Scoala de muzica
Raspunsuri - Pagina 3
Sabina spune:
Crionuta, eu nu cred ca motivul e sa fi cool.Ci [ur si simplu sunt putini aceia care vor performanta..majoritatea vor doar sa se simta bine si sa le faca placere, asa ca pianul e o optiune ideala, din cauza ca rezultatele se vad mult mai repede.Eu nu am nimic impotriva, e f bine, macar de-ar invata toti copiii pian pt ca asa e cool:)))
ca cine vrea performanta studiaza la fel de mult la vioara, pian, trombon, percutie sau contrabas
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.
cataghe spune:
Crinuta, iar ma intorc la tine ca m-am mai gandit la ce ai zis. Ce vrei sa spui ca "din pacate" e o moda? Adica, nu se tin copiii dupa aia de treaba sau care e motivul lui "din pacate"?
_
"The reports on my death are greatly exaggerated." (Mark Twain)
Sabina spune:
in general in clasa intai se incepe cu pian sau vioara, pt ca sunt mititei copilasii.Pe parcurs,se maidecanteaza lucrurile, din calasa a 3-a, a 4-a poti trece si la alt instrument,depinde de dezv fizica a copilului.
Instrumentele de suflat se incep in general in clasa a 5-a, poate doar flaut un picut mai devreme.
Doin clasa a 5-a cei care nu sunt la pian principal fac pian secundar, pt ca e indispensabil educatiei muzicale.
cam asa:)
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.
descintec spune:
Si eu gandesc ca si Sabina. Cu cit mai multi copiii care studiaza muzica, cu atit mai bine. Chiar daca ca cei mai multi nu o fac pentru a avea o cariera.
angy11 spune:
Tarziu am descoperit subiectul si evident nu ma pot abtine sa nu intervin.
Lucrez la liceul de muzica din Timisoara asa cum a amintit Sabina mai sus,imi voi spune parerea din acest punct de vedere,dar pe de alta parte,sunt si mamica de clasa I la acest liceu si va pot dezvalui experinta mea de mamica.
1.Instrumentele principale in clasa I,sunt clasicele pian si vioara,la noi de 2 ani e si violoncel,am inteles ca si la Cluj de asemenea(pt. ca exista violoncel de un sfert,asa ca fizicul nu mai constituie un impediment),tot la noi de anul asta e si percutie(experimental),iar eu personal lucrez la un proiect pt. a se oficializa si acestea sectie din clasa I.Mai exista si un proiect al ministerului,care vizeaza inceperea oricarui instrument din clasa intai daca copilul e dotat fizic si evident se tine cont si de ultimele aparitii in domeniul constructiei instrumentelor,asa cum am dat exemplu violoncelul.
2.Ca mamica.Baiatul meu a fost la o gradi unde au facut "carte" serios,perspicacitate la matematica,asa ca nu voiam sa-l dau la mine la scoala,pe motiv ca e timid in societate,il termin daca il pun pe scena.....motivele se incheiau cu:"daca-i intra microbul muzicii ce ma fac?",tatal lui e informatician si e o meserie care are cautare...
Normal toata familia era impotriva mea,da nu ma lasam.Asa ca am pornit la drum in ultimul an de gradi cautand scoala cu muuulta mate si invatatoare pe masura.Si-am tot cautat pana intr-o zi cand avand ora cu elevii de-a 4-a,m-am enervat pe ei si le-am spus ca o sa vorbesc cu invatatoarea,i-am intrebat cine le e invatatoare si cand mi-au zis era sa pic jos,parca m-ar fi lovit cu ceva in cap,era una din cele mai bune invatatoare din oras,super renumita.....si eu cautam invatatoare!Din acel moment am dat inapoi si m-am interesat cand e testul de clasa I.Am lucrat putin cu el probele de la test,nu prea mult si iata-l dand testul.Eu nu am intrat in sala cu toate ca in calitate de prof. puteam sa o fac si dupa ce a iesit a tipat:mama au spus domnii din comisie ca am fost cel mai bun,am luat 10,apoi a iesit directoarea si m-a invitat inauntru si toata comisia(colegii mei m-au felitat si mi-au tras o mustruluiala...,ca am putut sa ma gandesc la alta scoala).
Asa a inceput clasa I,face pian,pe considerentul mentionat de voi cu rezultatele imediate,cred ca v-a face percutie in continuare si pianul il ajuta,iar ultimul rationament e ca acolo puteam si eu sa-l supravegez pertinent,pe cand la vioara nu prea ma pricep.
Cultura generala face la greu,iar daca e sa cantaresc timpul pe care i-l ocupa specialitatea credeti-ma ca e mai mic,decat lectiile de la romana,mate,etc
Depre copii deosebiti pot sa spun ca ei poate nu intra deosebiti,sau mai exact nu se vede cu ochiul liber,dar sigur ies deosebiti de acolo.eu vad schimbarea la propriul copil,abia se incheie un semestru si a uitat de "prietenii"de la bloc,e mult mai sociabil,raspunde frumos,politicos e capabil sa se adune sa faca un lucru pe termen mai lung,nu-mi vin in minte toate acum.
O sa revin si ideea "pianul e cool".
crinuta spune:
Termenul " la moda" este foarte des folosit de parinti si asta am observat in atitudinea lor cand veneau la mine si imi cereau sa le meditez copiii.
Eu de regula ii selectez cu mare atentie si foarte rar incurajez pe cineva sa urmeze acest drum.
Eu cu fii-miu, care deja canta am de gand sa fac eu pian acasa, dar daca as observa ca e vreun talent deosebit mi-ar placea sa faca vioara.
Vioara de performanta se face de la inceput, cl 1 sau cel tarziu clasa a 2-a.
Culmea e ca am avut elevi care au inceput pianul in cl a 2-a si au recuperat fantastic ajugand primii. Depinde foarte mult de copil
Crinuta si Rayan
crinuta spune:
Sanzi, am uitat sa iti scriu ceva: la 3 ani ce poti face tu este sa ii pui foarte multa muzica, sa ii canti tu, sa il stimulezi sa cante si el cu tine, sa il inveti sa bata din palme, eventual ritmuri usoare, dar fff usoare.
Eu deja fac asta cu Rayan desi are doar 1 an. Toata ziua asculta muzica, constat ca are un efect extraordinar asupra lui.
Da-i timp cu pianul, iti dai seama ce manute mici si delicate are.
O sa aiba tot timpul sa " lucreze" cu ele.
pupici
Crinuta si Rayan
angy11 spune:
Spuneam ca revin cu termenul la moda.Am constatat la inscrieri pt. clasa intai ca marea majoritate a parintilor vin la scolile de muzica sa-si inscrie copiii,fara a avea habar ce presupune aceasta scoala,ba chiar de la gradi educatoarele nu sunt capabile sa-i informeze si atunci dau peste pian si vioara,un pian a auzit toata lumea,e mult spus pian,ma rog o "clapa",pe cand vioara si daca au ocazia sa o auda la televizor dau cu telecomanda peste.Cam asta e conceptia lor si atunci trebuie lamuriti cum stau lucrurile.
despre ideea de "cool" in fata altor copii,se poate, depinde de copil,Daniel daca vrea sa fie cu ia betele mele de toba,de marimba,de timpane si defileaza cu ele,sunt mai palpabile,pianul nu-l poate cara sa-l arate copiilor,iar de ascultat i-am eplicat ca trebuie sa studieze mult si cand are recital poate sa invite pe cine vrea.
La noi la scoala e simplu,li se impune la testul de aptitudini celor inscrisi la pian sa aiba pian acasa,daca nu au automat ii trece la vioara,iar daca parintilor nu le convine n-au decat sa-l retraga,avem destui elevi ca sa ne mai complicam,spatiu de studiu in scoala e mult limitat,asa ca se impune detinerea instrumentului acasa.
Muzicienii isi dau copiii la pian in ideea de al trece la alt instr. de suflat,sau corzi grave mai tarziu,daca sunt intradevar foarte buni la pian,raman acolo,iar cei care observa un auz deosebit,automat ii inscriu la vioara.In general se axeaza pe instrumentele orchestrei simfonice pt. perspectiva.
sanziana72 spune:
M-am gandit sa raspund si eu la subiect, desi nu mai sunt (inca) atat de implicata.
Eu am facut scoala de muzica, pian, din clasa intai pana intr-a cincea inclusiv (intr-a sasea am continuat in particular pianul),
apoi am facut 3 ani de arte plastice, dupa care liceu de matematica-fizica si facultatea de matematica-informatica,
iar acum lucrez ca informatician.
Asta ca sa nu se sperie taticul copilului lui angy11. Se poate si sa faci pian si sa ajungi informatician!
Scoala de arta contine cele mai frumoase amintiri ale mele din scoala! Productiile, recitalurile...
Desi eram timida imi placea la nebunie pe scena. Inainte de a intra ma intreba mama daca am emotii si eu ziceam, nu,
dar aveam mainile inghetate. Imi inghetam timiditatea ca sa pot iesi pe scena.
Cu ce am ramas de acolo ? Cu nostalgia pentru scena, cu o deschidere mai mare pentru arta, cu prieteni...
Da, era ceva mai mult de lucru poate decat la alte scoli, dar recompensele erau pe masura. Sa fii pe scena sau sa canti ce ii place!
Oricum sunt ambidextra, dar folosirea pianului mi-a ajutat sa invat sa imi folosesc mainile in egala masura
(pot sa scriu si cu stanga si cu dreapta fara probleme).
Si a fost un antrenament foarte bun pentru folosirea ulterioara a tastaturii calculatorului cu toate degetele(!).
In acelasi timp te obliga la o anumita disciplina. Studiul zilnic nu e totdeauna foarte usor si nu trebuie sa devina un chin.
Cand aveam de studiat, preferam sa fac matematica, si cand aveam teme la matematica, preferam sa cant la pian!
Pe fetita mea intentionez sa o dau tot la scoala de arta. Pian probabil mai intai, dar depinde si de ea si in gimnaziu probabil arte plastice.
Nu neaparat atat pentru desen, desi si asta mi-a placut enorm, cat pentru Istoria Artei care se invata.
Iti deschide alte orizonturi, privesti cu alti ochi lumea si arta.
Eu zic ca merita efortul o scoala de arta. Doamne ce imi placea cand faceam martisoare.
Asta a fost experienta mea, sper sa va foloseasca. Trebuie insa sa precizez ca desi o scoala de arta,
am avut un profesor de matematica incredibil, ceea ce mi-a permis dupa aceea sa continui in aceasta directie.
Si se pare ca exista o legatura intre matematica si pian (!?). Adica, cei care au fost buni la pian, erau buni si la matematica
(aici vorbesc de cei intradevar buni, nu de mine!).
Sanziana & Marina (03/10/2004)
http://fr.pg.photos.yahoo.com/ph/sanziana72/album?.dir=mail&.src=ph
Be carefull of what you wish for, cause you might get it! / Ai grija ce iti doresti ca s-ar putea sa primesti!
angy11 spune:
Sanziana,superb mesajul tau.Te felicit cum gandesti!
In ceea ce priveste informatica,poate n-am fost destul de clara in mesaj, se mai intampla.Nu tatal era ingrijorat,ci eu.Tatal voia neaparat muzica si eu nu.Sti cum e fiecare vrea ce n-a facut,cel putin la mine in familie e super valabil.