Mamici cu copii mai mari-va rog un sfat!(2)
Raspunsuri - Pagina 11
gmmm spune:
Ruxij, cam asa cred si eu.
Din cite am putut sa-mi dau seama in cei peste 40 de ani de viata, competitia este ceva firesc pentru toate fiintele vii.
O societate poate alege sa dea friu liber sau poate sa indulceasca realiatea, insa mai devreme sau mai tirziu competitia tot apare.
Si in plus copii nu sint ipocriti, inca nu au invatat ce e aia pollitiquement corect. Ei stiu exact care e situatia si sint necrutatori intre ei.
Si de-asta e greu, pentru ca chiar daca tu ca parinte ii spui ca notele nu conteaza, copilul stie perfect ca nu-i adevarat.
Si e contradictoriu sa spui pe de o parte ca notele nu conteaza, si in acelasi timp sa-ti doresti ca copilul tau sa nu ajunga la sapa. Selectia tot o sa se faca, pe ceva care n-or sa se mai numeasca « note » ci « ***** », dar selectie tot o sa fie.
Nu vreau sa spun in nici un caz ca notele definesc valoarea unei persoane, insa ierahiile sint ceva inevitabil si nu are rost sa ne ascundem.
Meditatii? De ce nu, nu stiu in ce masura schimba situatia, chiar n-am idee.
Dar poate ca-i mai productiv pentru stima de sine sa petreaca mai mult timp cu ceva ce face bine decit sa fie confruntat si mai mult cu o situatie de esec, eu stiu?
viviana spune:
Azi am fost la scoala si am vorbit cu directorul despre profa de muzica. Mai primise reclamatii.
Dar eu am fost singura care a fost de acord sa faca o reclamatie oficiala. Mi-a spus ca ceilalti parinti pur si simplu se complac.
Motivele:
- copiii nu au cantat nici macar o nota
- nu au ascultat nicio piesa muzicala
- nu le preda deci nici nu le explica nimic
- in timpul orei le da sa copieze lectiile din manual
- vorbeste la telefon in timpul orei
- se joaca pe laptop solitaire (copiii o vad ca-si pune un stick de conexiune la internet)
- la test le-a dat un subiect pe care nu il facusera.
Directorul mi-a spus ca o sa-i arate reclamatia dar ca va acoperi numele meu.
Of, nu-mi place sa fac asa ceva dar cam trebuie.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Simonna spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ruxij Cu notele, teoria si politically correctness (si cartile cu fericirea) poate iti zic sa nu conteze, dar pur si simplu nu cred ca pot fi complet ignorate. Si sa vezi ce fericit esti cand ajungi sa flip the burgers. Aici astia care nu se axeaza pe scoala, se axeaza pe un sport, pe ceva tot se axeaza. Iti da mana sa le ignori dc. ai un copil care le ia pe alea bune fara efort sau munca de convingere si atunci toate bune si frumoase si teoriile se potrivesc. Eu am copil f. destept, care stie perfect tot tot si cand e sa faca, deseori nu e atent, nu ii pasa, nu il intere si face greseli aiurea, sare peste probleme, nu observa nu stiu ce samd. Trebuie sa constientizeze ca la scoala trebuie sa dea tot ce stie, sa ii pese si sa se concentreze cat poate el de mult, se termino cu joaca si distractia si luam 10 pe linie distrandu-ne (si oricum nu ne pasa cat am luat). Cand faci o hartie din aia, orice hartie, o iei in serios, nu la misto. Apropos de ce zicea Simona ca nici nu le zice ca e test. Asa e, nu le zice, si de aia fi-miu nici nu le facea, ca lui ii era cam lene si ce conteaza foile alea? Acum i-a intrat in cap ca orice hartie pe care o primeste si tb sa o faca este un test. Fiecare hartiuta trebuie tratata cu seriozitate. Si aici conteaza media, la admitere la facultate. In plus, nu imi e clar cum e cu "dosarul", astia cara dupa ei "dosarul" asta. Aici poate pare ca e ca in povesti, dar povestea e cam cu dus intors. |
Ruxij, in mesajul meu era o sugestie, restul era scris ca explicatie, pt ca Giulia spunea ca pe baiatul ei il streseaza ideea de test si ca performeaza mult mai bine cind nu e sub presiune.
Tu ai preferat sa nu vezi sugestia cu pricina, ai intors mesajul meu cum ca eu zic ca aici e ca in povesti... Nu tin sa ma contrazic cu nimeni, dar n-am zis nicaieri asta, era explicativ pt. Giulia, sa vada de ce ii propun sa vb. cu invatatoarea pt. experimentul cu pricina.
Chiar sint de acord cu tine ca fiecare hirtiuta trebuie tratata cu seriozitate, dar ce te faci daca pe copil il sperie hirtiuta respectiva? Eu inteleg ca si la asta cauta Giulia solutii...
Simonna
ruxij spune:
Simona, stiu ca am luat elemente din mesajul tau, dar nu am vrut sa te contrazic si oricum nu mi s-a pus pata fix pe mesajul tau, cumva am vrut sa adaug si un alt unghi de a privi problema in afara celui cu "nu stresati copiii".
Sunt de acord cu voi/tine, doar cred ca trebuie gasit un drum cumva pe la mijloc. Depinde enorm de personalitatea copilului, asa e. Oricum, e o problema ff complexa. Numai fiecare mama isi cunoaste copilul cel mai bine si poate sa se adapteze la personalitatea sa unica, fara a aplica o reteta sau alta in exclusivitate. Cred eu ca in cazul in care copilului ii e frica de hartiile alea, totusi a-l ajuta sa le inteleaga mai bine si sa performeze mai bine si in acelas timp a incerca sa ii spui ca nu e sfarsitul lumii dc. da gres cu ele, il poate ajuta sa iasa din cercul vicios. Doar una sau doar alta dintre metode, cred eu ca nu e suficienta.
Eu te admir f. tare, te citesc din 2003, iar Atomix si interactiile voastre au fost mereu adorabile:)
corinadana spune:
Cum sa nu conteze notele?! poate vorbiti de copilasi mici, dar si acolo conteaza oarecum, dar la cei de middle school (SUA Canada) wow wow ce mai conteaza...
Si aici tot este bine, ca s ei si foile. Nu i ca n tara sa te ridici si sa raspunzi in fata unei clase intregi.
Intrebare: la plasarea in clase la middle school de ce se cer report cards din elementara? daca si asa nu conteaza, hmmmmmmmmmmm...
Corina mama domnisoarei RALUCA si a bebelasei FRANCESCA
http://family.webshots.com/photo/2925218030098531596UGNuSg?vhost=family
ruxij spune:
Nu e ca nu conteaza, ci ca mai importanta e sanatatea fizica si psihologica dincolo de orice repartizare in grupe sau alte consideratii de acest gen.
giulia71 spune:
Notele sunt importante pe de o parte, pentru ca la un moment dat departajeaza si se creeaza o anumita "ierarhizare:, insa ce este deranjant peste masura, este volumul imens al fiecarei materii si gradul de abstractizare, in special la matematica, pe care copii nu-l pricep. Nu toti, unii ca al meu, care vrea dom'le mai usor
Aseara am fost la psiholog si i-a placut si sa va spun , Doamne sper sa nu ma insel, mi-a placut si mie. O tipa tanara care imediat l-a acaparat in discutii.
Prima lectie, a fost despre unicitate si emotii, si-e recunoscut singur emotii pozitive si emotii negative.
Am participat si eu, dar numai la primele sedinte pentru a invata alaturi de el, apoi va fi singur.
Revin
uneori gandesc prea mult....
viviana spune:
Supeer, Giulia!
Asteptam vesi si rezultate. Pozitive.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Bimilit spune:
Citat: |
citat din mesajul lui giulia71 Aseara am fost la psiholog si i-a placut si sa va spun , Doamne sper sa nu ma insel, mi-a placut si mie. O tipa tanara care imediat l-a acaparat in discutii. Prima lectie, a fost despre unicitate si emotii, si-e recunoscut singur emotii pozitive si emotii negative. Am participat si eu, dar numai la primele sedinte pentru a invata alaturi de el, apoi va fi singur. Revin uneori gandesc prea mult.... |
da bag sama ca ati discutat si despre evenimentele care declanseaza aceste emotii si despre manifestarile fiziologice ce apar in urma acestora.
io va urez bafta si spor la invatat.
important e ca ,calin sa fie invatat sa gandeasca rational si sa inteleaga ca terapeutul nu o sa fie non stop in spatele lui .
isabela spune:
Spuneti-mi va rog, copiii vostrii lucreaza suplimentar la matematica sau romana? Ana este in clasa a VI-a. Daca in clasele mai mici lucram suplimentar, nici anul trecut, nici anul acesta, nu a lucrat suplimentar, si sincera sa fiu ,la geometrie se vede.
Voi cum procedati? Este suficient ceea ce lucreaza in clasa si exercitiile pe care le au ca tema?