Invatatura din constrangere
Raspunsuri - Pagina 6

viviana spune:
Lo_li_ta, asa e.
In primele zile de eleva dupa ce am intrebat-o de 2-3 ori cum a fost la scoala si am primit un umar ridicat am gandit cam asa: ori nu vrea sa spuna (ceea ce nu era cazul) ori pur si simplu s-au intamplat atatea incat nu stie de unde sa inceapa si neputand sa-si structureze ideile pentru a-mi da un raspuns convenabil mie a preferat umarul.
Asa ca am ajutat-o putin cu:
"Povesteste-mi ceva haios" "Povesteste-mi acum ceva naspa" Si tot asa.
Acuma, dupa 8 ani, tot intra pe usa ca o furtuna: "hai sa-ti zic ceva haios"
Motivatiile pot fi dintre cele mai banele si le putem usor trece cu vederea:
In clasa a III-a isi dorea foarte mult sa ajunga sefa clasei. O motivatie puternica care a facut-o sa-si doreasca sa invete mai mult. Ceea ce a si facut.
(nu isi dorea sa fie sefa clasei pentru a avea putere, pentru a fi vizibila ci pur si simplu pentru ca ii placeau foarte mult cheile de la clasa. Tinerea lor intra in atributiile sefului. Deci motivataia a fost o pereche de chei.)
In sfarsit ajunge clasa a VII-a si este aleasa sefa clasei si primeste cheile.
Insa cand a vazut ea ca inseamna si a face lista cu copiii care vorbesc urat sau sunt indisciplinati a facut inca 2 copii dupa chei, pe care le-a dat unor colegi, si a renuntat la sefie.
Cu toate ca s-a schimbat incuietoarea cheile sunt atarnate de lampita ei.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi


viviana spune:
Motivatia si demotivatia din partea profesorului sunt foarte importante.
Fii-mea (clasa a VIII-a) a fost intodeauna mai baietoasa. Nu a atras-o romana si nu i-au reusit niciodata compunerile descriptive cu multe metafore.
Motivatia: nu se simte ea insasi sa-si imbrace cuvintele cu floricele precum fetitele papusile.
Indragostita, in schimb, de dinozauri si paleontologie cu materii preferate biologie si chimie.
Foarte buna la biologie. In clasa a VII-a se schimba profesoara. Participa la olimpiada. Trece de faza de sector.
Intre timp se intampla ceva, profesoara o demotiveaza si ea refuza sa se mai prezinte la urmatoarea faza.
In vara asta, a inceput sa stea pana tarziu la calculator, scriind. De cate ori intram in camera imi spunea sa nu citesc si sa nu citesc nici in absenta ei. Asa ca am invatat-o cum sa-si paroleze fisierele doc.
Ieri a venit foarte fericita de la scoala. Le-a dat de facut in clasa o compunere descriptiva. A laudat-o profesoarea si i-a spus ca este la fel de frumoasa ca a olimpicilor.
Mi-a dat sa o citesc
I-am mai cerut sa o citesc inca o data, inainte de culcare.
S-a asezat pe coltul patului urmarindu-ma cu privirea.
Sper ca asta a facut mai mult decat toate vorbele de lauda.
Deci inca niste intrebari:
Ce argumente aduci, ce ii poti spune unui copil demotivat de profesor?
Cand copilul este motivat de profesor ce butoane trebuie sa apesi pentru a nu-si pierde motivatia?
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi


michelle-usa spune:
e o diferenta mare intre sist american si cel rom de scolarizare.
eu sunt voluntara la scoala de 2x saptamana cate 1 ora si am timp sa vad ce se intimpla si care e atmosfera in clasa.(baiatul meu e in clasa a 2-a.)
vad cum sunt incurajati de invatatoare, cum incearca cu fiecare sa scoata la suprafata tot ce e mai bun in ei.
depinde f mult de profesori cum ii face sa le fie drag de scoala si sa nu se plictiseasca.
saptamana trecuta de ex dupa 30 min de math, a scos un CD-player si le-a pus un cintec si fiecare a inceput sa cante si danseze.nu mi-a venit sa cred....chiar vb cu sotul de atmosfera diferita care era in general in clasele noastre
constringerea duce doar la o inhbitie si mai tirziu la repulsie.
copii au nevoie de relaxare si de voie buna, de jocuri, de stimulare ca sa poata asimila materia.
michelle


buflea spune:
Pai in America le pune muzica dupa 30 min de matematica pentru ca stau la scoala cate 7 ore. Ori la clasa a 2 a nu se poate sa ii tii concentrati, strict pe lectii 7 ore. In Romania, in trecut (nu stiu acum ?) se petreceau 4 ore la scoala. Cred ca daca socotesti punctual cat petrec copii americani strict pe lectii, probabil ca ies tot vreo 4 ore - in rest se duc la lunch, se duc afara, au play time, free time, rest time ... adica timpi morti ca sa umple cele 7 ore.
Nu cred ca exista "mai bine" sau "mai rau" in nici una din variante -am vrut doar sa spun ca exista o logica legata de timp pentru care sistemul american contine muzica dupa matematica.
Pe de alta parte, pe mine ma deranjeaza opacitatea sistemului american. Mie mi se pare ca eu, ca parinte, obtin foarte greu informatia despre ce se intampla la scoala - nu am manuale disponibile, tot ce vad sunt niste foi cu care vine copilul acasa, habar n-am ce le preda si nu ma simt bine sa cred ce imi spune copilul. Orice dialog cu invatatoare se face cu programare in avans si dureaza 5-11 min. Ca si tine, a trebuit sa gasesc tot felul de artificii ca sa inteleg ce se petrece in clasa aia - mi-am luat liber de la serviciu si m-am dus sa fac voluntariat in clasa, numai si numai ca sa fiu prezenta la ore si sa simt si eu care este "vibe"-ul clasei ... pe mine, care muncesc full time si am si 2 copii, acest lucru ma deranjeaza.


buflea spune:
Referitor la conceptul de constrangere - eu cred ca depinde foarte mult de copil. Sunt copii care nu au nevoie de asa ceva, sunt pur si simplu constiinciosi - de placere, din mai multa responsabilitate, din spirit competitiv - nu stiu, vine din ei.
Sunt copii care insa sunt mai superficiali - si notiunea de responsabilitate este nevoie sa fie invatata in timp si uneori impusa. In definitiv contrangeri gasim la tot pasul in viata si eu cred ca e bine ca copilul sa ii simta "gustul" acru si sa invete sa "deal" cu ea. Ce cred ca este important este perceptia faptului ca orice constrangere trebuie sa aiba o perspectiva pozitiva, in cazul copiilor - un premiu deorice natura (o jucarie, o vacanta). Si in cazul adultilor constrangerile sunt manageriate in balans cu o perspectiva pozitiva (materiala poate, sanse de avansare, program mai lejer, flexibilitate ...etc). Fara asa ceva constrangerea devine frustranta si greu de indurat.
Eu nu sunt impotriva constrangerii atunci cand ea este necesara (in functie de personalitatea copilului) si nu devine abuziva.


michelle-usa spune:
Citat: |
citat din mesajul lui buflea Pai in America le pune muzica dupa 30 min de matematica pentru ca stau la scoala cate 7 ore. Ori la clasa a 2 a nu se poate sa ii tii concentrati, strict pe lectii 7 ore. In Romania, in trecut (nu stiu acum ?) se petreceau 4 ore la scoala. Cred ca daca socotesti punctual cat petrec copii americani strict pe lectii, probabil ca ies tot vreo 4 ore - in rest se duc la lunch, se duc afara, au play time, free time, rest time ... adica timpi morti ca sa umple cele 7 ore. Nu cred ca exista "mai bine" sau "mai rau" in nici una din variante -am vrut doar sa spun ca exista o logica legata de timp pentru care sistemul american contine muzica dupa matematica. Pe de alta parte, pe mine ma deranjeaza opacitatea sistemului american. Mie mi se pare ca eu, ca parinte, obtin foarte greu informatia despre ce se intampla la scoala - nu am manuale disponibile, tot ce vad sunt niste foi cu care vine copilul acasa, habar n-am ce le preda si nu ma simt bine sa cred ce imi spune copilul. Orice dialog cu invatatoare se face cu programare in avans si dureaza 5-11 min. Ca si tine, a trebuit sa gasesc tot felul de artificii ca sa inteleg ce se petrece in clasa aia - mi-am luat liber de la serviciu si m-am dus sa fac voluntariat in clasa, numai si numai ca sa fiu prezenta la ore si sa simt si eu care este "vibe"-ul clasei ... pe mine, care muncesc full time si am si 2 copii, acest lucru ma deranjeaza. |
al meu sta 6 ore la scoala si asa cum ai spus si tu au destul free time cu care mai umple aceste 6 ore.
as fi preferat sa aiba 4, dar nu cum erau cele din Rom. de pe timpul meu cand mi se pareau nesfarsite, cumplit de plictisitoare si pline de amenintari (desigur, sunt exceptii).
dar nu am auzit de parinti in Rom sa poata sta/asista/ajuta la clasa si asta il consider un big+ pt sistemul de aici.
nu au carti acasa dar cand te duci la scoala le poti vedea, le poti chiar imprumuta sa le studiezi.
daca vrei sa stai de vb cu doamna, faci programare, dar vb si ii spui tot ce ai pe suflet.
la mine e diferit si te inteleg ca e greu sa acorzi timp cand ai 2 copii si cu servici.
eu am renuntat la serivi ca sa ma ocup de el si iti dai seama cum e sa traiesti in America cu un salariu mediu.
din ce observ si vb cu alte mamici din rom. ghizdanele tot o tona cantaresc, manualele tot stufoase si depasite sunt, temele tot cateva ore tin...iar de la scoala pleaca de multe ori tot cu lectiile neinvatate si e nevoie de tutor in particular.
cadrele didactice ar trebui sa-si mai arunce ochii si in alte ograzi sa vada pe acolo cum e treaba si sa mai renunte la vechile obiceiuri,parerea mea.
michelle


Delia21 spune:
Pentru mamicile din America: mi-a inceput odorul K-gradinita...de pe 23 august..si zilnic primesc minim 5-6 pagini (au fost si cate 15-20)de citit...Nu mai fac fata nervos...la cat ni se da.E normal sau asa e peste tot.Azi i 4 ore am o a 2-a sedinta cu parinti....Avem teme de facut asa;tema zilnica,plus tema primita la inceputul saptamanii plus tema primita pe 30 de zile la inceputul lunii.Mi se pare enorm...chair vreau sa intreb si eu pe teacera azi...si pe ceilalti parinti daca nu li se pare mult.Eu am probleme cu organizarea,am cursurile mele 95 dar renunt acus la unul...caci nu fac fata ,tebuie sa ma ocup de rudy macar de la 6 la 9 seara,cand ne punem in pat).....si acu trebuie sa petrec zilnic 2 ore ca sa completez acele cerinte ,asta dupa ce-l iau la 6 seara de la scoala;de la 2 la 6 sta la ftercare.Cum rezistati fetelor...ca eu dupa o luna...sunt knock-out:)?,fac haz de necaz......Scoala e de stat,la 2 pasi de casa...nu e privata,just for the record.Unde sunt cei (cele) care spuneau ca nu se face scoala in America...oare...caci eu de credula ce-am fost am crezut
?


msl1 spune:
Nu am inca copil in scoala, nici macar la kinder pt ca am decis sa mai stea 1 an in gradinita, nu este inca dezvoltata corespunzator psihic pt scoala; dar ce vreau sa spun este ca in ro scoala este luata prea in serios adica nu ai relaxare deloc numai stres; la mine din clasa 1 si pina am terminat si postliceala de 3 ani a fost un stress continuu; de abia la facultate a fost mai lejer, dar am mers la o particulara la stat am inteles de la colegi ca ar fi fost stresant; si nu stateam 4 ore la scoala ca stateam 5 in clasele mici iar dintr-a 4 stateam 6 ore sau mai mult; era un stress continuu, un bau bau pt mine, obligatii, constringeri amenintari comportamente aberante ale profesorilor, abuz fizic si psihic....mi-e mila de saracii copii romani daca si ei trebuie sa treaca prin ce am trecut eu....as fi preferat de 11 mii de ori sa stau si 10 ore dar sa fie bine,relaxant si placut....


alintaroma spune:
Delia la noi la K nu li se dadea de citit ca tema. In K nici nu trebuie sa stie sa citeasca . Ei ca sunt copii care deja stiu si sunt incurajati sa o faca in continuare e altceva dar nu ca tema. Din cite imi amintesc eu aveau de scris citeva foi in fiecare zi dar nu mare lucru ... litere, sa completeze propozitii cu ceva cuvinte lipsa, sa uneasca punctele urmind ordinea numerelor sau a alfabetului, lucrau mult alfabetul scris/citit/fonetic etc . Dar eu o lasam pe ea sa le faca. Nu il invata sa ii stai in coasta :) Lasa'l sa faca asta in timp ce inveti/citesti si tu si apoi doar verifica. Oricum K, 1st and 2nd usoare rau, greul incepe gradual din 3rd grade, parerea mea.
Buflea la noi ii lasa sa ia cartile acasa daca o ceri tu in mod specific.Acum in 5th grade chiar ii obliga sa le ia acasa Altfel nu vor sa ii incarce pe copii cu caratul lor cit sunt mai mici. Cere-i teacherei in mod special ca vrei manualele acasa. Sunt care au si extra si ti le dau cu imprumut acasa ptr tot anul. Vorbeste cu ea.


michelle-usa spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Delia21 Pentru mamicile din America: mi-a inceput odorul K-gradinita...de pe 23 august..si zilnic primesc minim 5-6 pagini (au fost si cate 15-20)de citit...Nu mai fac fata nervos...la cat ni se da.E normal sau asa e peste tot.Azi i 4 ore am o a 2-a sedinta cu parinti....Avem teme de facut asa;tema zilnica,plus tema primita la inceputul saptamanii plus tema primita pe 30 de zile la inceputul lunii.Mi se pare enorm...chair vreau sa intreb si eu pe teacera azi...si pe ceilalti parinti daca nu li se pare mult.Eu am probleme cu organizarea,am cursurile mele 95 dar renunt acus la unul...caci nu fac fata ,tebuie sa ma ocup de rudy macar de la 6 la 9 seara,cand ne punem in pat).....si acu trebuie sa petrec zilnic 2 ore ca sa completez acele cerinte ,asta dupa ce-l iau la 6 seara de la scoala;de la 2 la 6 sta la ftercare.Cum rezistati fetelor...ca eu dupa o luna...sunt knock-out:)?,fac haz de necaz..... ![]() ![]() noi aici http://community.webshots.com/user/lela3321 |
o sa ai sedinta cu parintii, in general e in luna oct-nov.
ia toate hirtiile cu temele cu tine si discuta cu doamna.
daca nu ai aceasta sedinta, fa-ti programare si spune-i ce ai pe suflet si cautati o solutie. vorbeste si cu alte mamici , vezi ele ce parere au.
la clasa baiatului meu se dau fff putine teme. ieri de ex a terminta intr-o ora tema pt toata saptamana (a mai luat si vreo 2 pauze de cate 5 min)
la after school nu fac si teme? vorbeste si cu teacherele de acolo daca nu cumva poate sa mai faca din ele in acest timp.
nu te stressa prea mult...fa ce poti...la anul viitor oricum o sa aiba alta teachera si o sa fie altfel.
michelle
