Când copilul nu aude şi nu vede…
Raspunsuri - Pagina 8
andruscka spune:
Crstinica draga mea incerc si eu s-o invat cate putin. Chiar educatoarea ei m-a sfatuit sa nu schimb aranjamentul prin casa (ex.mobila sau orice altceva) pentru ca Andrei sa-i fie mai usor cu mersul prin casa.
Si de atunci cam asta fac.
Uite ca cu aranjatul mesei mi-ai dat o idee.
Dar asta putin mai tarziu dupa ce Andra va fi sigura pe ea.
Multumesc mult de tot pentru idei.
http://photos.yahoo.com/ph/pompipetre/my_photos
andruscka spune:
Ce faci Roza?
Pupici si scuze ca nu am avut timp sa mai vb.pe mess.
Andruscka
Am f.multa treaba si la servici si acasa, si nu stiu cum sa le fac pe toate.
http://photos.yahoo.com/ph/pompipetre/my_photos
roza_roza414 spune:
Da sens vietii cu minile cae iubesti/
Daca mai ai nevoie de mine scie si iti voi aspunde.
Milena Surdu spune:
Buna dimineata, fetelor. Cristina, m-ai emotionat cu mesajele tale . Intr-adevar, s-a lucrat foarte mult cu Mara, iar rezultatele au fost, din fericire, pe masura implicarii si a consecventei. Ce pot sa transmit oricarui parinte care are un copil cu probleme, plecand strict de la experienta personala, e ca nici un efort nu e in zadar, cu conditia sa se tina cont de nevoile copilului, iar nu de sperantele parintilor. Adica ordinea trebuie sa fie aceasta: orice intreprindem, trebuie sa se raporteze la nivelul actual al copilului, iar pasii trebuie facuti numai din aproape in aproape, sistematic. Iar expectantele parintilor ar fi bine sa fie cat se poate de realiste si sa se concentreze pe atingerea potentialului maxim al fiecarui copil.
cristina_t spune:
Milena, floarea ar trebui sa o primesti tu pentru ca iti faci timp sa scrii !
Ce mai face Mara la scoala, ati reusit ceva cu prof. de sprijin ?
Am o rugaminte (si in acelasi timp inteleg perfect daca nu poti sa ma ajuti):Clujul are gradi/scoala/liceu pt deficientii devedere - poate in intalnirile tale cu cei de la inspectorat/protectia copilului poti intreba daca au incercat sa includa asemenea copii in scoala obisnuita? inteleg ca in Bucuresti brendy a noastra este prima care solicita asa ceva, autoritatile se lalaie ca nu au experienta, asa ca i-ar prinde bine un contact cu cineva care chiar a trecut prin asta.
andruscka spune:
Cristinica ce mai faci?
Pe Andra am luat-o acum vreo doua seri sa spalam vasele, la apa ii place dar de spalat vasele nici gand. Perseveram ca nu se stie.
Andrada ce faci?
Uite Andra a inceput sa se joace si cu instrumentele muzicale, daca la inceput nu stia ce sa faca cu ele, i-am aratat eu si nu mai este chiar asa de reticenta.
Si inca ceva, de ieri ma "terorizeaza" cu povestile ei favorite, si daca incerc sa plec de langa ea, ma trage inapoi si-mi zice "taci si asculta!"
Trebuie sa ma conformez ca nu am incotro.
Pupici
Andruscka
http://photos.yahoo.com/ph/pompipetre/my_photos
cristina_t spune:
andruscka, merci, facem bine, am reluat gradi de o saptamana deja, sic sic! Si la noi s-a infiripat o mica poveste de iubire - fiica-mea nu pleaca de la gradi pana nu pleaca EL, la randul lui EL sta trist dimineata pana aparem noi :-).
Cu vasele - da-i timp, cred ca mai intai tb sa inteleaga scopul actiunii, apoi sa treaca la fapte. I mean, mai intai sa poata face cumva (prin pipait, miros) comparatia "farfuria before/farfuria after". Plus sa realizeze ca astfel face un lucru util, ca mama, etc - fiica-mea e foarte multumita cand avem ceva de lucru si poate participa si ea, fie asta umplut ardei, sadit flori, vopsit gardu', chiar dat gauri cu bormasina' :-)
Mi-am adus aminte ca am citit ca, dupa ce copiii nevazatori invata mersul, pot incerca sa foloseasca bastonul sau niste dispozitive adaptate- chiar un carucior jucarie, sau orice alta jucarie cu miner lung pe care copilul o impinge: astfel el capata info despre posibilele obstacole din drum, despre coborari/inaltari ale suprafetei pe care merge, plus capata o pozitie corecta etc. Ai idee daca acolo la gradinita fac asa ceva, se numeste "orientare si mobilitate", adica chestii de genul asta, cum sa se deplaseze in siguranta, fie condusi de cineva, fie pipaind, sau cu aceste dispozitive, cum sa-si tina bratele cand se deplaseaza pentru a simti obstacole etc ?
Uite o poza cu un asemenea disp. (ei le zic pre-cane devices (" premergatorul bastonului") sau Adaptive Mobility Devices): http://www.toddfoundation.org.nz/images/stories/connectingwiththevisual.jpg
si un link unde inveti sa confectionezi diverse chestii din PVC printre care si o idee de dispozitiv pre-cane - vezi acolo PRE-CANE : http://www.pvcworkshop.com/FunThings.htm
Aici zice de ce sunt bune:
http://63.240.118.132/Section.asp?SectionID=40&TopicID=168&DocumentID=804
Iar aici zice ca parintii sunt primii profesori de orientare si mobilitate ai copilului :-)
http://www.nfb.org/Images/nfb/Publications/fr/fr14/fr04se13.htm
De fapt asta e doar un capitol dintr-o revista specializata: http://www.nfb.org/Images/nfb/Publications/fr/fr14/fr04setc.htm
si intreaga colectie a acestei reviste este la
http://www.nfb.org/nfb/Future_Reflections.asp?SnID=140407382
Sorry e in engleza, dar cate nu invata omu' la nevoie :-)
andruscka spune:
Cristina multumesc frumos pentru informatii.
Ce ne facem cu fetele astea?
Cam acelasi lucru e si la noi.
in fiecare seara cand ii spun ca trebuie sa ne culcam devreme, ea stie ca trebuie sa se trezeasca de dimineata "ca sa mergem la gradinita sa ne jucam cu George"
Nu o intereseaza ceilalti baieti doar George care fie vb.intre noi e un dulce si foarte istet, si pupacios pe deasupra.
Ma descurc cu engleza pe care o stiu eu,si unde nu stiu am dictionarul.
Numai ca am vazut ca un articol se poate citi si in spaniola.Si la spaniola ma descurc destul de bine, unde nu ma descurc intreb un coleg, firma unde lucrez eu colaboreaza foarte mult cu spaniolii.
Astept vesti de la voi.
Pupici
http://photos.yahoo.com/ph/pompipetre/my_photos
cristina_t spune:
andruscka, in primavara cand ne-am mutat la casa, am "capatat" o vecinica mai mare cu un an decat noi. In rest, numai baietei prin vecini, si aceia de 8-9 ani. Asa ca fiica-mea s-a lipit de vecinica, si vecinica de ea, in primele luni erau numai zambet cand se vedeau, si se vedeau aproape in permanenta. Bucurie mare sa ai un prieten :-). Apoi la gradi, s-a imprietenit cu colegul ei de banca - doamna ii aseza aproape de ea, impreuna in prima banca ,ei fiind cei mai plangaciosi, si asta a fost inceputul "of a beautiful friendship". Si ea tot asa, nu-mi vorbeste decat de EL si de Doamna, desi sunt vreo 15 copii cu totul in grupa. Si a invatat sa se joace cu masini si rachete de dragul lui... acum e drept ca si el gateste si aranjeaza bebicii :-)
Chiar m-am gandit sa o rog pe doamna sa-i dea ocazia la diverse jocuri/activitati sa colaboreze si cu alti copii, sunt sigura ca s-ar indragosti si de ceilalti daca le-ar acorda o sansa :-)