Bataia si scoala

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns patou spune:

http://www.mohr-mohr-and-more.org/content/view/610/429/lang,en/

Un articol genial:) cu un singur "defect" -e in franceza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sneeuwklokje spune:

quote:
Originally posted by amoga
quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Interactia prin Internet nu este inexistenta ci schematizata. Nu te-nvata exact sa-ti gerezi frustrarile, te lasa sa-ti alegi mediul ceea ce nu este o realitate ci un privilegiu.



Chiar nu inteleg ce vrei sa spui cu schematizarea asta a interactiunii umane via Internet. Bunaoara, ce schema folosesc eu aici, in dialogul asta de pe forum?

In afara folosirii de citate din ante-vorbitorii mei, si asta pentru a pastra contextul, folosesc acelasi stil pe care-l am in mod normal, in discutiile fata-n-fata. Si-atunci? Care-i spilu'?

Faptul ca nu pot sa iau de guler pe moderatoru' anonim care mi-a dat avertisment la un moment dat, e genul de frustrare care ma lasa sa dorm linistit chiar si-n timpul serviciului :-)...




Nope, nu cred ca violenta lipseste de pe net, sau aratatul muschilor. Nu. Ceea ce lipsesc sunt nuantele. Si semnele prevestitoare ale furtunii sau afectiunii. Lipseste capacitatea de a interpreta diferenta intre timiditate si retinere. Contextul general al persoanei.
Comunicarea sociala ... sa vedem de exemplu inainte de se certa oamenii isi pierd rabdarea. Asta se vede la copii. Se vede si cum poti reformula lucrurile ca mesajul tau sa nu genereze plictiseala sau lipsa de auditoriu. Pe masura ce cresc copii le aplica automat functie de experienta sociala avuta. Daca-i schimbi mediul social va gafa sau se va timora in general. De asemenea inainte de a fi prieten cu cineva diferit de tine trebuie sa vezi ce ai in comun sa treci frumos peste diferente...sa-mparti si mai ales sa vezi ca ai concurenta ... nu te asteapta nimeni sa te decizi... Pentru un adult dotat cu ceva dezinvoltura sociala trebuiesc un numar mare de experiente sociale , foarte variate, reusite si nereusite si o continuitate in timp a relatiilor sociale... adica copii vazuti din cand in cand in parc nu-i suficient. Majoritatea celor care fac HS au un playgroup constant... dar si asa se face o selectie inevitabila, numarul de relatii sociale e minuscul fata de un copil scolarizat.
quote:

quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Politetea e cireasa de pe tort. Regulile de convietuire tortul.



Pai nu prea se potriveste cu ce ziceai inainte... Adicatelea, cum poate cineva sa puna ciresica (= politetea, aia de se-nvata acasa) peste un tort inexistent (= regulile de vietuire, alea de se-nvata-n scoala, adica dupa "cei nu-se-mai-stie-citi ani de-acasa")?



Pai unii au numa cireasa-n gura precum purcelul de lapte marul. Sunt atatea cazuri in care el delicat, gentil, politicos isi bate mar nevasta, e bolnav de gelozie sau isi plezneste copilul care i-a distrus peretele perfect sau nu-l lasa sa-si asculte meciul.

Sau ea politicoasa si delicata isi plimba tacticoasa catelul pudrat si-l lasa sa faca pipi in nisipul de joaca al copiilor din parc.

quote:

quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Eu fac HS de vreo doi ani si realizez cate nu stiu la nivelul primelor doua clase primare.



Ei bine, diferenta dintre tine si profesorii din scoli e ca acestia din urma nu realizeaza cit de departe sunt de ceea ce asteapta copiii de la ei.



E o generalizare absurda. Sunt convinsa ca exista multe brute, a majoritatea neutra si in Romania chiar dezinteresata, dar si o minoritate indragostita de ceea ce face si foarte receptiva.
Sigur pornind cu atitudinea aceasta ai sansa sa scoti ce-i cel mai rau din oameni, insa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sneeuwklokje spune:

quote:
Originally posted by patou

http://www.mohr-mohr-and-more.org/content/view/610/429/lang,en/

Un articol genial:) cu un singur "defect" -e in franceza




Daaaa???

Pai ce-i genial in asta?

"Je leur fait croire qu'un jour viendra où un employeur
les emploiera sur la base de leurs résultats scolaires, quoique selon ma propre expérience
les employeurs ne sont - avec raison – pas intéressés par ces choses. Je ne mens jamais
effrontément, mais j'en suis arrivé à comprendre que l'enseignement scolaire et la vérité
sont incompatibles."

Adica pe romaneste in contextul in care elevii avansati sar clase este considerata minciuna faptul ca ii fac sa creada pe copii ca angajatorii ii vor angaja dupa calitatile lor profesionale.

Probabil in Romania poti emite un dubiu serios. Dar de cand sunt eu emigrata asa vreo 11-12 ani am fost mereu angajata pe acest criteriu. Fotomodel nu-s, destul de acida sunt... etc. Nu pe orice pozitie criteriul calitatii este primul Evident, dar cu cat avansezi dpdv studii criteriul acesta devine mai important intr-o societate normala.


"La deuxième leçon que j'enseigne aux gosses, c'est de s'allumer et de s'éteindre comme un interrupteur."
Mda adica lucrurile se fac intr-un cadru la un anume moment de timp. E o chestie interesanta... Sa vedem din Biblie s-anceput cu "e un timp pentru toate" Nu ca m-as inspira, dar aici e un adevar... Da probabil ca eu nu o consider o lectie rea. E nevoie sa de concentrare ca apuci sa creezi un foc de artificii. E greseala profesorului daca o ora de clasa se termina in coada de peste, nu a sistemului. Iar daca pur si simplu nu se poate termina decat cu va urma... atunci lectia nu este de a aprinde si-nchide dupa cerere ci de a avea rabdare.


La troisième leçon j'enseigne, c'est d'abandonner votre volonté à un ensemble de commandements prédestinés. Des droits peuvent être accordés ou retirés par l'autorité, sans appel. En tant qu'instituteur, j'interviens dans beaucoup de décisions personnelles, délivrant des autorisations lorsque je le considère légitime, ou entamant une procédure disciplinaire pour contrer des comportements qui menacent mon autorité. Mes jugements son sans appel, parce que l'individu essaye toujours de s'affirmer dans ma salle de classe.
L'individualité est une malédiction pour tous les systèmes de classification, une contradiction des méthodologies scolaires."

Adica tradus autoritatea acorda privilegii sau le retrage fara apel? Iar decizile sunt fara apel, se distruge individualitatea.

Hmmm. Se lupta contra individualitatii destructive sau disruptive. Da. Cine te-mpiedica sa te afirmi stiind mai mult, stiind si altceva? Vrei o scoala diferita: religios, dpdv modalitate de abordare:Montessori... etc... in niste limite se gaseste. De asemenea un profesor prin lumea civilizata nu este o autoritate suprema. Este relativa, foarte relativa, ale carui decizii sunt discutate si rasdiscutate.


"La quatrième leçon que j'enseigne, c’est que je suis le seul habilité à choisir quelles études
vous suivrez. (Ou plutôt, j'impose des décisions transmises par le peuple qui me
paye)."

Exista o programa scolara. Da. Dar e un barem minimal dupa care lumea ti-e deschisa. Depinde doar de tine sa o descoperi. Aceasta minimalitatea asigura corelarea intre domeniile stiitifice. Si e precum constructia unei case. Fundatia decide de cate etaje poti face, nu numarul de ferestre.

Mai continui cand am timp. Acus e ultima limita de culcare ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sneeuwklokje spune:

No, is singura treaza.

"C'est pour moi une autre façon d'enseigner la dépendance. Les gens biens attendent qu'un professeur leur dise quoi faire."

Daaa? Adica cum? Se uita ca la o zeitate asa "ochi beliti gura cascata?" Hmmm eu zic ca daca au chef sa faca ceva fac cam ce le trece prin cap, daca n-au chef sa faca iti comunica ca n-au si daca te-ndragesc dar tot n-au chef te pun sa detaliezi... s-atunci asteapta indicatii. Asteptarea e doar semnul... fac daca ma bati la cap doar.. Nici pe departe dependenta. Dezinteres. Ori dezinteresul nu-i anormal. Voi erati interesati in toate materiile scolare? Nu...

"Dans la leçon cinq, j'enseigne que le respect de vous-même devrait dépendre des jugements d'observateurs extérieurs."

Adicatelea respectul de sine insusi depinde de altii???

Bref... ii absurd.
1. Notele nu reflecta respectul de sine. Notele pot reflecta niste cunostinte standard. Respectul de sine se educa nu prin note... ce naiba ... si nici prin evaluari. E ca si cum ai spune ca-ti pierzi respectul pentru tine ca nu esti destul de aschilambica sa urci pe podiumul defilarilor de moda. E alegerea ta personala sa-ti fixezi ca scop defilarea de moda sau performanta in scoala. In rest trebuie doar sa ai o greutate care san nu-ti creeze probleme de sanatate si sa poti invata un numar de cunostinte cat sa treci clasa. Respectul de sine e urmarea interioara a educatiei familiei, a dragostei, a dezvoltarii interesului in zone variate: sport, scoala, natura, estetica. Nu o fateta defineste omul.

2. Cunostintele nu reflecta nici macar evaluarea externa a celor din jur, succesul social. Cel putin in Romania actuala profesorii adesea nu se impun tocmai pentru ca o serie de cunostinte, sa nu mai vorbim de cei care au doar diplome nu dau ceva respect. Multi elevi slabuti merg pe principiul... bag o spaga si fac ce vreau.
In societatea aiasta "capitalista" mai asezata succesul social e dat de multe iar cunostintele scolastice sunt doar o cale care nu duce in top decat pentru premiile Nobel etc. Pe restul ii pot duce eventual in clasa de mijloc.
In rest fantezia, spiritul intreprinzator, originalitatea, puterea de a-i mobiliza pe altii, calitatile fizice, rabdarea sunt tot atatea cai de succes sa le zicem pozitive. Iar mediile de informare le aduc mereu aminte tuturor de asta.


"La leçon de la surveillance constante, c'est qu'on ne peut faire confiance à personne, que l'intimité n'est pas une bonne chose."

Supravegherea constanta, denuntarea si controlul absolut sunt explicate in a sasea "lectie" a articolului. Hmmm eu chiar nu vad cum se pune in aplicare asa ceva. Mai curand se descopera si verifica consecintele actelor copiilor parintilor... Mda pai bunica era pe principiul...mama poarta-te mereu ca si cum te-as vedea..tot ce ai de spus puiule spune-mi in fata.

In schimb cu asta sunt de acord
"Il y a trente ans, ces choses auraient encore pu être apprises durant le temps libre, après l'école. Mais la télévision a mangé la majeure partie de ce temps, et la combinaison de la télévision et du stress de parents travaillant tous les deux ou des familles mono-parentales
ont englouti tout ce qui restait comme temps libre en famille."


Pe scurt paragrful conclude ca oribila combinatia scoala, tv, stress al parintilor, familii monoparentale este criminala.

Bine asta era clar copilul nu e al celui biologic ci al celui care-l creste... daca-l pasezi de la trei ani scolii si tv-ului, pai ce mai pretinzi?

Pe scurt articolul pleaca e la niste tare ale scolii. Da ele exista!Dar le exacerbeaza si le scoate singurele vinovate, iar parintii si ce e dupa scoala merita cateva linii doar. Nope. Eu vad invers. Fa-ti tu treaba de parinte la maxim, lasa tv-ul si-alte substitute facile, verifica ca scoala sa nu opreseze odrasla/odraslele prin nesimtire, violenta abuzuri... cauta partile bune ale scolii, incerca sa le maximizezi si cred ca esti mai castigat.

Altfel sa fiu sincera... daca se poate prefer planeta mea cu muzica clasica, cu mii de carti, cu o gradina, cu un recif de corali macar... si as vrea sa reinventez roata. Dar asta-i alegerea mea. Nu vreau sa aleaga altcineva pentru mine, sau eu pentru altii.
Din pacate suntem prea multi pe o planeta cam saraca. Si ar trebui sa ne gasim energia sa putem sa putem evada. Si pana atunci trebuie cu totii sa ne supunem unor reguli de convietuire in furnicar si sa ne aducem modesta contributie la tinutul peretilor, si sa multumim nu stiu cui ca nu ne-am nascut ca sa muncim de la trei ani, sau sa ne jumuleasca vreun vultur flamand inainte de a sti sa vorbim.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nocco spune:

Buna seara tuturor!
Sper ca nu am gresit topicul,initial am incercat sa propun spre dezbatere o problema pe ,,discutii clasa I" deoarece fetita mea este clasa I,dar daca vorbim despre scoala si bataie,cred ca aici este locul potrivit.
Saptamana trecuta (vineri),fetita mea mi-a spus ca la scoala au fost pedepsiti(toata clasa) cu batul la palme.Motivul? In timpul orelor invatatoarea i-a lasat singuri pentru a rezolva niste probleme (scolare - zice ea)si s-a suparat foarte tare ca in clasa era galagie iar copiii nu erau la locul lor.
Cum eu sub nicio forma nu pot accepta bataia ca metoda de disciplinare, m-am prezentat luni la scoala si am considerat ca este suficient sa discut doar cu invatatoarea.Discutia a decurs in mod civilizat,adica i-am explicat ca din punctul meu de vedere bataia nu este o solutie, iar pedeapsa era total nejustificata in situatia aceea deoarece nu poti sa ceri unor copii sa nu mai fie copii.La final, invatatoarea m-a asigurat ca va nu se v-a mai intampla.
Acum sa nu credeti ca nu ma asteptam sa aiba resentimente si sa actioneze in consecinta, insa chiar de a doua zi? Mi-a transmis prin copil sa vin la scoala.N-am putut sa astept si am sunat-o sa-mi spuna ca de vreo saptamana fetita mea impreuna cu alti doi colegi tachineaza un copil mai timid.Este o problema ce-i drept , dar cu o zi inainte am fost la scoala si am vorbit cu ea !!! De ce a asteptat pana acum ? Spune ca nu a stiut ...GRAV!!!
Sunt convinsa ca v-a continua cu astfel de "mici rautati" si cred ca le pot tine piept,dar trebuie sa iau in calcul si cum se reflecta aceste conflicte asupra copilului.
Daca s-a confruntat cineva cu astfel de situatii(si nu numai), astept pareri.
Mi-ar fi de folos si parerea unui cadru didactic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sneeuwklokje spune:

Nu ai gresit topicul. Discutam si de defectele scolii, cat sunt ele de generale si de scolarizarea acasa HS=homeschooling.

Parerea mea e ca ai fost prea draguta si invatatoarea are impresia ca te aduce ea pe "drumul cel bun" de mama obedienta. Eu te-as sfatui sa o reclami la Politie si la directiune si sa muti copilul. Daca a inceput asa acuzand copilul ca sa te poata santaja este grav. Si tipa e "desteapta" adica va utiliza cu voi manipularea psihologica care e o arma greu de dovedit si greu de manipulat. Si inca ceva eu as trimite copilul la scoala c-un mini MP3 cu inregistrare.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns blackpanterro spune:

Nocco, imi pare rau pt fetita ta si restul clasei ei pt asa o pedeapsa :( , credeam ca nu se mai practica datul la palma.Cand eram eu la scoala primeam fest la palma, ne puneau in colt pe coji de nuci, ne puneau sa stam cu mainile sus, proful de istorie dadea cu cartea in cap elevilor care nu stiau raspunsurile la intrebarile lui....stiu exact cum se simt copiii care reclama asemenea lucruri parintilor...

Ai putea sa schimbi scoala sau profesoara dar nu iti garanteaza nimeni ca totul va fi mai bine.

De asta stresez eu ideea ca Romania are nevoie de optiuni cand vine vorba de educatia copiilor.Nu se poate ca optiunile sa fie ori scoala aia unde iei la palma sau mai rau ori amenda/inchisoare? pt ca nu iti dai copilul la scoala.

Noi astia de prin alte tari putem vorbi 3 zile despre toate optiunile existente pe aici ca daca nici una nu se potriveste in Ro, tot degeaba :(

Adriana si Aidan Alexander(27.06.2005)

"With or without religion, good people would do good things and evil people would do evil things; but for good people to do evil things—that takes religion" - Steven Weinberg - Nobel Prize winner

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns patou spune:

Sneeuwklokje,pentru comentariile tale. imi pare tare rau ca n-am timp acum sa stau mai mult pe forum. (copilul meu de 4 ani imi "mananca " toata energia iar sotul are de invatat pentru un examen - iar scoala...(cum sa nu ma enerveze atata scoala? :)))

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Nocco, acest abuz grav al "invatatoarei" are trei cai de atac de urmat concomitent:

1.administrativ
2.penal
3.civil

1. Partea administrativa este reclamatia (scrisa si inregistrata la secretariat cu nr. de ordine si data!!!) la directiunea scolii. Directiunea este obligata sa iti raspunda inclusiv in scris, sa fac ancheta si sa iti comunice masurile luate. In aceeasi reclamatie poti cere si ca fetita sa fie transferata la alta clasa.
Reclamatiile eventuale la inspectorat si minister (eu le-as face si pe astea in acelasi timp cu prima, la fel inregistrate - e foarte important in Romania unde lucruri "neplacute" se fac "disparute") fac parte tot din partea administrativa. Asta inseamna ca singurele sanctiuni pe care le poate primi sunt de ordin profesional. Nu te incalzeste poate prea mult, dar e important.

2. Partea penala consta intr-o reclamatie scrisa si inregistrata la Politie. O poti insoti de un certificat medico-legal, e chiar recomandabil dar nu e necesar. Fapta invatatoarei asupra copilului tau are mai multe componente penale cum ar fi lovire, vatamare corporala, abuz asupra minorului si asa mai departe (poate si injurii, abuz psihologic, amenintare..tu stii mai bine cu ce vorbe si-a insotit bataile). Politia este obligata sa ancheteze cazul si sa iti dea un raspuns. Nu esti obligata sa aduci tu martori desi nu ar fi rau sa ii poti nominaliza.

3.Partea civila se refera la despagubirile materiale pe care le ceri in instanta ca reparatie morala in urma traumei suferite. Asta se face eventual cu avocat dar nu e musai, o poti face si pur si simplu ca parte vatamata. E la alegerea ta daca o faci sau nu.

Inafara de aceste trei cai de urmat legale (primele doua sunt de facut fara discutie, a treia e un drept de compensatie, ca sa zicem asa) eu as muta copilul din scoala respectiva sau cel putin din clasa. Nu vad ce ar putea "invata" de la o asemenea individa care gaseste nimerit sa bata niste copii de 6-7 ani cu un batz peste palme in 2008!!!
Abuzul asupra minorilor este o chestie foarte serioasa, legea romana protejeaza oamenii de asa ceva dar ei trebuie sa reclame aceste situatii pentru ca altfel ele nu vor inceta niciodata si o sa ne gasim in Evul Mediu de-a pururi...

Iti doresc multa multa putere si curaj sa rezolvi situatia asta oribila si sa poti fi alaturi de fetita ta asa cum merita!

Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nocco spune:

A schimba scoala este o solutie,dar din pacate are si dezavantaje:fetita mea s-a integrat foarte bine in colectiv iar copiii imi plac,sunt isteti si competitivi,nu doresc sa piarda acest lucru, in al doilea rand, nu am garantia ca asa ceva nu se va intampla si la alta scoala.
Varianta cealalata,sa ramana la clasa,implica tensiune intre mine ca parinte si invatatoare , pentru ca nu am de gand sa ma las intimidata, si pot merge si mai departe, dar merita copilul meu sa se rasfranga toate acestea asupra lui? Depinde foarte mult de atitudinea invatatoarei dar si de modul in care intervin eu.Solutia mutarii este ultima optiune.
Luni avem sedinta cu parintii si ceea ce ma bucura este faptul ca pana acum cel putin un alt apartinator (bunic) a luat atitudine in afara de mine (si nu la modul dragut).Sper ca si alti parinti sa constientizeze gravitatea faptului si sa-si infranga temerile.

Mergi la inceput