O singura biserica ? (3)

O singura biserica ? (3) | Autor: qsar

Link direct la acest mesaj

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42990&whichpage=1" target="_blank">Subiectul original postat de www.desprecopii.com/forum/pop_profile.asp?mode=display&id=453" target="_blank">Elena
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43889&whichpage=1" target="_blank">O singura biserica ? (2)



O singura biserica unita. E posibil, e de dorit asa ceva ??

Eu cred ca oricate eforturi s-ar face inspre unirea bisericii ortodoxe si catolice, de pilda (de cele protestante, nici nu mai vorbesc), nu va fi vreodata posibil acest lucru...si dupa parerea mea nici nu e de dorit ! de-ar fi posibila aceasta minune intr-o zi, de fix a doua zi ar aparea inevitabil din nou "partide"....
Asa cum El ne-a creat pe noi oamenii atit de deosebiti si diferiti unul de altul, era normal sa apara atit de multe orientari si divizari si in directia asta. Am intalnit multe persoane care, dupa ce au vizitat si alte biserici in afara de cea ortodoxa au spus ca nicaieri nu s-au simtit mai bine ca in cea ortodoxa, precum am intalnit si oameni care spuneau ca se simt mai bine in biserica catolica sau stiu eu, in cea adventista. Oare nu toti se inchina aceluiasi Creator ? Oare nu toti pe Domnul Iisus iL iubesc si nu pentru toti El este Calea, Adevarul si Viatza si singurul in care putem spera la mantuire ? oare o inima sincera si lacrimile fierbinti ale celui care se roaga indiferent unde, fie ca este intr-o biserica ortodoxa sau catolica sau protestanta nu sunt vazute la fel de Celce inimile cerceteaza ? Credeti ca noi suntem priviti de El ca Popeasca din biserica x sau Ioneasca din biserica y ? Nu la inimile noastre se uita El si la faptele care izvorasc inevitabil din credinta ?
Mie mi se pare foarte trist si lipsit de toleranta sa cataloghezi zeci de milioane de oameni ca fiind eretici, asa cum am auzit deseori....numai aici in Germania sunt cateva milioane de protestanti si catolici, toti acesti credinciosi in Sfanta Treime sunt eretici ??? cum la fel am auzit ortodocsii ca fiind catalogati drept incuiati .....trist, dar adevarat.

Am mai scriu eu parca aici ca cel mai mult mi-a placut cand am fost intr-o biserica din Tokio, biserica deschisa pentru toti crestinii si unde ortodocsi, catolici si protestanti spuneau toti intr-un glas Tatal Nostru si unde am simtit dragostea si prezenta Lui la fel de intens ca si in biserica catolica Sf. Anton sau in micutza bisericutza de lemn din parcul I.O.R., unde mergeam deseori inainte de a pleca din tara....si la fel cum am simtit in biserica luterana unde merg aici !!
Numai ca, dupa o perioada de entuziasm copilaresc as zice, mi-am dat seama ca ce se intampla acolo, in acea biserica, nu va fi nicicand posibil la nivel national, cu atit mai putin, international.

Mi-ar placea sa aud si parerile voastre despre chestiunea asta si ii rog mult si din suflet pe cei necredinciosi sa nu intervina in vreun fel nedemn sau in orice forma necivilizata. Iar pentru credinciosi, fie ei practicanti sau nepracticanti, sunt convinsa ca, odata patima lasata afar, la usa, se poate duce o discutie civilizata si benefica pentru toata lumea !




Honi soit qui mal y pense...

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

Intrebare intrebatoare: de ce inainte de Schisma Papa era primus inter pares? Si de ce era recunoscut ca atare de ceilalti patru patriarhi? Cred ca la asta trebuie sa raspundem inainte sa cerem catolicilor sa renunte la primatul papal, pentru ca pana la urma cred ca aici isi are primatul papal radacinile. Eu recunosc ca nu sint lamurita. Voi?



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana spune:

"În privinta harului mântuitor si sfintitor al Sfântului Duh, Sf. Vasile cel Mare afirmă în Epistola I Canonică: "Începutul separării a fost schisma, iar prin această despărtire ei nu mai au harul Sf. Duh care nu li se mai dă din momentul despărtirii lor. La începuturi, înainte de despărtire, acestia aveau harul preotiei si prin punerea mâinilor transmiteau acest har sfintitor, iar după schismă au devenit laici, încât nu mai au puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni; cei rupti de Biserică au devenit astfel incapabili să transmită si altora harul Sf. Duh.""

Citatul de mai sus este luat din odaia.go.ro, un site dat de she_wolf. Cred ca aceasta este de fapt principala problema a unirii. Intrebarea mea este: cum se impaca citatul de mai sus cu cel dat de cataghe in primul subiect, unde era explicat ca de fapt Constantinopolul s-a separat de Roma, pe motive asa cum spune Casandra mai mult politice. Si mai vreau sa o intreb pe Irina daca opinia de mai sus este reprezentativa pt biserica ortodoxa. Nu de alta dar nu vreau sa discut pe marginea unor lucruri care nu reprezinta pozitia oficiala a bisericii.

Citatul din cataghe referitor la istoria schismei:
"Concret insa, lucrurile se precipita in secolul al IX-lea, cand Ignatius, patriarh al Constantinopolului, ii refuza impartasania unui supus care se facea vinovat de trai incestuos alaturi de nora sa. Nimic deosebit pana aici, numai ca respectivul supus era regentul Bardas, unchiul imparatului Mihail al III-lea, ceea ce face actul lui Ignatius inacceptabil, motiv pentru care, cu concursul guvernantilor, acesta este uzurpat de Photius, care ii ia locul ca patriarh. Lucrurile se complica in momentul in care Photius cere recunoasterea sa Papei Nicolae I, care insa ia atitudine in favoarea patriarhului de drept. Photius refuza sa se supuna si prefera schisma.
Conflictul este insa aplanat prin decaderea ulterioara a lui Photius si reabilitarea lui Ignatius, insa Photius lasa drept mostenire constituirea unei “partide anti-romane” care are drept scop reactualizarea vechii rivalitati dintre Est si Vest, fiind primul care indreapta puternica arma a acuzatiei de erezie asupra intregii biserici apusene, constituindu-se astfel intr-un fel de campion al ortodoxiei (calea cea dreapta) impotriva “ereticilor”.

Urmatoarele doua secole sunt relativ linistite din punctul de vedere al rivalitatii Est-Vest, insa odata cu venirea pe scaunul Constantinopolului a patriarhului Cerularius, conflictul se acutizeaza din nou, aparent fara motiv, cu o violenta fara precedent. Cerularius trimite Papei in 1053 o scrisoare in care reia vechile acuzatii de erezie la adresa patriarhatului Romei (intre care se numara vechea controversa cu privire la Filioque si se adauga cea privitoare la painea nedospita), dupa care interzice toate bisericile de rit latin din Constantinopol. In replica, Papa Leon al IX-lea adopta o conduita pacifista, aproband manastirile de rit bizantin din Roma si dimprejurul ei, si trimitand la Constantinopol o delegatie care sa medieze conflictul. Aceasta insa nu are succes, ceea ce are ca urmare excomunicarea lui Cerularius, in 16 iulie 1054, printr-o bula papala in care se mentioneaza ca masura respectiva nu se extinde asupra bisericii bizantine si cu atat mai putin asupra intregului Rasarit.

Cerularius este insa sustinut de imparatul de la Constantinopol si schisma devine definitiva prin aderarea celorlalti patriarhi din Est de partea lui Cerularius. "

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

quote:
Maslul este Taina prin care crestinul bolnav,uns cu untdelemn sfintit,dobandeste,cu rugaciunile preotilor,harul vindecarii de boli trupesti si sufletesti si iertare de pacate.

Multumesc pentru info, Irina ! sa stii ca si in bisericile protestante (nu stiu daca in toate ?) se face Maslu, numai ca nu se numeste asa....la fel, bolnavul este uns cu untdelemn si batrinii sau prezbiterii bisericii se roaga pentru vindecarea bolilor trupesti si sufletesti.

quote:
Si tot de la parintele Staniloae:
"Omul nu se poate uni deplin cu Fiul lui Dumnezeu cel intrupat,jertfit si inviat,decat prin impartasirea cu Trupul si Sangele Lui,care ni se dau sub chipul painii si vinului,prefacute in cadrul Sfintei Liturghii savarsite de preotul bisericii.Deci,omul nu se poate umple de Hristos in afara Bisericii si fara Hristos nu se poate face fiu al Tatalui si purtator al Duhului lui Hristos".

De acord cu parintele Staniloae ! numai ca nu prea inteleg ce vrei sa imi comunici cu asta, pentru ca, dupa stiinta mea, in toate bisericile crestine se face Impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului !!!

quote:
Elena,am gasit ceva interesant la parintele Staniloaie.El a fost intrebat:"Care sunt adevaratii membri ai Bisericii lui Hristos?Numai cei drepti si ortodocsi sau toti credinciosii care cred in Dumnezeu?
Raspuns:"Membrii plini ai Bisericii lui Hristos sunt cei ce cred in Hristos ca Fiul lui Dumnezeu facut om,peste care se odihneste Duhul Sfant;deci cei ce cred prin aceasta si in Sfanta Treime si se unesc prin Hristos cu Sfanta Treime prin harul primit de la El in Tainele Bisericii.Cei ce nu cred si nu primesc pe Hristos astfel inteles,nu primesc nici pe Sfanta Treime prin Tainele dintotdeauna ale Bisericii.Ei pot avea doar o oarecare legatura imputinata cu Hristos,potrivit cu putinul pe care il primesc din El.Ei nu sunt incorporati deplin in trupul lui Hristos,nu sunt in interiorul "casei" Lui,ci se afla in jurul csei in care se afla El,mai aproape sau mai departe,primind din casa in care se afla El o lumina imputinata,nedeplin clara si care nu le da puterea de a inainta spre unirea cu umanitatea Lui desavarsita,deci cu El Insusi."


:(( Of, Irina, vad eu ca tu iar vrei sa ma convingi ca singurul Adevar este NUMAI in biserica ortodoxa....crezi ca eu n-as putea sa vin cu citate interesante din predicatori renumiti ?? (pot sa-ti umplu doua pagini numai cu Billy Graham, celebru evanghelist, a carui fiica a dat nu mai putin celebru interviu postat de gandacelu) dar imi dau seama ca nu are nici un rost....sigur, trebuie sa recunosc :)), mi-ar fi placut si mie sa te conving ca exista mai multe modalitati de a ajunge la acelas ADEVAR, dar vad ca pur si simplu tu nu poti sa primesti acest lucru....esti asa cum esti, gandesti asa cum gandesti si te (re)asigur ca iti respect mult credinta si iti urez din inima sa iti duci pana la capat mantuirea cu cel putin aceeasi rivna pentru Domnul pe care o dovodesti acum !!!, dar, te rog mult, nu mai incerca sa ma convingi ca sunt o ratacita, ca ma aflu "in jurul casei in care se afla El" si vai de calea mea propovaduita de prooroci mincinosi !!

nu´sh de ce, nu-mi merg emoticoanele :((

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by Ana

"În privinta harului mântuitor si sfintitor al Sfântului Duh, Sf. Vasile cel Mare afirmă în Epistola I Canonică: "Începutul separării a fost schisma, iar prin această despărtire ei nu mai au harul Sf. Duh care nu li se mai dă din momentul despărtirii lor. La începuturi, înainte de despărtire, acestia aveau harul preotiei si prin punerea mâinilor transmiteau acest har sfintitor, iar după schismă au devenit laici, încât nu mai au puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni; cei rupti de Biserică au devenit astfel incapabili să transmită si altora harul Sf. Duh."


Cine sunt "ei"? Catolicii?



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana spune:

Cataghe, am o intrebare si pt tine, povestea scindarii e luata din partea vestica? Sau e o sursa independenta ?
Exista si o versiune estica/ortodoxa a schismei?

Ana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by Ana

quote:
Originally posted by cataghe

[quote]Originally posted by Ana

"În privinta harului mântuitor si sfintitor al Sfântului Duh, Sf. Vasile cel Mare afirmă în Epistola I Canonică: "Începutul separării a fost schisma, iar prin această despărtire ei nu mai au harul Sf. Duh care nu li se mai dă din momentul despărtirii lor. La începuturi, înainte de despărtire, acestia aveau harul preotiei si prin punerea mâinilor transmiteau acest har sfintitor, iar după schismă au devenit laici, încât nu mai au puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni; cei rupti de Biserică au devenit astfel incapabili să transmită si altora harul Sf. Duh.""
Cine sunt "ei"? Catolicii?



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!



Da. Sursa:
http://www.odaia.go.ro/ecumenism.html



Va-hleu. Sa le lasam pe fete sa ne explice.



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns xenocid spune:

Bre Gandacelu' Iisus cand a zis ca pleaca s-a mai intors odata si eventual mai vine si a doua oara.
Da' tu cand zici ca pleci de abia atunci incepi sa vii :D

Cu stima,
Alin

*Ex astris, Scientia*

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

07. Nu deviati de la subiectul discutiei
Prin raspunderea la un anumit topic, membrii comunitatii sunt rugati sa nu devieze de la subiectul discutiei. De asemeni, nu sunt acceptate mesajele 'la misto', care in marea majoritate au ca rezultat devierea de la subiect.

quote:
Originally posted by xenocid

Bre Gandacelu' Iisus cand a zis ca pleaca s-a mai intors odata si eventual mai vine si a doua oara.
Da' tu cand zici ca pleci de abia atunci incepi sa vii :D

Cu stima,
Alin

*Ex astris, Scientia*



-----------------------
Nu exista libertate in ignoranta. (manual american)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Gandacel,gandindu-ma la ce ai spus tu si la ce am citit la parintele Staniloae,trag o singura concluzie,si anume ca Harul Domnului lucreaza in afara Bisericii aducandu-i pe oameni la pocainta,facandu-i constienti de pacatele lor,dar pasul urmator este ca ei sa participe la Tainele Bisericii,ca sa capete puterea necesara in lucrarea mantuirii.Am zis bine?Ana,eu am dat initial linkul odaia.go.ro.Referitor la Sf. Vasile,el vorbeste intr-o perioada in care cele 2 Biserici erau in ostilitate una fata de alta,BO anatemizase BC si invers.Stiu ca la Conciliul Vatican II aceste anateme au fost ridicate si cele 2 biserici se afla intr-un dialog serios,pentru rezolvarea diferendelor.Stiu ca pana acum s-a ajuns la o apropiere de vederi in ceea ce priveste Tainele,dar a ramas problema jurisdictiei papale universale si a infailibilitatii papale.Nu ma aventurez sa spun mai multe,fiindca am prea putine informatii.Oricum,pozitia oficiala este ca BO si BC sunt Biserici Surori,deci cred ca asta inseamna ca exista mai multe lucruri care unesc decat care divid.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ortansa spune:

postat de irina:
Si tot de la parintele Staniloae:
"Omul nu se poate uni deplin cu Fiul lui Dumnezeu cel intrupat,jertfit si inviat,decat
prin impartasirea cu Trupul si Sangele Lui,care ni se dau sub chipul painii si vinului
,prefacute in cadrul Sfintei Liturghii savarsite de preotul bisericii.

cum am mai spus-multi catolici se impartasesc asa.iar cei care (se)impartasesc numai cu paine explica
acest lucru prin faptul ca trupul(painea) contine deja sange(vin).

si tot irina:
"Deci,omul nu se poate
umple de Hristos in afara Bisericii si fara Hristos nu se poate face fiu al Tatalui si
purtator al Duhului lui Hristos".

atunci cum ramane cu exemplele date de gandacel?
lasand aceast intrebare retorica la o parte,cred ca stiti ca oameni cu har peste care
s-a pogorat Duhul Sfant si care de multe ori au fost santificati dupa moarte,exista
si la catolici.cu acestia cum ramane?le negati harul?sunt ei mincinosi,falsi ?


scuze ,am postat mesajul scris cu un sfert de ora in urma abia acum(din motive independente de vointa mea:-))

"ohh,maama!"(Johnny Bravo):-D

Mergi la inceput