scoala - oaia neagra a societatii romanesti

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

quote:
Originally posted by mi-ha
Cati dintre voi stiu ...


Multimea comparatiilor in dezavantajul nostru este mult mai mare decat multimea celor in favoarea noastra. Oricum am coti-o, de statistica nu ne putem feri, iar statistica ne plaseaza in coada clasamentului la majoritatea parametrilor dupa care este evaluat invatamantul.

quote:

P.S.:Ce te-a deranjat?!


Datul cu parerea despre ce fac eu in afara forumului. Cata vreme nu ma cunosti politetea (si regulamentul) te obliga sa nu faci afirmatii, fie si aluzive, despre persoana mea. Orice discutie de pe acest forum trebuie sa se poarte strict in jurul ideilor, nu a persoanelor care le sustin. Indiferent cat de antipatice ne sunt unele idei nu avem dreptul sa extrapolam antipatia asupra persoanei care le sustine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Eu stiam ca, mai pe intelesul tuturor, "sistemul" functioneaza cam asa: o gasca de tipi vizionari se aduna intr-un loc, numit inspectorat si acolo ei fac o strategie generala a ceea ce inseamna invatamant in tara. Iata cateva exemple de strategii:

1. vrem absolventi multi, chiar daca cu rezultate slabe pentru ca societatea trece printr-o perioada de reconstructie si ne trebuie toata lumea (sa zicem dupa razboaie, revolutii, etc. sau data tara este una aservita altor puteri care au deja pregatite "retete" de succes gata de exportat - pare strategia (daca o fi existand vre-una) adoptata in acest moment de Romania si de tarile Europei de Est in general)

2. vrem absolventi de liceu/studii superioare buni, chiar daca putini si vrem sa pregatim in paralel o masa mare de buni meseriasi (o strategie foarte buna intr-o tara dezvoltata, aflata economic pe curba de depresiune sau criza, strategie adoptata de unele dintre tarile Europei de Vest).

3. vrem absolventi de liceu/studii superioare cu idei si initiativa si mai vrem sa pregatim in paralel o mare masa de buni meseriasi (o strategie potrivita pentru o tara aflata economic pe curba de inviorare sau chiar avant, cand se doreste incurajarea initiativei private, cand se construieste o imagine de tara, cand se doreste invingerea concurentei pe diferite piete; este o strategie adoptata de Japonia dupa razboi de exemplu).

4. vrem ca toti membrii societatii noastre sa se poata dezvolta la maxima lor capacitate; vrem sa aiba initiativa, dar sa fie si bine pregatiti. Vrem sa facem din CALITATE strategia noastra de baza. Vrem ca femeia de serviciu si chirurgul pe creier sa fie respectati daca fac o treaba buna (chiar daca nu sunt remunerati lafel). Aceasta startegie nu cunosc sa se aplice undeva dar este cea pe care-as aplica-o eu daca ma alegeti Ministrul Invatamantului.


Dupa ce se decide strategia (cred ca ar trebui facuta o dezbatere publica, cu implicarea ONG-urilor, presei, oamenilor de cultura ai tarii, etc.), se fac niste planuri de aplicare a strategiei, se gandeste o legislatie unitara, se trimnite la Parlament, se sustine, se bat niste oameni pentru ea, se conving capetele tari se ignora aruncatorii cu cocoloase de hartie, si la sfarsit se obtine o Lege bine pusa la punct, PANA LA CELE MAI MICI DETALII. Ati vazut Noul Cod Rutier ? Sa-u gandit "baietii" la toate amanuntele. Imaginati-va un Noul Cod al Invatamantului. Unde-i lege nu-i tocmeala. Nu face nimeni ce vrea. Si toti daca nu respectam ce s-a trasat rebuie sa platim intr-un fel sau altul (elevi, profesori, parinti, directori, inspectori).

Asa ca, va rog sa ma credeti, daca ceva nu merge undeva, este INTOTDEAUNA vina "sistemului". Cine alege pe cei care trebuie sa puna la punct sistemul? Cred ca noi (desi aici trebuie sa recunosc ca am unele mici rezerve). Fiecare "breasla" are la un moment dat un cuvant de spus in alegerea reprezentantilor. Si atunci cand o "breasla" nu e condusa bine este vina breslasilor ca nu se duc la sedinte, nu se implica, nu vin cu idei, nu se revolta, etc.

Ei, ce ziceti, ma alegeti Minsitru sau continuati sa ramaneti in bezna necunoasterii ?

alice simon

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mi-ha spune:

Simali,da,am vazut niste puncte teoretice insirate.Crede-ma ca tot asa suna si politicile educationale ale ministrului ed. ,oricare o fi sau o fi fost,ale inspectorului gen./de specialitate,ale directorilor...

Nu am vazut nici la ei,nici la tine etapele,pasii pe care ii va face scoala de la bezna la lumina.
Nu poti sa spui ca vei ajunge de la 4 la 10 fara sa te gandesti in prealabil si la metodele si modificarile necesare pt a ajunge unde iti doresti.Intai defineste pasii, de la primul pana la ultimul, si apoi ceri voturi.Altfel apar aberatii de genul trimit computere intr-o scoala de meserii,profil strungarit,desi aia de acolo nu au, poate,nici macar un strung de acum 20 de ani...In schimb ,intr-un colegiu cu 8 clase de info intensiv(4 ore/2 grupe/8 clase=64 ore in laborator de info)sunt doar 40 de computere...Si va rog sa nu picati in pacatul calculului gen:12ore/5zile=70 deci incap orele elevilor!Mai au si limbi straine intensiv sau bilingv,plus ca orarul se face pentru sute de ore intr-o saptamana,nu doar pt 64.

Deci,Simali,de la a spune ca-ti trebuie 1000 de strungari formati bine si 50 de informaticieni buni ,pana la a concepe si procesul/tehnologia de a-i forma,deci,pana la a-i obtine e cale lunga.Si nu se rezuma totul la niste cifre si procente...

Scuzati-ma ca insist atat de mult pe concret si mai putin pe vorbe,ca educatie eu apartin mai mult spatiului anglo-saxon(mai mult fapte decat vorbe) decat celui latino-balcanic(vorbe multe,faptele... vin ele candva).

"sa va scot din bezna"-este foarte politicos formulat si nu jigneste nicio persoana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns khristin spune:

Am tot citit si eu ce s-a scris aici si mi-am zis sa ma bag si eu in discutie ... am predat 6 ani in Ro, si dupa un alt an de facultate aici, predau si aici in Canada…. eu sint de parere cu un sistem nu se schimba de sus in jos ci de jos in sus, cu alte cuvinte un ministru nu poate fi invinovatit de intregul sistem de invatamant...cred ca sistemului romanesc de invatamant ii lipseste practicalitatea, lectiile nu sint deloc interactive (incorporarea tehnologiei, a calculatorului, proiectorului, video, etc), profesorii continua sa-si recite pasiv lectia, fara a implica elevii, parintii nu prea se implica in comunitatea scolara, dar au asteptari mai ales de la profesori nu de la elevi. Cred ca nici un ministru nu ar trebuie sa ocupe functia respectiva fara a fi fost efectiv la catedra si nu in cercetare, tocmai pt. a intelege exact ceea ce implica lucrul cu elevii.

Cred ca meditatiile nu sint un lucru negativ, cu conditia sa nu fie cu profesorul de la clasa pt. a obtine note mari…in Canada intr-adevar meditatiile sint aproape inexistente pana la liceu, poate si mai tarziu….profesorii de la clasa nu dau meditatii particulare, exista asa-zisii tutors care se ocupa de asa ceva.

Profesorii din RO ar trebui sa treaca prin training-uri mai des, ca altfel exista pericolul « ruginirii », si nu ma refer la definitivat si grade, ci la oportunitati de specializari fie online, fie la cursuri obisnuite, in domenii cum ar fi Special Education (lucrul cu copiii cu probleme gen autism, ADD, ADHD, copii cu o capacitate de acumulare scazuta), schimbarea materiei predate – lucruri absente total din peisajul romanesc. Cred ca in asta consta marea diferenta intre sistemul romanesc de invatamant si altele. Ca profesor aici, trebuie sa-ti adaptezi lectia in functie de nevoile fiecarui elev din clasa, modalitati de evaluare diferite (altceva in afara banalei lucrari de control, prezentari in fata clasei, inteviewuri, jurmale, proiecte, rubrici, drama, integrarea a mai multor materii intr-una)….abia aici incepe fun-ul cel mare…dar cum totul e un proces nu putem avea pretentii sa se intample peste noapte...

Cristina




noi si poze mai noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns angy11 spune:

Dupa atatea dezbateri,nu stiu daca postarea mea e binevenita,dar nu ma pot abtine.
Am participat in seara aceasta la o Gala de premiere a tinerilor elevi performeri in domeniul lor de activitate.
Am avut si eu o eleva care a fost premiata,deoarece luase premiul I pe tara la Olimpiada.....,dar am asigurat si un moment artistic in show-ul respectiv.
Initiativa apartine tineretului unui partid de la guvernare.
Au fost premiati 10 Olimpici din judetul meu,de fapt din Timisoara au fost cu totii.
Fiecare elev premiat a avut un film proiectat,cu diverse momente care reflectau activitatea.
A fost impresionant! Acei copii si dascalii lor sunt deosebiti,foate speciali sunt si parintii lor pe care am avut ocazia sa-i cunosc in aceasta seara.
Am avut ocazia sa stau in sala respectiva langa mai multi oameni influenti din oras,i-am observat in tot acest timp,multora le-a incoltit o lacrima in coada ochiului cand priveau acele filme,multi aplaudau frenetic cand acesti "copii" luau cavantul...
Stiu ca totul tine poate de meseria de politician,dar acei copii erau atat de puri si extraodinari,incat nu pot uita curand evenimentul,nu-l pot uita pe sotul meu care inginer fiind spunea la un moment dat:"sunt teribili,cat de fericiti pot fi parintii lor!"

Am stat de vorba cu copiii,i-am intrebat daca se pregatesc si cu alte persoane decat profesorii lor,mi-au spus ca nu,n-au luat niciodata ore particulare.
Spuneam ca am vorbit cu parintii,i-am intrebat cum se simt,mi-au raspuns ca toata viata vor fi recunoscatori profesorilor,ca nimic nu poate egala recunostinta lor.
Acum ca un paradox,parintii elevei mele nici n-au fost,tatal e la munca in strainatate,mama habar n-are ce treaba avea fica-sa in aceasta seara.Dupa eveniment am dus-o eu acasa cu masina,deoarece face naveta si era destul de tarziu,pe mama cu toate ca re masina si permis n-o interesa.

Acum dupa acest eveniment,urmeaza altul,premierea de catre Consiliul judetean,aici vor fi mai multe premii,adica o sa fie premiati si elevii care au luat mai putin de premiul I.

Alta problema:profesorii care i-au pregatit nici n-au fost amintiti,nu mai vorbim de premiere.

Acum ma intreb dupa toate acestea:Suntem chiar oaia neagra a Romaniei?
Acea eleva care am vazut-o si care a reprezentat Ro la Brisbane in Australia,apoi la Toronto,obtinand medalii e chiar oaia neagra,dar profesorul de geografie al ei o fi berbecul negru????
E o alta Romanie?
10 medalii internationale oare nu sunt ok pentru un judet?

Am scris si eu despre neajunsurile din invatamant,dar e chiar oaia neagra?
Da e oaie neagra,deoarece profesorii nu se pot compara cu oamenii de afaceri si mai ales cu acei imbogatiti care abia au terminat profesionala,nu se pot compara cu politicienii deoarece acestia din urma sufera de mitomanie incurabila,nu se pot compara cu politistii,deoarece acestia au facut bani si vor mai face multi,de acum incolo,ca coruptia e mare si amenzile ad hoc menite sa-i imbogateasca si sa le creeze un statut aparte de bau-bau la care trebuie sa decartezi pe loc,nu mai zic de doctori,la care pacientul e un obiect nu o fiinta,nu mai zic de juristi.....
Profesorii nu au mijloacele materiale sa-si promoveze imaginea,sa dea replici atacurilor verbale din mass-media,sunt un segment care nu intereseaza nici presa,nici opinia publica.
Da,daca e ceva deosebit,senzational in ochii presei:a venit beat la scoala,l-a luat de urechi pe fiul prefectului....se mediatizeaza.Daca iai un premiu ....si ce daca...
Profesorii lucreaza cu copii,nu poti face "afaceri" cu un copil,cu parintiii da,avem si noi multe uscaturi,foarte multe,dar in general modelam suflete,iar eu cu toate ca predau,pot spune ca invatatoarea fiului meu,educatoarele copiiilor mei m-au "modelat",m-au invatat sa fiu parinte,dincolo de definitia naturala a cuvantului.
Nu stiu daca sunt deosebite,dar stiu ca le-am ascultat sfaturile si ma simt mult mai bine ca parinte cand vad ca sfaturile dau roade.

Deci oare e chiar oaia neagra?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DADI spune:

5 august/-Palmaresul elevilor romani la concursurile internationale organizate in acest an pe discipline scolare cuprinde 60 de medalii, dintre care 23 de aur, 21 de argint, 15 de bronz si o mentiune. In anul 2004 , olimpicii romani care au participat la astfel de competitii au fost distinsi cu 71 de medalii, dintre care 21 de aur,25 de argint,24 de bronz si o mentiune.
4-9 mai-Balcaniada de matematica a adus elevilor romani trei medalii de aur, doua de argint, una de bronz si primul loc in clasamentul pe natiuni.19-23 mai capitala Poloniei,Varsovia-Olimpiada internationala de filozofie elevii romani obtin medalia de aur si pe cea de argint.
11-19 iunie-Olimpiada balcanica de chimie, elevii romani castiga patru medalii de aur, ocupand locul intii pe natiuni.
20-25 iunie -Balcaniada de matematica pentru juniori, desfasurata in orasul Veria (Grecia) a adus Romaniei sase medalii (trei de aur si trei de argint) si locul intii pe natiuni.
3-12 iulie, lotul olimpic de fizica obtine [u]cinci medalii (trei de aur si doua de argint), Romania clasandu-se pe locul patru in ierarhia pe natiuni, dupa Taiwan, China si Rusia.
Lista este mult, mult mai lunga dar nu vreau sa plictisesc pe nimeni, vreau sa amintesc doar ca acesti elevi de aur sunt oglinda carpacilor,betivanilor si depasitilor din invatamant.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buggy spune:

Dadi, noi nu vorbim aici despre olimpici ci de pregatirea copiilor in general ( nu doar celor cu capacitati deosebite) pentru viata.S-a tot scris, ca pe termen scurt elevii pregatiti in Romania au un nivel mai ridicat de cunostiinte decat cei din occident, dar ca la finalul facultatilor, cei din occident dau clasa. Iti dau un ex concret. Varul meu a fost olimpic la fizica, a terminat cu 10 liceul, a intrat printre primii la medicina(desi nu are nici o legatura cu medicina) . A invatat si invata extraordinar de bine, insa locul lui nu e acolo. Face chirurgie, dar nu are inclinatie, nu ii place. A reusit pana acum pentru ca poate invata extraordinar de mult, dar este un neadaptat si nu e fericit si nici implinit. Pana la urma, se va pierde desi a fost si este o persoana deosebita din punctul de vedere al capacitatii de invatare. Eu imi doresc un sistem in care copilul sa fie incurajat si indrumat in directia care i se potriveste, in care sa nu isi incarce memoria cu lucruri inutile, un sistem care sa il pregateasca pentru adevarata confruntare : VIATA.Ori la capitolul asta sistemul educational lasa mult de dorit."Craciun de vis pentru batranii nostrii"http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=87212
"Mi s-a spus si am uitat, am vazut si am inteles, am facut si am invatat" - Confucius
www.funscience.ro

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

Regulamentul olimpiadelor internationale este foarte darnic in acordarea medaliilor. La Olimpiada Internationala de Matematica, de exemplu, jumatate dintre participanti primesc medalii (aruncati o privire peste lista completa a participantilor de la ultima olimpiada ca sa va convingeti: http://imo2006.dmfa.si/results_itd.html).
Trebuie sa fim asadar mai rezervati in aprecierea zecilor de medalii romanesti de la olimpiade. Ele nu spun absolut nimic despre calitatea invatamantului romanesc, la fel precum zecile de medalii de aur ale gimnastelor noastre nu inseamna nici pe departe ca suntem un popor de gimnasti (din contra, gradul de sanatate al romanilor este net inferior multor altor tari care nu se pot lauda cu nicio medalie la gimnastica).
Cei vreo suta de olimpici romani, care merita toata admiratia noastra (fara sa cadem insa pe spate), nu reprezinta decat 0,01% (adica O ZECIME DE MIIME) din elevii Romaniei. Problema invatamantului romanesc este calitatea slaba a pregatirii celorlalti 99.99% dintre elevi.
Nu cu olimpici vom putea progresa ca natie, caci oricum olimpicii mai descurcareti se lipesc instant de universitatile din vest, si in occident vor ramane si dupa terminarea studiilor. Ne trebuie absolventi bine pregatiti cu zecile de mii ca sa putem incepe odata si odata punerea pe picioare a unei economii competitive care sa duca in sfarsit la cresterea mult visata a nivelului de trai general.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns khristin spune:

Mie mi-a placut ce mi-a spus un coleg de-al meu de aici din Canada ....ca un copil exceptional reuseste si fara ajutorul profesorului, pt. ca oricum este dotat ...noi sintem acolo pt. ceilalti elevi, pt. a-i face pe acestia de fapt sa reuseasca, asa ca este frumos sa ai olimpici, dar procentual rolul unui profesor este de a fi acolo pt. majoritate si nu minoritate.

Cristina

noi si poze mai noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mi-ha spune:

"Avem olimpici"-"A,nu-i bine.Vrem invatamant de masa!"

"Elevii progreseaza in functie de propriile interese si capacitati intelectuale"-"A,nu-i bine!Trebuie sa ii scoatem pe toti specialisti!"

"Era bun la fizica,dar s-a dus la medicina.E de vina sis/ prof ca nu i-a spus ce trebuia sa-i spuna si mama sau tata"

Mergi la inceput