Greva foamei de 63 de zile?

Raspunsuri - Pagina 13

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns libelula spune:

eu am predat (mai putin de 1 an, e drept), dupa care m-am mutat la privat.

pai daca fac o comparatie intre stresul de la catedra (am predat la clasele 5-8 si la facultate) si cel de manager de nu conteaza ce la multinationala, de departe cel de la catedra e mult mai mare. mare si neproductiv. ca te stresezi degeaba, remuneratie ioc, consideratie ioc. din partea elevilor. iar aici pot iarasi sa fac o paralela intre studentii mei si elevii mei.

studentii mai erau inca din generatia aia care a dat examen pe bune de admitere, erau motivati, destepti, modesti si cu mult bun simt. si care treceau examenele pe bune! in schimb elevii de clasele 7-8... mama, mama! aerele pe ei cat carul, fetele fardate, baietzii cu atitudine de macho man... cartea nu prtea ii interesa decat pe cel mult 20% dintre ei.

asa ca mi-am luat, cu regret, talpasitza din preuniversitar, in primul rand spre un loc unde competentele sa fie apreciate, atat uman cat si material. am mai cochetat un semestru cu cursurile la facultate, dar timpul pentru pregatirea propriu zisa a seminariilor era mult prea mare, cateodata mancandu-mi cate jumatate de weekend (pentru mai putin de jumatate de norma).


asta a fost experienta mea. invit si pe altii care au lucrat in ambele medii (stat si privat) sa faca o paralela.

ps: din generatia mea, NICIUN coleg nu a ramas in invatamant, desi unii aveau reala vocatie. probabil ca li s-a acrit sa tot auda "daca nu va convine, plecati!". intrebarea e totusi cine va mai ajunge sa predea in invatamant?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Citat:
citat din mesajul lui Marina

nu prea sunt fanul replicilor de genul "aprob pozitiv" dar de data asta tb sa o fac pentru ca sinteza este excelenta.
Inainte de a cere bani ar trebui sa demonstrezi ca ii meriti. Un profesor bun merita sa se plaseze din punct de vedere al salariului in zona clasei medii (nu cea din Romania evident), dar inainte de asta trebuie sa demonstreze ca e bun, nu sa i se para ca automat merita ceva pentru ca e profesor.

Mentalitatea plateste-ma ca sa fac performanta este total neproductiva.



Tu cum demonstrezi ca meriti banii pe care-i castigi?

Un profesor da un examen de titularizare - pe care o gramada il pica, ca nu-s suficient de buni - un examen de definitivat - pe care o gramada si mai mare il pica,ca nu-s suficient de buni.

Unul din superior da concurs pe post de preparator - dadea cand mai existau posturi - care cuprinde examen oral, examen scris, proba practica. La avansarea la asistent - la fel si egal. La lector - doctorat si proba practica.

Si inainte sa va imaginati ca astea-s niste formalitati, eu am concurat pe preparator cu alti 3.


Lucrarile Ioanei si terapia lui Pinkutz

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Citat:
citat din mesajul lui accept92

Citat:
citat din mesajul lui inaioana

Citat:
citat din mesajul lui accept92
Intai trebuie sa oferi un salariu decent pentru a reusi sa atragi in sistem un om inclinat sa-si faca treaba.


Ba nu.
Intai trebuie sa faci criterii dure de competenta, dupa cum spuneam.Si apoi, fa-le salariul inzecit.



Nu, poate teoretic asa ar fi corect dar practic...sa zicem ca esti un tanar absolvent de facultate, unul dintre cei buni, si mai multe drumuri iti sunt deschise in fata. Ai chemare si vocatie spre pedagogie. Ce faci, te duci pe 6 milioane sperand ca se va observa cat esti de competent si ti se va mari salariul? Nu e chiar ca la multinationala unde dupa evaluare urmeaza negocierea. Salariile profesorilor se decid undeva la 'centru', la fel si criteriile de evaluare. Numai concurenta in domeniu poate ridica nivelul. Sau o conditie ca in Suedia (daca nu ma insel)...numai primii x% dintre absolventii de invatamant superior sa aiba dreptul de a preda. Sa zicem 25%. E rezonabil si logic sa fie asa, nu? Ia sa punem conditia asta si sa lasam salariul debutantului la 6 mil...si sa ne intampine in septembrie scoala parasita...ups!...





Pai...asta ziceam si eu: ca nimeni in practica nu are interes sa se reformeze, dupa modelul nostru stramosesc: "sa se revizuiasca , primesc, dar sa nu se schimbe nimic."

Ioana cu Katja (30 martie 2004),Serghei (2 mai 2006) si www.youtube.com/watch?v=jioYwuky3tk" target="_blank"> Gruia (DPN ian.2011).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mihaelka

Eu nu prea ma bag ca slipu-n fund sa demonstrez nimanui cat ma sacrific eu pe altarul meseriei. Dar de facut treaba, mi-o fac si inca si pe deasupra. Si ca mine sunt destui, ca-i cunosc.
A, ca-s lepre care, daca ar munci, atunci ar munci mult, cred ca-i alta pereche de cozondraci.




Pai si nu te scoate din minti ca "lepra" castiga la fel ca tine, ba inca are, de regula, si cea mai mare gura cand e vorba despre asta?

Ioana cu Katja (30 martie 2004),Serghei (2 mai 2006) si www.youtube.com/watch?v=jioYwuky3tk" target="_blank"> Gruia (DPN ian.2011).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Printre numeroasele mele drepturi care deriva din plata cu 7 lei 50 pe ora se numara si cursul de metodica predarii limbii engleze.
Adica intru-n sala, zic 'ziua buna' si ma pun pe vanat studentii cei mai buni - pe care-i stiu de la cursurile de specialitati lingvistice cu intentia de a-i convinge sa se faca profesori.

Cei mai buni studenti de anul asta se impart in urmatoarele categorii: copii din provincie care vor sa se faca profesori in provincia lor (astia sunt placere pura), copii din provincie care vor sa ramana profi in Buc si n-au cum (chiria e scumpa, parintii lor sunt profesori si n-au cum sa-i ajute cu bani etc), copii din provincie care vor sa ramana in Buc si sa faca orice altceva desi le place la practica pedagogica, copii care nu vor si pace.

Eh, quem dii oderunt paedagogum fecerunt.


Lucrarile Ioanei si terapia lui Pinkutz

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Citat:
citat din mesajul lui libelula
consideratie ioc. din partea elevilor.
[...]in schimb elevii de clasele 7-8... mama, mama! aerele pe ei cat carul, fetele fardate, baietzii cu atitudine de macho man... cartea nu prtea ii interesa decat pe cel mult 20% dintre ei.


Consideratia se castiga, nu exista a priori.
Unde mai pui ca e firesc sa fie si reciproca, ori daca fardatul si teribilismele adolescentine sunt o problema pentru cineva cu studii de pedagogie, atunci e trist.






Ioana cu Katja (30 martie 2004),Serghei (2 mai 2006) si www.youtube.com/watch?v=jioYwuky3tk" target="_blank"> Gruia (DPN ian.2011).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Mihaelka, am o buna prietena care acum vreo 10 ani era proaspat asistent universitar (la filosofie). Castiga mizerabil, dar nu era deranjata de asta prea mult, era insa terminata de nivelul extrem de slab al cercetarii si, in general, al mediului academic romanesc. Ea era foarte buna si chiar vroia sa isi faca meseria la nivel cat se poate de inalt ceea ce in Romania nu se putea pur si simplu. Asa ca a plecat in Franta, imi amintesc ca era in extaz cand a ajuns datorita numarului publicatiilor de specialitate care apareau saptamanal, de volumul de studii si cercetare pe care il putea face. Intre timp si-a luat doctoratul si e (nu stiu sa zic pe romaneste, conferentiar?)maitre de conférence la Paris. Nu am vorbit niciodata despre bani (ca e bourgeois), dar am asa un feeling ca e ok. Ceea ce e important este ca a parasit sistemul nu pentru a merge undeva unde sa faca bani ci pentru a merge undeva sa faca performanta.Ocazie cu care, surpriza, banii au venit si ei.
Eu, cu toate examenele si evaluarile despre care vorbesti, nu cred ca exista performanta la nivelul academic din Ro decat ca rara avis, ca exceptie de la regula.

Ioana cu Katja (30 martie 2004),Serghei (2 mai 2006) si www.youtube.com/watch?v=jioYwuky3tk" target="_blank"> Gruia (DPN ian.2011).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns libelula spune:

Citat:
citat din mesajul lui inaioana

Citat:
citat din mesajul lui libelula
consideratie ioc. din partea elevilor.
[...]in schimb elevii de clasele 7-8... mama, mama! aerele pe ei cat carul, fetele fardate, baietzii cu atitudine de macho man... cartea nu prtea ii interesa decat pe cel mult 20% dintre ei.


Consideratia se castiga, nu exista a priori.
Unde mai pui ca e firesc sa fie si reciproca, ori daca fardatul si teribilismele adolescentine sunt o problema pentru cineva cu studii de pedagogie, atunci e trist.






Ioana cu Katja (30 martie 2004),Serghei (2 mai 2006) si www.youtube.com/watch?v=jioYwuky3tk" target="_blank"> Gruia (DPN ian.2011).




daca ar fi fost numai ele, da, intr-adevar, ar fi fost trist pentru un pedagog. insa erau doar varful iceberg-ului. dezinteresul fata de scoala era destul de larg raspandit si inradacinat. tot eu am predat si la 7-8 si la universitate. diferenta insa era clar atitudinea fata de invatatura a cursantilor. asa cum spunea si Mihaelka, cu cei mai multi era o placere sa lucrezi.

in fine... ma intreb totusi cum poate un parinte de fata de 13-14 ani sa o lase sa vina la scoala cu unghiile facute, vopsita si machiata... si asta constant, de, scoala cu fitze...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Citat:
citat din mesajul lui inaioana
Eu, cu toate examenele si evaluarile despre care vorbesti, nu cred ca exista performanta la nivelul academic din Ro decat ca rara avis, ca exceptie de la regula.


Tot ce se poate.

Probabil insa ca performanta aia nici nu are cum sa apara - poate doar asa, prin anamnesis - atata vreme cat banii pentru fond de carte nu-s, bani pentru deplasari la lumina civilizatiei nu-s, bani pentru abonamente la revistele de specialitate online nu-s (noroc ca bietii oameni isi publica pdf-urile si pe paginile personale si pentru astia mai din bananiere), bani pentru o amarata de imprimanta la care sa scoti un seminar nu-s. Ca nu-s.

Performanta in cercetare nu-i asa, casti ochii-n tavan, ti se trezeste setea epica si te tranfixezi in pagina.




Lucrarile Ioanei si terapia lui Pinkutz

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ardeiash spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mihaelka


Un profesor da un examen de titularizare - pe care o gramada il pica, ca nu-s suficient de buni - un examen de definitivat - pe care o gramada si mai mare il pica,ca nu-s suficient de buni.




aici te contrazic.. se pica la aceste examene si din alte motive: examenul meu de titularizare a fost groaznic. am scris 4 ore fara oprire pagini si pagini, la subiect, n u pe langa si inca mai aveam de scris/ era imposibil sa termini, drept pentru care nu aveai timp sa verifici ceea ce ai scris si nici sa-ti faci plan de bataie cum faci aia sau ailalta.. cand ti se dadea lucrarea trebuia in secunda urmatoare sa incepi a scrie..

nu stiu daca am luat examenul pentru ca am fost buna.. ci pentru ca m-am pregatit ... am tocit ... si am avut norocul sa gandesc repede si sa pot scrie 4 ore cu viteza luminii//

Mergi la inceput