mamici cu copii mai mari- va rog un sfat(3)
Raspunsuri - Pagina 17
nelia spune:
Chestia aia cu furtuna in pahar cu apa nu a fost prea draguta.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
buli spune:
Nelia, prindeam din clasa. iar la probleme imi pica fisa pe loc.
unde simteam eu ca e prea greu deschideam un pic cartea acasa, dar fara sa scriu nimic, doar ma uitam peste.
intelegerea cu profa a fost ca daca ma prinde vreodata sa nu stiu, imi pune doi de 2 si scriu toate temele din urma. tare, nu?
viviana spune:
Giulia,
Si eu i-am spus fii-mi "Faci ce vrei" acum vreo 2 ani excedata fiind de incapatanarile ei.
Am starnit o adevarata furtuna. Dupa ce s-a calmat mi-a spus ceva de genul asta:
- m-ai sperit cand mi-ai spus ca pot face ce vreau pentru ca eu nu sunt sigura ca e bine ce vreau eu sa fac.
- am nevoie de tine sa ma indrumi.
- cand imi spui ca pot face ce vreau nu mai ma simt in siguranta.
- mi-e teama ca ai sa-mi spui si alta data asta si ca ai sa ma lasi balta atunci cand o sa am nevoie de tine, dar nu pot sa-ti spun ca am nevoie de tine pentru ca vreau sa-ti dovedesc ca ma pot descurca singura. Dar trebuie sa stiu ca esti acolo daca gresesc sau cand nu vreau sa fac ceva care trebuie facut.
Ieri am fost la sedinta cu parintii. Toti dar, absolut toti parintii s-au plans de stressul pe care il reprezinta notele atat asupra copiilor cat si asupra lor insisi.
Dupa vacanta de iarna, au dat cate 3-4 teste /saptamana.
Ei, bine, aceste teste date in ultimele 2 saptamani i-au obosit foarte mult pe copii si au aparut multe note mici.
De ce oarea atatea teste?
Ni s-a spus ca s-a primit o circualara de la minister prin care se stabileste minimul de note ce trebuie date la materiile cu cate o ora/saptamana la 3 si nu la 2 cum era inainte.
Toti parintii doresc ca odraslele lor sa aiba numai 10 pentru a intra la cele mai bine licee. Traiesc cu spaima ca vor veni alti copii mult mai slab pregatiti ce au note de 10 umflate si le vor ocupa locurile pe nedrept.
S-au revoltat pentru fiecare nota de 8.
Mamica copilului premiant, cu 10 pe linie, ne-a povestit ca acesta munceste enorm de mult si sunt zile cand se trezeste plangand ca nu mai vreala scoala.
Din pacate toate astea sunt generate de acest sistem de invatamant, in care parintele nu mai are incredere in capacitatea profesorului de a-i nota corect copilul.
PS - profu' de mate nu le-a dat tezele. A zis ca daca parintele vrea sa vada teza sa vina la scoala sa o studieze.
Sunt furioasa pe chestia asta si de aceea nu voi face niciun pas spre scoala. Deocamdata.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
nelia spune:
Atunci e in regula. Nu te-as fi pus sa inveti, era talentul tau. Agata retine toate filmele pe care le-a vazut, a inteles de foarte mica diferenta dintre lumea reala si cea fictiva, mica de tot, cred ca nu avea patru ani cind a facut o propozitie de genul: asta a jucat si in... Recunoaste si vocile actorilor care sint in virsta acum, in desenele animate facute acum citiva ani.
Se uita la personaul de desen animat, asta am inceput si eu sa vad datorita ei, si daca un personaj este jucat de un anumit actor, ea incepe sa ghiceasca in felul in care e jucat personajul pe actorul care il dubleaza. Uitati-va la Madagascar, a povestit atit de bine de ce crede ea ca e cutare si cutare, incit a doua oara cind m-am uitat la desenul respectiv, am inceput sa-i vad jucind pe actori... A invatat tabla inmultirii la 7 ani in mai putin de o saptamina si la matematica e tare in rationament, cind are probleme bune, nu oricare, ci alea care ii incita interesul, auzi cum pica fisele.
Dar sint si multe pe care nu le stie decit daca le invata. Si din alea de baza, nu vorbesc de lucruri avansate. Cu fisele iti merge in unele locuri, dar ti se si infunda...
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana Ni s-a spus ca s-a primit o circualara de la minister prin care se stabileste minimul de note ce trebuie date la materiile cu cate o ora/saptamana la 3 si nu la 2 cum era inainte. |
E adevarat, am citit-o si noi la sedinta.
Pe langa asta la materiile cu mai mult de 2 ore pe saptamana notele trebuie sa fie in numar cu +2 fata de nr de ore/sapt, materiile cu teza +3.
Tot prin ordin intern fiecare materie trebuie sa aiba un test predictiv si teste sumative la sfarsit de capitol curicular.
Directiva tezelor nedate acasa suna ceva de genul : sunt documente scolare doveditoare a 25 % din medie si nu se elibereaza acasa cel putin un an de la data de cand s-au dat, preferabil odata cu foaia matricola, la sfarsitul gimnaziului. , parintii le pot discuta/studia doar in cadrul scolii.
viviana spune:
E cam mult, dar este destul de interesant
Parinti straluciti, profesori fascinanti- Augusto Cury
Generatia actuala de parinti a vrut cumva sa compenseze lipsurile copilariei lor si a incercat sa dea copiilor ce aveau mai bun: cele mai frumoase jucarii, haine, plimbari, scoli, televizor si calculator. Altii le-au umplut timpul copiilor cu multe activitati educative ca invatarea limbilor straine, informatica, muzica. Intentia este excelenta, insa parintii nu au inteles ca televizorul, jucariile cumparate, internetul si excesul de activitati blocheaza copilaria, in care copilul are nevoie sa inventeze, sa infrunte riscuri, sa sufere deceptii, sa aiba timp de joaca si sa se bucure de viata.
Acest lucru se intampla pentru ca inteligenta lor a fost blocata, noi ne-am transformat in masini de muncit iar pe ei ii transformam in masini de invatat.
1. Blocarea inteligentei
Sistemul educational actual aduce foarte multa informatie, de cele mai multe ori inutila. Copiii si tinerii invata cum sa opereze cu fapte logice, dar nu stiu cum sa abordeze esecurile. Invata sa rezolve probleme de matematica, dar nu stiu sa-si rezolve conflictele existentiale. Sunt antrenati sa faca calcule fara sa greseasca, dar viata este plina de contradictii si probleme care nu pot fi calculate. Acest lucru se intampla pentru ca inteligenta lor a fost blocata, noi ne-am transformat in masini de muncit iar pe ei ii transformam in masini de invatat.
2. Utilizarea gresita a functiilor memoriei
Prin sistemul educational actual memoria copiilor este transformata intr-un depozit de informatie inutila, iar excesul acesteia blocheaza inteligenta copiilor si bucuria lor de a trai. Cea mai mare parte a informatiilor pe care le acumulam nu vor fi folosite niciodata. Numarul actual de scoli este mai mare decat in orice alta epoca, insa acestea nu produc persoane care gandesc, si nu e de mirare ca elevii au pierdut placerea de a invata.
Pe de alta parte, mediile de informare ii seduc cu stimuli rapizi, gata preparati, care ii transporta pe tineri, fara ca ei sa faca vreun efort, in mijlocul diverselor aventuri - sportive, de razboi, politice sau sentimentale. Bombardamentul acesta de stimuli care vin prin televiziune si internet actioneaza asupra subconstientului, marindu-le nevoia de placeri in viata reala. Astfel in timp ei nu mai gasesc placere in micii stimuli ai rutinei zilnice si vor cauta stimuli tot mai puternici, trebuind sa faca foarte multe lucruri pentru a avea putina placere. Toate acestea genereaza personalitati fluctuante, instabile si nemultumite.
3. Informam si nu formam
Noi nu ii formam pe tineri, ci doar ii informam. Ei cunosc tot mai mult despre lumea in care se afla, dar nu stiu mai nimic despre lumea lor interioara. Educatia este tot mai lipsita de ingredientul emotional si produce tineri care rareori stiu sa isi ceara iertare, sa isi recunoasca limitele sau sa se puna in locul celorlalti.
Care este rezultatul?
O generatie de copii si tineri mai bolnava psihic decat oricare alta din istoria umanitatii: copii depresivi, preadolescenti si adolescenti care dezvolta obsesii, sindroame de panica, timiditate, fobii sau agresivitate. In plus, tot mai multi dintre ei cauta placerea de moment in consumul de tutun, alcool si droguri.
CE ESTE DE FACUT?
Parintii buni dau cadouri, parintii inteligenti daruiesc propria lor fiinta
Parintii buni alimenteaza corpul, parintii inteligenti alimenteaza personalitatea
Ajutati-va copiii sa nu fie sclavii problemelor lor. Parintii buni corecteaza greselile, parintii inteligenti isi invata copiii cum sa gandeasca
Parintii buni spun: " Gresesti"; parintii inteligenti spun: "Ce parere ai despre comportamentul tau?" "Gandeste inainte sa reactionezi"
Parintii buni isi pregatesc copiii pentru aplauze, parintii inteligenti isi pregatesc copiii pentru esecuri
Parintii buni educa inteligenta copiilor lor, parintii inteligenti le educa sensibilitatea. Stimulati-i pe copii sa aiba obiective, sa caute succesul in studiu, in munca, in relatiile sociale, dar nu va opriti aici. Ajutati-i sa nu le fie teama de insuccese. Nu exista podium fara infrangeri. Multi nu stralucesc in munca lor pentru ca au renuntat in fata primelor obstacole, pentru ca nu au avut rabdare sa suporte un "nu", pentru ca nu au avut indrazneala de a infrunta unele critici, nici umilinta de a-si recunoaste greseala.
Perseverenta este la fel de importanta ca si capacitatile intelectuale. Pentru parintii inteligenti, a avea succes nu inseamna a avea o viata fara greseli. De aceea sunt in stare sa spuna copiilor lor: "Am gresit", "Scuza-ma", "Am nevoie de tine". Parintii care nu-si cer scuze nu-si vor invata copiii cum sa abordeze aroganta.
Parintii buni vorbesc, parintii inteligenti dialogheaza ca niste prieteni
Parintii buni dau informatii, parintii inteligenti povestesc istorioare
Parintii buni ofera oportunitati, parintii inteligenti nu renunta niciodata
Parintii inteligenti sunt semanatori de idei si nu controleaza viata copiilor lor. Ei seamana si asteapta ca semintele sa germineze. Pe timpul asteptarii poate sa apara mahnire, dar, daca semintele sunt bune, vor incolti.
Nimeni nu-si ia diploma in misiunea de a educa. Inainte, parintii erau autoritari; astazi sunt copiii. Invatati sa spuneti "nu" fara teama. Daca ei nu aud "nu" de la d-voastra, nu vor fi pregatiti sa auda "nu" de la viata. Parintii nu trebuie sa cedeze in fata santajelor si presiunii copiilor. In caz contrar, emotia copiilor va deveni un balansoar:: astazi sunt docili, maine explozivi. Trebuie stabilite clar ce aspecte pot fi negociabile. De exemplu, a merge la culcare noaptea tarziu in cursul saptamanii si a se trezi devreme pentru a invata este inacceptabil si prin urmare ne-negociabil.
Traim vremuri grele. Parintii din toata lumea se simt pierduti. Cucerirea planetei sufletului copilului este mai compexa decat cucerirea planetei.
CELE 7 PACATE CAPITALE ALE EDUCATIEI
1. A corecta in public
2. A exprima autoritatea cu agresivitate
3. A fi excesiv de critic: a obstructiona copilaria celui educat
4. A pedepsi la furie si a pune limite, fara a da explicatii
5. A fi nerabdator si a renunta sa mai faci educatie
6. A nu te tine de cuvant
7. A distruge speranta si visele
Dr. Augusto Cury, psihiatru si psihoterapeut, si-a dedicat 17 ani din viata cercetarii modului in care construieste si se dezvolta inteligenta. In cartea sa, "Parinti straluciti, profesori fascinanti", tradusa si in romana, Dr. Augusto Cury atrage atentia asupra necesitatii schimbarii felului in care se face educatia contemporana.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
buli spune:
cam la extreme, dar pe subiect cumva
http://smartwoman.hotnews.ro/in-timp-am-invatat-ca-pot-face-mai-mult-decat-sa-imi-impresionez-parinti-ca-imi-pot-alege-singur-drumul-in-viata.html
Gabi_K spune:
E totul roz.
Dar parca il vad pe domnul Augusto ajungand acasa de la sedinta cu parintii, isi gaseste odrasla de 13-14 ani intr-o mizerie si dezordine, muzica data la maxim, carnetul de note plin cu note proaste, la sedinta numai critici la adresa copilului, si ii tranteste o palma sanatoasa copilului sau cel putin face o morala la mii de decibeli inaltime.
Teoria asta e tare faina, chiar o poti aplica, dar e prea idealista. Uita de doua lucruri:
-si parintele e om, cu nervi, cu pretentii si cu stari psihice
-si copilul poate avea greselile lui, copilul are si datorii, nu numai drepturi, si este raspunzator pentru unele fapte, cum ar fi: chiuleste, nu-si face temele, etc.
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
Povestea nasterii: Lili si Robert
sorana spune:
LadyJ cred ca ma certa pe mine, nu pe tine Nelia .
Totusi in relatia cu fi-mea eu cred ca sunt ok.
Imi spun nedumeririle aici si ma sfatuiesc cu voi ce credeti, nu inseamna ca-mi stresez copilul.
Din pacate sistemul nostru de invatamant (idiot sistem, daca ma intrebati pe mine) se bazeaza pe aceste minunate note mari in gimnaziu. Ceea ce se cere la admiterea in liceu sunt notele mari.
Asa cum zice Viviana evident ca ma streseaza ideea. Adica vin unii din satul x, de la cea mai slaba scoala, cu 10 pe linie si copilul tau, mult mai bine pregatit, dar avand 8 si 9 nu intra la un liceu din primele 50 ....
Nu prea imi vine sa accept ideea ca va face un liceu foarte slab. Liceu slab inseamna multe lucruri pe langa faptul ca nu se face carte. Inseamna, de ex., multa violenta. Iar pentru un liceu bun conteaza nota, mama ei de nota!
Din punctul meu de vedere in perioada adolescentei (la liceu in special) conteaza foarte mult anturajul.
In teorie e foarte frumos sa lasi copilul asa, in ritmul lui, sa-l lauzi pentru o nota de 7, etc. In practica ... nu mi-e clar care e rezultatul.
Toi parintii pe care ii cunosc in viata reala au pretentii de note bune de la copii. Nu stiu nici un parinte care sa fie senin la modul "Are 7 si 8, e foarte bine asa".
Probabil fi-mea nu va intra la Mihai Viteazu (am vazut ca s-a intrat cu 9,34 ...) si sunt ok cu asta (desi recunosc ca mi-ar place, realizez (si accept LadyJ) ca n-am un copil de top), n-am pretentia asta, dar sper totusi sa intre la un liceu rezonabil, la care se intra cu 8, nu sa ajunga la o scoala profesionala ....
olympia spune:
Sistemul de admitere la liceu e intr-adevar idiot si nedrept. Anul trecut la noi in judet cele mai multe medii mari nu erau de la liceele de top ci de la scoli obscure de tara. Numa ca acei copii care stiu exact cum au luat notele si cat le merita, nu se vor opta pentru profilul real de la liceele unde competitia e dura ci vor alege mai degraba profil socio-uman pe la liceele din esalonul doi, cumva se mai echilibreaza lucrurile.
Gabi, din poza descrisa de tine lipsea exact "palma sanatoasa" ca sa traseze un viitor traseu periculos pentru copil. Celelalte din tablou se isi gasesc singure rezolvarea cu umor si intelegere.
Nelia, ia-o usurel pe Agata, respectandu-i ritmul, nu cred ca vrei ca in lupta pentru invatat sistematic si responsabil sa-si piarda undeva pe drum pasiunea, ar fi tare trist.
Pene colorate... cate putin din toate!
album
gradina