta e, pe ele vad ca am uitat cum le cheama, iar instructia in ceea ce consider eu literatura engleza a ramas sa mi-o fac tot singura. Bine macar ca mi-am perfectionat limba.

Tot in sensul asta, in opinia feministelor americane, din cauza ca exista povesti ca "Alba-ca-Zapada" sau "Frumoasa din padurea adormita", la cos cu toate basmele clasice, acum ar fi cazul sa le citim copiilor povestile lor sau ale Madonnei (sincer aici cred doar ca e vorba despre inlaturarea concurentei, ca sa isi vanda ele cartile. Chiar ma intreb ce parere au despre "Craiasa Zapezilor" ).

Ar mai fi de spus, mai ales la capitolul "Barbatul alb = dusmanul poporului", dar m-am intins deja prea mult. Scuze pt lungimea mesajului.



"La gente tira a matar cuando volamos muy bajo."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by mist
Am luat si eu un curs de engleza cad eram aici in scoala si in loc sa discutam pe marginea operelor scriitorilor britanici sau americani mari, am studiat pe o antologie de lamentari ale unor scriitoare moderne, fiecare simtindu-se persecutata din varii motive, de mi s-a si aplecat la un moment dat sa le tot citesc. Nu ca as fi respins ideea de a invata despre ele, dar voiam un pic de variatie, nu numai asta tot semestrul! Ei, asta e, pe ele vad ca am uitat cum le cheama, iar instructia in ceea ce consider eu literatura engleza a ramas sa mi-o fac tot singura. Bine macar ca mi-am perfectionat limba.


haha, the yellow wallpaper si the storm? :-))
legat de ce spui tu, saptamana trecuta vizionam noi la clasa nanook of the north si dupa aia sa sarim cu critica. o colega raspunde prima si incepe direct cu ea e feminista si i s-a parut tare disturbing ca filmakeru' nu a aratat mai nimic din viata femeii eschimosh si ca e strigator la cer ca exista mai multe imagini cu cainii lui nanook decat cu nevasta-sa. mie comentariul asta mi s-a parut tare disturbing. adica hai sa inlocuim criteriile estetice cu alea politice, acuma? ce diferenta e, atunci, intre -ismul comunistilor si -ismul feministelor, atata vreme cat amandoua se lasa cu demolarea culturii si exterminarea unor valori doar pentru ca le-au conservat barbatii?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Mai, eu nu sunt deloc de acord cu teoriile feministe insirate de voi si nici ca barbatul alb e dusmanul poporului. Am vorbit doar de anumite mentalitati care inca mai exista chiar si intr-o societate avansata, asa cum a spus si ocebine. Sunt niste realitati de care unele se lovesc, altele nu, in functie de conjunctura si situatie.

De exemplu desi "in medie" femeile castiga mai putin decat barbatii, eu personal nu am fost discriminata nici la salariu si nici la angajare pe baza de sex. Am avut posibilitatea sa imi compar salariul cu al barbatilor pe aceeasi pozitie, ca mi-a spus un coleg din prima cat are el. Poate am fost discriminata pozitiv, dar nu stiu, pentru ca pe mine m-a vazut cineva cand am prezentat un seminar si apoi m-au invitat sa aplic la ei, nu am aplicat eu pe un post. La al doilea interviu mi-au spus ca nu concurez cu nimeni si am aflat si ulterior din alte surse ca departamentul dorea foarte tare sa introduca in program domeniul meu. Poate ca mai doreau sa introduca si femei si cred ca intr-adevar chiar era cazul. Eu vreau doar sa spun ca o anumita atitudine misogina exista inca la unii din mediul universitar, mediu care nu se conduce neaparat dupa criterii stricte de performanta precum firmele. Chiar citeam o carte despre cum sa iei tenure in academia si una peste alta ideea era ca facotorul social si nu competenta este cel determinant (adica sa fii sociabil, sa iesi la lunch-uri, sa "te intergrezi", sa nu te descurci profesional nici prea bine sa nu fie invidiosi, sa nu iti faci dusmani, sa nu vorbesti in sedinte etc.-asta nelegat de sex).

Acum nu e cazul sa facem noi pe avocatii barbatului alb, ca doar el este la putere, nu a devenit asuprit deocamdata, iar daca are sa isi apere pozitia impotriva cuiva poate sa se apere si singur. In legatura cu discriminarea pozitiva, poate nu este corect la prima vedere, dar eu cred ca este nevoie de o sansa acordata si noua, pentru dupa cum vad eu ca se fac interviurile in academia (pentru ca si eu fac parte acum din comisii de intervievare), nu iti da nimeni un test, sau un task de rezolvat ca la programatori, nu se poate cuantifica chiar cu exactitate care este ala "cel mai competent" si deseori alegerile se fac pe criterii subiective, pur si simplu care este cel mai placut (presupunand ca sunt mai multi candidati competenti si cu skilluri in domeniul dorit de departament). Din moment ce comisia este formata din barbati albi, natural ca le vine sa aleaga tot un barbat alb, nu o femeie, eu nu ii acuz pentru asta, este natural. Degeaba negam existenta prejudecatilor, ele exista si sunt inradacinate bine, asa cum multi au opinii proaste despre sa zicem tigani in general si sunt in pericol ca prejudecata sa ii faca sa prefere un barbat alb unui tigan (ca poate e hotz, neserios, etc. ca nu ai de unde sa stii pana la urma), asa exista inca raspandita ideea ca femeile nu sunt competitive pe plan stiintific/tehnic si nu cred ca unei femei ii este la fel de usor sa fie luata in serios ca unui barbat. Daca mai esti si mica si slaba, si mai nasol. Ma rog, feminismul este o prostie in forma descrisa mai sus, dar nu sunt de acord nici cu teoria conform careia acum nu mai avem chiar nici o problema si totul este perfect, ba chiar ii persecutam noi pe barbatii albi. Probleme mai sunt, prejudecati inca exista si o sa vedeti ca situatia se va imbunatati cu timpul, dar nu dandu-ne singure cu sutul in fund si in cap una alteia, asa cum obisnuim. Eu discut strict Academia ,si mentalitatile oamenilor, pentru ca este singurul domeniu pe care il cunosc si unde deseori esti un "public speaker" si trebuie sa ai si carisma. Banuiesc ca la o firma poate fi mai clara treaba si sa fie vorba mai mult strict de skills (desi ma intdoiesc ca angajatorii aia chiar sunt masini si nu oameni). Deasemenea, feministele din Academia ne dau un sut in fund spunand ca daca vrei sa lucrezi in Academia trebuie sa renunti a mai avea copii, ceea ce mi se pare o afirmatie cinica si inumana. Eu pledez pentru o societate mai umana, cu vederi mai largi si cu prejudecati mai putine, mai ales cand prejudecatile astea ma mai afecteaza personal Pana la urma probabil ca pe voi nu va intereseaza direct problemele "women in academia", fiecare vorbeste din experienta proprie si despre ceea ce o intereseaza personal.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amuleta spune:

Discriminare pentru ca sint femeie nu am simtit dar am simtit discriminare pentru ca nu am terminat facultatea in SUA. Nu m-a iritat prea tare, am inteles nevoia unei tari sa-si protejeze proprii studenti. Mai tirziu, dicutind cu alti barbati cu facultatea facuta aici, am descoperit ca si ei se simtisera la un moment sau altul dezavantajati din diverse motive. Am auzit si femei plingindu-se ca nu sint platite precum barbatii. Raportul de forte se va schimba insa in urmatorii ani, cel putin in America numarul femeilor absolvente de facultate il depaseste binisor pe al barbatilor. Plus, ca mama de baiat, n-am nici un chef sa-l vad calcat in picioare si bestelit de mai stiu eu ce fatuca confuza sexual si isterica emotional. Ma refer strict la situatia din America, romancele inca mai au de luat lectii.
Uite cam care e problema in revers http://www.pbs.org/opb/raisingcain

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns fdoina spune:

Din exemplele date aici , eu am tras concluzia ca merita sa ne ingrijoram nitel, sa nu ne ia valul, ca altfel o sa traim in "societatea minoritatilor"...E minunat sa respectam drepturile fiecaruia de a-si trai viata cum crede de cuvinta, dar e anormal sa permitem sa ni se bage pe gat curente din astea extremiste, care n-au nici o legatura cu bunul simt si a caror manifestare umbreste incercarea fameii de a-si ocupa un loc meritat in societatea de azi...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

un exemplu de patetismul aminitit de Amuleta ar fi Cd-urile cu femei compozitoare, asociatia femeilor in arta samd samd samd.Toate astea ma irita teribil.
E f clar ca in mediul meu vor exista mereu discriminari...dar pe de alta parte mi s-ar parea penibil sa ma afirm in cadrul miscarii feministe, ar fi o minimalizare a valorii creatiei mele in momentul in care m-as folosi de sexul meu ca sa-mi apara un CD sau sa am un concert....



Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia



Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liris spune:

quote:


Liris, este adevarat ca in State o femeie este platita mai putin decit un barbat pentru aceeasi pozitie. Aici nu vorbesc despre servicii in cadrul unui sindicat (gen politie, metrouri, invatamint primar, etc) ci vorbesc deja despre pozitii intr-um mediu profesional managerial. De exemplu, o femeie CEO (chief executive officer) intr-o companie mare va cistiga in jur de 75 centi fata de un dollar al unui CEO barbat. Functiile de care vorbesc sint negociabile la angajare iar femeile de multe ori prefera acest pay cut in favoarea pozitiei care ii ofera spargerea tavanului de sticla (glass ceiling). Ideea este ca atunci cind mai multe femei ajung in pozitii de conducere, netezesc calea pentru alte femei.



pozitiile de CEO sunt pozitii speciale si nu este foarte util sa le studiezi foarte in depth. si la barbatii CEO spreadul este imens. mai degraba mi se pare mai interesant exemplul dat de mist cu inginerii, in numar mult mai mare, un sample mult mai relevant statistic.
in rest, total de acord cu mist.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns daniela_b spune:

Pina sa citesc acest subiect cap-coada am crezut ca sint feminista. Acum imi dau seama ca nu sint. Multumesc
dana

Pastreaza-ti inima calma in timpul actiunii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns daniela_b spune:

Tot eu...scuze ca nu am pus virgule acolo unde ele lipsesc. Cred ca sint indragostita.

Pastreaza-ti inima calma in timpul actiunii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Nu am timp acum sa raspund puctual fiecarui post cu toate ca mi-as dori.
Ideea principala este ca nu poti spune "detest politica pentru ca uite, exista Vadim sau Hitler" sau "detest toti Islamul pentru ca exista islamisti fumdamentalisti".
Extremisti exista in orice domeniu care tine de politic, social si religios , manifestari extremiste de asemenea dar a le cita doar pe acelea generalizand mi se pare o atitudine simplista si paguboasa!
Invit de asemenea pe cele care au dat "verdicte" fara sa ne si explice, argumenteze ceva, sa ne lumineze spunandu-ne si "de ce" gandesc asa sau ce insiruire de deductii le-a facut sa ajunga la diferitele concluzii.



Feminismul valului III

Acest feminism pleaca mai degraba de la relevanta pluralitatii de experiente pe care le au femeile. Accentul nu mai cade asupra diferentelor intre femei si barbati, ci asupra diferentelor intre femei situate in contexte sociale si politice particulare.
Abordarea noua este mai accesibila, mai populara si mai narativa.
Ea se refera la o noua generatie caracterizata mai degraba prin multiplicitate, incluzand pe langa identitatea de gen si identitatile multiple : de rasa, de clasa, de capacitati, de orientare sexuala. Accentul cade preponderent pe puterea femeilor, distantandu-se de "abordarea conservatoare" victimista.
Feminismul este o pledoarie, o actiune pentru femei care trebuie sa se orienteze prepoderent pe capacitare (enpowerment) decat pe victimism.
Apropiindu-se mai mult de radicale, feminismul valului III reprezinta o celebrare a diferentelor, alteritatii, a legaturilor femeilor cu natura si sfera privata.
Scopul unui asemenea demers nu este indepartarea femeilor de sfera publica, ci subminarea traditiei europene in chiar modul de gandire a ceea ce este politic sau public relevant.

Postfeminismul

Este un termen creat de mass-media anilor '80 si generalizat ca eticheta pentru ceea ce mass-media considera o tendita a miscarii femeilor dupa feminismul valului II.
Exemplele tipice de modele postfeministe sunt Madonna si Spice Girls.
De postfeminism sunt legate si nume de notorietate cum ar fi : Naomi Wolf, Camille Paglia, Rene Denfeld.
Termenul este coerent cu ideea de postmodernism, poststructuralism , cu ideea generala ca nu mai poate exista un centru ideatic comun, ca "merge orice", nu exista un canon sau o agenda comuna. "Post" este un sufix care arata succesiunea nu adversitatea.
In raport cu agenda valului II, postfeminismul ia distanta pe urmatoarele coordonate : femeile nu trebuie tratate ca victime, pornografia nu trebuie condamnata, hartuirea sexuala nu trebuie sistematic incriminata, la fel si violul la intalniri. Unele postfeministe asumate ca atare, cum este Rene Denfeld, ataca direct feminismul valului II. In cartea "The new victorians" ea sustine ca acest feminism are accente totalitare, insista pe vulnerabilitatea femeilor si le intareste autoperceptia slabiciunii si pregatirii pentru statutul de victima, ca acele feministe se comporta ca niste cruciate ale puritatii, aruncand femeile in idealuri de tip victorian, spre statutul de martire.
Feministele considera o astfel de propaganda, intens mediatizata, ca pe o tradare a eforturilor lor in ultimii 30 de ani, o reactie devastatoare o pierdere a castigurilor obtinute, o aruncare intr-o etapa "prefeminista".(Modleski, 1991)
De altfel ideea sfarsitului feminismului este creata de mass-media, care sustine ca s-a dus "moda" unui astfel de curent. (!!!)
Mesajul nu este insa acela ca cerintele de echitate s-au rezolvat ci ca femeilor nu le mai pasa de asemenea cerinte. Este o permanenta critica pseudointelectuala si o contiuna ironie la la adresa feminismului.
Germaine Greer (1999) argumenteaza ca postfeminismul este o creatie a corporatiilor multinationale care trateaza femeile ca pe propriul lor teritoriu, educandu-le sa devina papusi Barbie care pot avea de toate : cariera, familie,copii, frumusete,tinerete, satisfactii sexuale,prin intreaga retea de servicii si marfuri care asigura o astfel de imagine (creme, pilule,, chirurgie plastica, hrana speciala, fitness,lifting, etc). Postfeminismul , sustine Greer , este un lux varat pe gat, de catre marile companii (si mainstreem-ul gandirii occidentale)ale Vestului dezvoltat, altor lumi in care femei foarte sarace lucreaza pentru succesul vesticelor din clasa de mijloc si de sus.
Principala motivatie a indoctrinarii prin media in privinta postfeminismului vine din dorita de descatusare a industriei de reclame si filme fata de limitele impuse sub influenta agendei feministe: tratarea femeilor ca obiecte sexuale, incurajarea dispretului si a violentei fata de femei.
Feminismul considera ca agenda feminista s-ar fi incheiat daca, mai intai de toate, patriarhatul ar fi devenit o amintire istorica sau "Voi fi postfeminista intr-o epoca postpatriarhala!"

Un procent tot mai semnificativ dintre femeile din Romania, experimenteaza (mai ales cele tinere) abia acum dependenta economica si de status fata de barbati, respectiv bazele patrarhatului modern. (Vezi Barometrul de Gen, 2000),astfel incat postfeminismul nu are o baza de conturare altfel decat ca optiune culturala. El devine insa foarte riscant ca optiune politica, deoarece obstructioneaza demersurile pentru egalitatea de sanse intre femei si barbati.



Ioana 23 saptamani si Katja(30 martie 2004)

poze cu mami, tati si katja

Mergi la inceput