despre cum crestem un copil...

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns arturicii spune:

Toate activitatile isi au timpul lor... toate, absolut toate. Si da, tine de copil si de fiecare familie in parte...

Cei mici comunica, spun, exprima ceea ce doresc inca de foarte mici;

Daca o vede cineva ce nu ne cunoaste pe cea mica de 2 ani pe gheata, pe patine, poate sa judece urgent "e prea devreme! o chinuie, etc" dar ea a cerut, din dorinta de a-si imita fratii. Si e fericita cand mergem la patinoar si cere sa mergem si nu se lasa dusa de acolo.

Insa ea nu picteaza, nu face puzzle-uri ci face ce isi doreste cand isi doreste. Dar are de la cine sa copieze alte activitati copilaresti, de la cei 2 frati; ea probabil in permanenta va sari etape, va invata din zbor - inoata si patineaza la 2 ani dar nu stie sa picteze si sa faca puzzle-uri, nu stie sa stea la masuta sa decupeze...
Ea are zeci de ore de vestiare de piscina si arene de hockey, iti povesteste despre masina care curata gheata si stie toate echipamentele de hochey sau de la piscina.

Si ce? Asa este ea. Astia suntem noi. Asa a crescut si asa va creste....

Pe baieti i-am dat la cursuri de inot la 4 ani. Rezultate? zero. Am renuntat si am reinceput la 7 ani; intr-un an au ajuns la nivelul 7 din 10 si inainteaza si se perfectioneaza uimitor de repede.

Pentru fetita integrarea in"colectivitate", reguli si alte cele o sa le amanam cat om putea de mult. Am experienta cu baietii si am inteles ca nu ajuta la nimic sa mergem la gradi de la 3 ani daca exista si alte variante.






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monicabo spune:

Delia, chiar vreau sa te intreb ceva (n-am apucat sa citesc toate raspunsurile).
Ziceai de copii tai ca sunt pasionati de lucruri diferite (unul de muzee, fetitei ii place la acvariu etc) si ca nu-i obligi sa faca ce nu le place (e si firesc de altfel).
Insa atunci cand mergeti undeva, cum impaci toti copiii? Adica de ex daca vrei sa-i faci pe plac fetitei tale mai mici, si sa mergeti la acvariu, cum procedezi cu ceilalti 2 copii care nu se dau in vant dupa aceasta activitate? Dau acest exemplu, dar e valabil si pt alte activitati de le faceti voi. Sau ai mereu posibilitatea de a lasa ceilalti copii cu altcineva (din familie sau nu) si sa faca lucrurii diferite? (banuiesc ca nu ai aceasta posibilitate mereu)
Cand ai doar un singur copil, mi se pare mai usor, faci mereu ce-i place, il duci unde vrea el... dar cand ai mai multi, si nu au aceleasi pasiuni, e mai dificil sa-i impaci pe toti. De aceea te intreb cum procedezi tu.

Monica, mami de 2 : Andreea Ioana (11 iulie 2007) si Ana Maria (13 noiembrie 2008)

www.andreeaioana.ro/displayimage.php?album=31&pos=37" target="_blank">Ele doua

Povestea sarcinii si a nasterii Andreei

Povestea nasterii super rapide a Anei Maria

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ramona2006 spune:

Sint f multe activitati care se pot face, bazate pe joaca independenta si invatare prin joc.
Nikol, da un goole cu "Montessori method" si ai sa vezi cite resurse sint. Citeste despre Maria Montessori, cauta activitati, sint bloguri si ai sa vezi cite posibilitati exista.
Apropo de culori, exista "finger paint", unde copilul vopseste cu degetele, cred ca i-ar place fetei tale, asa invata si cum se combina culorile si ce iese.
Exista "sensory play" si "sensory boxes", nu am timp sa explic acum, se poate vedea pe net, exista umilul orez care duce la ore nesfirsite de joaca, prin turnare in recipiente, masurat, vopsit etc. Exista discovery bottles, exista...fara fise, fara reward-punishment, fara forta si lacrimi.
Si sa nu uitam cartile. Ia tu o carte si citeste, pregateste-i ei citeva carti linga tine, vezi ce o atrage si citeste-i, citeste-i cit mai mult. Exista acum carti atit de frumos facute, si in 3D, si povesti unde trebuie sa lipesti abtibilduri la cuvintele lipsa.

Am aici si citeva citate ale Mariei Montessori, sint in engleza, nu am vreme sa le traduc, scusz.

“The environment must be rich in motives which lend interest to activity and invite the child to conduct his own experiences.”
***
“The things he sees are not just remembered; they form a part of his soul.”
***
“Children are human beings to whom respect is due, superior to us by reason of their innocence and of the greater possibilities of their future.”
***
“It is the child who makes the man, and no man exists who was not made by the child he once was.”
***
“When dealing with children there is greater need for observing than of probing”
***
“It is true that we cannot make a genius. We can only give to teach child the chance to fulfil his potential possibilities.”
“Never help a child with a task at which he feels he can succeed.”
***
“The child is both a hope and a promise for mankind.”
***
“Education is a natural process carried out by the child and is not acquired by listening to words but by experiences in the environment.”
***
“The first essential for the child’s development is concentration. The child who concentrates is immensely happy.”
***
“Respect all the reasonable forms of activity in which the child engages and try to understand them.”
***
“Plainly, the environment must be a living one, directed by a higher intelligence, arranged by an adult who is prepared for his mission.”

“To give a child liberty is not to abandon him to himself.”



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lulu77 spune:

maria, s-a discutat ca trebuie clar largite orizonturile si stimulata copila, numai ca s-au expus tot felul de idei, metode....chiar si matura fiind una dintre ele .

chiar asa, oare e musai toti copiii/oamenii din lumea asta sa fie premianti si asi in facut puzzle, fise, recitat poezii, etc?
cine mai sunt atunci clasa muncitoare, sportivii de performanta, femeile casnice dedicate familiei si cresterii copiilor, si alte job-uri care se pare ca nu mai sunt in trend chiar daca copilul/adolescentul respectiv asta vrea .
toti parintii vrem niste mici sau mai mari genii acasa, uneori ne iese, alteori nu.
important este ca ei sa fie multumiti cu viata lor si alegerea lor.

eu am fost sportiva de perfomanta de la 3 ani pana in clasa a 9. scoala....mi-a plakut de nevoie, o recunosc, atunci, in perioada aia, cu toate ca eram printre primii 5 din clasa mereu. ca asa trebuia si ca asa eram fortata, "stimulata".eram rusinea familei, fata si sportiva, nu citeam o carte, toata ziua eram la antrenamente,ca s anu mai zic de nota 8 la purtare, iar fratele mai mare cu 7 ani, un premiant, un mic geniu
in clasa a 9 s-a intamplat ceva, un click cu viata mea....si a inceput sa imi placa scoala, cartile, etc. am renuntat la sport si am citit intr-un an cat poate nu au citit altii copii in 12 clase.a fost alegerea mea.si sunt multumita de acei ani, am avut ocazia sa cunosc si viata de rebel sportiv dar sa descopar si placerile cititului, sa fiu capabila sa imi aleg facultatea/specializarea pe care eu am vrut sa o urmez, si nu parintii. toate au venit atunci cand eu am fost pregatita.
stimularea lor(caci imi aduc f bine aminte cum eram pedepsita ca nu fac corect fisele, ca nu citesc in plus nimik fata de scoala, ca nu fac ceea ce face si fata vecinului) nu mi-a folosit la nimik in anii adolescentei.ceea ce am facut am facut-o cu mare placere.si din fiecare experienta pe care am ales-o, am invatat cate ceva care m-a ajutat in viata, chiar si atunci cand nu am fost un mic geniu.

edit: daca fimiu' se va hotara sa fie casnic si sa creasca copiii, il sustincu toate ca nu imi displace nici atunci cand zice ca o sa se faca "doctor de dinti".este alegerea lui, important sa fie fericit cu viata lui.
eu il stimulez si il sustin.

SOACRA MARE
Doua maini stangi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alex_andra spune:

cate un pic din toate:)
si un mop si un morcov curatat si o papusa si o masina si un puzzle, etc.

NU cred ca e cazul sa ne blocam pe o singura activitate.

Eu mi-am propus ca vara asta sa ne plimbam f mult, noi doua, sa mergem mai rar la nisip, tobogane si leagane.

Desigur, e dorinta mea, sa vedem daca va fi si a ei :)

Am primit role de ziua mea si ea a devenit brusc interesata, vrea si ea, cica, sa ne plimbam impreuna.
Asta fara sa-i zic eu, ci pur si simplu a cerut ea.
Deci va fi echipata la primavara/vara cu trotineta, tricicleta (astea deja le are) si role si vom face miscare. Ne-ar prinde bine amandurora.

As vrea sa o dau si la inot si cred ca ii va face placere, pentru ca atunci cand mergem la mare e numai in apa si se balaceste.

Sincera sa fiu, nu prea cred ca o sa puna mana prea mult pe creioane, carioci, acuarele si puuzleuri la vara. Poate in intervalul orar 14-17, doar :)

In rest - afara, la alergat, la tara, la porci si gaini :))


NIkol, mai subliniez, o data - eu nu te judec. Ti-am spus doar cum vad eu lucrurile.
Eu cred ca se va inegra bine la gradinita, in toamna, copii rpind foarte repede.
Si intr-adevar, acum nu trebuie sa cumperi zeci de carti si puzzleuri, cate un pic, cate un pic.

ii arati, daca nu vrea, il lasi la ea in camera, sau pe o masuta. La vedere.

Poti sa ii sugerezi sa isi invete papusile sa faca un puzzle:)
ca papusile nu stiu.
sau sa le faca papusilor un desen.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

cam toate care ati scris ati oferit copilului posibilitatea sa experimenteze ceva si sa aleaga mai apoi ce-i place.
cam asa se face :-) nu ai de unde sti ce i va placea copilului pana nu vede si el despre ce e vorba. si asta se poate face foarte simplu, fara a-l obliga si forta. oricum eu nu cred ca poti obliga un copil sa faca ceva ce nu -i place.


_

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns freedelia spune:

Alex Andra -- asta e ultimul meu raspuns catre tine, pt ca tu clar ai pata pusa pe mine de la celalalt topic unde ne-am intersectat si tot cauti nod in papura. Eu nu am zis nicaieri ca tu, alex-andra aci intr-un fel,sau altul cu copilul tau. Nu stiu de ce te-ai simtit cu musca pe caciula, probabil din cauza ca esti extrem de nesigura pe tine. Daca tu faci cu copilul numai ce vrea, atunci faci la fel ca mine si nu pricep de ce sari ca arsa. Daca tu te apuci sa faci puzzle si copill te vede si vrea si el, e perfect. Daca pe de alta parte, faci puzzle, il chemi, el vrea la papusi si tu continui sa ci puzzle, asta nu mai e ok. Evident, din punctul meu de vedere. Nu ma intereseaza cum faci, eu am spus cum fac eu si ce e ok pentru mine. Daca si tu faci ca mine, inseamna ca ce am scris eu si alte mamici la acest topic este ceea ce consideri si tu ok si atunci chiar nu pricep de ce sari la fiecare interventie a mea. Daca facinaltfel, te priveste. Repet, nu stiu si nu ma intereaza cum faci tu. Ce nu pricep este de ce te iei de mine si apoi spui ca si tu faci ka fel. De parca as fi spus eu undeva ca fac altfel decat tine. Si cu asta am terminat, sper ca m-am facut inteleasa ca nu ma intereseaza ce faci tu, nu raspund personal ci unei idei.

Ramona -- Montessori zice clar sa prepari mediul copilului. Adica sa ai in casa toate jucariile si instrumentele alea stimulante, dar nu sa ii dirijezi joaca, sa ii zicimcu ce sa se joace, ci sa il lasi sa exploreze si sa fii acolo sa il indrumi in explorare. Adica, daca face un puzzle, pe cre el l-a ales, sa il ajuti cand se blocheaza. Ar nu sa iei puzzelul si daca el zice vreau sa dau cu mopul sa insisti cu puzzleul.

Monica -- noi cam asa facem. La muzee de arta, de urbanism, de istorie, John merge cu taica-su. Pe mine ma plictisesc la culme, pe Jodie la fel. La acvariu oricum nu mergem des, de 2-3 ori pe an. Ii intreb daca vor sa mearga, daca nu, aranjez altceva. Fie sa mearga acasa la vreun priten cateva ore sa se joace, sau John e la scoala, Jodie in general vrea sa mearga,chiar daca ii spun ca nu i-a placut, vrea sa marga si apoi se plictiseste, dar de obicei vrea sa mearga, daca nu are altceva mai ineresant de facut, mers la vreo prietena, iesit cu vreo alta familie in parc, etc. Cand merg cu Jodie la patinuar, daca nu am cu cine sa il las pe John, isi ia o carte si citeste cat timp noi patinam. Cam asa facem...

Cat despre matura, aspirator, mop -- nu mi se pare nimic gresit in a lasa copiii sa se joace cu ele. Vaaaai, cum sa faca asa ceva in loc sa fie institutionalizati, la gradinita cat mai devreme, unde sunt pusi pe saunel si invatati ce e cu adevarat important. Uite, pt mine ar fi fost mai important sa ma invete mama sa gatesc sinsa fac curat decat ca am fost olimpica si premianta, pentru ca imediat ce am ajuns la adolescenta am stiut ca doresc o casa plina de copii si sa fiu casnica, sa stau cu copiii cat mai mult. De asta zic ca trebuie lasat copill sa ii arate parintelui ce ii place si in ce directie vrea sa se indrepte, nu parintele tre sa fie cel care il ghideaza.

Delia, 21+ cu si mami de John (11 Martie 2004), Jodie (16 Martie 2006), Jane (2 Martie 2010)

POZE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nikol24 spune:

Nu stiu de ce am lasat impresia ca al meu copil sta toata ziua in casa si se uita pe peretiDoar nu sunt salbatica....
Va multumesc tuturor pentru idei,sunt ff bune.Noi am cumparat anul trecut bicicleta si nu prea a incantat o insa anul acesta mai incarcam poate i face placere sa se plimbe cu bicicleta.La ''activitati casnice'' este prima i place la nebunie sa faca curat,sa ma ajute cum zice si ea.
E un copil activ ,mereu vesel,insa ma gandeam daca nu cumva ar trebui sa stie mai multe la varsta ei si poate eu sunt vinovata pentru ca nu i am aratat tot.Dar cat traim invatam deci nu e tarziu sa invat si eu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns missdarcey spune:

Nicol ,nu ai lasat deloc impresia asta ,poate doar ca nu o instruiesti scolareste.Uite ,a mea anul trecut ,la reception ,a avut o perioada in care vroia mereu sa scrie carti.Lua 3-4 foi albe ,le indoia ,ma punea sa i le prind la mijloc si desena pe o pagina iar pe cealalta scria textul ,evident .Si ma intreba mereu cum se scruiu cuvinte ,ca nu le stia pe toate ,si asa am invatat-o sa foloseasca dictionarul ,penrtu copii cu imagini si cuvinte , sub pretextul ca nici eu nu stiu exact cum se scriu corect. Si uite asa intr-o zi mi-a zis ;Azi vreau sa fac un dictionar.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ramona2006 spune:

Citat:
citat din mesajul lui freedelia
[br
Ramona -- Montessori zice clar sa prepari mediul copilului. Adica sa ai in casa toate jucariile si instrumentele alea stimulante, dar nu sa ii dirijezi joaca, sa ii zicimcu ce sa se joace, ci sa il lasi sa exploreze si sa fii acolo sa il indrumi in explorare. Adica, daca face un puzzle, pe cre el l-a ales, sa il ajuti cand se blocheaza. Ar nu sa iei puzzelul si daca el zice vreau sa dau cu mopul sa insisti cu puzzleul.

Delia, 21+ cu si mami de John (11 Martie 2004), Jodie (16 Martie 2006), Jane (2 Martie 2010)

POZE



Da, si?

Pe cuvintul meu ca nu te inteleg...
Cine insista cu puzzleul, ce mop?


Mergi la inceput