O singura biserica ? (3)

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by gandacelu

quote:
Originally posted by cataghe
Singura problema e de fapt primatul papal, pe care BOR nu vrea sa il accepte sub nici o forma, restul sunt povesti.



pai si aicea cine trebuie sa faca primul pas?




Pai citeste tot ce am scris, maica, ce te-ai impotmolit aici? Parca vorbeai de uniformizare, nu? Ei iaca, tocmai voiam sa iti spun ca se poare ca BO e aia cu uniformizarea pe care o blamezi.

Cat despre primul pas, cred ca a fost deja facut prin faptul ca biserica catolica a acceptat ca ortodocsii sa isi pastreze absolut intacta credinta. Iar daca la asta s-au inteles, nu prea vad care e problema ortodocsilor cu Papa, de ce e asa de important din punctul de vedere al mantuirii daca biserica lui Christos e condusa pe Pamant de "episcopul Romei" sau de, sa zicem, Preafericitul Teoctist?Si daca ajungem la concluzia ca unul din cei doi trebuie sa renunte la putere, care dintre ei ti se pare ca a fost mai "eficient" in propavaduirea Evangheliei "la toate neamurile"?



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by casandra

---------
Singura problema e de fapt primatul papal, pe care BOR nu vrea sa il accepte sub nici o forma, restul sunt povesti
---------
Adevarul e ca primatul papal e de neacceptat. N-are nici o justificare. Iar patriarhul Constantinoplolului nu conduce lumea ortodoxa. De ce nu renunta papa la privilegiile sale si nu vrea sa redevina doar "primul intre egali", cum a fost intotdeauna?

Ce vrea sa insemne "parinte imbunatatit"? Am tot intalnit expresia.



Si atunci ce facem, o sa avem doi "primus inter pares"? Ca patriarhul Constantinopolului detine deja acest titlu in cadrul bisericii ortodoxe...



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:


Nu, gandacelule, nu eram impotriva ecumenismului, ci am spus ca, realist vorbind, acest lucru nu prea il vad posibil....e adevarat ca la inceput am spus si ca nu ar fi de dorit, iar cand am spus asta ma gandeam ca aceasta unire ar fi, stiu eu, una fortzata de sefii bisericilor sau care ar duce la o renuntare la traditiile specifice fiecarei biserici, adica in mintea mea era cam asa : ca o atare unire ar duce, de pilda, la scoaterea icoanelor din biserica ortodoxa, din moment ce catolicii nu se inchina la icoane, de aceea am spus ca nu mi se pare de dorit asa ceva ! ....insa, pe parcursul discutiilor, undeva in partea intai a subiectului, cataghe, care pare sa fie mult mai la curent cu miscarea ecumenica decat mine , mi-a spus ca de fapt nici nu se pune problema de astfel de concesii, ci,discutiile sunt numai pe marginea dogmelor....ei, si in conditiile astea unirea celor doua biserici surori cred ca este o idee buna, insa, dupa cum vad ca stau lucrurile, greu de realizat practic...

quote:
Originally posted by gandacelu

da pai de ce intorsatura asta, elena? parca si tu erai impotriva ecumensimului, sau mi s-a parut mie?
eu credeam ca noi doua suntem pe aceleasi pozitii, impotriva ecumenismului dar nu a rugaciunii impreuna...



mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004)

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Eu stiu ca e vorba de fapt de infailibilitatea papei si de faptul ca se considera loctiitorul lui Hristos pe pamant.Cred ca aici e de fapt problema.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

---------------------
Cat despre primul pas, cred ca a fost deja facut prin faptul ca biserica catolica a acceptat ca ortodocsii sa isi pastreze absolut intacta credinta. Iar daca la asta s-au inteles, nu prea vad care e problema ortodocsilor cu Papa, de ce e asa de important din punctul de vedere al mantuirii daca biserica lui Christos e condusa pe Pamant de "episcopul Romei" sau de, sa zicem, Preafericitul Teoctist?Si daca ajungem la concluzia ca unul din cei doi trebuie sa renunte la putere, care dintre ei ti se pare ca a fost mai "eficient" in propavaduirea Evangheliei "la toate neamurile"?
----------------

Catalina, nu se pune problema ca papa sa renunte la putere in favoarea lui Teoctist.
Dar un patriarh local cunoaste mai bine situatia specifica a comunitatii pe care o pastoreste, si din care face parte. Mi s-ar parea ciudat ca papa de la Roma sa ia decizii de unul singur, prvind viata ortodoxa din Romania. In primul rand pentru ca ritualul in care si-a format credinta este diferit. In al doilea rand, pentru ca nu cunoaste specificul national.












Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by casandra

---------------------
Cat despre primul pas, cred ca a fost deja facut prin faptul ca biserica catolica a acceptat ca ortodocsii sa isi pastreze absolut intacta credinta. Iar daca la asta s-au inteles, nu prea vad care e problema ortodocsilor cu Papa, de ce e asa de important din punctul de vedere al mantuirii daca biserica lui Christos e condusa pe Pamant de "episcopul Romei" sau de, sa zicem, Preafericitul Teoctist?Si daca ajungem la concluzia ca unul din cei doi trebuie sa renunte la putere, care dintre ei ti se pare ca a fost mai "eficient" in propavaduirea Evangheliei "la toate neamurile"?
----------------

Catalina, nu se pune problema ca papa sa renunte la putere in favoarea lui Teoctist.
Dar un patriarh local cunoaste mai bine situatia specifica a comunitatii pe care o pastoreste, si din care face parte. Mi s-ar parea ciudat ca papa de la Roma sa ia decizii de unul singur, prvind viata ortodoxa din Romania. In primul rand pentru ca ritualul in care si-a format credinta este diferit. In al doilea rand, pentru ca nu cunoaste specificul national.



Da' cine a zis ca Papa de la Roma ar trebui sa ia decizii de unul singur privind viata ortodoxa din Romania? Mie mi se pare ca acest primat papal ar fi mai mult o chestie onorifica, nu cred ca ar fi posibil ca Papa sa-si bata capul cu treburile interne ale fiecarei patriarhii.



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

Eu stiu ca e vorba de fapt de infailibilitatea papei si de faptul ca se considera loctiitorul lui Hristos pe pamant.Cred ca aici e de fapt problema.

Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."



Infailibilitatea Papei e similara infaibilitatii preotilor ortodocsi la spovedanie - gresesc?
Cine si unde zice ca Papa e "loctiitorul" lui Christos pe pamant?
Eu am gasit ca titluri asa: "Bishop of Rome, Vicar of Jesus Christ, Successor of the Prince of the Apostles, Supreme Pontiff of the Universal Church, Patriarch of the West, Primate of Italy, Archbishop and Metropolitan of the Roman Province, Sovereign of the State of the Vatican City, Servant of the Servants of God". Nu zice nika de vreun loctiitor. Pt comparatie, titlurile Patriarhului Alexandriei sunt urmatoarele: "Successor of Saint Mark the Apostle, Shepherd of Shepherds, Father of Fathers, Supreme Pontiff of All Metropolitans and Bishops, Judge of the World, and Beloved of Christ".



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

quote:
Originally posted by irina.c.
Dar punctul de vedere impartasit de clerici si teologi este ca FIV contravine legii si moralei crestine,deoarece acesta procedura este o interventie in legile naturale de procreere.



plus argumnetul cu "crima in serie";) ca nu stiu cum sa-i zic, "avort" inseamna altceva... cum bine zice catagheu'


mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004)

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659" target="_blank">ajutati-l pe mihaita!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Cred ca trebuie sa precizam ce inseamna de fapt infailibilitatea papala.Poate defini cineva?
Referitor la preotul ortodox,el nu este infailibil,fiindca in Taina Spovedaniei nu ia hotarari care sa nu poata fi contestate ,ci asculta confesiunea pacatosului ,ii da sfaturi,daca e necesar,si ii dezleaga pacatele,cu autoritatea data de Hristos.Sfaturile pe care le da pot fi inspirate de Hristos,fiindca El e prezent acolo,dar asta depinde de cel ce intreaba,cu ce inima vine,daca doreste de fapt sa afle voia lui Dumnezeu cu privire la el.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

------------------
Da' cine a zis ca Papa de la Roma ar trebui sa ia decizii de unul singur privind viata ortodoxa din Romania? Mie mi se pare ca acest primat papal ar fi mai mult o chestie onorifica, nu cred ca ar fi posibil ca Papa sa-si bata capul cu treburile interne ale fiecarei patriarhii.
------------------
Infailibilitate papala nu iseamna primat onorific, ci inseamna ca papa nu greseste. La sfarsitul vietii sale, este sanctificat in mod automat. Toti papii sunt sfinti. Chiar si papa Zosimus, cel sedus de doctrina lui Pelagius.
Nu se baga papa in toate maruntisurile dintr-o parohie, ci doar in cele importante, in care el decide, fara drept de apel.

"Primul intre egal" inseamna primat onorific. Asa a fost intotdeauna.

Mergi la inceput