Mamici cu copii mai mari-va rog un sfat!(2)
Raspunsuri - Pagina 12
Serialbastre spune:
Isabela, eu am fetita mica, dar din experienta de profesor iti spun ca e buna munca suplimentara la clasele mici, adica gimnaziu. Materia este foarte multa si consolidarea se face bine lucrand, mai ales la geometrie. Binenteles depinde si de volumul de munca depus pentru tema pentru acasa, de timpul pe care elevul il are la dispozitie. Eu le dadeam (acum sunt in CIC) tema obligatorie si munca suplimentara elevilor mei. Cine vroia facea, cine nu, nu. Nu erau pedepsiti pentru asta, dar cei care aveau dificultati erau sprijiniti, ajutati, le dadeam diverse ponturi si din curiozitate incercau din ce in ce mai multi sa atace munca suplimentara. Din pacate, asta ne cam manca pauza, ca nu aveam spatiu sa stam dupa ore.
Andreea si Cezara - Ilinca (2.06.2009)
In bucataria mea
Concurs Clipe de vara - ser1, ser2
Gabi_K spune:
nu lucreaza. Pur si simplu nu il pot forta si am incercat multe metode sa-l fac sa fie interesat, dar nimic. Abia il conving sa-si faca temele.
Saptamana trecuta la algebra nu au primit deloc teme. Si au facut si lectie noua
La geometrie au facut aria trapezului, adica au notat formula, si fara sa faca vreo problema, le-a dat 7 probleme la tema cu arii de tot felul.
No comment.
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
Povestea nasterii: Lili si Robert Locul nostru www.jccoradea.ro" target="_blank"> preferat
rrox3 spune:
Isabela depinde foarte mult de copil. In general sunt doua situatii in care lucreaza in plus fiica-mea: atunci cand o pasioneaza materia cu pricina si lucreaza de placere si atunci cand ma prind eu ca nu a inteles bine ce s-a predat la o anumita materie. Cum ma prind? Pai incepe sa spuna ca nu ii place materia cu pricina Brusc, dupa ce ii explic si lucram putin impreuna, nu mai are nimic contra ei.
Ideea e sa nu ramana cu notiuni neintelese fiindca se vor aduna din ce in ce mai multe. Dar nu vad rostul lucrului in plus, doar asa, sa fie. Chiar cred ca dauneaza. Copilul se plictiseste si isi pierde interesul pentru materia respectiva.
isabela spune:
Saptamana trecuta au anut lucrare la geometrie, un punct teorie si o problema.
Teoria o stia, a facut-o. La problema insa.... Am intreabat-o acasa, daca a inteles, i-am propus sa lucreze macar o problema."Nu, mami, am inteles tot". Rezultatul? Problema , probabil ca doar fisura geometrica, ipoteza si concluzia a scris-o, pentru ca lucrarea a fost de 7. Deci evident ca nu a stiut sa rezolve problema. De aceea intrebam daca nu ar fi cazul sa lucreze suplimentar.
Serialbastre, ce ar insemna lucrul suplimentar, adica ma refer, cate probleme la geometrie, sau cate exercitii, ar trebui sa rezolve. Multi din colegii ei fac meditatie cu profesoara de la clasa, care de la o saptamana la cealalta le da probabil de lucru. Cat si ce, habar nu am.
Tema de acasa, inseamna 3 poate 4 probleme la geometrie, iar la algebra poate ceva mai multe, dar nu are materiile respective in ziua urmatoare ci a doua zi.
Ideea este ca vreau sa inteleaga toate notiunile , altfel mai tarziu, va fi mai greu.
viviana spune:
La matematica trebuie sa lucreze in plus pentru consolidarea cunostintelor de baza.
Am fost saptamana trecuta si am vorbit cu profesorul ei. Mi-a spus ca ideal ar fi:
- sa lucreze zilnic cate 1 sau 2 exercitii la algebra - nu mai mult de 15 minute
- la geometrie unde are multa teorie sa fac zilnic un sfert de ora cu ea numai teoreme. Azi un sfert de ora mediana, maine repetat mediana si invatat mediatoarea, etc. Mi-a spus ca va urma anul asta intr-a saptea Thales, Pitagora cu demonstratii si multa teorie.
Gabi_K fi-mii ii da cate 4-5 probleme la geo si vreo 7-8 la algebra.
La aria trapezului a avut si formula si demonstatia formulei. La fel la toate. La aria triunghiului le-a dat si Formula lui Heron.
Si spre surprinderea mea a stiut sa demonstreze aria patrulaterului ortodiagonal.
La algebra trebuie consolidate exercitiile cu ordinea operatiilor si cu semnele + -. Ei sunt neatenti.
Noi cand vedem "-" cu "-" punem automat +. Dar ei mai intai gandesc si apoi pun semnul respectiv. Daca face in plus va capata un fel de reflex conditionat.
Pentru ca uite acusi au venit si radicalii. Si vor avea si puteri si radicali si module.
Apoi trebuie consolidate ecuatiile. Se apropie sistemele de 2 ecuatii.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
viviana spune:
Am uitat de romana.
La romana ideal ar fi sa citesca un text mic si apoi sa-l povesteasca in scris. Sa invete sa-si spuna parerea asupra sentimentelor ce le transmite textul.
Sa lucreze in plus pe diferite texte din care se extraga diverse cuvinte obtinute prin conversiune sau cu sufixe si prefixe.
Sa lucreze cu antonime si sinonime.
Sa faca propozitii cu intelesul de baza al unui cuvant si cu cel metaforic sa-i spun.
Sa faca propozitii cu diferite paronime.
Trebuie de asemenea sa-si consolideze notiunile despre verbele copulative. Si aici trebuie lucrat pe diverse texte.
Nu mult. E deajuns o ora/saptamana.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
ruxij spune:
La scoala generala am uitat, dar la liceu cand am ajuns sa lucrez intre 5 si 7h/zi suplimentar la matematica, am ajuns un as (sau o asa), cea mai tare din parcare. Pana nu am facut asta m-am tarait mai greu. La fizica nu lucram suplimentar decat vreo 2h/saptamana, si nu am fost niciodata buna la fizica, nici in ziua de azi nu imi place. Deci, pastrand proportiile, studiul individual ajuta f. mult. Il face pe copil sa faca problemele mai repede, cu mai multa usurinta, sa le "vada" din zbor.
Serialbastre spune:
Isabela, e greu de spus cate probleme trebuie sa lucreze la geometrie. Nu e important numarul, ci sa asigure intelegerea si consolidarea tuturor notiunilor/formulelor/teoremelor invatate. Asta se poate intampla din tema de acasa, sau nu. Depinde de profesor, dar depinde si de lectie, unele sunt mai greu digerabile de elevi si necesita mai multa munca. Si foarte important, ceea ce spune si profesorul fetei Vivianei, teoria. Atat la algebra, cat si la geometrie.
Despre meditatii cu profesorul de la clasa ... ... asa de tare-mi displace chstia asta. Mai ales ca am intalnit multe cazuri cand elevii/parintii erau cumva constransi sau li se sugera chestia asta. Parerea mea este ca daca copilul are nevoie de meditatii acestea trebuie facute cu un alt profesor. E adevarat si ca mi s-a ras in fata de multe ori legat de chestia asta: si de colegi care mi-au zis ca am sa raman saraca, si de parinti. Dar asta e deja off topic.
Andreea si Cezara - Ilinca (2.06.2009)
In bucataria mea
Concurs Clipe de vara - ser1, ser2
isabela spune:
Serialbastre,
Si eu am aceeasi parere despre meditatiile cu profesorul de la clasa, dar asa cum spunei si tu, este o alta discutie.
O intreb intotdeauna ce au facut nou, si o ascult la teorie. La teorie stam bine, practica ne omoara.
Aseara a venit de la scoala si mi-a spus ca a iesit la tabla la algebra, la exercitiul cu rapoarte, si ca a rezolvat totul foarte bine. Si anul acesta ca si anul trecut se pare ca are problema cu scrisul, cu lucrarile, si nu cu oralul.
viviana spune:
Isabela, noi cele care ne plangem de matematica avem probleme cu testele. Cu oralu' merge bine.
La teste sunt exercitii mai multe si diversificate de facut pe unitatea de timp.
Daca copilu' e sigur pe ce stie chiar daca are emotii cat casa se va descurca cat de cat. Ah, si mai ales daca e atent.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi