ce activitati face la gradi un copil de 2ani
Raspunsuri - Pagina 2
monica70 spune:
Noua ne-au povestit educatoarele cum e cand au program de joaca la liber.Exact asa,se grupeaza copiii singuri pe categorii in cate-un coltz: unii deseneaza/coloreaza,unii construiesc,altii se joaca cu papusile,sau cu masinutele,iar altii se fugaresc de zor
La grupa mica au timp mai mult de-asa ceva,dar la grupele mai mari,cu atatea activitati nu stiu cat timp mai au ... Am vazut ca si acum la grupa mica deja au completat foi de activitati simple - de exemplu cu animale desenate pe-o coloana si hrana lor pe cealalta coloana.
Si la ei activitatile sunt tot asa pe diverse teme,cum au zis restul fetelor.Eu ma bucur ca vad ca se apropie activitatile de la gradinita ei de stat, de cea privata de care povestea LORY.Doar limba engleza nu o fac asa de intensiv,doar de 3 ori pe saptamana si probabil nu mai mult de 15-30 de minute maxim.
Off topic: Tonnia nu m-am gandit pana acum la asta,dar ar fi tare bine sa fie si mai ambitios mai ales in ce priveste ... scapatul de pampers cat mai rapid, ca numai de-aia mi-e groaza in caz ca va fi baiat(azi sper ca aflu sigur ce e)
MONI
20s+ SI www.dropshots.com/DIA1#date/2009-03-07/16:31:31" target="_blank">DIANA NAZDRAVANA (01.01.2006)
"Rasul e o vacanta instant"
www.versuri-si-creatii.ro/poezii/e/serghei-esenin-7zuduho/focul-vanat-7zudpho.html" target="_blank">
www.youtube.com/watch?v=weJ4a5cKGZ4" target="_blank">
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Tonnia Copilul de 2 ani este capabil de multe activitati, dar sunt putine gradinitele unde tine cineva seama de ce-ar putea el sa faca. El trebuie expus la cat mai multe, sa stie ca exista, sa le aiba la indemana si in functie de preferinte sa-si aleaga. Sunt apti sa ordoneze obiecte dupa marime, sa sorteze obiecte dupa diferite criterii (culoare, forma geometrica sau fel de fel de alte criterii), sa se joace cu apa sau alte materiale turnandu-le dintr-un recipient in altul de ex, sa faca puzzle, sa se joace daca sunt atrasi cu litere, sa faca lego, sa curete suprafete cu laveta, cu buretele, sa picteze (poate mai degraba decat sa coloreze), adica sa se joace cu acuarele, fara pretentii, sa asocieze logic obiecte pe care le folosesc in viata de zi cu zi (periuta de dinti cu pasta), orice joc care le solicita manualitatea este util (sa bage bani in pusculita de ex, sa incheie capse). Tot ce tine de exercitii senzoriale este util la aceasta varsta (ce tine de simturi). Jocurile imaginative sunt si ele importante, la aceasta varsta sau mai devreme inca, ei se pot juca de-a ceva, de-a restaurantul sau de-a doctorul sau ce-ar vrea ei. Si sa prinda drag de carti. Si multa joaca libera, fara nicio structura. Copilul de 2 ani este extrem de voluntar, vrea sa faca tot singur, ar fi bine sa fie lasat sa incerce, sa manance singur, sa se dezbrace/imbrace chiar daca dureaza mult, deci in masura in care el vrea cineva trebuie sa aiba rabdare cu el. Copilul e apt sa se concentreze inca de la aceasta varsta daca face ceva ce ii face placere. |
Nicio activitate enumerata de tine nu se face in gradinitele romanesti. De aceea cred ca un copil sub 3 ani sufera la gradinita. Si noi tot acasa i-am dat sansa sa experimenteze cu acuarele, plastilina, pus orez in diferite recipiente, turnat apa, etc.
Educatoarelor li se parea ca pictatul cu acuarele la 6 ani produce mizerie si-l limitau cat de mult posibil. Deci despre ce vorbim aici?
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui monica70 Am vazut ca si acum la grupa mica deja au completat foi de activitati simple - de exemplu cu animale desenate pe-o coloana si hrana lor pe cealalta coloana. |
Grupa mica inseamna de la 3 ani in sus.
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
Danuta spune:
Dragi mamici ....aveti dreptate in tot ce discutati, dar sa nu uitam ca la cresa sau gradinita sunt fffff multi copii in grupa si este mult mai greu sa lucrezi cu ei decat acasa cu unul singur....Pana la varsta de 3 ani copilul trebuie in principal sa se joace , sa manance si sa doarma bine.Asta nu inseamna ca doamnele de la cresa nu ii invata nimic dar dar se lucreaza maxim 15 minute pe zi ( ma refer la a invata : sa coloreze, modeleze chiar daca e periculos pt. ca ei baga in gura cam tot ce prind si nu este indicat sa foloseasca plastilina , chiar si creioanele sunt periculoase ,etc ).In general ei invata sa se imbrace / dezbrace singuri , sa manance , ii dezvata cu incetul de suzeta , pampers , vor inv. sa stea pe olita si multe altele care deobicei trec neobservate de parinti ....inv. si poezi ...cantecele dar fff scurte si adecvate varstei ....va urez succes
Adriana mica spune:
Dudu a inceput gradinita la 1 an si 10 luni, iar in grupa lui sunt in prezent copii intre 2 si 3 ani. A fost desigur o perioada de acomodare, dar in ultimul timp este din ce in ce mai activ. Poate alege sa nu faca ceva ce nu ii face placere (de exemplu, sa coloreze), desi educatoarea lui incearca sa ii stimuleze interesul si pt aceste activitati.
Programa este structurata pe teme, cum ar fi: "Povesti de toamna", "Vine primavara", "Despre pasari", "Povestea copacului meu", "Vreau sa fiu sanatos". In cadrul fiecareia dintre aceste teme, fac diverse activitati sau jocuri cum ar fi: modelat din plastilina, pictat (cu degetele uneori), decupat si lipit (evident, cu ajutor), invatat cuvinte in limba engleza, recapitulare notiuni cunoscute (culorile, formele, etc). Evident, aceste teme sunt adaptate grupei de varsta din care face Dudu parte, notiunile sunt cele de baza si explicate prin jocuri, exemplificari, cantecele astfel incat sa fie usor de inteles. Pe langa asta, ar mai fi spectacole interactive de teatru, lectia de muzica si orele de sport.
Eu cred ca temele si jocurile asociate sunt suficient de diverse pt 2 ani si jumatate, in ciuda faptului ca pentru unele dintre activitati (care necesita indemanare) au nevoie de ajutor. Dar macar vede despre ce este vorba, si daca ii place, putem face mai mult acasa din acea activitate. De exemplu, desi stiam ca picteaza ocazional la gradi, pana acum nu i-am luat acasa ustensile decat pentru colorat. Acum cateva zile Dudu ne-a cerut sa ii cumparam tot ceea ce are nevoie ca sa picteze si acasa.
Adriana, mami de Tudor alias 'Dudu'(26sept2006)
Uite ce mare am crescut...
www.totsites.com/tot/tudorandrei" target="_blank">Povestea merge mai departe...
nelia spune:
Autoarea subiectului intreaba ce face un copil de doi ani, nu unul de aproape trei. Intre doi si doi ani si 7-8-9 luni este o mare diferenta. Dupa parerea mea, copilul de doi ani nu trebuie sa faca nimic, in afara de crescut. Adica mincare buna si sanatoasa si la timp, aer curat, joaca in interior si afara, somn bun si la ore potrivite... Si bineinteles, multa-multa iubire, intelegere, rabdare din partea adultilor ca el sa se deschida spre alte activitati, sa se pregateasca terenul pentru ceea ce va veni. Daca ii plac copiii atunci putina interactiune cu ei (la aceasta virsta ei se joaca impreuna, dar asa, mai separat, adica fiecare cu treaba lui
). Poate sa asculte muzica, sa danseze in ghilimele, ca aia e bitiala nu dans, sa faca exercitii, de gimnastica de exemplu si multe din astea, dar in general activitati bazate pe joc, pe mult joc. Colorat, desenat, limbi straine (poate fi expus la ele, asta e bine, adica mai un desen, mai un cintecel ascultat, poate o lectura scurta daca are rabdare, dar nu invatat efectiv cind limba gradinitei este alta..., decupat, lipit plastilina, desene si altele eu le consider bune pentru copiii de peste doi ani si jumatate - trei. La doi ani copilul este inca un bebelus, mai mare, dar tot bebelus este. Depinde si de ritmul copilului, dar fetele mele asa au fost, si nici baietelul nu pare prea departe. Au inceput gradinita in jur de doi ani, si Lisandru va incepe la fel, dar pina la doi ani si jumatate la gradinita lor si de care sint foarte multumita, nu au facut mare lucru in afara de cele spuse mai sus. Abia dupa 3 ani incep propriu-zis activitati.
Tonia, acum am citit din urma, esti educatoare, nu? Chiar daca nu, sint de acord cu mesajul tau. Da, asta trebuie sa faca un copil de doi ani, cam ce ai spus tu... inclusiv incheiatul nasturilor si al capselor la geaca
... De pus obiecte pe marimi, pe culori, chiar daca nu stie culorile sau formele geometrice si, in general, trebuie lasat sa faca ce doreste, sa incerce orice, atit timp cit nu maninca obiectele de joaca (plastilina de exemplu, sau mina de la culori sau sa suga pensonul cu acuarele... eu le-am dat acuarele si hirtie si au pictat cu miinile, cu nasul, cu picioarele, pe foaie, pe tricou... ce mai conteaza, daca e fericit copchilu!?!) Sa culeaga frunze, betisoare, pietricele, sa guste iarba, sa se joace in balti cu picioarele (protejat de ploaie), in zapada (bine imbracat), in nisip, daca nu-l maninca... Ai mei sint din aia care papa tot!
Si multe, multe activitati dragute, din care invata, cu care se distreaza, dar nu axate pe invatat, ci pe aflat, descoperit.
Adriana mica spune:
Nelia, total de acord cu tine. Eu initial am raspuns ghidandu-ma dupa denumirea topicului, dar ai perfecta dreptate: la varsta asta, este foarte important ca un copil sa fie lasat sa descopere lumea din jurul lui. Asta este si motivul pt care, desi la gradi incearca sa le exemplifice cam tot ce invata, am preferat ca jocurile pe care le facem impreuna cu el sa ii dea ocazia sa inteleaga si mai bine lucrurile despre care i-a povestit miss.
De exemplu, toamna am mers in parc si ne-am jucat cu frunze, am cumparat un dovleac si l-am pictat. In timpul verii (anul trecut), am mers la bunici la tara si ne-am jucat cu animalele domestice, iar anul asta vom merge sa vedem cum si unde cresc legumele si fructele. Evident, concediul de vara la mare si cel de iarna la munte sunt alte ocazii de acest gen (de exemplu, anul trecut am cules impreuna scoici pe malul marii, si am incercat sa le sortam apoi dupa culoare sau marime).
In ceea ce priveste insa capacitatea lui de intelegere, am preferat sa nu risc sa il subsestimez; din punctul asta de vedere nu il consider bebelus, de cele mai multe ori i-am explicat chiar mai mult decat se presupunea ca poate intelege un copil de varsta respectiva.
Adriana, mami de Tudor alias 'Dudu'(26sept2006)
Uite ce mare am crescut...
www.totsites.com/tot/tudorandrei" target="_blank">Povestea merge mai departe...
Tonnia spune:
Nelia, nu sunt educatoare, povesteam exact din ce mai fac eu cu baiatul mai mic care are 2 ani si ceva, am si citit despre activitati la varsta asta, m-am mai inspirat de pe unele bloguri.
Stiu ca intrebarea era ce se face in gradinite la varsta asta dar am profitat sa dau exemple de activitati pt ca nici pe forumuri nu prea se vorbeste despre copilul de 2 ani. In plus, sunt criterii pentru alegerea unei gradinite, ma gandeam la placa multora dintre educatoare: la 2 ani trebuie sa scape de pampers, sa nu mai planga etc. Poate sa faca mai multe.
Eu am vizitat o gradinita in urma cu un an cand eram in cautari, particulara e adevarat, dar sistem traditional si erau manjiti toti de acuarele si de lipici, deci erau lasati, exista si gradinte din astea.
Sau cum povesteste Monica ca se picteaza la gradinita unde e fetita ei, deci se poate. Educatoarea conteaza pana la urma.
shpiry spune:
Alex nu are inca 2 anisori insa iata ce mai fac eu cu el( buni a mea a fost educatoare si mai stiu de la ea ce activitati sunt pentru copilasii de varsta lui): asociem sunetele pe care le fac animalele cu pozele lor - invatam sa vorbim
, construim turnulete din cuburi, le asezam pe culori, sortam nasturii bunicii ( ma rog...ii cam amestecam in diferite cutii si cutiute de-i gasim cam peste tot), dam cu aspiratorul - varianta silentioasa sau cu matura si strangem scamele de pe covor, stergem masa si aranjam biscuitii in cutie sau masinute...si-i plimbam prin casa - masinuta plina de biscuiti care mai faramitati care mai intregi este trasa cu mare grija de o pamblica si plimbata prin toata casa
; turnam apa dintr-o galetica in chiuveta sau in dopurile de la sampon, cu mare grija
(desi in jur se face o aparaie de ma doare sufletu'), inchidem si deschidem robinetul la baie - totul se desfasoara cu o mare curiozitate, cu gurita larg deschisa si cu un :UAAAUUU! de mirare - chiar daca nu a trecut o juma de ora de la ultima experienta de genul respectiv.
Asa suntem noi: foarte curiosi si impresionati de totul din jur.
Ne cataram pe masa (punand usor piciorusul in sertarul plin cu jucarii - fost sertar de bijuterii/acte etc. – desfiintat urgent de pe la 10 luni), de pe masa pe dulap...si ne intindem peste televizor catre o iconita doua pe care le luam cu grija, le pupam
si le punem la loc unde erau. Mai sus inca nu ajungem dar tipam si mama ne mai da cate o lumanare (ornament) pe care o mirosim, o gustam nitel dar o dam inapoi sa o aseze mama frumos pe raft.
Apoi vrem la geam si il urmarim pe HAM cum fuge sau pe BRUM - BRUM (masinile) de pe strada si aratam cu degetelul catre un porumbel/cioara...care se flutura prin fata geamului. E clar:vrem afara.
Afara....totul e minunat...iarba, florile, copiii....si sa nu mai zic de masinutele si jucariile lor care trebuie plimbate si de noi...da’ nu mult ca ne plictisim repede si vrem sa alergam dupa catei...Ei, ce mai....avem activitate nu gluma.
Dupa vreo doua-trei ore de alergatura...acceptam sa mergem acasa sa papam.
La baita e locul preferat. Stam si cate o ora si nu ne mai saturam. Turnam apa in galetuse si ne place sa “spalam” jucariile cu dusul.
La somn cantam si ne sarim pe pat ..ca sa epuizam si ultima urma de energie...si-apoi gata..somn
Hai ca m-am intins cam mult
si nu pre are legatura cu subiectul...ca inca nu stim ce-i aia gradinita.
Eu am discutat cu ceva educatoare si sincer la nivelul asta de varsta totul se bazeaza pe crearea unei independente a copilului, socializare si joc-descoperire-testare.(in nici un caz ore de engleza - de-abia stim sa inganam doua trei cuvinte in romana)
Va pupacesc dulce.
PS: noi inca ne luptam cu olita
..poate pana la vara (cand merem si noi la gradi) o sa o si acceptam si folosi.
shpiry spune:
Am uitat sa spun ca ascultam muzica si "dansam" tare frumos si batem din palme.
Avem carti colorate cu povesti scurte si identificam animalele si ascultam (cateva minute doar, desigur
) ce frumos stie mama sa spuna povesti.
Am invatat sa ne descaltam de papuci si sa tragem pantalonii sau ploverul...ca sa plecam afara....si stim desigur sa desfacem pampersul (spre disperarea lui mami care alearga cate juma de ora ca sa-l puna
)
Hai pup!
