Exercitii Oberlander- de la 1 la 2 ani.
Raspunsuri - Pagina 3
magnolia spune:
1 an-saptamana 9 : *CE VEDEM AFARA? * *Imprumutati cateva carti de la sectia pt. copii mici a bibliotecii . Cartile trebuie sa contina imagini cu copaci , flori , cu pasari si case. Cititi si vorbiti despreimaginile prezentate si enumerati-i copilului cateva lucruri care se gasesc afara .Cel mai bine ar fi daca l-ati scoate afara dupa ce ati citit una dintre carti si i-ati arata cateva lucruri de afara si despre care ati citit in carte . *Plimbati-va cu copilasul si cu alta ocazie pe langa un copac.Atingeti copacul si vorbiti despre cat de inalt si mare este . Daca este posibil , rupeti o frunza verde din copac si lasati-l sa o pipaie .Spuneti-i ca frunza este verde .Daca e toamna , incercati sa gasiti o frunza verde. *Priviti iarba si spuneti-i copilului ca iarba este tot verde.Lasati-l sa pipaie niste fire de iarba si ajutati-l sa observe ca un copac este mult mai inalt decat iarba . Priviti in sus si in jos la copac pt. a-l face sa inteleaga ce inseamna cuvantul "inalt". *Aratati-i cateva flori , daca exista flori in preajma.Copilul va fi lasat sa pipaie si sa miroase florile , dar i se va spune , de asemenea , sa nu rupa florile fara sa ceara voie . Atrageti-i atentia ca atat copacii , cat si iarba , si florile au frunze verzi . *Mergeti intr-un loc unde este vizibil pamantul .Luati un bat si sapati putin . Lasati-l si pe el sa sape daca vrea.Incurajati-l sa pipaie pamantul si spuneti-i ca si copacii , si iarba , si florile traiesc in pamant. *Aratati-i radacinile unor plante.Lasati-l sa pipaie radacinile si sa observe firele lor.Spuneti-i ca radacinile absorb apa si minerale pt. copaci , iarba si flori ca sa-i ajute sa creasca , iar tot ele sustin plantele in pamant. Ajutati-l sa inteleaga ca atat copacii , cat si iarba , si florile sunt fiinte vii. * Luati de jos o piatra si spuneti-i ca piatra nu este vie .De asemenea , spuneti-i:"Pamantul (solul) ajuta fiintele sa creasca , dar piatra nu este o fiinta vie ". Nu va asteptati ca el sa inteleaga toate acestea.Incercati sa-l ajutati doar sa perceapa mediul inconjurator.Aceasta il va stimula sa gandeasca . Puteti sa impartiti aceasta activitate si sa discutati despre cate ceva nou in fiecare zi cand iesiti la plimbare sau puteti combina doua lucruri despre care puteti povesti. *Alta data , in timpul saptamanii, rasfoiti si cititi dintr-o carte despre copaci,iarba si flori. Isi poate aduce aminte copilul ceva ve ati vazut , pipait sau despre care ati discutat afara?Recunoaste si isi aminteste culoarea verde? *Observati pasarile de afara .Fireste , copilul nu va fi in stare sa le pipaie ;totusi ,puteti gasi o pana si il puteti lasa sa o pipaie .Discutati despre pasari si spuneti-i ca au diferite culori.Explicati-i unde traiesc si descrieti-le cuiburile , ouale , obiceiurile si felul cum se misca . Discutia va depinde de interesul copilului . * Continuati discutia despre lucrurile de-afara numai daca pare receptiv.Aratati spre soarele galben , spre cerul albastru si spre norii albi. Aveti grija sa nu priveasca soarele direct .Trebuie sa stie ca isi poate strica ochii.Noaptea puteti discuta despre luna si stele . Nu va asteptati sa devina o autoritate in legatura cu ceea ce se gaseste afara. La aceasta varsta , aceste discutii au drept scop perceptia mediului , iar copiii sunt curiosi in legatura cu ceea ce ii inconjoara . *Aceasta activitate dezvolta: *perceptia lumii de afara;*perceptia culorilor verde , galben, albastru si alb ;*imbogatirea vocabularului ;*imbunatatirea simtului pipaitului ;*usurinta de a asocia ceea ce se gaseste afara cu ceea ce a vazut in carte.
szaboali spune:
Magnolia esti o draguta multumim mult
ali
albume IARINA(16.02.2006)
www.dropshots.com/new.php?userid=167280" target="_blank">filmulete si poze Iarina1, www.dropshots.com/szaboali_2" target="_blank">2,www.dropshots.com/new.php?userid=237417&cdate=20070120&cimg=7" target="_blank">3
www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=186e8133ba34a30320abcc&skin_id=0&large" target="_blank">INGERASUL NOSTRUmontaj
Povestea nasterii Iarinei
vio. spune:
Mii de multumiri...
Fetitza mea are 1 an si 5 luni,e un prematur(reusit,zic eu)insa pare departe de a pricepe notiuni cum ar fi podul peste apa...
Oare ar trebui sa-mi fac probleme?
magnolia spune:
Draga Vio , autoarea precizeaza adeseori in aceasta carte ca e posibil ca nu intotdeauna copilasul sa inteleaga notiunea , dar ideea este ca tu , mama , sa-i vorbesti despre notiunea respectiva , copilul sa o depoziteze intr-un sertarel al memoriei , si cand va fi capabil , o va intelege si o va recunoaste ca fiind"deja -vu"- se pare ca multe notiuni abstracte sunt asimilate in acest fel . *Aceasta este o explicatie populara , nu am timp acum sa caut si sa postez un citat dintr-o carte de specialitate , dar poate intra pe aici un psiholog si-ti explica si in termeni stiintifici . * Si eu lucrez deseori cu cel mic si vad clar ca nu intelege nimic , dar ma trezesc peste vreo 2 luni ca , pana la urma , a inteles-in general prin multe repetitii- asa ca , parerea mea personala si de nespecialist , nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi in privinta buburuzei tale . Cu drag , magnolia .
magnolia spune:
1 an- saptamana 10 : * CE SE MISCA? * *Faceti rost de un animal de plus , o ceasca din plastic si o minge sau 3 lucruri asemanatoare .Numiti fiecare obiect in parte .Legati o sfoara sau un fir de lana in jurul fiecaruia dintre cele 3 obiecte , lasand aproximativ cincizeci de centimetri liberi.Acoperiti cele 3
obiecte cu o carpa , o patura sau un prosop mare , dar lasati sforile la vedere . * Trageti de sfoara care este lagata de animalul de plus si rugati copilul sa se uite. Verificati ca nu vede obiectele care sunt acoperite .Rugati-l sa numeasca obiectul care se misca .Spuneti-i sa se uite la forma obiectului acoperit care se misca.Daca are greutati sa ghiceasca obiectul,descoperiti-l si identificati-l inca o data.Acoperiti animalul de plus din nou si repetati procedeul .Continuati pana cand copilul devine sigur pe denumirea animalului de plus care se misca .Continuati pana cand poate recunoaste repede toate cele 3 obiecte atunci cand se misca . *Jucati jocul atata timp cat copilul pare sa fie interesat.Variati jocul alta data , schimband obiectele si miscand de sfoara "serpuit"atunci cand trageti de una o data.Prea multe obiecte pot stimula excesiv copilul si pot provoca confuzii. *Incurajati copilul sa munceasca independent acoperind obiectele si tragand de o singura sfoara o data.Copilul va fi incantat sa priveasca obiectele miscandu-se.Isi va da seama ca se misca din cauza lui si va gasi ca este foarte nostim sa acopere obiectele complet.Aceasta il va incuraja sa rezolve problema pentru a duce la bun sfarsit tema . * Nu uitati sa repetati unele dintre activitatile din saptamanile anterioare , in special pe acelea care par dificile pentru copil prima data. Copiii se distreaza si au nevoie de repetitie . *Aceasta activitate dezvolta :*interactiunea de limbaj;*discriminarea vizuala;*coordonarea ochi-mana;*independenta;*capacitatea de a rezolva probleme.
magnolia spune:
1an-saptamana 11 : *CE MIROASE? * *Faceti rost de vanilie , putina cafea rece si niste suc de mere . Turnati putin din fiecare pe bucatele separate de vata.Aratati-i copilului vasul original pt. fiecare lichid.Lasati-l sa le adulmece si sa le miroase pe fiecare in parte.Denumiti-le , dar nu va asteptati ca el sa-si aminteasca numele lor. * Lasati-l sa miroase vanilia si rugati-l sa va arate corect vasul original .Daca greseste , lasati-l sa miroasa fiecare lichid din nou si identificati iar fiecare vas . Continuati sa repetati aceasta activitate pana cand copilul reuseste sau se plictiseste . Laudati-l pt. orice raspuns pozitiv! *Alta data , utilizati suc de portocale , suc de rosii si otet si repetati procedeul .Pot fi introduse si alte lichide sau mirodenii atunci cand il simtiti ca este gata sa miroasa lucruri noi . *Este momentul potrivit sa-i spuneti ca unele lucruri ne pot rani daca sunt mirosite prea de aproape.Subliniati-i ca oamenii mari ii vor spune intotdeauna ce se poate mirosi fara pericol . I se va spune ca nu trebuie sa miroasa niciodata dintr-o sticla sau dintr-un vas fara a i se da voie , pentru ca poate fi primejdios . * Cand lucrati in bucatarie , incurajati-l sa miroasa diferite mancaruri pe care le gatiti . Ajutati-l sa distinga mirosurile obisnuite de paine coapta , prajituri sau fursecuri. Mirosul pestelui este specific , si copilul nu va avea dificultati sa-l recunoasca . Unii copii sunt curiosi in legatura cu mirosurile de mirodenii , in special de scortisoara.Cu supraveghere , copilul poate adulmeca si mirosi multe arome sau mirodenii . * Parfumurile , lotiunile , after shave-ul , deodorantul , pudra si sapunul au mirosuri care il pot atrage pe copil . Ajutati-l sa-si dea seama ca unele lucruri miros frumos , altele urat. Discutati despre nas si despre locul unde se afla . Ajutati-l sa perceapa faptul ca nasul este folosit la respirat si la mirosit. Copilul se poate distra scandand aceasta mica rima : "Nas mic , nasuc , poti sa mirosi /Niste trandafiri frumosi? " *Aceasta activitate dezvolta : * perceptia simtului mirosului;*abilitatea de a potrivi si asocia diferite mirosuri;*explorarea libera a mirosurilor nepericuloase;*constientizarea pericolului pe care il reprezinta anumite mirosuri;*o constientizare mai buna a existentei nasului si a rolului sau;*imbogatirea vocabularului.