Clasa a II-a * 2012-2013 *
Raspunsuri - Pagina 17
eveline spune:
LALI - La noi, portofoliul este, ma repet, o mapa in care in folii etichetate, pe obiecte de studiu, sunt puse tot ce au lucrat copiii in clasa in afara de caiet si manual; si la noi sunt cu duiumul, nu e zi fara o fisa, un test laa fiecare obiect; pana la urma si aia e munca lor si daca vine cineva sa vada ce au lucrat au ce arata. Portofoliile sunt purtate permanent in ghiozdan. Anul trecut cand au trecut in sem II au lasat acasa totr ce au lucrat in sem I si au luat-o de la capat, ca devenise prea gros.
Anka74 spune:
Si la noi la fel ca la eveline, avem un biblioraft intreg de fise.
Pt ca temele astea cu "cautat imagini" si realizat o fisa sunt mai mult pt mamici parinti eu il pun pe copil sa faca si el ceva - un desen, o pictura, o fisa gasita pe net, o transcriere (in legatura cu tema data), o ghicitoare...ceva , sa fie si rodul muncii lui acolo. La tema cu muntele noi am printat cateva poze facute de noi "prin munti" si 2 fise ale copilului...ca nu a avut chef nici sa deseneze, nici sa caute prin ce are el desenat pe acasa ceva legat de munte.
Eu una nu sunt de acord cu decupatul din carti/reviste...dau bani pe ele si le prefer pastrate intregi. Eventual le fotocopiez si le decupeaza si lipeste ulterior..altfel, cine stie ce decupeaza el .
Maine are evaluare la mate iar luni la romana.
Mmmaria spune:
Fetelor,
Am intrat aici doar sa va urez succes si sa va multumesc pentru cele 17 capitole cu discutii pe care le-ati purtat anul trecut, la "Clasa I-a".
Am citit toata saptamana asta la ele si cuvintele voastre sunt cele care m-au scos din panica in care intrasem in week-endul trecut.
Va urez sanatate si un an usor cu copiii vostri,
Lali spune:
Aaaa, pai mape din acestea avem si noi la fiecare materie, in total un raft intreg de anul trecut.
Si totalitatea acestora se cheama portofoliu ? Are legatura cu portofoliul acela al elevilor de care se vorbea mai anii trecuti ca va fi folosit pentru examenele viitoare ?
Eu imi imaginam ca portofoliul cuprinde lucrurile mai deosebite, nu ceea ce fac ei la scoala zi de zi si ca va fi mai putin cuprinzator, ceva de genul diplome sau lucrari mai speciale...
Naty spune:
Noi am primit mail de la invatatoare (ne da in fiecare vineri, sa ne spuna ce caiete/culegeri sa aiba la ei in saptamana care vine), prin care ne-a anuntat ca, de saptamana asta, vor face in 2 zile (marti si joi) lucru suplimentar, adica vor avea cate 5 ore
Numai asta ne mai lipsea.
Cica e optional, dar imi vine sa n-o duc si sa ne ia la ochi?
Sunt tare suparata, si asa mi se pare ca le da prea mult.
Ea martea are dupa masa engleza, iar joia balet, daca termina orele la 12,30, ajunge la 12,45, pana mananca se face 13,30 si nu termina temele pana sa plece.
Voua vi se pare OK sistemul asta in care copiii sa nu aiba timp de activitati extrascolare?
Sau, daca tin sa le faca, sa nu aiba timp de loc de odihna/joaca?
Ah, si in acelasi registru, cica cine vrea la Euclid sa cumpere culegerea si sa se apuce sa faca cate 3 exercitii pe zi.
Cat despre temele pentru parinti , gen alea de la cunoasterea mediului, alta prostie.
Temele nu ar trebui sa fie date astefl incat elevul sa le poata face singur?
Lali spune:
Am citit pe net si m-am lamurit cu portofoliul.
Si noi avem mai multe ore decat ar trebui, plasate in after-school si voi discuta la sedinta cu parintii despre asta.
szivarvany spune:
Io cand va citesc ma apuca complexe de inferioritate ... la ni e lejer.
Astfel ca pana la 12 sunt orele, apoi pana la 1 relax si pranz, apoi pana la 3 after. Temele sunt absolut rezonabile cantitativ. De luni incepem extrauri, structurate cam ca anul trecut, luni+vineri karate, marti chitara, miercuri pictura si cam atat.
N-am auzit nimic de portofoliu, de teme pt parinti ... si nu stiu daca sa ma bucur sau nu :-)
Copiii crescuti in familii monoparentale sunt la fel de iubiti, ingrijiti si educati, empatici,
inteligenti, isteti, destepti, stralucitori, fantastici si bine-nteles superbi ca restul copiilor de pe Terra
obtinuti natural sau prin FIV sau adoptati, nascuti natural sau prin operatie de cezariana,
botezati sau nu, hraniti cu LM sau LP.
_
Au nevoie de noi: Iulia Copiii Monicai Alex Luca
Anka74 spune:
Naty, va lucra suplimentar la ce? Va lucra "putin mai mult" cu cei ce se poate? Mi se pare prea devreme. Va lucra putin mai mult cu cei ce se pierd si raman in urma plutonului? La fel, mie mi se pare prea devreme ( desi as intelege)...dar sa lucrez suplimentar cu toata clasa (sau doar cu unii, care vor) mi se pare ciudat. Nu cumva parintii (celorlalti copii) i-au sugerat/propus dnei, chestia asta?
Al meu face sport. Si are zilnic o ora de engleza in scoala, dupa orele de curs. Adica zilnic iese la 13.00. Merge acasa, mananca si doarme, apoi isi face lectiile. Antrenamentele din cursul saptamanii le are seara, de la 19.30 sau 20.00. Vine acasa, mananca, se spala si se culca. Mai arunca un ochi pe Tv/pe calculator...cateva minute doar, uneori deloc. In timpul liber se joaca, citeste, deseneaza. Ii place ce face si nu ar schimba programul asta cu un altul (eu...da!) Nu as accepta pentru nimic in lume lucru suplimentar acum...ca nu am mai avea cand.
nelicuta spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Naty Noi am primit mail de la invatatoare (ne da in fiecare vineri, sa ne spuna ce caiete/culegeri sa aiba la ei in saptamana care vine), prin care ne-a anuntat ca, de saptamana asta, vor face in 2 zile (marti si joi) lucru suplimentar, adica vor avea cate 5 ore Numai asta ne mai lipsea. Cica e optional, dar imi vine sa n-o duc si sa ne ia la ochi? Sunt tare suparata, si asa mi se pare ca le da prea mult. Ea martea are dupa masa engleza, iar joia balet, daca termina orele la 12,30, ajunge la 12,45, pana mananca se face 13,30 si nu termina temele pana sa plece. Voua vi se pare OK sistemul asta in care copiii sa nu aiba timp de activitati extrascolare? Sau, daca tin sa le faca, sa nu aiba timp de loc de odihna/joaca? Ah, si in acelasi registru, cica cine vrea la Euclid sa cumpere culegerea si sa se apuce sa faca cate 3 exercitii pe zi. Cat despre temele pentru parinti , gen alea de la cunoasterea mediului, alta prostie. Temele nu ar trebui sa fie date astefl incat elevul sa le poata face singur? Raluca, mamica printeselor Ioana - Alexandra (10.10.2004) si Nadia - Ana (29.12.2008) Asa a venit pe lume Ioana Si asa Nadia |
Eu sunt cadru didactic si ma ingrozesc cate teme primesc copiii vostri. La prima generatie tin minte ca din exces de zel le-am dat si eu sa faca astfel de portofolii la cunoasterea mediului. A fost un chin, deoarece am realizat ca elevul nu face nimic, in acest sens, ci doar parintii. Am renuntat la urmatoarele generatii si e foarte bine. Eu le dau teme copiilor, astfel incat ei sa le faca, nu parintii. Lucram pe caiet tip cat apucam in clasa, dupa ce invatam lectia, iar restul exercitiilor le dau acasa.
Da, Naty, sunt de acord cu tine, pentru ca asa fac si eu: temele le dau acasa ca sa le faca elevii, nu altcineva. Pana la urma asta e rolul meu ca si cadru didactic: sa-l invat pe copil sa stie sa se descurce.
gabivalceanu spune:
Subscriu!
S#259; m#259; prezint: Gabi, m#259;mica Ioanei (care e īn clasa a II-a).
Consider c#259; sunt prea multe teme, prea multe ambi#539;ii, prea multe complexe #537;i c#259; puii no#537;tri n-ar trebui s#259; care toate acestea īn cīrca lor fragil#259;...
Dac#259; un p#259;rinte face (ba chiar cu mīndrie!) tema copilului s#259;u...ce ob#539;ine? Pentru copil, vreau s#259; zic, pentru dezvoltarea lui ulterioar#259;.
Gata, scuze c#259; m-am b#259;gat, c#259;utam de fapt ni#537;te recomand#259;ri pentru lecturi citite cu pl#259;cere.
Succes!
Gabi, Ioana si Ilinca-pui