O singura biserica ? (3)
Raspunsuri - Pagina 13
irina.c. spune:
quote:cred ca e vorba de ambele,caci,din cate stiu eu,uneori dintre copilasii din uter unii sunt avortati,ca sa traiasca ceilaltiIrina si bb Iinca(26apr04)
Originally posted by gandaceluquote:plus argumnetul cu "crima in serie";) ca nu stiu cum sa-i zic, "avort" inseamna altceva... cum bine zice catagheu'
Originally posted by irina.c.
Dar punctul de vedere impartasit de clerici si teologi este ca FIV contravine legii si moralei crestine,deoarece acesta procedura este o interventie in legile naturale de procreere.
mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004)
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
gandacelu spune:
quote:
Originally posted by cataghe
Pai citeste tot ce am scris, maica, ce te-ai impotmolit aici?
mai o tztza mai un pampers deh mai un clik
quote:
Parca vorbeai de uniformizare, nu? Ei iaca, tocmai voiam sa iti spun ca se poare ca BO e aia cu uniformizarea pe care o blamezi.
nu
noi credem pur si simplu ca suntem urmasii apostolilor, si nu ar fi pacat dupa atatea secole de traditie adevarata sa renuntam acuma? parerea mea - incearca sa vezi si punctul nostru de vedere, da?
quote:
Cat despre primul pas, cred ca a fost deja facut prin faptul ca biserica catolica a acceptat ca ortodocsii sa isi pastreze absolut intacta credinta.
lol ce ma faci tu sa raz!!! noi intacta, ei intacta...
acuma serios, nu cred ca se va ajunge niciodata la unire, cel putin nu asa cum credem noi, cum ne-o imaginam, pentru ca nu vad ca BC sa renunte vreodata la Papa, si nici BO sa accepte asta.
cred ca singura unire posibila este aceea de unire in rugaciune si respect reciproc - asta cat ma duce pe mine mintea... desi Dzeu s-ar putea sa gaseasca solutii mai bune, repet, decat ne putem noi imagina aici
quote:
Iar daca la asta s-au inteles, nu prea vad care e problema ortodocsilor cu Papa, de ce e asa de important din punctul de vedere al mantuirii daca biserica lui Christos e condusa pe Pamant de "episcopul Romei" sau de, sa zicem, Preafericitul Teoctist?
opaaa
pai e mare problema, pentru ca Papa nu isi are pur si simplu rostul din nici un punct de vedere, si, cum zicea si irina, este considerat urmasul direct al lui Iisus, si, din cate stiu, fara pacat - ma insel? scuze, asa stiam... de aia e infailibil, nu?- ceea ce nu e cazul nici unui episcop la noi
quote:
Si daca ajungem la concluzia ca unul din cei doi trebuie sa renunte la putere, care dintre ei ti se pare ca a fost mai "eficient" in propavaduirea Evangheliei "la toate neamurile"?
nu cred ca e cazul, asta e o presupozitie: ce-ar fi daca ar fi...
deocamdata inca nu se pune problema asta, din moment ce nu s-a ajuns nici pe departe la unire, dar cred ca cel mai smerit va renunta
oare cine?
mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004)
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!
Sabina spune:
aici cu Papa e cam greu de comentat, ptca acest Papa, Ioan paul al II-lea e cu totul si cu totul deosebit,si sunt convinsa ca nu se crede fara de pacat, de aia poate noi acum percepem altfel papalitatea.
Sabina si Sofia Galagia
RA spune:
Fetelor ,recunosc ca nu va pot tine pasul decat cu mare greutate!Am dat clic pe "raspunde..." pe la pagina 5-6 si dupa vreo 2 ore sunteti deja la pagina 8...si ma tem ca pana sa termin ce vreau sa scriu,treceti deja la partea a treia.
Acu' eu va propun spre discutie urmatorul pasaj(ca tot e la moda).El apartine lui Nae Ionescu si se constiuie ca raspuns adresat lui M. Eliade,care-si intrebase profesorul ce crede despre o serie de articole publicate de dansul sub titlul "Itinerariu spiritual":
"Cred ca te inseli.Dumneata spui ca te nasti catolic sau protestant
si devii ortodox.Eu cred ca tocmai dimpotriva:poti deveni catolic sau protestant,dar ca,daca esti roman te nasti ortodox.Ortodoxia e un mod firesc de-a fi in lume,pe care il ai sau nu il ai,dar pe care anevoie ti-l poti construi.Nu prea vad cum,nascandu-te roman,te-ai putea converti la ortodoxie,desi inteleg perfect procesul prin care
te convertesti la catolicism."
Acuma,puteti spune ca nu prea are mare legatura cu subiectul,iar eu va dau dreptate,dar observand ca inevitabil,si spun inevitabil fiindca suntem romani,discutia este dirijata oarecum unilateral,si fiindca textul asta mi-a cazut azi in fata citind "Memoriile" lui Eliade m-am gandit sa vi-l supun atentiei.
Acu' iar sunt chemata...of si mai voiam sa spun ceva!!!!
cataghe spune:
quote:
Originally posted by gandacelu
opaaa
pai e mare problema, pentru ca Papa nu isi are pur si simplu rostul din nici un punct de vedere, si, cum zicea si irina, este considerat urmasul direct al lui Iisus, si, din cate stiu, fara pacat - ma insel? scuze, asa stiam... de aia e infailibil, nu?- ceea ce nu e cazul nici unui episcop la noi
Repet intrebarea, de unde o scoateti pe asta cu "urmasul lui Isus"? Sincer intreb, eu n-am vazut nicaieri in vreo sursa catolica sa scrie asa ceva.
Cat despre infailibilitate da, te inseli, infailibilitatea e cu totul altceva. Uite ce zice Conciliul Vatican I (1870): "Asadar, noi tinand strans si fidel traditia primita de la inceputul credintei crestine..., propunem si definim, ca o dogma descoperita de Dumnezeu, ca: Pontiful roman, cand vorbeste ex-cathedra, adica atunci cand implineste datoria sa de pastor si invatator al tuturor crestinilor si defineste cu autoritatea sa apostolica suprema o invatatura de credinta sau de morala, se bucura de acea infailibilitate, cu care Dumnezeiescul Rascumparator a binevoit sa inzestreze Biserica sa; iar definitiile odata pronuntate de Papa, nu se mai pot schimba de sine insusi, ci numai prin consimtamantul Bisericii."
Prin urmare, mi se pare clar ca infailibilitatea se refera la situatiile in care Papa prezinta pozitii oficiale ale BC, si anume strict pe cele referitoare la credinta sau morala. Se spune explicit pe site catolic veritabil: "Desigur, infailibilitatea nu include o garantie ca orice Papa în particular nu va "neglija" sa ne învete adevarul, sau ca el va fi fara de pacat, sau ca deciziile disciplinare vor fi luate în cel mai cuvenit mod." Mai mult de atat, se precizeaza ca de aceeasi infailibilitate beneficiaza si episcopii cand vorbesc din amvon.
Am facut paralela cu preotii, pentru ca stiam ca deciziile pe care ei le iau in urma spovedaniei de asemenea se considera ca sunt inspirate de Duhul Sfant - ma insel?
Chestia draguta e ca de fapt, in fond, cred ca infailibilitatea asta exista si la preotii ortodocsi atunci cand predica,,, ca de aia a ramas vorba la romani "sa faci ce zice popa, nu ce face popa"(aceeasi idee ca preotul, desi om si deci supus pacatului, in momentul in care isi exercita atributiile divine donbandeste un alt statut).
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
cataghe spune:
quote:
Originally posted by gandacelu
opaaa
pai e mare problema, pentru ca Papa nu isi are pur si simplu rostul din nici un punct de vedere
Si atunci tu personal cum interpretezi? -
Matei 16:
13. Si venind Iisus în părtile Cezareii lui Filip, îi întreba pe ucenicii Săi, zicând: Cine zic oamenii că sunt Eu, Fiul Omului?
14. Iar ei au răspuns: Unii, Ioan Botezătorul, altii Ilie, altii Ieremia sau unul dintre prooroci.
15. Si le-a zis: Dar voi cine ziceti că sunt?
16. Răspunzând Simon Petru a zis: Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.
17. Iar Iisus, răspunzând, i-a zis: Fericit esti Simone, fiul lui Iona, că nu trup si sânge ti-au descoperit tie aceasta, ci Tatăl Meu, Cel din ceruri.
18. Si Eu îti zic tie, că tu esti Petru si pe această piatră voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui.
19. Si îti voi da cheile împărătiei cerurilor si orice vei lega pe pământ va fi legat si în ceruri, si orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat si în ceruri.
Ioan 21:
14. Aceasta este, acum, a treia oară când Iisus S-a arătat ucenicilor, după ce S-a sculat din morti.
15. Deci după ce au prânzit, a zis Iisus lui Simon-Petru: Simone, fiul lui Iona, Mă iubesti tu mai mult decât acestia? El I-a răspuns: Da, Doamne, Tu stii că Te iubesc. Zis-a lui: Paste mieluseii Mei.
16. Iisus i-a zis iarăsi, a doua oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubesti? El I-a zis: Da, Doamne, Tu stii că Te iubesc. Zis-a Iisus lui: Păstoreste oile Mele.
17. Iisus i-a zis a treia oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubesti? Petru s-a întristat, că i-a zis a treia oară: Mă iubesti? și I-a zis: Doamne, Tu stii toate. Tu stii că Te iubesc. Iisus i-a zis: Paste oile Mele.
De ce numai lui Petru, daca toti ucenicii erau egali? De ce in doua imprejurari diferite, relatate de doi autori diferiti? Eu nu stiu care e raspunsul, dar ma intreb...
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
irina.c. spune:
quote:
Originally posted by RA"Cred ca te inseli.Dumneata spui ca te nasti catolic sau protestant
si devii ortodox.Eu cred ca tocmai dimpotriva:poti deveni catolic sau protestant,dar ca,daca esti roman te nasti ortodox.Ortodoxia e un mod firesc de-a fi in lume,pe care il ai sau nu il ai,dar pe care anevoie ti-l poti construi.Nu prea vad cum,nascandu-te roman,te-ai putea converti la ortodoxie,desi inteleg perfect procesul prin care
te convertesti la catolicism."Acuma,puteti spune ca nu prea are mare legatura cu subiectul,iar eu va dau dreptate,dar observand ca inevitabil,si spun inevitabil fiindca suntem romani,discutia este dirijata oarecum unilateral,si fiindca textul asta mi-a cazut azi in fata citind "Memoriile" lui Eliade m-am gandit sa vi-l supun atentiei.
Acu' iar sunt chemata...of si mai voiam sa spun ceva!!!!
Draga RA,eu cred ca intradevar,faptul ca poporul roman este ortodox, a nascut o anume gandire si un anume fel de a fi propriu.Dar,intr-un fel,cred ca e o greseala sa ne culcam pe-o ureche ca ,de,ne-am nascut ortodocsi si sa facem ce ne taie capul.Degeaba suntem ortodocsi botezati ,daca habar nu avem ce e dreapta credinta si cu atat mai putin daca n-o traim.Nu e important ca te nasti ortodox,important e sa traiesti ortodox.Cred ca pe vremea aceea,cand viata religioasa era mai puternica in Ro,era greu de conceput si de inteles cum,roman fiind,poti sa te convertesti la ortodoxie.Dar dupa atatia ani de comunism si de propaganda ateista putem spune ca practic multi romani s-au convertit la ortodoxie,pentru ca ,desi erau botezati,nu aveau nici o legatura cu Dumnezeu si cu Biserica,si,uneori dupa diverse rataciri,s-au intors spre credinta adevarata.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
AC spune:
Pentru ca mi se pare ca discutati doar intre ortodocsi despre ceilalti .. scriu si eu ceva si apoi si subect placut.
quote:
Originally posted by irina.c.
Eu stiu ca e vorba de fapt de infailibilitatea papei si de faptul ca se considera loctiitorul lui Hristos pe pamant.Cred ca aici e de fapt problema.
Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
Papa nu este infailibil. Exista la Vatican un confesor/duhovnic al Papei.. va sa zica o avea si el pacate de marturisit. In plus a recunoscut greseala lui si a bisericii catolice .. in de exemplu al doilea razboi mondial.. care a facilitat exterminarile naziste. Deci inclusiv public si-a marurisit pacate.
Inaltii Parinti ortodocsi nu sunt considerati infailibili de catolici... dar mi-ar place sa-mi spuneti daca au recunoscut vreo vina mai moderna a lor in calitate de conducatori bisericesti sa zicem. Sunt chiar curioasa daca parintele Teoctist si-a marturisit macar vina in daramarea bisericilor romanesti... Asta fata de proprii credinciosi.. ca de altele stiu sigur ca nu s-a recunoscut ceva.
Chestia cu loctiitorul lui D-zeu ... eu asa o stiu. Despre orice preot ortodox se spune ca in momentul spovedaniei este unealta lui D-zeu, e cam asa si Papa este vazut ca unealta lui D-zeu, cu tot cu slabiciunile lui umane.
Oricum eu nu cred in ecumenismul propovaduit acum ... de fapt sau D-zeu e unul in toate religiile monoteiste sau nu e! Si ma amuza cum se bat toti cu pumnul in piept cum ca ei si nu altii sunt singurii mantuiti. Si nu pricep in ruptul capului (asta-i dubiu MARE) cum D-ne iarta-ma s-a ajuns la asta. Stiu explicatia catolica, dar ma ucide ca s-a pierdut ceva de bun simt din ideea Vechiului Testament. Si anume evreii in calitate de propovaduitori monoteisti, precum si cei care voiau sa li se alature (converteasca) trebuiau sa respecte 613 legi, dar ceilalti care nu trebuiau sa dea exemplu de propovaduitori se mantuiau daca respectau decalogul. Adica asta inseamna ca orice om cinstit si avea o sansa.
Cat despre catolici-ortodocsi nu exista nici o sansa reala de unire in urmatoarea generatie. Traditia catolica face, tocmai pentru ca papii nu-s infailibili sa se aleaga un papa conservator, dupa unul cu viziuni liberale.
Legat de sfintirea Papei. Da e adevarat... devine sfant, dar dupa moarte... deci problema e cu sfintii nu cu infailibilitatea. Nu se face singur sfant totusi. Si sunt si cazuri cand nu s-a intamplat... au fost momente cu doi Papi. Urmasii l-au hotarat pe cel schismatic
Si nici nu hotaraste singur. Hotararile papale sunt discutate de cardinali. De fapt conducerea dogmatica nu e doar a Papei. Cand in vechime Papa s-a incapatanat s-a ajuns la schisma sau chiar la biserica distincta... deci intre timp lumea a evoluat.
Si conducerea dogmatica a bisericilor ortodoxe e tot cam asa dupa mine... Ca sunt diferente intre rusi si romani.. si va garantez ca intre italieni si sud-americani is tot atatea daca nu mai multe.
Andreea si galusca si ghemotocul asteptat pe 4 iulie 2005
casandra spune:
-----
Stiu explicatia catolica
-----
Poti sa ne-o impartasesti si noua? E la fel ca cea ortodoxa sau difera?
Catalina, din ce ai citat tu, eu inteleg ca Domnul il insarcineaza pe Petru sa aiba grija de biserica sa. Dar nu vad un indemn catre ceilalti apostoli sa nu iasa din cuvantul lui Petru. Si nici nu vad unde Domnul ii acorda privilegii deosebite. Iar increderea acordata lui Petru nu se datora faptului ca era el Petru, ci dragostei lui Petru. Dragostea lui Petru catre Domnul este piatra pe care s-a construit biserica. Pe dragoste, pe credinta lui Petru, care era mare. Domnul il intreaba de fiecare data daca Il iubeste.
AC spune:
Casandra cred ca sursa biblica a necesitatiilor pentru salvare e identica cu cea ortodoxa:
Credinta in Isus si in faptul ca D-zeu L-a trimis si ca Isus a murit pentru oameni sunt necesare salvarii. Marc 16:16; Ioan 3:36; 6:40
Ioan 3:5 care zice ca botezul e necesar salvarii in interpretarea catolica cel putin. Adica apa din nascut din apa si Sf.Duh e interpretat ca botez. Cred ca ortodocsii zic la fel, desi stiu ca sunt si alte interpretari crestine tot din perspective biblice.
si Matei 28:19-20 care trimite la crestinizarea natiunilor. Marc 16:16....
Ca decaderea dupa botez se salveaza prin penitenta/pocaire/fapte bune...
Astea sunt zic eu lucruri comune.
Cred ca indulgentele/donatiile facute pentru propovaduirea crestinismului nu te iarta de pacate in ortodoxie. Si e o a doua
diferenta dogmatica care a dus la creearea ordinelor de misionari. Botezul e necesar pentru salvarea tuturor celor care au auzit de Noul Testament si care au avut posibilitatea sa ceara sa fie botezati. Daca un om nu se gaseste in acesta stare dar cauta adevarul si implineste voia lui D-zeu in conformitate cu intelegerea lui despre D-zeu.. atunci acel om poate fi salvat. Interpretarea asta e oficiala si e din catehismul BC al lui Ioan Paul II.
Asta nu-l impiedica pe Papa sa spuna ca BC "the only instrument for the salvation of all humanity."
Chestie de interpretare si lasatul unei portite daca nu ai avut posibilitatea sa ajungi la instrument.
Ma rog greutatea mea de cap ramane... Sa zicem ca nu-s toate adevarate ci doar una! D-zeu ar trebui sa stie ca majoritatea oamenilor cresc si se nasc intr-o religie cunoscand opinia acelei religii despre altele.... nu pe fiecare din interior. Ca din interior toti au argumente logice sa discute pana mor. Asa ca nu vad cum o persoana credincioasa si instruita in propria religie ar putea fi determinata sa renunte logic la ea. Sentimental da. De la casatorie, la revelatie.. toate variantele sunt deschise.
Andreea si galusca si ghemotocul asteptat pe 4 iulie 2005