Exercitii Oberlander- de la 1 la 2 ani.

Exercitii Oberlander- de la 1 la 2 ani. | Autor: magnolia

Link direct la acest mesaj

Dragi prietene , imi permit sa cer ingaduinta moderatorilor de a deschide un subiect cu exercitii Oberlander (June R Oberlander), intrucat editura care a tradus cartea in limba romana nu a mai reeditat"Ghid practic pentru cresterea copilului pana la 5 ani" , iar eu am primit pe mail privat numeroase solicitari , pe care nu le pot onora separat pt. fiecare prietena , din lipsa de timp. .Deoarece cele mai multe prietene care mi-au scris doresc jocuri de la 1 la 2 ani , am sa incep cu acestea , cu rugamintea ca cele care au cartea sa ma ajute sau sa deschida subiecte separate pe alte grupe de varsta . Exercitiile sunt structurate pa saptamani de viata , deci asa le voi trece si eu : saptamana 1 , saptamana 2 etc , incepand de la implinirea varstei de 1 an . Sunt realizabile cu obiacte din casa , deci nu necesita investitii financiare , doar de timp . Cu drag , magnolia.

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

1 an - saptamana 1 *Jocul fetei si al capului * Atingeti capul copilului cu man si mangaiati-l incet de la gat spre stanga capului si peste cap , spre crestet , apoi in jos , spre dreapta capului , si din nou spre gat . Ii va da simtamantul conturului capului sau . Spuneti-i copilului ca l-ati mangaiat in jurul capului . * Desenati un cerc mare sau un oval pe o foaie alba de hartie si spuneti-i copilului ca desenati imaginea capului sau . Atingeti incet ochiul sau stang si spuneti-i ca ii veti desena ochiul . Desenati ochiul stang la locul lui pe fata deja conturata . Atingeti ochiul drept al copilului si repetati aceleasi etape . Atingeti-i nasul , denumiti-l si reprezentati-l pe fata de pe hartie . Atingeti-i gura apoi si numiti-o in timp ce o desenati . Desenati-i-o zambitoare . Spuneti-i ca ati desenat o fata fericita .Apoi atingeti si desenati urechile stanga si dreapta , vorbind despre ele in timp ce le conturati . Pentru a obtine un desen cat mai realist , adaugati si par . * Daca pare in continuare interesat , luati-i degetul aratator si miscati-l in jurul conturului capului desenat . Atingeti ochiul stang desenat ,apoi pe cel drept, numindu-le pe masura ce le atingeti . Atingeti si numiti nasul . Apoi gura zambitoare , in timp ce baleiati mana de la stanga la dreapta pe zambetul desenat . Atingeti apoi urechile stanga si dreapta , in timp ce le denumiti . Aratati spre parul desenat si atingeti parul copilului in timp ce spuneti cuvantul "par". * Repetati aceasta activitate in timpul saptamanii.In plus , aratati spre fetele celor din familie , ca si spre cele gasite in carti si reviste si recunoasteti partile capului de fiecare data cand vorbiti cu copilul despre ele . Laudati-l pt. orice raspuns corect. * Alta data , utilizati nasturi mari , mosorele , bucati de fetru , foi rupte de hartie sau orice poate fi folosit pt. a marca ceva . Marcajele trebuie sa fie pt. copil usor de luat si de tinut. NU LASATI COPILUL SINGUR CU OBIECTE CARE POT FI INGHITITE! * Utilizati imaginea desenata a fetei sau o alta fata mare si explicati-i copilului sa puna un marcaj pe un ochi . Nu este recomandabil sa folositi cuvintele "stang" si "drept".Deci , lasati copilul sa puna marcajul pe oricare ochi . Apoi , spuneti-i sa puna marcajul pe celalalt ochi . Repetati procedeul pt.nas , gura , urechi si par . Ajutati copilul , daca este nevoie , si nu uitati sa-l laudati de oricat de multe ori . *Alta activitate care poate fi realizata pt. fixarea in memorie a partilor fetei consta in lipirea unei imagini a unei fete mari pe carton sau pe hartie de construit . Atunci cand lipiciul s-a uscat , taiati fata in doua bucati ( stanga si dreapta). Spuneti-i copilului sa refaca fata din cele doua parti . * In timpul saptamanii , repetati aceste activitati cu copilul , in special atunci cand pare sa aiba nevoie de dumneavoastra . In timp ce faceti gospodarie , puteti comunica cu copilul cerandu-i sa arate spre oricare dintre partile corpului . Ajutati-l si corectati-l politicos , daca este nevoie , si nu uitati sa-l laudati . Aceasta activitate dezvolta:*simtul pipaitului ;*coordonarea ochi-mana;*usurinta de a face asociatii;*capacitatea de a asculta;*limbajul;*capacitatea de a urmari comenzile ;* increderea in sine;*constientizarea notiunilor"stang" si "drept".

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns silvi_2005 spune:

Magnolia si pentru initiativa.Eu chiar am un baietel care de curand a implinit un an si sunt foarte interesata de tot ce gasesc in privinta educatiei lui, multumesc mult

Silvi si bebe Alain 19.01.2006


Daca ceva se intampla o singura data, se poate sa nu se mai repete niciodata dar daca se intampla de doua ori, se va repeta sigur si a treia oara.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Cu mare placere!Si eu am beneficiat de multe informatii de pe acest forum , asa ca ma bucur ca pot fi si eu de folos prietenelor mele de aici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

1 an-saptamana 2: *Mosoarele *( eu am folosit mosoare mai maricele , de la leucoplastul romanesc-asta am avut) *Alegeti diferite mosoare si lasati-l pe copil sa le studieze. Daca nu pare atras ,incurajati-l sa se uite la ele , sa le pipaie , sa le dea de-a dura , sa le impinga , sa le loveasca sau sa le stivuiasca si sa le ciocaneasca de podea . Va fi nevoie sa-i aratati cum , dar lasati-l neaparat sa se joace si sa le cerceteze inainte de a incepe activitatea . *Alta data , incurajati-l sa va aduca 2 mosoare deodata si sa bata ritmul 1-2,1-2.( adica tac .....tac-tac ....tac.....tac-tac)Cantati cuvintele "unu-doi,unu-doi", in timp ce bateti din palme impreuna cu copilul.Stati in picioare si bateti din picioare pe podea in ritmul 1-2,1-2.Incurajati copilul sa bata din mosoare , in timp ce dumneavoastra bateti din palme sau din picioare .Copilul poate lasa mosoarele pe jos si poate copia actiunile dumneavoastra.Daca se intampla astfel , lasti-l! *La un moment dat , in timpul saptamanii , aratati-i cum sa stivuiasca mosoarele in seturi de cate doua .Daca face mai mult de doua stive in set sugerati-i cu tact sa le faca si pe ale lui ca ale dumneavoastra.Totusi , daca insista sa stivuiasca in stilul lui , lasati-l sa faca cum vrea si incercati mai tarziu sa-l convingeti sa se razgandeasca . *Va puteti distra grozav impreuna cu copilul dand de-a dura un mosor inainte si inapoi de la unul la altul . Copilul poate fi , de asemenea , interesat sa lege cu sfoara mosoarele . Pot fi legate cu sfoara sau fir de lana . Un curatator de pipe poate fi rasucit pt. a face un ac ( sau o bucata de sarma)Introduceti sfoara sau lana prin ochiul acului si asigurati primul mosor pentru copil cu un nod mare sau o bucata de banda adeziva . Aratati-i copilului cum sa insire mosoarele si incurajati-l sa incerce independent. Ajutati-l ori de cate ori este necesar.Amintiti-va sa-l laudati pentru orice actiune pozitiva! * Aceasta activitate dezvolta:*explorarea libera;*ritmul si constientizarea modelului 1-2;*constientizarea notiunii de " set de doua";*coordonarea ochi-mana;*independenta .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

1an-saptamana 3 : *Ia-l de jos! * *Faceti rost de cateva obiecte ca:o ceasca , un cub, un mosor, un cleste de rufe , o ligura si o punga mare de hartie si puneti-le intr-un sir.Numiti fiecare obiect si explicati-i sa-l puna in punga . Spuneti-i sa goleasca punga si sa repete procedeul . *Alta data , puneti aceste obiecte in diferite locuri din camera in raza vizuala a copilului. Numiti unul dintre obiecte si rugati-l sa-l puna in punga . Ajutati-l daca este nevoie . Incurajati-l sa gasesca alt obiect si sa-l puna in punga . Continuati cu acest procedeu , pana cand toate obiectele au fost localizate si puse apoi in punga .Faceti aceasta in bucatarie sau in alta camera unde puteti sa faceti treaba si sa indemnati copilul sa lucreze singur in acest timp. *Alegeti obiecte care ii sunt familiare , cum ar fi un animal de plus , o minge mica , o toba , o carte mica etc.Numiti -i copilului fiecare obiect si apoi explicati-i sa le puna in punga , unul o data , pe masura ce dumneavoastra le numiti.Incercati sa le puneti intr-un sir si numiti-le de la stanga la dreapta . *Urmatoarea activitate va fi desfasurata sub supraveghere FOARTE ATENTA!Este importanta pt. perceptie detaliului si pt. coordonarea ochi-mana . Aranjati , intr-un rand , un bob de strugure , un nasture ,un fir de lana , o agrafa pt. hartie si o cheie si explicati-i copilului sa ia doar cate unul dintre obiecte o data , de la stanga la dreapta , in ordinea in care le spuneti pe nume. Trebuie puse intr-o cutie mica , pe masura ce copilul le ia de jos. Nu este necesar sa folositi cuvintele stanga si dreapta la aceasta varsta , importanta este constientizarea notiunilor "stanga" si "dreapta".Repetati aceasta activitate numai cu SUPRAVEGHERE ATENTA pentru a preveni pericolul inghitirii sau asfixierii cu aceste obiecte mici . *Aceasta activitate dezvolta:*constientizarea notiunilor de stanga si dreapta si antrenarea ochiului;*capacitatea de a asculta;*capacitatea de a indeplini comenzile;*imbogatirea vocabularului;*constientizarea notiunilor "in" si " afara ", precum in punga sau in cutie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns baicualina spune:

vroiam sa multumesc si eu pt initiativa!
noi implinim in curand 1an si 5 luni dar voi lua aceste exercitii de la inceput....n-am stiut cum sa procedez si santem in urma...

multumesc si de la mineMagnolia!

Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns baicualina spune:

si binenteles ca voi urmari cu interes mesajele asa ca spor la scris!

Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

1 an-saptamana 4 : *Vase si capace * *Potriviti un borcan de plastic si un capac , o tigaie cu capac pe masura , o cutie de pantofi cu capac si alte obiecte cu capace potrivite . Fiti sigura ca aceste capace vor fi usor de scos si de pus pentru copil . Daca cerinta este prea dificila , copilul se va simti frustrat si se va plictisi . * Cand materialele au fost potrivite , aratati-i copilului 3 dintre ele si lasati-l sa scoata si sa puna la loc capacele. Copilul va avea poate nevoie de ajutor sa le puna corect pe cutiile si vasele potrivite , dar lasati-i privilegiul sa incerce si sa greseasca .In orice caz , ajutati-l de cate ori este nevoie pt. a nu-l frustra . * Schimbati tipul de vase in timpul saptamanii si incercati sa-l lasati sa lucreze singur oricat de mult este posibil . Folositi maximum 3 recipiente o data . Prea multe vase si cutii utilizate deodata vor duce la confuzia copilului . Folositi cuvintele "pe" si " de pe" , in timp ce capacele sunt puse "pe" si scoase "de pe" obiectele folosite . * In timpul saptamanii , concentrati atentia copilului pe alte lucruri care au capace . Pot fi in dormitor , in bucatarie , in baie sau in alte locuri.Va vor ajuta sa extindeti perceptia copilului pt. lucrurile din imediata lui apropiere . *Aceasta activitate dezvolta : *capacitatea de a rezolva probleme prin cercetare libera ;*perceptia notiunilor "pe" si " de pe";*constientizarea potrivirii capacelor;*simtul pipaitului .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alexxia spune:

Am si eu cartea si cum o folosesc pentru fetita mea de 4 luni am sa deschid un subuect separat pentru perioada 0-1 an

Alexxia Ruty ( 25.07.2001 ) si Thea ( 28.09.2006 )


"This is your time. This is your dance.
Live every moment. Leave nothing to chance.
Swim in the sea. Drink of the deep.
Embrace the mystery of all you can be."


PERLELE RUTICAI Avem perle noi

www.totsites.com/tot/ruty_thea" target="_blank"> RUTY SI THEA AU PAGINUTA

POZE

www.sanatatealoevera.ro " target="_blank">Vrei sa fi liber ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Foarte bine! Cine deschide un subiect cu exercitii de la 2 la 3 ani?Pliiiiiz....

Mergi la inceput