O singura biserica ?

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

Conchita,spui ca "sa vrei unitate e o eroare".cum ramane atunci cu rugaciunea Mantuitorului nostru:"dar nu numai pentru acestia Ma rog,ci si pentru cei ce vor crede in Mine ,prin cuvantul lor.Ca toti sa fie una,dupa cum Tu,Parinte,intru Mine si Eu intru Tine,asa si acestia in Noi,sa fie una,ca lumea sa creada ca Tu M-ai trimis....ca ei sa fie una,precum Noi una suntem"(Ioan,17:20-22)
El se roaga pentru unitatea celor credinciosi.Cei care doresc unirea in credinta,sunt in voia lui Hristos.El spune ca Biserica e Una,ne spune ca este doar "un Domn,o credinta,un botez".Exista doar o Cale(Hristos),un Adevat(Hristos) si o Viata(Hristos).
Elena a deschis un subiect foarte frumos,care arata ca in inima ei exista dorinta de unitate intre crestini,dorinta care este si a lui Hristos.



Irina, si cum ramane cu invataturile lui Iisus sa nu credem vorbele profetilor mincinosi care vorbesc in numele lui? cum ramane cu Pildele care ne invata sa stam deoparte de cel care se inchina la alti zei, etc?

imi reinnoiesc rugamintea sa descrie fiecare cum vede concret aceasta toleranta si unire, ca sa vedem, vorbim despre aceleasi aspecte, sau nu?

Irina, raspunsesem dinainte la intrebarea ta, acum mi-am amintit: unirea e posibila numai daca este El autorul, nu omul. exact asta inteleg si din pasajul pe care il citezi.



-----------------------
Nu exista libertate in ignoranta. (manual american)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

Conchita, mama, dar brazilianca respectiva nu este reprezentativa pentru biserica catolica. Dar si pentru ea a fost rastignit Iisus, si trebuie sa te gandesti ca e o femeie saraca, fara prea multa scoala, care trebuie sa poarte de grija familiei, numeroase, cel mai probabil. Unui crestin adevarat ii pasa de ea, iar daca o intalneste, nu e nici nici tolerant-ingaduitor, nici nu o ocoleste, nici nu o judeca, ci incearca sa ii explice, cu rabdare, pe intelesul ei, cu ce greseste. Si se roaga pentru ea sa ii lumineze Dumnezeu mintea.
Dar ce zici de preotii ortodocsi care deschid cartea? Urmeaza ei invataturile Sfintilor Parinti? Nu. Si atunci, ce facem, ne departam de ortodocsi, doar pentru ca printre ortodocsi exista si astfel de oameni, asa cum printre catolici exista si brazilience ca cea pomenita mai sus? In fiecare biserica, exista si buni si rai. Daca vom fugi de toate, ca peste tot s-a strecurat raul, ce facem? Ne ducem singuri in rai?

Irina are dreptate, in sufletul fiecarui crestin exista dorinta ca biserica sa fie unita. Asa m-am bucurat la vizita papei in Bucuresti, ca papa a asistat cu buna credinta la slujba tinuta de patriarhul nostru, iar Teoctist la cea tinuta de papa. A fost un moment deosebit, care cred ca L-a bucurat pe Dumnezeu.

Gandacel are dreptate, fundamental ne deosebeste de catolici trairea sentimentului religios. Si s-ar putea ca deosebirile sa izvorasca exact din diferentele legate de intelegerea Sfantului Duh si a nasterii Fecioarei Maria. Nu pot sa inteleg de unde vine interpretarea diferita a Sfantului Duh, dar cea legata de nasterea Maicii Domnului, o vad izvorata din prea multa smerenie, te cutremuri cand te gandesti ca Dumnezeu S-a facut Om in pantecele unei femei de acceasi conditie umana ca orice femeie. Te rusinezi ca Dumnezeu a facut atata cinste neamului omenesc, pacatos din mosi-stramosi, si ai vrea ca femeia care I-a dat viata sa fie fara absolut nici un pacat, sa nu aiba asupra sa pecetea pacatului primordial. Dogma imaculatei conceptii o vad izvorata din dragoste fata de Dumnezeu si Maica Sa. Nu pot sa stiu daca a fost har sau revelatie, ca nu mi s-a intamplat mie.

Dar chiar daca traim diferit sentimentul religios, ar trebui sa ne bucure ca exista acest sentiment, nuantat diferit ce-i drept, dar acelasi sentiment. Ca sa fac o comparatie, toti am iubit, cel putin o data in viata, dar nu toti ne-am exprimat sentimentele in acelasi mod.

Cum vad eu unitatea: papa sa renunte la infailibilitatea sa, dar sa fie primul dintre egali. Sa se faca un consiliu in care sa se discute, cu buna credinta, dieferentele de interpretare, iar hotararea consiliului sa fie respectata, fara tresariri de orgoliu de nici o parte. Daca se hotaraste ca fiecare face ca si pana acum, asa sa fie, fara ca unii sa se simta superiori celorlalti, daca se hotaraste sa se faca intr-un singur fel, atunci asa sa se faca, fara cartire.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

Casandra, nu ne intelegem. normal ca brazilianca nu e reprezentativa pentru nici un fel de religie. dar e catolica si gandeste asa in virtutea catolicismului, asa cum i-a fost inoculat sau asa cum l-a asimilat, la fel ca suratele protestante, ortodoxe etc. e crestina. punct. de ce o eliminati dintre crestini? cum ne putem uni numai cu reprezentativii, eu asta nu inteleg. si cu ailalti ce facem?

si de ce sa fie Papa, ma rog, primul intre egali?

-----------------------
Nu exista libertate in ignoranta. (manual american)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

-------------
Casandra, nu ne intelegem. normal ca brazilianca nu e reprezentativa pentru nici un fel de religie. dar e catolica si gandeste asa in virtutea catolicismului
--------------
Daca ar gandi asa in virtutea catolicismului, inseamna ca ar fi reprezentativa. Dar nu este.

-------------
de ce o eliminati dintre crestini? cum ne putem uni numai cu reprezentativii, eu asta nu inteleg. si cu ailalti ce facem?
-----------
Pai nu o eliminam, asa cum nu il eliminam nici pe preotul care deschide cartea. Ii acceptam si pe nereprezentativii lor, asa cum ii acceptam si pe ai nostrii. Si ne rugam pentru ei, si spunem ori de cate ori avem ocazia, poate isi dau seama, de ce nu e crestineste ceea ce fac.

Episcopul Romei (mai inainte de a se numi papa) a fost, inca de la inceputul bisericii, primul dintre egali, asa cum Petru a fost primul dintre apostoli, fara insa a avea drepturi in plus, fata de ceilalti. Dar era primul, asta e.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

brazilianca nu e reprezentativa, Papa e mai egal ca altii...asta e democratie, nu unire intru Dumnezeu, adica asa cum frumos cita Irina ca doreste Iisus. Casandra si Cata, voi faceti diferentele, eu doar le sesizez. mai degraba m-as uni cu brazilianca, pentru ca are nevoie de oameni si de Dumnezeu mai mult decat au nevoie reprezentativii.

-----------------------
Nu exista libertate in ignoranta. (manual american)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ortansa spune:

am sa-mi permit si eu o intrebare pt. voi-ca vad ca nu va intelegeti:-):
-credeti in minuni?daca da,cum se face ca D-zeu nu tine cont de denominatiuni-si ma refer
in spetza aici la catolici si ortodocsi-si iata,se intampla minuni si in bisericile ortodoxe
si in cele catolice?

nu cu mult timp in urma,intr-o biserica din Bechwat(o regiune din Liban),Maica Domnului a vindecat un copil suferind.copilul se numeste Muhamad(???).din acea zi,locul acela a devenit loc de pelerinaj .
anul trecut ,cand eram cu sotul si copiii la un picnic ad-hoc pe marginea raului,dintr-o casa din
apropiere a venit spre noi o doamna intre 2 varste.ne-a adus scaune, si cateva farfurii cu bunataturi.
m-a impresionat f. mult de cand am vazut-o,avea asternuta pe chipul ei o blandete nemaintalnita.din una in alta,ne-a povestit cum sotul ei paralizat a fost vindecat la Bechwat de Maica Domnului
mi-a fost de-ajuns sa o privesc in ochi pe acea
doamna ca sa cred.(o puteti numi revelatie)


conchita spune ca:
"unirea e posibila numai daca este El autorul, nu omul."
pot fi considerate aceste minuni ca un demers pe care Isus Hristos il face pentru aceasta unire?

link:
http://www.unitypublishing.com/Newsletter/LebanonMiracle.htm





"ohh,maama!"(Johnny Bravo):-D

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

quote:
Originally posted by cataghe

quote:
Originally posted by Sabina
iar aia cu revelatia sa stii ca asa e, pt ca altfel nu ai putea sa crezi.ca dovezi ca Dumnezeu exista nu-ti da nimeni.


Hopa!da' de unde si pana unde discutam acuma existenta lui Dumnezeu? Se inscrie si asta in diferentele dintre catolici si ortodocsi, adica unii cred ca exista si altii nu?
Deci, sa recapitulam, Gandacelul a zis asa: "cat despre adevarul pe care il tot puneti in ghilimele, raspunsul meu nu va va multumui, dar asta e: nu suntem dragelor la matematica, exista si adevaruri date prin revelatie si har... " Iar eu intr-una din postari am pus acest cuvant intre ghilimele referindu-ma la dogme, prin urmare, traiam cu impresia ca despre asta vorbim, nu despre existenta lui Dumnezeu.
In concluzie, ne hotaram totusi despre ce vorbim? Ca sa nu ne apuce durerile de cap...




To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!


nu despre existenta lui Dumnezeu discutam, bineinteles.Am vrut sa fac doar o analogie.Adica a crede in ortodoxie si a considera adevar dogma ortodoxa poate fi si o chestiune de revelatie, nu numai de "adevar istoric" demonstrat.

Ortansa, si eu ma gandeam foarte mult la minuni.

Sabina si Sofia Galagia
www.desprecopii.com/forum/photo_album_cat.asp?sqldtl=834" target="_blank">Poze cu noi

Cele mai frumoase fete

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Conchita:Irina, si cum ramane cu invataturile lui Iisus sa nu credem vorbele profetilor mincinosi care vorbesc in numele lui? cum ramane cu Pildele care ne invata sa stam deoparte de cel care se inchina la alti zei, etc?imi reinnoiesc rugamintea sa descrie fiecare cum vede concret aceasta toleranta si unire, ca sa vedem, vorbim despre aceleasi aspecte, sau nu?Irina, raspunsesem dinainte la intrebarea ta, acum mi-am amintit: unirea e posibila numai daca este El autorul, nu omul. exact asta inteleg si din pasajul pe care il citezi.
................
Conchita,din ceea ce am mai citit eu despre acest subiect,Sfintii Parinti spun ca unirea este posibila doar daca catolicii si restul se smeresc,recunosc ca au deviat de la Crezul initial al Bisericii si se reantorc de unde au plecat.Mai clar spus,toti sa devina ortodocsi.Ceea ce mie,sincer,mi se pare imposibil de realizat la scara mare.Adica sunt catolici si neoprotestanti care trec la ortodoxie,dar sunt cazuri individuale.Cum spui si tu,asta numai prin puterea lui Dumnezeu se poate,dar si omul trebuie sa fie smerit,ca harul sa poata lucra in inima lui.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Ortansa,se spune in Scriptura ca Duhul sufla unde vrea ,deci noi nu Il putem opri pe Dumnezeu sa faca minuni unde doreste.El iubeste pe toti oamenii,caci toti suntem facuti dupa chipul si asemanarea Lui.Maica Domnului a vindecat si musulmani,acum asta nu inseamna ca ei au o credinta corecta.Imi amintesc ca in Scriptura se spune ca Iisus a vindecat niste leprosi,si dintre toti 10,doar unul s-a intors,I-a multumit Domnului si a crezut in El.Ceilalti au ramas cu vindecarea,dar nu I s-au inchinat lui Hristos,deci au rams in continuare orbi spiritual.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by Sabina

quote:
Originally posted by cataghe

quote:
Originally posted by Sabina
iar aia cu revelatia sa stii ca asa e, pt ca altfel nu ai putea sa crezi.ca dovezi ca Dumnezeu exista nu-ti da nimeni.


Hopa!da' de unde si pana unde discutam acuma existenta lui Dumnezeu? Se inscrie si asta in diferentele dintre catolici si ortodocsi, adica unii cred ca exista si altii nu?
Deci, sa recapitulam, Gandacelul a zis asa: "cat despre adevarul pe care il tot puneti in ghilimele, raspunsul meu nu va va multumui, dar asta e: nu suntem dragelor la matematica, exista si adevaruri date prin revelatie si har... " Iar eu intr-una din postari am pus acest cuvant intre ghilimele referindu-ma la dogme, prin urmare, traiam cu impresia ca despre asta vorbim, nu despre existenta lui Dumnezeu.
In concluzie, ne hotaram totusi despre ce vorbim? Ca sa nu ne apuce durerile de cap...




To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!


nu despre existenta lui Dumnezeu discutam, bineinteles.Am vrut sa fac doar o analogie.Adica a crede in ortodoxie si a considera adevar dogma ortodoxa poate fi si o chestiune de revelatie, nu numai de "adevar istoric" demonstrat.



Hehe, imi pare rau, nu sint de acord. Sint de acord ca e chestie de revelatie si har sa crezi in Dumnezeu, sa crezi in Isus Christos, sa crezi in Sfanta Treime, dar sa crezi ca Duhul Sfant purcede numai de la Tatal sau, "din contra" (gandacel mititel, te rog fii atenta la ghilimoantze ca altfel iar ma banuiesti de alte alea), purcede si de la Fiul, asta nu cred ca e chestie de revelatie. Aici nu ai decat sa pui mana pe Biblie, sa vezi ce se spune acolo despre chestiunea asta, sa vezi ce au mai zis si cum au mai interpretat altii pe marginea textului bilbic, si sa iti faci o parere. Iar cand vine vorba de pareri, nu mai ai revelatii, e o parere si gata. Bineinteles, poti si sa inghiti totul pe nemestecate fara sa cercetezi, dar asta nu inseamna revelatie. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca fiecare dintre conciliile ecumenice timpurii s-a intrunit ca sa combata o anumita erezie, iar hotararile care s-au luat cu ocazia respectiva au fost in stransa legatura cu combaterea acelei erezii, ceea ce adesea schimba perspectiva asupra lucrurilor. Fiecare dintre doctrinele care separa ortodoxia de catolicism are ca sustinatori sfinti la fel de venerabili din ambele parti, fiecare argumenteaza in felul lui, iar, dupa cum foarte bine s-a aratat, de minunile Domnului beneficiaza ambele biserici. Dupa cum bine zice Parintele Teofil Paraianu, chestiunea dogmelor tine de "Socoteli omenesti, Dumnezeu stie până la urmă cum va fi si ce va fi!", si nu cred ca are de-a face cu revelatiile.




To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput