ADHD sau ce?
Raspunsuri - Pagina 6
gina_raluca spune:
Arminad, nu e nevoie sa te lovesti cu capul de pereti. Da, sunt situatii unde se rezolva simptomele si asta nu o spun eu, ci Dr. Barkley, care e o autoritate internationala in ADHD.
gina_raluca spune:
Nu pot edita mesajul, dar uite aici un link de pe pagina lui: http://www.russellbarkley.org/adhd-facts.htm. Chiar nu e nevoie sa fii ironica. Foarte multe probleme din copilarie se pot rezolva pana la maturitate.
Lali spune:
Eu trebuie sa va intreb ceva, mai ales ca am vazut la acest subiect si specialisti: nu pot sa inteleg acest diagnostic din urmatorul punct de vedere: acesti copii diagnosticati de medic de specialitate (nu de educatoare, evident) cu ADHD ce manifestari au care trebuie tratate si cu ce-i ajuta acest tratament ? Deasemenea intrebarea mea are legatura cu faptul ca este o boala noua iar mie mi se pare o usoara exagerare si o dorinta nefireasca de incadrare a copiilor in anumite standarde. Cand eram noi, mamicile de azi, copii, am avut cu siguranta colegi care erau neatenti, zapaciti, mai zgubilitici decat ceilalti, noi ii consideram "cool", "super" iar adultii mai ales profesorii "rai" si trebuiau neaparat corectati, adusi in rand. Despre asta este vorba ? Pentru ca in cazul meu toti colegii respectivi sunt super OK ca adulti e adevarat ca unii au profesii din sfera artistica sau mai rare, unde scoala reala facuta si care nu-i putea tine in rand nu-i ajuta prea mult. Repet, asta e parerea mea acum, ca aceste diagnostice sunt de fapt o incapacitate a scolii de a gestiona oarecum copiii care nu sunt la medie. Poate insa nu am dreptate si ma lamuriti voi.
Anna, scuze de off topic dar mie mi se par aceste diagnostice si pareri ale cadrelor didactice o lipsa a lor de capacitate de a lucra cu copii in general. Este foarte usor sa lucrezi cu copii cuminti si fara nici o problema. Cand spun problema, poate fi vorba si de o problema de adaptare sau de o problema tranzitorie a unui copil, data de ceva din familie, de exemplu. Ori eu spun ca abia atunci se vede calitatea unui cadru didactic, cel mai usor lucru fiind sa pasezi problema si cel mai greu fiind o implicare activa in rezolvarea ei. Mie profesoara de romana care te-a pus pe jar mi s-ar fi parut mai normal sa iti spuna ca fetita nu a fost neaparat atrasa de acest film, dar ca are o idee pentru data viitoare sau o idee despre cum ar trebui sa lucrezi cu ea acasa daca tii neaparat sa fie atrasa de literatura. Ca sa nu mai spun ca un curs suplimentar se poate face din doua motive: unu, ca un copil este atras de acel ceva de la curs si vrea sa aprofundeze si un alt motiv ar fi ca parintele vrea sa-l ajute in directia respectiva sau sa descopere daca-l atrage. Cred ca si parintele si profesorul trebuie sa stie de la inceput care este scopul urmarit si sa actioneze in consecinta.
anuscha2009 spune:
Da Lali ai dreptate, e usor sa lucrezi cu copiii cuminti si sclipitori, de asta ma infurii si eu pe dna educatoare pentru ca s a grabit la pus etichete in cadrul in care ea nu isi da foarte mult silinta- sunt pbeme cu ac educatoare de la grupa mica. De exp au avut de facut descompunerea cifrei 8 si in final de colorat 8 mere, fata mea si aici nu e vba de nestiinta ci de neatentie clar din 8 a colorat numai 6. Ea unde era de nu i a zis - copila coloreaza*le si pe astea 2. Si am obs si alti copii alte mici greselute, niciuna nu era corectata.
In alta ordine de idei nu cred ca e vba de ADHD, sau retard sau cum s*o numi el. E vba de o boala noua, moderna a stresului din ziua de azi, numai la fata mea in clasa sunt 4 copii cu ea cu tot cu deficit de atentie. Domnisoara educatoare nu prea-i observa.
De exemplu ieri am intrebat o pe fii mea de ce nu este si fisa lui Vali (un coleg tot cu distractibilitate marita)si mi a raspuns educatoarea in locul ei - nu a vrut sa scrie si cand nu vrea, nu scrie. Eu am vrut sa-i zicdar tu unde ai fost fata? lA ce o fi in sufletul mama si cand vine si nu vede fisa copilului te-ai gandit?
gina_raluca, ce fel de terapii folosesti tu pentru copiii cu deficit de atentie? spune ne si noua poate aplicam si noi.
Azi o duc din nou la cercul de literatura unde i s a pus diagnosticul de ADHD.
columbiana spune:
Anuscha,
eu cind aud prognoze d'astea d'ale lui toti specialistii lui peste imi creste tensiunea (imi amintesc psihologa aia de la tv din emisiunea cu desfacerea adoptiei)
fiul meu la patru ani nu vorbea inca, iar comportamentul era total diferit; comisia de evaluare l-a incadrat la <autism nespecific>, prognozele cele mai optimiste pentru scoala erau <clasa speciala>.
de la patru la sase ani ai lui Tudor, eu m-am focusat pe el, pe terapii platite, programe, ne-am adaptat noi comportamentul, etc, ne-am ocupat de el intensiv(exclus orice medicatie pina in prezent).
acum la zece ani e in clasa normala, in scoala primara normala-o scoala in care functioneaza si clasa speciale, dar el nu e la nivel de clase speciale (are o acompaniatoare partajata cu alt copil, si eu cred din ce in ce mai mult ca ar putea functiona bine-mersi si fara ea dar ei in felul asta au mai creeat un job si o tin pe aia in clasa sa ajute invatatoarea cu...toata clasa), este undeva intre primii 10 din clasa, a fost premiat doi ani la rind la matematica, are plusuri (calcule-a cistigat toate concursurile de tabla inmultirii in scoala de ex, gramatica franceza, o memorie foarte bune si mutle aptitudini tehnice) si minusuri (compozitie, imaginatie, dezvoltare literara, mai multa naivitate decit altii de virsta lui) si este un copil pe care intr-un grup il remarci doar ca e ceva mai nazdravan decit ceilalti, cinstit-literar vorbind ca nu pot cataloga copiii (nu stie sa minta adultii, nu stie sa fie de gasca de ex, e cam rigid), este ceva mai imatur (l-au catalogat drept gay daca a imbratisat un coleg pe care-l vroia prieten) si cam atit;
acum pentru secundara psihologul recomanda scoala publica, cu acompaniator; guess what? cred ca-l voi trimite in secundara privata, si mai ales cred ca se va descurca singur fara acompaniator si ca e capabil s-o faca...pina acum am <batut> toate previziunile specialistilor, iar psihologul lui cind l-a vazut anul asta la doi ani de la ultimele intilniri cu el, a ramas cam bouche-bee referitor la dezvoltarea lui;
Trebuie sa-ti evaluezi copilul, sa nu iei drept bune orice cuvinte aruncate de orice neexperimentata si mai ales sa ai incredere in instinctul tau de mama, sa vezi ce capacitati si ce puncte slabe are copilul tau in realitate, si in functie de asta sa incerci sa-l ajuti; noi acum de ex constatam ca a ramas in urma capitolul socializare (copil unic si eu l-am superprotejat mereu) si ma zbat sa gasesc o solutie sa-l introduc intr-un grup de copii, sa-i aduc un prieten acasa, etc;
si te mai sfatuiesc sa nu prea faci publice in anturaj discutiile astea despre diagnostic, eu am fost mereu deschisa cu asta si prejudecatile vin mai ales din partea conationalilor.
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=137759
Chuny spune:
Ana, ce frumos mesaj ai scris ... de speranta!! Imi permiti sa te contactez pe PM, as avea una alta sa te intreb?
Sib http://aripicarecrescinnoi.blogspot.com/ ***** www.helpsonia.com/povestea-soniei" target="_blank">MULTUMIM PT CEEA CE ATI FACUT PT SONIA
Nasterea ariciului Vladimir ***** ***** Anna, o nastere cu viteza
kariguld spune:
Ana ptr lupta ta.
anuscha, fetita ta e la varsta cand orizontul ei s-a largit, vine in contact cu oameni noi, invata lucruri noi, toate acestea ii cresc gradul de expunere in fata celorlalti. din aceste motive probabil ca intampina dificultati in a acorda atentie unor lucruri nesemnificative pentru ea.
cred ca am mai spus asta la alt topic cu adhd. adhd-ul nu este o boala, este o stare a copilului. care trebuie acceptat, inteles si modelat cu blandete, de catre parinti si educatori. acest copil are nevoie sa-si foloseasca toate simturile si miscarile corpului pentru a invata. curiozitatea sau plictiseala il fac sa sara de la un lucru la altul, sa lase netrminate anumite activitati.
se poate ca activitatile obisnuite de la gradinita si instructiunile educatoarei sa nu-i atraga atentia, chiar sa o plictiseasca. educatoarea ar trebui sa fie suficient de abila si sa-si dea seama ca ea are nevoie sa-i fie stimulata mintea si in acelasi timp sa mentina si corpul activ. (asta intr-o situatie cu educatoare ideala)
ce poti face tu de acum inainte, ajut-o sa aibe despre sine o parere buna. acasa implic-o in activitati usoare ptr varsta ei, simple si scurte ca durata de timp. activitatile lungi sunt plictisitoare si nu o vor motiva sa le indeplineasca. comunica cu ea cand ii cei ceva, uitandu-te in ochii ei, cel putin incearca sa mentii contactul vizual cu ea atunci cand vorbiti. iesiti in parc, la aer. jucati mingea impreuna, alergati si plimbati-va in padure. prilej de a cunoaste noi lucruri prt ea. intreab-o mereu ce-si doreste, sa citeasca, sa coloreze, sa construiasca lego (de ex), sa te ajute la bucatarie etc. asa incerci sa afli ce anume ii place, ce preferinte are, ce activitati o pot tine ocupata mai mult timp.
sper sa-ti foloseasca sfaturile. si incearca sa nu te lasi coplesita de ceea ce spun cei din jur, mai ales daca spun negativisme sau rautati.
Bazar general pe DC
*********************
VREAU SA NU MAI FIU DIFERIT! MIHAITA
M-am nascut pentru succes!
ruxij spune:
Arminad, la o parte dintre copiii cu ADHD partea din cortex care e responsabila cu atentia este mai subtire decat normal si odata cu inaintarea in varsta ajunge la o "grosime" normala si dispar simptomele. Deci la o parte este vorba de o treaba care aici se numeste "developmental", deci intr-un fel da, ii creste alt cap.
Uite si o sursa care vorbeste despre asta:
http://www.technologyreview.com/biotech/19197/?a=f
anuscha2009 spune:
Ana multumesc din suflet pentru mesajul tau o sa revin cu intrebari, acum din pacate tre sa fug sa o iau de la palat.
Doar atat vreau sa spun: cred ca fata mea a facut cel mai frumos lucru pe care numai un suflet pur de copil il putea face: s-a dus la doamna profesoara de literatura(cea care a etichetat o cu ADHD si a imbratisat-o si i-a zis ,,ce ma bucur sa va vad"
MA duc sa o iau si va tin la curent!
Multumesc din suflet tuturor, imi sunteti un real sprijin!
AB_AC spune:
Arminad eu am zis ca nu cred in ADHD ca boala. Sunt copii al caror creier se dezvolta semnificativ mai incet, dar la sfarsitul adolescentei lobii frontali sunt maturi si la ei si reusesc sa se concentreze. Nu de pomana ziceau batranii sa astepti sa-ti vina mintea la cap. Dupa adolescenta la persoanele educate se ajunge la controlul ratiunii asupra pulsiunii.
Trebuie atentie educatie si n-are sens sa te grabesti.
Ana. Daca fatuca e neatenta, baietelul meu e fost moderate actual mild Asperger si dupa ceva ezitari suntem pe drumul cel bun al independentei sociale. Pentru afectiunile de tip autist e o tendinta sa se separe un tip de personalitate si probleme lui specifice de adaptare de un handicap real.