Primul an de scoala: 2009-2010 (6)
Raspunsuri - Pagina 4
cristina22 spune:
Si Andrei a fost taxat pt scris.Asta e, trebuie caligrafie si la matematica.
Nicio greseala la test, doar scris neingrijit, iar nota -FB.
Va dati seama ca a suferit.Acum a inceput sa scrie cifrele mai mici si mai simetrice.Sa vedem ce-o fi.
C+C=Andrei
"Mult timp am avut impresia ca viata mea va incepe in curand, adevarata mea viata.Dar mereu aveam greutati de infruntat, mereu ceva de rezolvat...Dupa aceea viata ar fi inceput.In fine am inteles ca aceste obstacole sunt viata."
Nicoleta spune:
Si ca sa revenim la subiect. La Stefan, daca scrie literele/cifrele inegale, dar totusi ingrijite, si mai scrie/rezolva si corect, atunci este FB. Daca sunt urate, strambe, scalciate... desi este corect cce a scris el acolo, nu ia FB. Insa nu se pare sa-l afecteze prea tare. Imi spune ca data viitoare va incerca sa scrie mai frumos, desi nu stie daca va reusi
.
------------------------------------------------------
... daca tineretea ar sti... si daca batranetea ar putea...
Tisina spune:
Mai fetelor, revin si eu cu oful meu: copiii vostri scriu repede? Ca pe noi ne-a inebunit doamna sa le dam sa faca transcrieri contra timp, dictari contra timp, ca sa nu ii mai auda in clasa sa nu au avut timp sa scrie de pe tabla, ca ei se misca prea incet...
Se cunoaste unde scrie in clasa si unde acasa, pentru ca scrisul de acasa e mai curat si mai frumos, pe cand cel din clasa e mai urat, literele pocite - se vede ca scrie in graba. Apoi ii taxeaza daca nu scriu frumos. Sunt foarte stresata din cauza asta si abia astept sedinta cu parintii sa vad daca nu cumva doar al meu e "inapoiat".
Si daca asa e, daca in general copiii scriu frumos si repede, cum sa il fac sa fie si el la fel? Ca imi vine sa 
sorana spune:
Tisina - eu nu-mi dau seama cat de repede scrie fi-mea. Adica nu stiu are e viteza medie la cls. 1. Apuca sa scrie ce este pe tabla. Stiu ca si pe ei ii mai grabeste d-na uneori ca imi spune fi-mea ca a scris urat ca trebuia sa scrie repede sa nu ramana in urma. Dar la noi nu a fost taxata (pana acum?) ca scrie urat. Adica ma gandesc ca e ok si sa-i grabesti uneori daca ii vezi ca dorm pe ei dar apoi nu ii poti taxa ca au scris urat ...
Cat despre "toti copiii scriu frumos si repede" - ha, ha. Adica eu scriu urat si acum si urat am scris toata viata. Pai daca toti am scrie frumos si la fel ar muri grafologii de foame
.
Cat despre "I" nu este o nota in catalog e doar pe caiet. E un fel de atentionare, probabil ca semnaturile la Hapiness doar ca suna mult mai urat
.
Ce impact a avut asupra fiica-mii - habar n-am. Adica eu ii ziceam ca nu-i ok sa iei note mici si ea zicea ca era dimineata si ii era somn si n-a fost atenta
. Deci n-a avut cine-stie-ce impact. A stiut de la inceput ca e doar pe caiet nu si in catalog asa ca n-a deranjat-o prea tare.
Ma rog sper ca macar va fi mai atenta de acum incolo, adica e impactul pe care il sper. I-am mai zis si eu sa fie si ea atenta la ce zice doamna ca poate e important si poate se si puncteaza daca ai fost atent si aplici, stii ce a zis d-na.
Eu tin minte ca si pe vrmea noastra se purta chestia asta. Bine nu in generala sau nu se treceau in catalog dar daca stateai de vorba de exemplu te intreba profu' ce-a zis el mai devreme si daca nu stiai iti punea un 2. Cam asa si cu "I"-ul fiica-mii.
Sorana si Monica (7 ani)
Nicoleta spune:
Tisina, nu stiu cat de repede li se cere sa scrie aici, dar acasa, la putinele dictari, Stefan imi spune de multe ori sa nu ma mai grabesc atat (cand dictez, fireste!
) ("Stai usor, mami, nu te mai grabi atata!")
------------------------------------------------------
... daca tineretea ar sti... si daca batranetea ar putea...
happiness spune:
Da,s-a terminat prima saptamana din semestrul II.Dupa cele doua semnaturi si FB plus -FB-uri,in sfarsit fisele-teste sunt cu FB si la romana si la mate.La romana fara greseala,la mate a uitat sa taie un rezultat gresit si sa scrie un rezultat la o adunare.erau in total 40 si ceva de operatii si am calculat eu ca mai mult de 0.30 nu avea cum sa ii scada daca era punctaj,asa incat ma declar multumita.Si a mea scrie frumos acasa(drept dovada ca ia doar FB-uri la teme)si mai grabit la scoala,de unde -FB-urile si semnaturile.Nu,Sorana,nu cred ca semnatura e I,adica nu a dat-o in bara intr-atat incat sa nu faca nimic,dar e avertisment pentru un copil care poate foarte mult si nu isi da silinta,ori cand a scris foarte urat,ori cand a uitat o litera sau ceva legat de punctuatie.La una din fise le-a dat sa scrie ei propozitii ,sa le gandeasca si sa le scrie corect,ceea ce mi s-a parut foarte greu pentru acest stadiu,si ea a luat semnatura (desi doamna a zis ca era de -FB,dar i-a dat semnatura ca sa o impresioneze mai mult sa se concentreze)pentru ca in loc de 5 propozitii ea a scris 10,si normal ca a mai si gresit.A scris este cu "ie",a uitat sa puna punct...Totusi,e printre copiii care s-au descurcat la propozitii cu cuvinte care sa inceapa toate cu acelasi sunet,ca zicea doamna ca aia care scriu foarte frumos nu au stiut aici,ceea ce iar ma bucura,ca gandeste si face fata la cerinte dintr-astea mai creative.Probleme de genul"Adunati la diferenta numerelor...suma numerelor.."a facut atat de multe ca deja mi le face oral,chiar si cu numere intre 10 si 20.E neatenta uneori si nu scrie perfect ,dar asta e.Uneori ma supar pe ea,alteori ma gandesc ca totusi cer prea mult de la un copil de nici 8 ani.
sorana spune:
Pai nu hapineess semnatura nu e "I" pe bune. Ce ziceam eu e ca "I" ul nostru e ca un fel de semnatura la voi. Pe caiet avea in ziua respectiva vreo 6 puncte de facut - dictare, despartire in silabe, copiere text, etc. Fi-mea le facuse perfect cu o singura exceptie - la pct. 4 (copiere text) nu pusese un alineat. Daca ar fi fost o nota pe bune as aprecia cu 9,50-9,60. In nici un caz o nota de 4 cum presupune un I. La asta ma refeream.
Sorana si Monica (7 ani)
happiness spune:
Sorana,am inteles .Pai daca avea atatea de facut si a gresit un singur lucru cred ca un B era cel mai nimerit,I mi se pare exagerat totusi.Eu credeam ca doar transcrierea aceea era subiectul si voise invatatoarea sa puna accent pe alineat in acea zi.
Eu am stabilit impreuna cu fiica-mea(adica eu am dat ideea si ea a fost de acord)ca fiecare cuvant gresit sa il rescrie acasa de 5 ori,dar dupa o saptamana nu are efect metoda.Scrie perfect cuvinte cu ce/ci si oa,extrem de grele,si greseste la plapuma,face n in loc de m,si cand o intreb zice ca din greseala.
.Sa vedem maine ce va mai fi...Mult succes boboceilor in saptamana care vine!
dinubebe spune:
Tisina,
Noi avem in general un ritm mai lent. Si la imbracat, si la mancat si la de toate. In plus, la fetita mea, daca i se pare ca o litera nu e prea bine scrisa revine asupra ei si o corecteaza cu pic/roller minune si ce mai e. Si nu vorbim de greseli, ci pur si simplu de cele mai multe ori sunt niste false erori, de genul ca i se pare ca o bucla e mai mica sau mai mare, sau i se pare ca nu a legat perfect pe "o" de "n" si tot asa, lucruri care ii mananca suficient timp si o intarzie din scris. Altfel, din ce am vazut, nu ar scrie prea incet, dar din cauza corecturilor pe care le tot face nu reuseste sa se incadreze in a copia tot de pe tabla. Totusi, am inteles ca sunt destui copii carora li se intampla asta. Apropo de calificative, eu am vazut si copii care au avut medii de B in semestrul trecut. Nu stiu daca exista medii mai mici, dar - cum in clasa lor sunt doi copii care sunt mult in urma cu materia, unul din ei povesteam de mai demult ca e in risc de abandon, ma gandesc ca e posibil sa fi existat. Doamna ne-a explicat ca mediile s-au facut prin calcularea mediei aritmetice a tuturor notelor din catalog, dar ne-a avertizat ca acolo unde exista un regres/progres vizibil pe perioada unui semestru se poate ca media sa nu se mai faca dupa acelasi calcul, ci din ultimele note obtinute.
Happiness, am observat, ca si tine, ca fiica mea scria (dupa parerea mea) spectaculos de bine cuvinte complicate precum "succes", "macaroane", "ceainic", (o perioada am fost foarte atenta la asocierile care nasc confuzii, precum "ce+a" care se confunda foarte usor in pronuntie/dictari cu "ci+a", in cuvinte precum "ceapa","ceaun", "ceas"), in schimb ma surprindea cu greseli banale de tipul "ieste", "iea". Explicatia mi-am dat-o singura dupa ce m-am uitat si prin caiete si prin manuale, inclusiv in auxiliarul deja celebru "Sa dezlegam tainele abecedarului". Ideea e ca peste tot se lucreaza cu prioritate pe cuvinte, expresii, enunturi si situatii care pot crea confuzii si se pierd din vedere cuvintele care pot parea simple, banale. Si apropo de auxiliare, imi place din ce in ce mai mult "Din tainele abecedarului' pentru diversitatea de exercitii pe care le propune si complexitatea cuvintelor. Pentru cei care doresc provocari de un nivel mai inalt pentru copiii lor, cartea asta chiar vine mult in ajutor. Imi place ca vine cu noutati in vocabularul copiilor, ceea ce nu pot sa spun ca se intalneste prea des in limbajul de la clasa (ex de format cuvinte dupa modelul "tare-intarit", iar cuvintele erau "rosu", sir", mireasma", etc., sau dupa modelul "obosit-neobosit" aveau de format cuvinte din "indoielnic", "increzator", "intrecut" si tot asa). Marele meu regret este ca se merge mult mai mult pe partea de scriere si citit, in detrimentul exercitiilor de exprimare. Intr-un fel e explicabil, dar din punctul meu de vedere lucrul acesta nu e prea bun, caci exista riscul ca un copil in familia caruia se vorbeste cu "a SE rade de cineva", "traNversez", "MAI superior" sa termine clasa intai fara sa-si corecteze aceste exprimari. Si mi-ar mai placea sa vad ca exercitiile de la lb romana le solicita mai mult creativitatea, imaginatia, din ce imi povesteste a mea acasa si din ce vad si eu in caiete si manuale, nu prea au timp sa povesteasca dupa imagini, sau sa se "joace" cu cuvintele, sa povesteasca in general. Fac si ei cateva exercitii cu formarea de propozitii, dar provocarile sunt minime la acest nivel, si axate in principal pe enunturi simple. Motivatia e clara si sunt convinsa ca si cerintele programei sunt adaptate varstei, dar, ce sa-i faci, am si eu ideile mele...
Va doresc o saptamana frumoasa si plina de succese.
"Unii oameni văd lucruri care există si întreabă "De ce?". Alti oameni visează la lucruri care nu au fost niciodată si întreabă "De ce nu?". Unii oameni se duc la serviciu si nu au timp de toate astea."
http://loredanadinu.wordpress.com/
happiness spune:
Noi am inceput cu dreptul saptamana,un FB la fisa la romana,la litera v.Au avut de subliniat litera v intr-un text,de scris numarul de silabe al unor cuvinte,de scris denumirea obiectelor din imagine,de despartit cuvintele propozitiei si de raspuns la o intrebare.A gresit totusi o litera,a scris instrument fara n.
Au dat fisa si la mate,cu ecuatii,si zice fiica-mea ca nu e sigura ca a facut perfect,asa ca asteptam sa vedem ce si cum.Temele la mate in continuare nu exista,la romana foarte putin,doua randuri cu V,si de transcris cateva cuvinte si propozitii pe caietul special.Nu le cere sa citeasca lectia de 3 ori,cum am mai auzit pe aici,nici tema la mate decat rar,nici alta carte cu texte,de genul "Sa dezlegam..."Noi mai citim si in plus,ca e prea putin ce e in manual si lectia aia oricum o invata pe de rost daca o citeste de 2 ori.Citim in abecedar,in "Invatam sa citim"si in cartea aleasa de ea,cel putin o pagina.Si tot nu citeste cursiv inca.A ajuns sa zica adineauri ca ea nu intelege limba romana,ca e aiurea si grea.Dar degeaba se plange,ca se descurca ,vad,foarte bine la romana,iar la mate,unde crede ea ca e mai buna,mai greseste din neatentie cateodata.
