De la ce varsta fara un adult in preajma?(3)
Raspunsuri - Pagina 15
Aqai spune:
Ocebine, asa si noi, anul trecut vorbeam in fiecare zi cu ei, acuma scriu in fiecare zi aproape :) reclamatie ca la carte nu am facut inca ca tot mai sper in dialog constructiv.
Ca sfaturi pentru scoala: noi am insistat mult pe integritatea fizica - nu faci rau dar nici nu accepti sa ti se faca, sa raspunda "agresiunilor" verbale, sa-si respecte scoala si profesorii, cat posibil sa respecte regulile de conduita in clasa.
in nici un caz nu au voie sa plece de la scoala singuri si aiurea si au inteles asta. Cand trebuie sa-i iau de la scoala vin la locul de intalnire si acolo discutam daca mai pot sta sa se joace cu colegii in curtea scolii, in nici un caz sa plece direct fara sa ma anunte
Am facut repetitii de ce trebuie sa faca in cazul in care intarziu (ma asteapta la locul stabilit, daca nu ma gasesc merg la dascalul de serviciu afara si spun ca nu am venit si roaga sa fiu sunata). Si s-au tinut foarte bine de instructiuni, ca am mai simulat "intarzieri" spionandu-i de la distanta sa vad ce fac. Sunt mortali cu ghiozdanele in spate, se tin de mana simerg la profesorul de serviciu :))))
Si vorbim in fiecare dimineata pe drum spre scoala, insist ca integritatea lor e si responsabilitatea lor si a scolii si ca in cazul in care au vreo problema de orice fel sa stie sa vorbeasca cu invatatoarea, dar si cum sa recunoasca situatii potential periculoase si se fereasca de agresiuni pana ajung sa vb cu un dascal.
ocebine spune:
Pina la urma, cheia succesului este tot la parinti. Fundatia cu care pleaca de acasa si felul in care abordam mersul la scoala este esential pentru viata scolara.
M-am uitat dupa niste studii care sa edifice putin problema...nu sint foarte multe iar concluziile sint cetoase.
http://www.education.com/reference/article/Ref_Academic_Young/?page=2
Mie mi s-a parut ingrijorator aspectul asta:
However, Byrd et al. (1997) found that adolescents whose school entry had been delayed exhibited more behavioral problems than their classmates. Moreover, in light of evidence of a higher use of special education by redshirted youths, there is a great deal of speculation that many individuals who were redshirted as kindergarteners may have had special needs that were misdiagnosed as immaturity and that should have been treated by some form of direct intervention other than delayed entry (May et al., 1995; Graue & DiPerna, in press).
Si asta e un punct de vedere:
there is also some speculation that, in classes where there are children who have been redshirted, some older children may feel alienated from their younger classmates, and some older classmates may have an unfair advantage over younger classmates in size and in psychomotor and social skills. The presence of children of a wider age span may also make the class too diverse for a teacher to manage well.
buflea spune:
Hmmm ... eu nu cred ca la o "intarziere" de 1-1.5 ani se pune problema de boli nedetectate la timp. Ca pana la urma vorbim de clasa 1 inceputa in intervalul 7-8 ani in loc de 6-7 ani.
P.S. Iti dai seama ca eu care mi-am dat copilulmai tarziu pe motive de "maturitate" nu pot fi de acord cu studiul astora
ocebine spune:
Citat: |
citat din mesajul lui buflea Hmmm ... eu nu cred ca la o "intarziere" de 1-1.5 ani se pune problema de boli nedetectate la timp. Ca pana la urma vorbim de clasa 1 inceputa in intervalul 7-8 ani in loc de 6-7 ani. |
Eu vad problema destul de simplu...
1) Daca intirzii copilul 1.5 ani sau mai mult pentru ca ti se pare ca este nepregatit, atunci trebuie investigat de ce...care cauzele nepregatelii.
2) Daca il intirzii sa aiba un start/avantaj academic mai bun ca restul, atunci ti-o asumi si mergi mai departe, nu te dai (nu tu personal, sa nu vii dupa mine cu sabia) dupa visin cu alte motivatii.
Aqai spune:
Eu zic ca echilibrul e bun in toate. Ca asa cum exista studii care sa demonstreze ca e vital sa incepi scoala la o varsta frageda, exista studii care sa ateste importanta jocului liber si a acordarii timpului necesar copilului pt dezvoltare prin joaca nestructurata
uite, exemplu mai jos
http://www.indefenseofchildhood.org
Am vrut sa pun si un paragraf da' nu am timp acu' sa-l traduc
cruis spune:
aqai, off-topic: Cum omul sfinteste locul, fiecare an e o loterie, parte buna fata de ro unde esti stuck 4 ani cu ce ai castigat in clasa 1-a. Sistemul, n-o fi perfect, dar functioneaza pentru (zeci de ?) mii de copii de imigranti anual, si da, ii ia de la orele de clasa sa lucreze cu ei la limba. Te asigur ca nu-i nici o problema pe termen lung, ar fi culmea sa te doara ca pierde la reading cand el inca nu stapaneste engleza. Chestie de prioritati. Materia se repeta ciclic anual cu expandari ale topicului, asa ca in curand te vom citi cum e in clasa a 4-a si ce prosti sunt canadienii ca el tot aia face ce facea intr-a doua. Asa ca, ori relax cat de cat si asteapta sa vezi rezultatele, da-le niste credit, mai ales daca e scoala cu experienta in imigranti, stiu ei ce fac, ori trage parghiile, existente, si situatia se va corecta, daca e incorecta. Nu ar trebui sa stea la ESL mai mult de max 1 an, adesea cam 6 luni si ii ia cam o jumatate de ora pe zi, nu? Daca e vorba de special ed si nu ESL, atunci ai un cuvant de spus pt ca tu trebuie sa semnezi IEP care sa fie aplicat si acolo poti sa ceri ce schimbari doresti, argumentat, sau/si cu nota de la psiholog. Hope this helps.
Clasele mixte sunt foarte comune, fiecare grup are curicula lui, care, datorita ciclitatii de care mentionam este foarte usor de implementat. Si da, teachers and teachers, oameni si oameni.
Ca sa-ti muti copilul la alta scoala nu e imposibil, citeste la school board despre open/limited/closed attendance. Sper sa fie asta solutia.
Am sa fiu directa si iti voi marturisi ca nu e fair sa denigrezi societatea mai subtil, mai direct, generalizand, pentru ca tu te-ai lovit de o problema sau nu iti e integrarea foarte smooth. Altfel nu as fi intervenit.
ocebine spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Aqai Eu zic ca echilibrul e bun in toate. Ca asa cum exista studii care sa demonstreze ca e vital sa incepi scoala la o varsta frageda, exista studii care sa ateste importanta jocului liber si a acordarii timpului necesar copilului pt dezvoltare prin joaca nestructurata uite, exemplu mai jos http://www.indefenseofchildhood.org Am vrut sa pun si un paragraf da' nu am timp acu' sa-l traduc _ |
Da, total de acord cu tine...sint absolut convinsa ca joaca libera este esentiala. Problema se trage tot de la parinti care se asteapta la rezultate academice de exceptie din start...se vrea 10 pe line obligatoriu. Atunci scoala contracareaza cu buchiseala in loc de joaca. E un cerc vicios.
Nu vreau as amintesc cite teme suplimentare au copiii incepind cu clasele mici.
Aqai spune:
Mai cruis, hai s-o spun si eu sincer: faptul ca vad defecte sau cai mai de imbunatatire nu inseamna (dupa mine) ca denigrez o societate. In plus capacitatea mea de a identifica imbunatatiri nu se limiteaza la continentul nord-american, ci e generala. Nu fac sugestii pt ro fiindca nu mai locuiesc acolo si nu am experienta scolii cu copiii mei. Iara dpdv al sistemului de invatamant, din cate am cetit pana acum, il apreciez pe cel din tarile scandinave, ca sa nu crezi ca am cumva indrazneala de a idealiza sistemul romanesc in detrimentul celui canadian.
Vad ca pe tine te deranzeaja ceva si ca percepi ca eu am ceva cu tara asta, asa ca o spun clar: imi e la fel de draga overall ca si ro, si imi permit sa imi spun parerile la fel cum o faceam si acasa. mai mult, respect parerea ta dar nu inseamna ca tre' sa gandim la fel.
Asa ca daca vrei sa discutam in continuare cate-n luna si in stele, daca continui pe linia asta conform careia eu am ceva cu societatea, sunt dusmanul nr 1 al sistemului canadian si trebuie sa fiu pusa ca colt, o s-o consider ca nu avem compatibilitate in discutie si-o sa trec mai departe fara probleme.
Edit: a iesit dur si nu vroiam
cruis spune:
Fair enough. Atunci de acum incolo abtine-te inainte de a posta chestii generalizate si discuta strict situatia daca nu vrei sa fi contrazisa (nu ma refer numai la subiectul asta, ne-am mai intersectat odata pe acelasi motiv, mult mai discret). Iar daca vrei sa folosesti vre-un sfat, rezonabil, din ce ti-am scris, e alegerea ta. Se poate sterge off-topicul, din punctul meu de vedere, cred ca ai inteles, nu iti voi da citate.
Aqai spune:
Ocebine, inseamna ca totusi e o diferenta, noi nu am resimtit presiunea pe aspectele academice, dimpotriva mi s-a explicat in scoala ca programa e conceputa in asa fel incat sa nu fie nevoie de teme de casa in clasele mici.
Anul trecut aveam max 2 pagini de teme de la o sapt la alta (adica 3-4 exercitii) iar anul acesta inca deloc.
In clasele mari insa cred ca se lucreaza mult acasa din cate vad la copiii cunoscutilor.