Exercitii Oberlander- de la 1 la 2 ani.
Raspunsuri - Pagina 2
Witchie spune:
dadaaa deschideti si de la 2 la 3 ani va rugam:) ca rataram momentul cu 1 an.
Anda, mama Irinei
domnisoara Irina
Partir...
magnolia spune:
1 an-saptamana 5: *Sa ne jucam cu mingea! * Faceti rost de o minge dintr-un ciorap , cu toate ca si o minge din cauciuc ar fi suficienta pt. aceasta activitate . Ar trebui sa aiba un diametru de 15 cm.Aceasta marime este recomandata pt. ca sa poata fi tinuta usor de copil cu ambele maini.Mingea confectionata din ciorap( material textil)este mai usor de tinut si de controlat pt. el . * Stati jos impreuna cu copilul pe o suprafata neteda , fara covor , si dati de-a dura mingea pe o distanta mica , pana la el . Observati daca este atent si urmareste mingea sau incearca sa o opreasca . Vorbiti-i si incurajati-l sa prinda mingea , in timp ce este rostogolita spre el .Continuati pana se plictiseste . Repetati activitatea des pt. a-i dezvolta abilitatea de a urmari si primi mingea . Laudati-l de cate ori reuseste . * O data ce s-a familiarizat cu urmarirea si primirea mingii , incurajati-l sa o rostogoleasca inapoi spre dumneavoastra . Este nevoie de mult exercitiu pt. a reusi sa fie trimisa drept sau rostogolit.Pentru a-l ajuta , puneti carti de fiecare parte a drumului mingii sau folositi cubulete , o matura si un somoiog cu coada pt. sters , ca delimitare . Mai intai , incurajati-l sa-si foloseasca ambele maini pt. a da de-a dura mingea . Treptat , copilul isi va dezvolta indemanarea si va fi in stare sa rostogoleasca mingea cu succes cu o singura mana . * Se poate confectiona un tunel dintr-o cutie de carton ondulat decupandu-i o deschizatura pe capetele opuse ale cutiei . Pot fi utilizate ca tunel pe sub care sa fie rostogolita mingea si o masa , un scaun sau un joc pt. construit. Dupa ce copilul a devenit mai bine coordonat , puneti o sticla goala de plastic in picioare la capatul "pistei"inguste pt. minge si indemnati-l sa o foloseasca pt. a lovi sticla de plastic. Laudati-l si incurajati-l intr-o maniera pozitiva . *In timpul saptamanii in curs , repetati multe dintre activitatile care au fost sugerate in saptamanile precedente. In acest mod, il ajutati sa fie sigur pe el , sa-si dezvolte increderea in sine , si , de asemenea , independenta . Nu uitati , copilul mic are nevoie de repetarea activitatilor pt. a-si cladi baza pt. invatare . * Aceasta activitate dezvolta:*coordonarea ochi-mana;*senzatia tactila(pipaitul mingiei);*capacitatea de a indeplini comenzile;*capacitatea de a asocia diferitele utilizari pt. un obiect(mingea);*limbajul , prin ascultarea cuvintelor in timpul activitatii .
magnolia spune:
1an-saptamana 6 :*SA MERGEM LA PLIMBARE! * Pentru aceasta activitate pot fi utilizate liniile de pe o podea cu gresie sau banda adeziva , fire de lana sau sfoara puse in linie dreapta pe jos . Lungimea liniei trebuie sa fie de 1,5 m. *Pasiti pe linia dreapta , in timp ce copilul va urmareste.Apoi , incurajati-l sa mearga si el pe linie . Pentru a face mai interesanta aceasta activitate , spuneti-i sa-si inchipuie ca linia este un pod construit peste o apa . Explicati-i ca podul permite oamenilor sa traverseze o apa fara sa se ude .Verificati daca a inteles acest joc si spuneti-i ca , daca a pasit in afara liniei , inseamna ca a cazut in apa.Daca tot nu a inteles , mergeti din nou peste asa-zisul pod. Discutati cu el in timp ce va pierdeti deliberat echilibrul si calcati in asa-zisa apa.Radeti si spuneti-i copilului ca v-ati udat , deoarece nu ati fost atent si ati cazut in apa . *Explicati-i sa puna mai intai un picior in fata celuilalt, astfel incat calcaiul unuia dintre picioare sa atinga varful celuilalt. De asemenea , sugerati-i sa tina ambele brate drepte pt. a-si mentine echilibrul . *Repetati des aceasta activitate in timpul saptamanii.Copilul va deveni sigur pe el la traversarea pretinsului pod .Il puteti urmari facand activitatea independent si exista multe sanse sa nu foloseasca linia stabilita pe care a inceput sa faca aceasta activitate .Poate ca va gasi alta linie si va exersa mersul pe ea. *Deoarece un copil de aceasta varsta se distreaza spontan mergand inapoi si inainte oricand , lasati-l sa o faca .Daca nu porneste de la el , aratati-i cum sa mearga inapoi pe o linie data .Aratati-i ca trebuie sa-si tina ochii pe linie in timp ce merge inapoi . *Dupa aceea , copilului i se poate cere sa-si tina echilibrul in timp ce merge pe linie in timp ce merge inainte .Apoi , poate incerca sa mearga inapoi in acest mod . Va fi poate dificil , dar urmarirea liniei in timpul mersului inapoi implica multa concentrare si coordonare .Incercati mai tarziu , daca pare sa intampine dificultati . *Aceasta activitate dezvolta :*coordonarea coapsa,picior si ochi;*interactiunea limbajului ;*concentrarea;*capacitatea de a indeplini comenzile ;*independenta .
magnolia spune:
1 an-saptamana 7 : *PRIVESTE-MA! * * Intindeti copilul pe o bucata de hartie maron sau alba , fara modele . Folositi un creion cerat si trasati repede conturul corpului copilului . Spuneti-i copilului sa se ridice si sa priveasca forma corpului sau pe hartie .Spuneti-i:"Priveste , cat de mare esti!" *Utilizati un creion sau o carioca si desenati ochiul stang pe hartie. Apoi desenati ochiul drept . Intrebati-l ce sunt . In timp ce desenati nasul si gura zambitoare , rugati-l sa le numeasca . Ajutati copilul daca este nevoie .Aratati spre pozitia in care ar trebui sa fie urechea stanga si intrebati-l ce ar trebui desenat acolo . Laudati-l daca raspunde corect ! Daca nu , recunoasteti urechile impreuna , in timp ce le desenati la locul lor . * Chemati-l pe nume si explicati-i cum sa gaseasca ochii , nasul si urechile . Arata el spre ochii de pe hartie , sau spre ochii proprii?Oriunde ar arata , inseamna ca stie ca fata de pe hartie reprezinta fata sa . Utilizati cuvantul "imagine"pt. a identifica fata din desen. * Priviti hainele copilului si numiti culoarea principala pe care o poarta . Rugati-l sa gaseasca acea culoare printre creioanele cerate sau cariocile pe care le-ati utilizat . Daca are nevoie de ajutor , repetati intrebarea si indrumati copilul sa priveasca mai aproape . Subliniati ca a ales aceeasi culoare care se afla pe hainele lui . Utilizati numai o culoare in acest moment . Daca folositi mai multe culori , puteti dezorienta copilul la aceasta varsta . Introduceti numai o culoare o data si nu adaugati alta , pana cand el nu se simte in largul lui la recunoasterea culorii respective . *Schitati hainele cu carioca pe conturul de pe hartie . Aratati-i copilului cum sa tina in mana creionul sau carioca .Faceti un semn pe hartie pt. a arata copiluluicum sa coloreze hainele pe conturul modelului copilului .Copilul trebuie sa fie lasat sa tina creionul asa cum ii vine mai comod , chiar daca ii puteti arata si modul corect de a-l tine .Observati mana cu care copilul prefera sa coloreze . Un copil la aceasta varsta poate sa-si schimbe mana pt. a colora . Este mai bine sa-l lasati sa-si miste liber creionul in limitele hainei desenate . * In cursul acestei activitati , copilul isi face stagiul de scris si desenat prin mazgalire . Observati-l . Bratele , picioarele si corpul , toate vor fi mazgalite . Retineti ca cea mai mare parte dintre mazgalituri vor fi in sus , in jos si de jur imprejur . Ignorati mazgaliturile in afara liniilor si laudati-l pt. ca a colorat frumos . * Puteti sa-i agatati "capodopera" pe frigider sau oriunde in alta parte si in timpul saptamanii sa-l lasati sa mazgaleasca mai mult in conturul imaginii , pt. a-l umple cu mai multa culoare . Fiti sigura ca a utilizat aceeasi culoare si repetati des numele culorii . Decupati conturul daca mai este vizibil dupa ce a terminat de colorat . Copilul se va distra privindu-va cum decupati . *Este momentul potrivit sa aratati spre partile corpului pt. asocieri. Numiti gatul , bratele , mainile , pieptul , stomacul(burtica), coapsele , picioarele si degetele de la picioare . Lasati deoparte cuvintele "degetele de la picioare"daca poarta pantofi inchisi . *Aceasta activitate dezvolta :*constientizarea formei corpului;*abilitatea de a asocia conturul cu el insusi;*constientizarea unei culori specifice si denumirea ei;*o constientizare mai buna a partilor corpului;*imbogatirea limbajului;*coordonarea ochi-mana;*potrivirea unei culori specifice .
magnolia spune:
1 an- saptamana 8 : * CE PRODUCE ACEST SUNET? *Faceti rost de un clopotel , de o bila inchisa intr-o cutie de metal si de o cutiuta de plastic umpluta pe jumatate cu apa sau de alte 3 obiecte care scot 3 sunete diferite , la alegere.Sunati clopotelul si denumiti-l.Rostogoliti bila in cutia de metal si spuneti-i numele .Fasaiti apa in cutia de plastic si spuneti:"apa". Faceti aceasta de mai multe ori si incurajati copilul sa spuna numele fiecarui obiect, in timp ce produceti sunetul respectiv. Copilul poate privi doar ceeea ce faceti , dar continuati sa produceti sunete pana cand copilul se plictiseste. * Alta data , puneti cutiile sub o canapea , un scaun sau sub ceva care le poate ascunde pe toate trei.Ascunzatoarea trebuie sa fie intr-un loc in care copilul poate ajunge usor.Luati de acolo unul dintre cele 3 lucruri. * Alegeti unul si faceti zgomot cu el . Rugati-l pe copil sa-l gaseasca . Ajutati-l daca pare dezorientat.Continuati sa jucati jocul si laudati-l ori de cate ori puteti.Daca face o greseala , continuati sa lucrati cu obiectul care face acelasi zgomot , pana reuseste sa-l denumeasca corect . *Alegeti alte 3 lucruri diferite si spuneti-i copilului sa inchida ochii sau sa se intoarca cu spatele , in timp ce produceti sunetul cu unul dintre obiecte . Copilului i se va cere sa arate corect spre obiectul respectiv. Continuati sa-l ajutati sa perceapa sunetele specifice din casa si de afara . *Aceasta activitate dezvolta : *abilitatea de a asculta ; *usurinta de a face asocieri; *capacitatea de a indeplini comenzile ; *imbogatirea vocabularului ;*increderea in sine .