calauza si alte filme grele :)

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

quote:
I contend the following: There is only room for 3. Betty, Rita, Diane, Camilla represent the various phases of the cycle. Achieving the Blue box & key, which represents "the prize" of attainment of success, shifts the perspectives. Rita (who was the 'Betty') becomes Camilla, Betty becomes Rita, Camilla becomes Diane @ her death. Diane dies the death of despair & rejection at her own hand.


bate-ma, omoara-ma lilanda, dar nu pot si nu vreau sa fiu de acord... e prea abstract pentru un lynch atat de hedonist in picturalitate... nu simt asta, sorry...

quote:
(Note that the body on the deathbed when it's first discovered in bungalow 17 is supposed to be Diane, but has the same tooth gap seen on Camilla in the "lip synch" scene & again when she's @ Denny's as the waitress with the "Betty" nametag. It's Camilla's POV we see in the opening segment when the head hits the pillow)


aici nu inteleg cu engleza mea si moooooooooooooor de curiozitate!!!

quote:
Each represents a stage in the birth, life & death of the Hollywood dream machine. They have all lived each other's roles, except for Betty, without knowing of their prior incarnation. As one succumbs to failure & demise, another fresh face is brought in to run through the cycle.


tipu care interpreteaza e obsedat de karma asta sau cum sa-i spun care pe mine ma enerveaza pur si simplu... mi se pare ca scoate tocmai inefabilul din film cu explicatiile astea cazone, striveste corola, mey!

quote:
Think of the box & key as the apple in genesis. The attaiment of opening the box = both enlightenment & eventually being cast out of eden. The elderly couple both start & end the cycle. They are the minions of fate that encourage & then laugh at the naievete.


din ce in ce mai departe de mine... daca mai aud o data "fate" explodez!

quote:
The movie revolves around this cycle I present, being broken by the car accident & the machinations of the agents of fate, & the purpose of the film is to get the cycle back on track.


asta s-o spui lu mutu

quote:
I think we all know that Lynch throws 'red herrings' into the mix in order to confuse. I think that 4 of those scenes that people see as 'red herrings' are actually plot drivers that are being overlooked.


ce inseamna red herrings? clues? scuzati engleza gandaceasca!

reviiiiiiiiiiiiiiin

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

mey ce faceti? ati disparut?

hai, nici un "indiciu"? cu ce incepem? ce punct de vedere adoptam?

eu nu sunt de acord cu fatalismul de pe rottentomatos... adica tocmai cu "cheia" lor de interpretare... voi ce credeti? de care parte sunteti?

ok, sunt mai multe interpretari dar eu as "fabrica" alta, mai pe gustul meu... care sa mearga in directia unui lynch mai putin supus unei religii (ideea de karma), mai degraba creator (papusarul suprem) al unei religii...

aideti sa strangem putin randurile...

voi ce ziceti, ca directie de inceput?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mara03 spune:

quote:
Originally posted by gandacelu

mey ce faceti? ati disparut?

hai, nici un "indiciu"? cu ce incepem? ce punct de vedere adoptam?

eu nu sunt de acord cu fatalismul de pe rottentomatos... adica tocmai cu "cheia" lor de interpretare... voi ce credeti? de care parte sunteti?

ok, sunt mai multe interpretari dar eu as "fabrica" alta, mai pe gustul meu... care sa mearga in directia unui lynch mai putin supus unei religii (ideea de karma), mai degraba creator (papusarul suprem) al unei religii...

aideti sa strangem putin randurile...

voi ce ziceti, ca directie de inceput?



eu sunt CATEGORIC de acord cu tine. e prea diavolesc lynch ca sa nu vrea el sa fie papusarul suprem!!!





Andreea & Tudor (9 dec. 2003)
daca doriti sa ne (re)vedeti :)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Kehleyr spune:

Mie imi place ideea ca sunt toate aspecte ale aceleiasi personalitati, in diverse ipostaze de evolutie. Cred ca accentul nu e deloc pe partea religioasa, face el niste referiri la karma pentru asugera ideea de metamorfoza, dar cam atat. Sau poate incarnarea () mai multor personalitati in acelasi trup/individ este o metafora pentru conditia actorului care joaca diverse roluri.

Nu stiu de unde sa pornim. Mie imi plac toate . Hai sa stabilim ce e real in film si ce nu, sau ce e film in film si ce nu... desi cred ca nici asta nu vom reusi . Si pastrez si idea mea cu identficarea diverselor simboluri/arhetipuri, poate asta ajuta la solutia generala. Cred ca in anumite amanunte sta cheia solutiei.

Mara, lilanda, voi ce ziceti? Tema de gandire pana maine


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilanda spune:

No...sa vedeti ce halucinatii am eu la bucatarie!!!
So, intii a fost Adam, regizorul talentat caruia producatorii ii impun o actrita. Initial nu este de acord si i se taie filmul, i se goleste contul din banca. Peste toate astea sotia il insala cu ala de face curat in piscina. Accepta actrita, dar frustrat face un nou film...in care el este regizorul de succes, in care alege actorii exact asa cum vrea el si ii pune sa joace asa cum vrea el. Aici este Diane- ratata si Camilla- actrita aleasa pe baza de nuri. Cele doua au fost/sint amante, bruneta e aia care o ajuta pe blonda, dar blonda vrea sa se razbune si pune sa fie ucisa...ok...vine acasa se culca si incepe delirul ei...in delir ea, Diane ia locul Ritei cea cu mintea curata si neprihanita, iar Camilla devine Betty (intr-un fel aici se explica si faza cu banii, Diane isi imagineaza ca nici nu a platit ucigasul. Se mai explica si faza cu perucile, se mai explica si scena in care cele doua se privesc in oglinda, se mai explica si disparitia lui Betty cind Camilla deschide cutia si "vede" adevarul)...in fine, Diane, se trezeste si se-mpusca!!! Descoperirea in delir a acelui corp in bungalow ar fi o premonitie aratata Dianei=Rita (Tipul din rotten tomatoes observa, in engleza lui de cartier, ca acel corp de pe pat purta acelasi tricou pe care il avea atit Camilla in nu stiu care scena ("lip synch"), dar si Diane cind era la bar si a vazut ecusonul cu betty (cred ca a zis Denni's in loc de Winkie's). Cutia albastra ar insemna "adevarul", iar cheia se afla la purtator (Diane are cheia adevarata sa zicem in realitatea filmului lui Adam si tot ea, dar fiind Rita, in delirul Dianei din acelasi film al lui Adam)
-------
aia cu red her rings....se refera la lampa aia rosie de linga telefon....zic io!!

pozulici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilanda spune:

clubul= este locul in care au loc iluziile: iluzia succesului, iluzia realitatii cind de fapt totul e prescris. Este locul in care se produce, se prezinta spectacolul regizat!!!
cutia albastra = ar fi realitatea sau suma adevarurilor intime ale fiecarui individ. Ceea ce arati lumii este ceva, in cutie se afla adevarul!! Acolo exista si demonii personali!!!
cartea= scenariul si distributia???
cersetorul sa fie moartea insasi??? (cel care il vede de doua ori in vis moare)
????

pozulici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

quote:
So, intii a fost Adam, regizorul talentat caruia producatorii ii impun o actrita. Initial nu este de acord si i se taie filmul, i se goleste contul din banca. Peste toate astea sotia il insala cu ala de face curat in piscina. Accepta actrita, dar frustrat face un nou film...in care el este regizorul de succes, in care alege actorii exact asa cum vrea el si ii pune sa joace asa cum vrea el.


pana aici de acord!!!
sau poate nici nu face filmul, dar si-l imagineaza... ati vazut Barton Fink?! oricum, nu conteaza

quote:
Aici este Diane- ratata si Camilla- actrita aleasa pe baza de nuri.

adica partea a doua a filmului sa fie filmul, nu partea intai???
sau se "razbuna" in film pe camilla si o face "misto" pe betty de care se indragostise?
nu inteleg CARE E FILMUL si CARE REALITATEA???

eu zic ca faza cu coup de foudre e reala, el ramane cu gandul la blonda si imagineaza "povestea ei"

fa-ma sa inteleg varianta ta!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilanda spune:

Pai am cazut de acord ca intreg filmul este un film al lui Adam...singurele scene reale ar fi:
- cea in care este fortat sa accepte actrita
- si ceea ce mai urmeaza in viata lui personala: recte prinsul nevestii cu ala-n pat si datul lui pe usa afara....asa ca el face un film in care este regizor, indragostit de bruneta, aleasa in acel rol nu pentru ca i s-ar fi impus, ci pentru ca o iubeste. Mai departe in film, dupa ce da ordin sa-i fie ucisa iubita, curpinsa de remuscari, Diane viseaza, delireaza si ar vrea sa se transforme in Fecioara Maria cea neprihanita si ar vrea sa joace viata brunetei. De aceea in visul pe care il are (in filmul din film), se pretinde a fi Rita (ntr-un fel poate ar vrea sa faca schimb de vieti cu ea) cea amnezica, curata la minte...iar bruneta ia locul blondei si devine Betty. Asa se explica de ce la auditia din film Betty se uita lung la Adam si se cunoooosc, se iubesc inca din "realitatea filmului"..ca sa ma exprim asa!!!

pozulici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mara03 spune:

bravo lilanda!!! ai pus puctul pe i.



Andreea & Tudor (9 dec. 2003)
daca doriti sa ne (re)vedeti :)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

ma iertati, m-am tzacanit de tot, nu mai inteleg absolut nimic... e timpul sa ma pensionez!

eu ma gandisem ca sunt mai multe scevente reale... ca adam nu e chiar lynch la demonismul asta de papusar... pe bune! nu ar mai avea miza sa fie un film aiurit in alt film aiurit!

scuze dar ma trag pe margine, trebuia sa fi vazut filmul mai recent!

Mergi la inceput