Nazdravani de prin 2003 *5

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns danat spune:

Cristina da, complicat cu bugetele astea de sarbatori...dar sper s-o scoti cumva onorabil la capat...banuiesc ca nici aia mici nu au pretentii absurde, sunt intelegatori, nu?

Mihaela ce interesant ce spui despre sistemul de la scoala Silviei, adica flexibil. La Radu s-au facut deja adunari si scaderi simple, de pina la 10. Am avut si discutia cu invatatoarea pt semestrul in curs si mi-a spus ca e sehr gut la tot (citit, scris si mate) si ca singurul repros ar fi ca se trezeste sa dea el raspunsuri neintrebat ca vorbeste si cand nu e cazul...deh, am dat-o si eu pe gluma si am aruncat vina pe singele latin Eu ma bucur ca si-a facut deja prieteni, ca se inteleg f frumos si ca imi spune uneori cand ma duc sa-l iau cu o ora mai devreme, adica la 4, "hai mami, de ce ai venit asa devreme?!"
Despre mutat, da, ne-am mutat in alt cartier mai verde si mai cu constructii noi, in nordul orasului. Aici am fi vrut de la inceput sa gasim ceva, dar nu s-a nimerit atunci. Este mai departe fata de scoala, schimbam 3 mijloace de transport (!!) dar facem 30 min per total.
Si la noi ninge din nou, de 12 ore, dar mie imi place... atit timp cat se pastreaza majoritar alb si circula bine transportul, nu am nici o problema cu zapada
Imagini live de la targul de Craciun din fata primariei aici: http://webcam.anw.at/





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Aici adunari si scaderi fac in semestrul doi, peste care daca Silvia ar sari, ar fi cam nasol. Nici nu prea ne putem ocupa semestrul viitor de ea acasa, caci eu voi fi mai mult plecata la Kalmar, asa ca e Ok sa ramana in rimtul ei la mate. Da, e flexibil sistemul suedez, de ex. daca un copil din clase mai mari nu ajunge la acelasi nivel la mate de ex cu restul, poate merge in clasa mai mica pana recupereaza(Diana a avut un coleg in cl. 6-a care acum merge in cl.8-a si la mate). Dar si sa mearga in sus e posibil, chiar si individual de ex....tot Diana are un coleg care la mate e la manualele din anul trei de liceu, iar ei sunt inca in cl.8-a...

Dana, sa fiti fericiti in noua casa! Nici eu nu as avea nimic impotriva zapezii daca nu ar trebui sa dam la lopata de trei ori pe zi :)). Dar putin mai multa miscare nu strica, nu ?

fii alaturi de Mihaita


vorbe de copil...

Hobby

www.talentedenazdravani.ro/" target="_blank">talentele nazdravanilor

calator de profesie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ankalaura spune:

Scuzati disparitia totala, sunt in crize
Intai, sa va spun ca noi n-avem inca zapada. Cica de maine ar ninge. Azi au fost vreo 6 grade, soare si senin.
Deci vezi Mihaela, cu "kktul ala alb"...
Acum vreo saptamana a nins putin, fetele au apucat sa se joace putin in zapada. Dar nici nu a inceput sa se astearna ca au pornit astia la curatat strazi si trotuare. Acum mi-am dat eu seama ca trotuarele sunt egale ca latime, si m-am prins ca nu degeaba: tot atata de lat e si trocariciul ala care curata trotuarele.
Dimineata in zori, janitor-ul s-a dus sa puna ceva antiderapant pe aleile de la iesirea din garaje.
Bai ce tara!
Fetele de la sezatoare au deja emotii ca o sa vina zapada si se tem de problemele de trafic.
Eu boieresc, dupa ce am trait in RO in materie de probleme de zapada si trafic, stiu ca aici nu are cum sa fie nici macar pe departe asemanator. Dar e normal, eu sunt inca bine cuplata la realitatile romanesti.

Nu am reusit sa citesc decat in diagonala, acum am la bord trei cafele si o lucrare mega mare de continuat. Asa ca in noaptea asta lucrez.

Dar am citit eu bine - Cristina, Andrei a primit insuficient pentru ca nu a avut caietul? Ce porcarie, antipedagogic si ineficient, nu se pune nene nota pe disciplina sau uitat de caiet, care sa inlocuiasca nivelul de stiinta! E ca si cum ai pune nota pe prezenta!
Inca o data ma bucur ca nu mai am de a face cu sistemul romanesc.

Am avut si noi prima evaluare si prima discutie cu profesoara. Se noteaza pana la 100%, dar nu stiu cum naiba se face, sistemul e ca nimeni nu are 100%, si nici chiar 90% (Eliza are 90% la art dramatique), asa ca nota maxima e 85% - asta poate doar daca nu cumva esti un geniu real care impresionezi nu-stiu-pe-cine. Ba mai mult, de regula se da B ca nota cea mai mare. Adica 80%.
Anyway, Eliza are 85% la franceza si la sport, are 90% la art dramatique si 80% la matematica, dar asta nu mi-a fost clar de ce, pentru ca ei nu au facut inxca matematic Au facut doar cifrele (in franceza) si siruri crescatoare. Au mai facut adunari simple, pana la cele de genul 100+100, 200+200 sau 1000+1000 si 2000+2000. La intalnirea cu profesoara, am uitat sa intreb de unde e 80% ala si ce ar avea de imbunatatit, dar asta e.
Am fost multumita ca mi-a zis ca e cel mai activ copil din clasa, ca e prima care are raspunsul si il are mereu!
Cand i-am zis ca asta e primul ei an de scoala pe langa 3 luni de pregatitor in ro (ea credea ca e al doilea, plus maternelle), a ramas cu gura cascata. A zis ca in trimestrul urmator va vorbi cu colegele ei si o sa o duca pe Eliza in clasa "regular", ca sa asimileze mai bine, pentru ca e avansata fata de colegii ei.
M-am bucurat
A inceput sa citeasca binisor si in franceza si in engleza, si vad ca s-a apucat singura si de romana (va amintiti poate ca eu nu am vrut sa invete sa citeasca in romana, ca sa nu apara confuzii aici, cu franceza).
S-a schimbat mult de anul trecut, poate e si varsta, dar categoric e si sistemul de aici. Nici nu imi vine sa cred cat e de atenta la ore si cat e de interesata sa raspunda. In Ro, era tot timpul cu ochii pe pereti, se plictisea si se foia de colo colo.
La inot a ajuns deja la nivelul 3, iarasi mi se pare un lucru grozav, sunt copii care repeta nivelurile, care ajung la nivelul 3 dupa un an sau mai mult. Ea a ajuns in 6 luni.
Ce mai, sunt super multumita de cum evolueaza lucrurile cu ea.

Acum, ca v-am facut capul patrat, ma duc sa mai scriu ceva. Scoala mi-a trebuit, scoala am primit. Am de predat 5 lucrari pana pe 15 si abia sunt la a doua. Si sunt grele si mari nene, ca nu stiu cum o sa ma descurc sa le termin!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iuliana spune:

Si eu am avut conferinta cu profesoarele fetelor. La Emma a fost 15 min. in care copilul mi-a aratat in clasa ce proiecte au facut etc si 15 min cu profa, care timp a fost mai mult decit suficient, ba chiar prea mult ca nu a avut nimic prof. sa imi spuna decit ca e un copil f. bun, ca e intotdeauna interesata sa invete si ca e o bucurie sa o aiba in clasa (asta mi-a si scris in report card-carnetul de note). La testele semestriale standardizate de matematica si engleza a luat A...ce mai, sint tare multumita de ea.

La Diana la fel. Diana mi-a prezentat mindra proiectele facute de ea, ce fac ei la calculator, mi-a spus calendarul etc, iar prof. numai lucruri bune a avut de spus. Acelasi lucru ca si la Emma. Mi-a spus ca lucreaza f. independent, ca e f. atenta la scoala etc. Numai lucruri bune. Profa mi-a aratat ce a scris Diana despre ce face ea in we cu familia. F. bine scris...am fost tare mndra de ea. Inca nu stie ea precis cum e cu punctul la sf propozitiei si cu scrisul cu litera mare la inceput. In textul pe care l-a scris, fiecare rind incepea cu litera mare si se termina cu punct, chiar daca propozitia nu era terminata. Dar mai avem timp, deocamdata nu are nici 5 ani jumate.

Programul de mate si citire la care le duc s-a schimbat din Kumon in Enopi, un program corean f. frumos si mai atractiv ca are multe poze si culori, iar jumate din ce fac e critical thinking, ceea ce ma bucura tare mult, iar fetele sint incintate si ele. Si acolo prof. le lauda ca sint fete tare silitoare si atente, iar la teste au maxim 1-2 greseli.

Eu astept sapt. viitoare ca am orientation pentru scoala mea...sper sa aflu programul exact ca sa vad cum fac ccc cu fetele. Asa m-am mai perpelit si inca ma perpelesc, dar am inceput sa ma obisnuiesc ccc cu ideea, iar fetele sint tare bucuroase ca merg la before si after-school. Lor le place mult de tot sa fie in colectivitate, dar acum o sa vad eu exact cum or sa se descurce atitea ore singurele ca pina acum au cam fost cocolosite, dar ma bucur ca am avut posibilitatea sa stau cu ele pina au ajuns ele la virsta asta. Diana e inca mititica, dar sper ca experienta asta sa le faca mai independente.

Cristina, aici in carnetul de note avem rubrici separate pentru completes and returns hwk on time/listens and follows directions etc. Toate astea se incadreaza la Classroom Effort care nu are nici o legatura cu Language arts or mathematics standards. Iar la classroom efforts nici nu se pune note ci doar needs improvement/satisfacory/outstanding. Personal, nu cred ca ar fi trebuit notat cu insuficient pentru asta., dar asta e sistemul romanesc. Ma uitam la profa Emmei. In fiecare dimineata ea pune intr-un caiet de al ei un + sau - daca elevii si-ua facut sau nu temele. Nu se pun calificative. Dar lasa-l pe Andrei sa se loveasca cc cu capul de sus ca sa vada pragul de jos, ca asa invata.

Mihaela, si eu as fi avut optiunea sa o mut pe Emma la o scoala pentru copii dotati, ca sa zic asa, dar am ales sa nu, pentru ca inca vreau sa copilareasca. Timp de invatat de nu o sa mai poata o sa aiba suficient. Si asa, cu temele pe care le are in fiecare zi, de abia are timp sa se joace. Cred ca ati facut alegerea cea mai buna!

Anka, si eu sint multumita de siste. de predare/onvatare de aici si intotdeauna fac multe copmaratii cu sist. romanesc.

Ce ma bucur ca la noi nu nige! Daca vreau zapada, conduc 1 ora juma si ajung la munte unde e zapada girla. Daca vreau ocean, conduc o ora juma si ajung la ocean:). Nu cred ca as mai rezista sa merg prin zapdada 3-4 luni pe an. Si asa mi se pare frig cind sint 8-9 grade afara, iar intr-o dimineata cind au fost 1-2 grade (nu se intimpla des), mi s-a parut ingrozitor de frig si le-am pus la fete manusi si caciuli, ele care nu poarta caciuli deloc nici macar iarna:).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristinamh spune:

anka, nu a primit insuficient ca n+a avut caietul. a primit pentru ca nu a dat dictarea=testul din acea zi. de ce nu a dat dictarea... pai n-a avut pe ce. acum sa remedieze el de ce n-a avut pe ce.
nu i-a trecut in catalog, si nici nu i l-a dat cu rautate. dar cumva trebuie sa se trezeasca, ca orice actiune are urmari, si ca scoala e responsabilitatea lui.
se pare ca a mers, acum verifica de doua ori temele si ghiozdanul.

da, asta e sistemul, dar suntem aici si trebuie sa traim cu el. si in jungla asta va supravietui oaia care e in stare sa-si duca singura blana, daca n-au parintii bani sa-i cumpere una noua la nevoie. cum a doua varianta pica la mine, ramane prima.

altfel doamna il lauda, ca e atent, istet si cuminte. dar cam ametit. iuly, as vrea si eu sa aiba timp de discutii, dar in general ne spune cand e ceva de spus.

dana, felicitari pentru mutare! ce tare cu sangele latin

Cristina
Atelierul de creatie Biblioteca Nazdravanilor Naz si Ani, eroi de poveste
www.talentedenazdravani.ro/concurs_desfasurare.htm" target="_blank">Concursul saptamanii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ankalaura spune:

Iuliana - si la noi e Kumon, dar deocamdata mi se pare cam scump, si fiind la inceput, nu am facut nimic concret. La voi cam cat costa? De sistemul corean de care spui, nu am auzit inca. O sa caut sa vad.

Cristina - am inteles ca n-a luat "pe fata" insuficient pentru ca n-a avut caiet, dar de fapt, de-aia a luat, ca n-a avut caiet. Ca n-a avut caiet si ca n-a avut pe ce sa scrie si ca de-aia n-a dat dictare, si ca din cauza de dictare ne-data a luat insuficient, e o maniera de a baga realitatea intr-un ambalaj foscaitor.
Stiu ca asta e sistemul si ca trebuie sa faceti fata cu el, dar ma intreb, daca nu ar mai accepta toti lucrurile astea, daca evaluarile ar avea o baza mai solida, oare nu cumva sistemul s-ar schimba?

Mi-a zis profesoara Elizei, la intalnire, ca are o mica problema cu ea, ca mananca gustarea atunci cand are chef, si nu cand trebuie si cand mananca toti. Si ca doar saptamana asta i-a facut observatie de 4 ori. De 4 ori in 5 zile! Mi s-a parut inacceptabil, dar ea, profesoara, chiar si cu mine acolo, asa de frumos si calm i-a vorbit - sa isi aminteasca ea care era problema, de cate ori s-a repetat problema, etc.. Nu imi venea sa cred ca nu mi-a trimis bilet acasa pana acum (ca nu era saptamana asta prima saptamana cu problema cu gustarea!), ca nu mi-a scris pe mail, ca nu mi-a zis nimic, nu m-a sunat, nimic! Ca nu i-a notat in evaluare ca are de ameliorat asta, la comportament, etc.
Si acolo, cu mine de fata, ne spunea ca la gustarea de dupa-amiaza sunt copii carora li se face foame, si atunci le permite sa manance la pauza respectiva, dar ca dimineata nu accepta, mi-a explicat care e programul, au doua zile pe saptamana cand au activitati cu alti profesori, si apoi nu este in regula ca doar ea sa manance cand doreste, ca poate si celorlalti le e foame, etc.
Si mie nu imi venea sa cred ca desi problema aparuse de 4 ori in ultimele 5 zile, profesoara tot nu considera ca e ceva iesit din comun, a zis doar ca nu a fost deloc multumita cand s-a intamplat a 4-a oara....

Sigur, exemplul nu e la fel cu unul legat de lectii, dar abordarea este cheia, zic eu...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danat spune:

Cristina nu te necaji, simt o mihnire in "glasul" tau si sa stii, emigrarea nu e chestie de bani in primul rand

Ankalaura si Iuliana felicitari pentru fete! Stiam ca sunt istete si banuiam ca se vor descurca super amindoua in scoala (incluzand acomodarea Elizei la noua scoala si noul sistem).

Gandindu-ma din urma, la povestile voastre de-a lungul timpului si ale celorlalte fete (din Ro sau deja plecate din tara) in legatura cu evolutia copiilor, imi amintesc de o vorba spusa de doctorita noastra de familie pe care o avem aici (e romanca, traind de vreo 20 de ani aici) si care, inainte de inceperea scolii i-a spus lui Radu: "Sa inveti bine, sa le arati astora ca romanii sunt oameni destepti!"

Desigur, na, nu generalizez sau nu le tai din merite altor nationalitati, insa ceva ceva adevar exista



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iuliana spune:

Anka, e 100$ la engleza si 100 la mate/luna. Sa stii ca nici aici Enopi nu e f. raspindit, dar acum, facind comparatia, mi se pare mai bun decit kumon, la mate cel putin. Deocamdata la citire Emma e la recapitulari. La kumon ajunsese sa faca impartiri de genul 3567/24....oricum, copilul a facut mari progrese de cind am dus-o prima oara acum 2 ani si cind facea adunari pe degetele.

La noi vine Mos Neculai in seara asta ca sa fie si Alex acasa miine dimineata. Asa s-au mai agitat azi fetele si mai-mai sa nu se duca la culcare. Si-au pus cizmele frumos la usa si-l asteapta. Acu' mai stau treaza sa fiu sigura ca sint adormite....ca parca le vad miine dimineata alergind bezmetice pe scari in jos:)).

Danateu, ai dreptate, dar depinde si de parinti. Majoritatea prietenilor nostri au copii f. destepti, cu facultati bune la activ, doctorate etc, dar si parintii au insistat ca virgula copiii sa invete. Dar am cunoscut si copii romani ai caror parinti nu dau o ceapa degerata pe scolire. Asa, si cum sta Raducu cu germana? Iti da lectii deja?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ankalaura spune:

Iuliana - cam asa e si aici: 100$ la mate si 120$ la engleza. Insa nu lucrezi acolo, din cate mi-a zis o profesoara cu care am colaborat eu in stagiu, are copiii la Kumon. Mi-a zis ca le da fisele acasa, ei lucreaza zilnic cate 15 minute, si acolo merg cu ele rezolvate o data pe saptamana, o jumatate de ora, sau asa ceva.. In contextul asta, mi s-a parut cam scump, daca tot eu lucrez eu copilul, sau copilul singur.
Ea era foarte multumita, a spus ca au evluat clar baietii ei, de cand lucreaza Kumon. Eu nu am aprofundat. Oricum, la noi trebuie invatata intai terminologia in franceza (si engleza), ca sa se indeplineasca ambele conditii, si de parte strict matematica, dar si de limbaj...

Fug sa mai luam cate ceva de Craciun, ducem fetele la o aniversare si profitam sa completam lista mosului...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danat spune:

A, Iuliana, pai Radu imi da lectii demult la germana si ne apreciaza in fata tertilor de genul: "Ah, nu vorbiti cu tata germana ca el stie cel mai putin din cauza ca vorbeste numai ingleza la servici, mama vorbeste binisor, dar eu vorbesc cel mai bine ". Ideea este ca are un accent pur singe vienez ceea ce noi ca adulti nu vom putea atinge niciodata.
Oricum, el are la scoala lectii speciale de invatare a limbii ca nativii, le face deja de 3 luni si invatatoarea mi-a spus deja ca daca vrem, poate sa vina doar o data pe saptamana, nu neaparat de 2 ori. Mai face greseli de conjugare, dar cred ca si copiii austrieci mai fac, ca si cei romani cu limba lor cat sunt mici.



Mergi la inceput