Ecolalie pe fond emotional
Raspunsuri - Pagina 7
Alizee spune:
E foarte bine pt copii ca s-au atasat de ea. Fii diplomata, spune-i ca nestiind cum sa procedezi, ai cerut sfaturile psiholoagei si expune-i-le. Se prea poate ca va tine cont de ele.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.
pisigri spune:
Citat: |
citat din mesajul lui allinta Copilul se ajuta, incurajandu-l, nu criticandu-l si scotandu-i in evidenta toate "carentele". allinta A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect. Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni. |
Pai eu pornesc de la presupunerea ca nu i-a spus nimeni Dariei "esti o toanta, toata lumea o sa te intreaca, ai sa ramai coada clasei si-o sa rada copiii de tine". Selene a spus ca discutia cu educatoarea a avut loc intre 4 ochi. La noi la gradi, criticile la fel, se discuta intre 4 ochi, in schimb de cate ori o iau dupa somn, educatoarea are un cuviant de lauda la adresa ei, in prezenta ei.
IULIA va invinge CANCERUL
http://pisigri.blogspot.com/
Mami de Ilinca (5.03.2009) si 29+
Alizee spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui pisigri
Pai eu pornesc de la presupunerea ca nu i-a spus nimeni Dariei "esti o toanta, toata lumea o sa te intreaca, ai sa ramai coada clasei si-o sa rada copiii de tine". Selene a spus ca discutia cu educatoarea a avut loc intre 4 ochi. La noi la gradi, criticile la fel, se discuta intre 4 ochi, in schimb de cate ori o iau dupa somn, educatoarea are un cuviant de lauda la adresa ei, in prezenta ei. |
Asa da !
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.
Lali spune:
OK, teoria e teorie dar practic, ce poti face tu ca sa stimulezi manualitatea Dariei este sa ii propui jocuri care sa-i antreneze degetelele.
Cele mai bune ar fi modelatul cu plastilina, dar o plastilina mai tarisoara, sa aiba ceva de lucru cu ea, jocurile gen lego unde trebuie sa apese si sa traga de piese, jocurile de fetite care presupun apasat si creat modele. Asa e posibil ca, in timp, sa o ajuti sa-i vina mai usor sa faca sarcinile gen colorat sau desenat, avand degetelele antrenate.
Daca vrei sa te raportezi la sarcinile de la gradi, ia-o pe Daria langa tine, intra pe net si gaseste modele de colorat asemanatoare cu cerintele de la gradi dar cu personajele ei favorite. Las-o sa aleaga si jucati-va ceva de genul: tu ce culoare crezi ca vrea printesa sa aiba rochia ei ? Mie mi-a spus la ureche ca ar vrea rosu cu centura alba, tie ce ti-a spus ? Daca a depasit tare contururile sau a mazgalit o lauzi ca a colorat iar a doua zi va uitati din nou la desen si o intrebi: mie mi-a zis printesa ca fusta de ieri era putin cam larga si azi ar vrea sa arate si mai bine. O ajutam ? Si scoti alta fisa ...
Sa fie totul ca un joc pana cand dobandeste un pic de dexteritate.
Accentuez pe prezentarea tuturor activitatilor ca un joc nu ca o presiune sau obligativitate. Asa ar trebui sa se desfasoare lucrurile si la gradi si acasa, ca jocuri, mai ales cu copiii cu multa personalitate.
Si neaparat sa arhivezi ceea ce face ea ca mai tarziu sa-i poti arata progresul facut, sa devina ea constienta ca poate sa evolueze.
pisigri spune:
Citat: |
citat din mesajul lui andacos Pisigri,eu mi-as face probleme ,ca si parinte,daca observatziile educatoarei ar veni sau s-ar repeta ,la sfisitul primului an de gradinitza! Acum,la 3 saptamini de la incepere gradinitzei,pentru mine ca si parinte este doar o informatzie si atit!In niciun caz un diagnostic. Dana |
Eu cred ca discutam despre doua lucruri diferite.
Educatoarea constata ca Daria nu se descurca la nivelul celorlalti copii din grupa. Nu se stie daca in aceasta apreciere tine cont de faptul ca Daria este printre cei mai mici din grupa si ca la ea este primul an de gradinita. Ea stie ca la grupa mijlocie copilul trebuie sa faca cutare, cutare si cutare, iar Daria nu se incadreaza in tipar. Are obligatia de a-i informa tutorele asupra acestui lucru.
In paralel, Daria merge la psiholog (eu personal habar nu am pt ce, am ratat etapa asta) sau logoped (scuze ca nu am fost f atenta). Specialistul ii spune mamei de diagnosticul de eulalie. In paralel, incercand sa lucreze si acasa, mama constata ca fetita nici nu are rabdare prea multa, ca se descurajeaza repede, ca vrea sa-i iasa toate minunat din prima. E normal pt un copil de nici 4 ani, dar mama nu crede ca ignorarea e solutia, ci stimularea dezvoltarii acestor abilitati: de a te concentra asupra unei activitati, de a tine creionul corect, de a colora in contur etc.
Ce vreau eu sa spun, pe scurt, este ca "critica" vine dintr-o parte, diagnosticul din alta...
IULIA va invinge CANCERUL
http://pisigri.blogspot.com/
Mami de Ilinca (5.03.2009) si 29+
anuscha2009 spune:
Asta crezi ca are fata ta?
Majoritatea copiilor cu autism dezvolta ceea ce se numeste ecolalie sau limbaj ecolalic. Vorbim despre ecolalie atunci cand copilul repeta cuvinte dintr-o fraza sau chiar toata fraza pe care a auzit-o. Uneori repeta imediat ceea ce a auzit iar alteori se intampla sa o faca mai tarziu.
Uneori copilul poate avea ecolalie cand nu intelege ceea ce ii spunem sau ii cerem. Mai poate avea ecolalie atunci cand desi intelege ce i-am cerut nu stie cum sa raspunda: de exemplu il intrebam “vrei suc de portocale?” si el raspunde “vrei suc de portocale?”; acest raspuns inseamna ca vrea suc de portocale dar nu a stiut cum sa formuleze corect din punct de vedere grammatical; vorbirea la persoana a doua este o problema caracteristica autismului, ii este greu sa inteleaga ca forma corecta este “eu vreau suc de portocale”.
Atunci intradevar mi se pare grav.
danaionela spune:
Eu cred ca problema este din nterior. Nu inteleg de ce la 3 ani au inscris-o in grupa mijlocie, mai ales c ea nu a frecventat gradinita. Educatoarea are anumite pretentii, deoarece ii vede pe ceilalti copii si ii compara ( aici este vina educatoarei). Ceilalti copii vin cu un an de gradinita, ceea ce conteaza si ceea ce face Daria anul acesta ei au facut anul trecut. Banuiesc a de asta a spus educatoarea sa lucreze cu ea, sa recupereze, pentru ca asa mereu va fi in urma celorlalti. Asta este riscul sa o inscrii intr-o grupa mai mare decat varsta ei, pentru ca la aceast varsta si 3 luni face diferenta intre copii.
Lali spune:
Selene, probabil off topic vreau sa te intreb daca am retinut bine. Daria are 3 ani si 10 luni si e in grupa mijlocie. Asta inseamna, ca parcurs, la 4 ani si 10 luni (ma rog, 9 ca suntem in octombrie) incepe grupa mare, iar la 5 ani si 10 luni la scoala, clasa 0 si la 6 ani si 9 luni clasa I.
Ai facut acest calcul ? Daca l-ai facut si asa ati decis e OK, e treaba familiei voastre, insa vreau sa iti spun ca e important sa-l faci acum ca sa nu fiti nevoiti mai tarziu sa repetati vreo grupa.
Ideea e ca daca nu sunteti OK cu acest calcul mai bine va hotarati acum decat sa trageti de copil sa se incadreze si poi sa fiti in situatia de a repeta vreo grupa. Daria, daca am inteles bine cand s-a nascut, e exact in situatia in care voi trebuie sa hotarati ce veti face la scoala.
CorinaDani spune:
fetita mea, la 3 ani si 3 luni cat avea cand am dat-o la gradi, a fost inclusa in grupa mica. si eu m-am mirat ca Daria a fost introdusa direct in grupa mijlocie, mai ales ca nu a mai fost la gradi pana acum si era clar ca are nevoie de un ragaz mai mare de acomodare cu activitatile de la gradi.
Selene, gradi nu are grupa mica ? Sau ai vrut tu neaparat s-o inscrii in grupa celor doua educatoare, pentru ca aveai referinte bune pentru ele ?
pisigri spune:
Mmmm....mie mai importanti mi se par nr de ani de gradi din urma, decat strict varsta biologica a copilului.
Teoretic, ce e peste 3 ani si 6 luni e grupa mijlocie, la noi la gradi. Ilinca e in grupa mica, avand exact 3 ani si 6 luni in septembrie anul asta. Initial nu prea mi-a convenit, in ideea ca ar intra in clasa I la 7 ani si 6 luni, ceea ce mi s-a parut tarziu. Pe de alta parte, eu am inceput scoala la 7 ani si 3 luni (deci nu ar fi o diferenta asa de mare, 3 luni) - e drept ca pe vremea aia cazurile de copii dati la 6 ani la scoala nu erau f frecvente.
La Clubul scutecelor s-a dezbatut problema asta. avem fete care considera ca 7 ani jumate e prea tarziu si care vor sa lupte cu sistemul (care-o mai fi fiind si atunci) ca sa inscrie copiii mai devreme.
Oricum, ca si incadrare in grupe, la noi la Club, am vazut ca a primat mai degraba "experienta" de cat varsta. Copiii care au mai frecventat gradinita au fost inscrisi in grupa mijlocie, ceilalti in grupa mica.
Eu am ales sa nu fortez nimic, fiind primul an de gradi. Ne-am dus la grupa mica pentru ca am avut in vedere o data sa se adapteze copilul (si beneficia de mai multa intelegere si rabdare printre pitici la fel de plangaciosi ca ea), apoi sa deprinda ideea de reguli , sa invete=distreze in cadru organizat, sa capete curaj in interactiunea cu ceilalti copii si mai multa incredere in sine. Daca pierde ceva dpdv academic are timp sa recupereze in anii ce vor urma si/sau acasa.
Noi nu lucram organizat, dar am descarcat fise de lucru de pe net, stau morman pe biroul meu si cand are chef vine, isi alege si fie face singura, fie facem impreuna. De colorat de ex se apuca singura, ca-i place; uneori insa vrea sa numaram (unim puncte = numere si descoperim desenul) sau a decupam/lipim, sau jocuri de asociere, si atunci are nevoie de un adult. Meritul meu e ca i le-am aratat cu prima ocazie cand a interesat-o ce face mama la birou, al ei e ca (uneori) are chef de astea si ii plac.
oricum, raman la parerea mea ca daria e sanatoasa, e ok, e normal dezvoltata pt varsta ei. Ii lipseste antrenamentul la unele chestii; o sa recupereze. Eulalia asta chiar apare pe fond de stress, posibil a perceput ca cineva undeva pune presiune pe ea cand vine vorba de indeplinit sarcini (banuiesc ca la gradi). Iar Selene banuiesc ca va avea sanse mari de succes daca va reusi sa propuna jocuri educative - pardon distractive - atunci cand si Daria are chef de activitati comune.
IULIA va invinge CANCERUL
http://pisigri.blogspot.com/
Mami de Ilinca (5.03.2009) si 29+