mamici cu copii mai mari- va rog un sfat(3)
Raspunsuri - Pagina 16
nelia spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui ladyJ
Era un fel de a spune te contrazic... de fapt, am inteles bine ce vrei sa spui, dar vreau sa insist un pic si asupra muncii. Adica nu intotdeauna merge cu lasa-l in voia lui, uneori si munca asta are roul ei. Pentru ca sint copii ca mine, dar sint si copii care aparent inteleg tot si se descurca, pentru ca sint inteligenti, dar de fapt nu stiu... doar salveaza aparentele. Exact asta spuneam, ca trebuie sa ajutam elevul, chiar daca e destept de-i crapa capul. Buli, da, ai dreptate. Nici eu nu emit axiome, nici eu nu stiu cum e mai bine... si eu port discutia tot ca la o cafea, da' eu sint mai pasionala asa cind ma pun pe scris si imi ies cuvintele de zici ca dau cu pumnul in masa. Ai dreptate cu matematica, dar tu sustii ca un copil poate rezolva orice problema fara sa-si faca lectiile, iar eu te intreb cum e posibil asta? Nu e vorba de multa munca, ci de munca... A nu-ti face lectiile e in primul rind o lipsa de respect fata de tine insati (poti sa te revolti ca nu sint coerente, ca sint prea multe, dar nu sa nu le faci deloc) si de profesoara (poti sa te revolti inpotriva competentei ei, dar daca nu ti le faci ca uite asa vreau io, nu stiu daca e chiar de lasat sau incurajat aceasta atitudine). Dar hai sa zicem ca trecem peste asta, ai tu o intelege cu profesoara... cum ajungi sa rezolvi orice problema in orice moment? Fara sa pui mina pe creion? Bine, si sa zicem ca da, ai fost atent, intelegi rationamentul si uite asa, stii... dar daca ai fi vazut ca nu intelegi, ca nu poti sa te tii de cuvint si sa rezolvi orice problema? Caci asta e de fapt discutia, nu ca nu-si face lectiile si stie tot, ci ca nu munceste suficient, are note acceptabile si e in regula, mai putin la anul nu va fi ca are nevoie la dosar de cit cer liceele... dar nici nu stie. Nu tot, la nivel de superdotat, ci nu stie din esential. Sa o iau pe o coincidenta ca nu stie exact acolo unde nu a deschis cartile? In situatia asta ce fac parintii... nu in alea fericite in care copilul nu lucreaza, da' stie tot... nu lucreaza doar ca asa vrea muschiul lui. OK, insa nu inteleg in ce problema ma contrazici. Cat despre cazurile speciale, cum a fost sora ta mai mare, e alta poveste.Este foarte bine sa ajutam elevul cand are nevoie, nu e bine insa sa ne impunem noi ca parinte exclusiv in viata elevului, am mai explicat,nu mai reiau. -------------------------------------------- ´´Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei´´S.F. |
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
nelia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui olympia Nelia, eu n-am zis nimic de cartile din rucsac, n-am inteles apropos la ce era asta. Doar am retinut ca daca Agata nu si-a facut temele ,pentru tine s-a tradus in a nu o trimite la scoala, te-ai simtit atat de derutata, dezamagita ca nu a facut nimic si a visat "roluri" toata ziua incat "n-ai avut chef s-o scoli si s-o pregatesti". Nu stiu cum sunt temele acolo, stiu ca fiu-meu in continuare nu le face pe ale lui, aici. Cea mica(8 ani) le facea doar impinsa de mine sau in compania mea ca "daca Robi nu face, ce ea e mai fraiera"? Si de cateva zile m-am oprit, am lasat-o singura. S-a dus cu ele nefacute, la unele a mai scris in pauze pe fuga, s-a fofilat. Ieri a venit acasa si a zis "imi fac temele rapid ca vreau la sanius". . Le-a facut! In mai putin de doua ore a terminat tot, nu-i venea nici ei sa creada ca la 3 era libera! Pene colorate... cate putin din toate! album gradina |
La nedusul la scoala... In fiecare zi caram la scoala si inapoi (cind se duce, le duce masina, cind ne intoarcem le duce mama in spate), din care ar avea cite ceva de citit, nu lectii... si nu le lasa la scoala pentru ca zice ca are de citit, acasa nici nu le deschide... si atunci i-am zis sa le lase la scoala si sa le ia doar atunci cind isi propune chiar sa citeasca si numai pe aceea din care ar vrea sa citeasca. Sint manuale, nu carti de citit...
De fapt, eu inteleg si ce spuneti voi, stiu ca nu e bine sa presezi copilul, stiu ca trebuie sa gasesc o abordare... stiu ce am facut, stiu ce fac si ce am de facut in continuare, poate ca nu stiu inca exact cum... eu tin si mult la starea copilului, inainte de toate asta conteaza pentru mine. Dar nu prea inteleg cum vedeti voi problema cu cele care spuneti ca nu ar trebui sa munceasca, ca e in regula si asa... ca uite, au mai fost nemuncitori si au ajuns mari.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
Gabi_K spune:
Bun, nu vrem note de 10 si nici FB pe linie.
Dar daca ia un 6, apoi un 3 la alta materie, sa-l las neobservat? Nu-i fac morala neaparat, dar il iau ca un semn ca ceva e necurat acolo. Ori ca a mers cu tema nefacuta, ori ca n-a priceput ceva, ori nu a invatat lectia, totusi il intreb, DE CE? Faptul ca are un 3 la engleza nu ma deranjeaza. Dar il cert pentru acel 3 fiindca nu si-a facut treaba- poate o problemuta de 5 minute, fiindca lui i s-a parut mai important sa stea pe messenger. Si da, ii atrag atentia, ca nepasarea si lenea au consecinte, si asta se vede pe note. (si asta indiferent daca eu sunt frustrata si perfecta sau nu)
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
Povestea nasterii: Lili si Robert
nelia spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui ladyJ
Nelia, daca te referi la mine, mai zic o data si gata: Este o greseala cicalitul si statul pe capul copilului, nervii, reactiile exagerate, controlul, invatatul ca papagalul FARA ca copilul sa isi INSUSEASCA CU ADEVARAT cunostintele alea pe care mama il forteaza sa le ´´stie´´.Un copil trebuie ajutatat NU sa scrie ore in sir lectii ci sa INTELEAGA despre ce e vorba. problema este ca multe mame uita ca-i vorba despre copilul lor NU DESPRE ELE! Copilul e un alt om, nu ele insele.Copilul ala invata altfel, ar fi fain sa aflam cum, nu sa ii impunem NOI, MAMELE, modelul nostru, sa-l verificam si ras-verificam, sa-l laudam cand ia 10 iar cand ia 9 sa tacemn chitic!MG! Copilul nu este sacul in care mama isi varsa temerile,frustrarile si sperantele laolalta ,facand un ghiveci care NU IL reprezinta pe acel copil. Gata, nu ma mai intind. Pana la urma e vorba de ACCEPTARE.De cunoastere a copilului, de rabdare. Mamele, multe din ele, nu isi accepta copiii, se simt ele asa datoare sa traiasca in locul lor. Tot ce auzi e : ´´eu vreau ca copilul meu sa...´´ ´´copilul trebuie sa...´´ ´´nu accept ca copilul meu sa...´´ eu , eu si iarasi eu! Dar cu copilul cum ramane??? -------------------------------------------- ´´Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei´´S.F. |
Si totusi, eu nu ma recunosc in mamele respective, de aceea ma si dau cu fundul de pamint... La noi e copilul si iar copilul, nu sint eu. Dar copilul nu munceste, desi e destept. Si nici nu stie, stie asa, in mare, stie de toate, dar nu se descurca de o nota de intrare nici ca timp, nici in ceea ce priveste cunostintele. Punctul tau de vedere este corect si sint in totalitate de acord cu el, dar e general. Al meu e particular. Pot sa ascult de sfatul ca trebuie sa o iau altfel, sa o responsabilizez treptat, de fapt asta si facem, dar nu pot a iau sfatul cu lasa-o, ca ea de fapt nu munceste pentru ca nu are nevoie si se va descurca ea... asa cu cit stie.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
nelia spune:
Da, in mare principiile expuse sint frumoase si culmea sint si de acord cu ele. Dar eu cred ca in practica nu e chiar asa. Lady spunea ca un copil nu trebuie sa ajunga sacul in care mama isi varsa sperantele, frustrarile etc... Refuz sa cred ca sint asa sau ca o mama care cere copilului sa-si indeplineasca sarcinile de scolar, ar putea fi numita asa. Desigur ca sint si mame care exagereaza si nu e bine, de aceea ma si framint cum sa fac ca sa-i fe Agatei bine, nu unui copil in general, ci fetei mele... si nu o pun pur si simplu sa invete si gata, ce atitea explicatii. Suna cam asa pentru mine: cine lasa copilul in pace si nu-l bate la cap, e de acord cu principiile, cine il pune totusi sa mai si munceasca cind vede ca nu e dispus sa o faca, e automoat in categoria cealalta.
Eu, care ma simt la mijloc, pentru ca tin foarte mult in primul la rind la cum se simte Agata in toate acestea si principiile enuntate mai sus sint mai presus pentru mine de note, sint pentru pasiuni, nu am nici un cuvint de spus in privinta scolii alese, a meseriei... eu am facut ce am vrut si nu a fost rau... dar in acelasi timp nu pot nici sa stau cu miinile in sin cind vad ca de fapt e procrastinare peste tot, si munca mai deloc... Decim, eu cea descrisa, ma simt derutata cind va citesc...
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
ladyJ spune:
Nelia, care e diferenta, dupa parerea ta, intre a fi destept si a fi inteligent?
Si ce inseamna ´´ a munci´´? Care-s coordonatele?
ladyJ spune:
Nelia, inca ceva, eu nu te certam pe tine, nu m-am luat de tine
In ceea ce te priveste eu cred ca tu, asa in general, provoci furtuna intr-un pahar cu apa. Esti incordata si iti faci mult, mult prea multe griji.
nelia spune:
Oh, nu, nici nu m-am gindit ca ma certi pe mine, spuneam doar ca stiind e gindesc, ce simt, stiind cum sint cu copiii mei, dar stiind si faptul ca nemunca fetei mele este una reala, direct proportionala cu inteligenta ei, in practica, citindu-va cit de frumos scrieti de cum ar trebui sa fie problema discutata, ma simt derutata. Desigur, nu e vina voastra, la fel cum nici voi nu ma certati pe mine...
Trebuie sa fug la scoala, as sta cu placere la discutii. Voi raspunde diseara la intrebarile tale, interesante de altfel si centrul problemei discutate. Voi fi curioasa sa citesc si raspunsurile voastre.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
buli spune:
Nelia, nu cred ca ce am povestit eu se poate in orice circumstante. dadeam un exemplu despre cum a stiut profa mea de mate sa ma motiveze.
pai cu increderea aia nemarginita pe care mi-a dat-o a facut mai mult decat cu orice control. a intuit ca sunt orgolioasa si ca voi face astfel incat sa stiu mereu. si a avut dreptate. mai multa dreptate decat mama mea, care dorea sa ma vada "lucrand".
eu cred ca fiecare are "butonul" lui, astfel incat dorinta sa vina din interior. arta consta in a-l gasi.
nelia spune:
LadyJ, incerc sa raspund, desi e destul de greu. Am scris in general, dar imi dau seama a nu are rost, asa ca am sters si iti scriu concret, despre Agata.
Ea este si desteapta si inteligenta, dar nu stie inca sa-si lucreze inteligenta. Acest lucru asupra inteligentei, din punctul meu de vedere este o trasatura a desteptaciunii. Trebuie sa fii destul de destept sa stii ce sa faci cu aceasta intelifenta, altfel zace acolo, fara nici un rost...
Desteapta - pentru ca stie are capacitatea de a întelege rapid lucrurile, are intuitie di subtilitate, un fel de perspicacitate uimitoare pe care ma bazez cind spun ca nu o vad rau pe termen lung, ci doar pierzind anumite oportunitati din motive de delasare, hai sa-i spunem procrastinare, ca-mi place termenul asta.
Inteligenta - pentru ca gindeste. Si e creativa in gindirea ei. Are o inteligenta practica, imi place cum se adapteaza rapid la situatii noi, face asocieri pe care numai un om care gindeste le poate face. Intelege si gaseste solutii proprii de a iesi din situatii dificile sau poate greu de suportat pentru ea, dar fara a bage sub pres, ci luind taurul de coarne. Vede lucrurile din jurul ei, dar nu se multumeste doar sa le observe, ci le da un sens... propriu.
Si toate acestea ii dau discernamint, atit cit poate avea la 9 ani si un pic, mie mi se pare peste medie si sint incintata de acest lucru. Si ce-mi mai place este ca stie sa foloseasca toate acestea doar in favoarea ei, chiar daca vede ca ceea ce face sau situatia in care se afla nu-i este deloc favorabila.
Munca - pentru mine, in ceea o priveste si acum, in perioada asta, nu pot sa vorbesc in general despre munca, cerintele se schimba si munca depusa la fel... crescind sau diminuindu-se - inseamna sa lucreze un pic tot ce are mai sus, adica sa o aplice si la scoala, respectind sarcinile, timpul... ca in viata.
Pentru ea nu inseamna nimic deocamdata. Ea are tot ce am scris mai sus, e foarte constienta de asta si pur si simplu nu e dispusa sa munceasca deloc, nici macar jumatate de ora pe zi decit daca o pune cineva. Si la scoala se lasa mai greu la acest capitol, dar acolo sint in echipa, e cadrul mai restrins, disciplinat, nu prea are incotro. Daca i-as face eu acasa asta, as revolta-o si rezultatul ar fi unul rau, pentru ca ei nu-i place sa-i faci program, sa-i spui ce are de facut... dar nici singura nu si-l face. Nu tin sa-i fac eu program, nici prin ce metoda munceste, o poate face cum simte... totul este sa fie indeplinita sarcina ei de elev. Altfel, alte munci nu are decit daca vrea si sa respecte cit de cit locul in care traieste, dar eu sint foarte relaxata la acest capitol si la multe altele de genul acesta).
Consider ca pentru virsta ei, un copil ca ea, ar avea nevoie de maxim o ora pe zi in afara de ceea ce fac la scoala ca sa poata fi la inaltimea oricarui examen specific virstei si clasei a IV-a. Si evident, ca munca inseamna si lectura si alte cai de informare... curiozitate. Aici e mai bine un pic, sint multumita ca citeste, nici prin cap nu-mi trece sa-i dictez ce anume, incerc doar sa-i prezint mai multe variante, isi alege singura cartile.
Pentru aceasta ora trebuie sa o imping, altfel, multe alte lucruri cum ar fi mers la biblioteca, la spectacole, la expozitii si alte locuri interesante de vazut, e in regula.
Cind spun o ora nu e un termen fix si e libera cind sa o ia, ce pauze si cit sa ia, totul este sa se culce la o ora rezonabila. Daca n-ar avea nevoie de ea, as renunta cu placere, dar are, o arata cunostintele, nivelul, notele cind are acea ora in program prin comparatie cu atunci cind nu o are.
Nu stiu daca vei fi multumita de raspuns...
Buli, dar tot nu mi-ar raspuns si te intreb serios. Cum ajungeai sa stii intotdeauna raspunsul? Ce faceai pentru asta? Nu faceai teme, dar cartile le deschideai totusi. La virsta aceea sint notiuni noi, pe care nu ai de unde sa le stii, le poti prinde din clasa, dar ma indoiesc ca daca nu faceai si un efort de asimilare separat de scoala, de aplicare in practica... un copil chiar poate sa faca orice problema, orice exercitiu, fara greseala, in orice moment. Ceva faceai... ce anume?
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU