Gradinite... si iar gradinite
Raspunsuri - Pagina 4
Kehleyr spune:
quote:
Originally posted by anemona
Miniterra mi-a placut. Arata bine, este curatenie, Ramona cu care am vorbit si noi este profi la capitolul educatie. Ce nu mi-a placut a fost ca wc-urile sunt din alea mici, frumoase, dar cocotate pe o treapta de beton, care inseamna riscul de a cadea de acolo. Nu stiu daca cineva sta permanent cu ei cand stau pe toaleta, ca daca nu, a mea sigur ar cadea cat e de zvapaiata.
Alta chestie care mi s-a parut mai nasol e ca ramane dupa pranz o singura grupa cu copii de toate varstele, care merg jos, in sala de bebei si stau la tv (cu ecran mare si pus jos, numai bun de stricat ochii, ca e si sala mica). Eu sincer nu prea sunt adepta statului la tv. Si nici nu-mi convine sa vina toti copiii in acea sala, riscul de imbolnavire este mai mare atunci cand toti trec pe acolo si fiecare lasa din zestrea personala de microbi cate o mostra pe acolo. Ar fi fost mai corect sa stea fiecare in clasa lui. Sau gresesc? Plus ca intr-adevar nu sunt optionalele care apar pe pliante si site, ceea ce este un minus, dar pe noi la varsta asta nu ne afecteaza, ca suntem prea mici.
Cand am fost noi sa o vizitam era in jurul orei 3 si nici vorba de TV. Copiii mici dormeau, iar copiii din grupa mare si mijlocie (erau vreo 10) erau intr-o sala de clasa la masute si faceau activitati. Poate ce ai vazut tu a fost un accident, nu o regula. Copiii erau dupa petrecere si vopsiti pe fata ca indienii
Tot cu Ramona am vorbit si noi, din pacate ea este la grupa mare si pregatitoare... Am intrebat de cine ia grupa mica la anul si mi-a spus ca teoretic (pentru ca nu se stie inca precis, ei uneori pastreaza aceeasi educatoare tot ciclul si alteori pasteaza aceeasi educatoare la un nivel de vrasta) persoana care va fi acolo este tot o fosta colega de a ei, de aceeasi varsta, cu care a lucrat vreme de 4-5 ani la aceeasi gradinita si s-au mutat impreuna la Mini Terra.
Ce inseamna de fapt ca o gradinita nu este acreditata? Care sunt inconvenientele?
In aceasta nehotarare, la raspantia optiunii, eu insami, in restul de realitate pe care-l ignor, stau si ma astept in zadar.
Loreena spune:
uite ce am gasit eu
Art.4. Autorizația de încredere, acordată prin ordin al ministrului
educației, cercetării și tineretului pentru învățământul liceal și postliceal sau
prin decizie a inspectorului școlar general pentru învățământul preșcolar,
primar, gimnazial și pentru școlile de arte și meserii, după caz, reprezintă
actul de înființare a unității de învățământ preuniversitar și îi acordă
acesteia dreptul de organizare și funcționare provizorie.
Art. 6. - Procesul de evaluare și acreditare a unităților de învățământ preuniversitar
cuprinde două faze:
a) autorizarea de încredere, care acordă dreptul de organizare și funcționare
provizorie a unității respective;
b) acreditarea, care acordă unității respective toate drepturile ce decurg din lege.
Art. 7. - (1) Evaluarea, acordarea autorizației de încredere și acreditarea grădinițelor,
școlilor primare și gimnaziale, precum și a școlilor profesionale și de ucenici sunt de
competența comisiilor județene, respectiv a municipiului București, aflate în subordinea
Comisiei Naționale de Evaluare și Acreditare a Învățământului Preuniversitar.
Art. 8. - (1) Autorizarea de încredere trebuie solicitată de către persoanele fizice sau
juridice interesate pentru înființarea unei unități de învățământ preuniversitar. Acestea
depun cererea și raportul de autoevaluare la comisiile de pe lângă inspectoratele
școlare.
c) autorizația de încredere constituie și actul de înființare a unității de învățământ.
Art. 9. - (1) Pentru unitățile de învățământ care urmează să se înființeze după intrarea în
vigoare a prezentei ordonanțe acreditarea trebuie solicitată după acordarea autorizației
de încredere, astfel:
a) după cel mult 4 ani, pentru grădinițe și școli primare;
Art. 10. - Unitățile de învățământ care au primit autorizarea de încredere au dreptul să
angajeze și să promoveze personal didactic, didactic auxiliar și administrativ, în
condițiile legii.
Art. 11. - Unitățile de învățământ liceal și postliceal acreditate se supun periodic, din 5 în
5 ani, evaluării de către Comisia Națională de Evaluare și Acreditare a Învățământului
Preuniversitar. În situația unui raport nefavorabil, Ministerul Educației Naționale
avertizează unitatea de învățământ cu privire la nivelul de învățământ, filiera, profilul
sau specializarea în cauză și, după un an, în baza unei noi evaluări cu rezultat negativ,
prin ordin al ministrului educației naționale se dispune încetarea școlarizării la nivelul de
învățământ, filiera, profilul sau specializarea în cauză, începând cu primul an de
școlarizare. Elevii vor fi transferați la alte unități de învățământ, cu acordul
inspectoratului școlar județean sau, după caz, prin ordin al ministrului educației
naționale.
Art. 12. - Procedura prevăzută la art. 11 se aplică în mod corespunzător grădinițelor,
școlilor primare și gimnaziale, școlilor profesionale și de ucenici de către comisiile de
evaluare și acreditare a învățământului preuniversitar județene, respectiv a municipiului
București. În situația unui raport negativ, inspectoratul școlar avertizează unitatea
respectivă și, după un an, în baza unei noi evaluări cu rezultat negativ, prin decizie a
inspectorului școlar general se dispune încetarea școlarizării începând cu primul an de
învățământ și transferarea preșcolarilor sau a elevilor la alte unități de învățământ.
Art. 16. - Acreditarea recunoaște valabilitatea întregii activități desfășurate de unitatea
de învățământ preuniversitar până la data acordării acesteia.
Deciziile privind acreditarea grădinițelor, școlilor primare și gimnaziale, școlilor
profesionale și de ucenici se fac publice la nivel local.
Prin prezenta, vă aducem la cunoștință că, în conformitate cu prevederile OUG nr. 68/2004,
aprobată cu modificări prin Legea nr.6/2005, precum și ale OUG nr. 18/2005, taxele de evaluare a
unităților de învățământ particular, în vederea acordării autorizației de încredere/acreditării, s-au
modificat, de la data de 01.03.2005, după cum urmează:
#56256;#56510; grădinițe și școli primare: 47.740.000 lei
#56256;#56510; gimnazii : 60.450.000 lei
#56256;#56510; școli de arte și meserii, licee și școli postliceale: 120.900.000 lei
ART. 103 (1) Invatamantul particular constituie o alternativa la invatamantul de stat sau il completeaza.
(2) Institutiile si unitatile de invatamant particular acreditate fac parte din sistemul national de invatamant si educatie si se supun dispozitiilor prezentei legi.
(3) Institutiile si unitatile de invatamant particular dispun de autonomie organizatorica si functionala in concordanta cu reglementarile legale referitoare la organizarea si functionarea sistemului de invatamant.
(4) Institutiile si unitatile de invatamant particular acreditate pot fi sprijinite de stat.
ART. 104 Invatamantul particular functioneaza potrivit legii, daca:
a) este organizat si functioneaza pe principiul nonprofit;
b) este organizat pe principii nediscriminatorii si respinge ideile, curentele si atitudinile antidemocratice, xenofobe, sovine si rasiste;
c) respecta standardele nationale.
ART. 105 (1) Invatamantul particular preuniversitar cuprinde gradinite, scoli primare si gimnaziale, scoli profesionale si de ucenici, licee si scoli postliceale.
(2) Gradinitele, scolile primare si gimnaziale, precum si scolile profesionale si de ucenici se pot infiinta cu autorizarea inspectoratului scolar, in baza documentatiei de evaluare.
(3) Liceele si scolile postliceale se pot infiinta cu avizul inspectoratului scolar si cu aprobarea Ministerului Educatiei Nationale, in baza documentatiei de evaluare.
ART. 106 (1) Criteriile de evaluare pentru invatamantul particular preuniversitar se refera la domeniile fundamentale de organizare si de functionare: personal didactic, continut, baza materiala si activitate financiara.
(2) Standardele corespund fiecarui criteriu si indica nivelurile minime obligatorii in procesul de evaluare. Aceste standarde sunt diferentiate in functie de nivelul de invatamant si sunt stabilite de Comisia de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, care se infiinteaza si functioneaza pe langa Ministerul Educatiei Nationale, in baza regulamentului aprobat prin hotarare a Guvernului.
ART. 107 (1) Procesul de acreditare a unitatilor de invatamant preuniversitar cuprinde doua faze:
a) autorizarea de incredere, care acorda dreptul de organizare si functionare provizorie a unitatii respective;
b) acreditarea, care acorda unitatii respective toate drepturile ce decurg din prezenta lege.
(2) Acreditarea trebuie solicitata dupa acordarea autorizatiei de incredere, astfel:
a) dupa cel mult 4 ani, pentru gradinite si scoli primare;
b) dupa primul examen de capacitate, pentru gimnaziu;
c) dupa primul examen de bacalaureat, pentru liceu;
d) dupa primul examen de absolvire, pentru scolile profesionale, de ucenici si postliceale.
ART. 108 (1) In invatamantul particular preuniversitar se aplica planuri similare sau alternative invatamantului de stat, care cuprind discipline obligatorii, optionale si facultative, corespunzator standardelor nationale.
(2) Programele analitice ale disciplinelor trebuie sa raspunda acelorasi cerinte ca si planurile de invatamant.
(3) Pentru invatamantul particular preuniversitar planurile si programele de invatamant, similare sau alternative invatamantului de stat, sunt aprobate de Ministerul Educatiei Nationale.
ART. 109 In invatamantul particular preuniversitar formatiunile de studiu (clase, grupe, subgrupe) nu pot depasi numeric limitele maxime legale.
ART. 110 (1) In invatamantul particular preuniversitar posturile didactice se ocupa in conditiile prevazute de Statutul personalului didactic.
(2) Cadrele didactice din invatamantul particular prescolar si primar trebuie sa aiba norma de baza in unitatea respectiva.
(3) In invatamantul particular gimnazial, liceal si profesional cel putin 60% din numarul personalului didactic trebuie sa fie incadrat cu norma de baza in unitatea respectiva.
(4) Pentru invatamantul particular postliceal cel putin 50% din posturi, constituite in conformitate cu prevederile legale, trebuie sa fie acoperite cu personal didactic angajat cu norma de baza in unitatea respectiva.
(5) Personalul didactic de conducere din invatamantul particular trebuie sa fie angajat cu norma de baza in unitatea de invatamant respectiva si sa indeplineasca cerintele Statutului personalului didactic privind ocuparea functiilor de conducere.
ART. 111 Diplomele sau certificatele acordate de unitatile din invatamantul particular preuniversitar, infiintate potrivit prezentei legi, au valoare si produc efectele actelor de studii eliberate in invatamantul de stat, daca examenele de absolvire au fost sustinute in fata unor comisii numite in conformitate cu dispozitiile legale.
ART. 112 Elevii din invatamantul particular se pot transfera la alte unitati de invatamant de stat sau particular, cu acordul unitatii primitoare si in conditiile stabilite de Ministerul Educatiei Nationale.
ART. 113 Invatamantul superior particular functioneaza potrivit Legii nr. 88/1993*) privind acreditarea institutiilor de invatamant superior si recunoasterea diplomelor, cu respectarea prevederilor prezentei legi.
ART. 114 In invatamantul particular taxele de scolarizare se stabilesc de fiecare institutie sau unitate de invatamant, in conditiile legii.
ART. 115 (1) Baza materiala a institutiilor si unitatilor de invatamant particular trebuie sa corespunda standardelor desfasurarii unui proces instructiv-educativ de calitate: spatii adecvate procesului de invatamant, in proprietate sau inchiriate; laboratoare proprii, cu dotare corespunzatoare pentru un an in avans fata de anul scolarizat; biblioteca dotata cu fond de carte propriu, adecvat continutului disciplinelor si nivelului acestora.
(2) Pentru obtinerea acreditarii institutia sau unitatea de invatamant respectiva trebuie sa faca dovada ca in perioada de functionare provizorie a utilizat cel putin 25% din venituri pentru investitii in baza materiala proprie.
(3) Dupa doua cicluri de scolarizare ulterioare acreditarii institutia sau unitatea de invatamant trebuie sa faca dovada ca detine in proprietate cel putin 50% din spatiile de invatamant si ca in toata perioada anterioara a utilizat cel putin 25% din venituri pentru investitii in baza materiala proprie.
ART. 116 Institutiile si unitatile de invatamant particular se supun evaluarii si controlului, in conditiile legii.
aici am gasit o lista cu unitati autorizate.....nu acreditate
http://www.recunoastere.edu.ro/download/ucneaip1.pdf
Poze cu toata Familia
Gaby spune:
Buna,
Eu am gasit o gradinita pentru piciul meu de 4 ani care nu este acreditata, este in curs...pai cel mai mare inconvenient pe care eu il vad acum este ca nu pot trage pe nimeni la raspundere, daca doamne fereste se intampla ceva, pentru ca l-am dus de buna voie acolo. Apoi mai sunt cei din grupe pregatitoare carora le trebuie de la gradinita o adeverinta pentru a intra in clasa 1, deci trebuie sa fie acrediata, cu toate ca am cunostinta de un prienten care a expus acesta problema la scoala, la inscriere, iar directoarea a spus ca nu o intereseza, este ok o adeverinta semnata si stampilata de unitatea unde a evoluat in ultimul an....Pe parcurs o sa vedem cum decurge acrediatea, pentru ca doama directioare actuala de-abia a preluato si mi se pare ok si o cred cand imi garanteaza ca in curand vor fi in regula..
Apopo de gradi, noi suntem la Smiley Kinderganten, eu una sunt extrem de multumita..Baietelul meu nu a mai fost inscris la nici o gradi, este prima data si nici nu stie sa mananca si sa se dezbrace...dar el vine ok. nici macar o pata pe el, imi arata cat mancanca, zilnic este trcut intr-un caiet special tot ce fac, cum evolueaza, cum manca, dorm...ce mai este super fata de o gradi normala...ii spala pe maini si dinti la pranza, si mai ales sunt doar 10 in gradinita, maxim 12...deci au cum sa aiba grija de ei. Sunt 2 educatoaare, o bucataresa, care se ocupa impreuna cu educatoarele de ei, si sunt mai multi copii mici decat mari. Cel mai mic are 2 ani... Este tipul de gradi mica si intima, fiecare stie ce se intampla, azi a venit medicul pediatru...si a descoperit ca Razvan are platfus...un pic la un picorus...altfel este ok. Medicul vine in fiecare saptamana...si ii analizeaza :)) In spatele casei, au un loc de joaca frumos amenajat in care se joaca: au castele, tobogane, nisip. biciclete, forme...o groaza de jucari. Iar in interior este plin de jucarii, tv, jocuri extrem de multe...asta este un lucru bun mostenit de la vechea conducere... poate conditiile cautate de maici difera de ale mele, eu vreau o educatoare iubitoare de copi si capabila sa-i inteleaga, si msa mai invete si ceva la gradi. Pana acum , are o saptamana, a invatat despre zambila, deseneaza f frumos, nici nu stiam ca stie..a invatat o expresie in engleza, si o iubeste nespus pe Carolina, educatoarea sa. Zilnic ma intreba cand mergem la gradi, nici nu speram intr-o asa placere de amergwe in fiecare zi la gradi, ca fara bunica nixci nu se putea pana acum. Azi au petrecere la MC, maine in gradi, apoi luni merg la teatrul de papusi...Totul este vesel si distractiv, iar eu o mamam extrem de multumita, pina in prezent...Sper sa raman asa!!!
VA doresc o gradi pe masura asteptarilor voastre!
Gaby si Razvan (smeu)
Andries spune:
Majoritatea gradinitelor particulare functioneaza pe baza unei autorizatii de incredere, care se elibereaza pentru primii 4 ani de activitate si apoi se poate acredita.
De exemplu si WNS tot asa functioneaza pe baza unei autorizatii de incredere.
Eu am batut gradinitele particulare de m-am saturat, pana la urma vreau sa va impartasesc ceva din experienta mea.
Este important sa ai grupa de pampersi (cei pana in 3 ani) separata. Daca amesteci un copil de 1 an si 10 luni cu un copil de 3 ani, asta nu inseamna ca vai de mine ala de 3 ani nu mai invata destul ci pur si simplu cel mic are alte necesitati. Daca el face caca, educatoarea trebuie sa se intrerupa si sa il schimbe, sa se spele pe maini, etc. Daca are si ingrijitoare, ok face ingrijitoarea asta. Dar daca sunt doi copii de 1 an si x luni care fac caca? Ei aici s-a dat peste cap programul si incept toti sa chitaie ca fiecare vrea ceva. Plus ca e mult mai greu sa mentii igiena, cel de 3 ani poate isi aduce aminte cu nostalgie de perioada cu pampers, etc. Pai eu stiu de la al meu care a fost la gradi ca la un moment dat erau 4 bebelaci pana in 2 ani fiecare cu biberonul lui dupa el. Ce credeti... ca nu isi amestecau biberoanele? Al meu cel putin l-am vazut eu cu ochii mei ca dupa ce isi termina mancarea lui mai baga mana si in mancarea altuia, plus ca ravnea la tot ce aveau ceilalti copii si lingea cu tenacitate toate jucariile. Deci pentru o mai buna igiena, pentru sanatatea lor e mai bine sa fie separate grupele.
Nici la somn nu e bine sa fie impreuna. Daca scapi un singur copil racit iarna intr-un dormitor cu 15 copii ai pus-o!! Si la cei mai mari de obicei se intampla asa: il doare seara pe copil capul, mami ii da un nurofen si un ceai fierbinte, il culca si a doua zi dimineata pare sanatos. Il duci la gradi, il primeste ca nu se vede ca e racit si mama nu spune ca a avut un pic de febra (la copii mai mari chiar nu se vede) si bineinteles il picneste raceala exact la ora de somn cand in dormitor mai da si la altii. Si tot asa. Eu daca mai imi duc copilul la gradi am sa insist pentru dormitor separat la grupa. La 9, 10 sau 12 mil lei pe luna eu vreau dormitorul copilului separat grupa de grupa nici nu discut.
A treia chestiune care este obligatorie dupa parerea mea este toaleta copiilor sa fie clar separata de a personalului si ingrijita sistematic. Eu ca adult port o caruta de microbi si germeni pe care eu nici nu ii simt. Un copil de 1 ani si ceva...sa fim seriosi, am fost la o gradi in vizita undeva in Pajura, mai frate... copiii intrau la toaleta, stateau pe olita si apoi plecau. Nu intra nimeni dupa ei sa stranga olitele, cand am intrat eu... am vazut vreo 6 sau 7 olite insirate, unele cu pipi, altele cu pipi caca... si in continuare copiii care se sculau se duceau la olite. Pai daca e unul mic...spuneti si voi nu baga mana in toate oalele alea? Nu zic de 2 ani dar nici la 3 nu l-as lasa asa. Plus ca nu ii ajuta nimeni sa se spele pe maini.
daca ma mai starnesc... va mai povestesc.
Andries
Loreena spune:
Am gasit un document interesant: este mai mare, dar am zis sa selectez"
Majoritatea cadrelor didactice au apreciat că, în momentul evaluării sunt transmise cu claritate sarcinile pe care copiii le au de îndeplinit, criteriile de evaluare a rezultatului și finalitatea întregii sarcini.
Comunicarea rezultatelor evaluării este considerată a avea un rol foarte important pentru că:
- stimulează interesul copilului pentru a veni la grădiniță;
- evită formarea unui tip de judecată socială bazată pe etichetare;
- ajută copilul să își formeze o imagine corectă despre sine.
Ce trebuie să facă educatoarea? Iată câteva dintre opiniile educatoarelor:
- Să explice foarte bine, clar și pe înțelesul celor mici, sarcinile pe care le au de îndeplinit și, mai ales, cu ce consecințe și pentru ce, ca și finalitate.
- Să evite să spună unui copil că nu a făcut nimic bine, pentru a nu-l inhiba.
- Copiii nu trebuie supraapreciați sau subapreciați. Ceilalți copii din jurul lui observă și trebuie învățați să îl încurajeze, iar copilul trebuie să înțeleagă ce a greșit și să accepte că a greșit.
- Să vadă dacă este mulțumit sau nemulțumit copilul de lucrarea lui și să găsească ceva bun, chiar dacă este nemulțumit copilul (N-am lucrat frumos). Efortul copilului trebuie apreciat.
- Copilului i se comunică unde a greșit și ce trebuie să facă pentru a cunoaște rezultatele muncii lui și a ști cum să procedeze pentru a-și îmbunătăți performanța. De asemenea, cadrele didactice au accentuat în unanimitate ideea necesității comunicării evaluării începând cu aspectele izbutite, pozitive, pentru a avea un efect stimulativ pentru învățăre și au subliniat că este de preferat evitarea criticii care demobilizează.
- O condiție extrem de importantă a unei evaluări, cu efect benefic asupra progresului în învățare a fost considerată nuanțarea aprecierilor verbale (Și tu poți!) și tonul cald, sfătuitor al vocii educatoarei în situația identificării greșelilor. Nu trebuie ascuns copilului că are lacune, trebuie să știe ce a greșit, dar totul trebuie făcut cu zâmbet și stimulativ: Și tu ai făcut bine, dar poți și mai bine!.
Opiniile relatate mai sus au pus în evidență faptul că evaluarea este privită de către cadrele didactice care au fost implicate în cercetare ca fiind un mijloc de stimulare a participării copiilor la activitate, un mod suportiv de încurajare a performanței bazate pe criterii clar formulate către copii, punând accent mai mult pe ceea ce copilul a realizat bine și mai puțin pe eșecuri sau greșeli, tocmai pentru a-i da mai multă încredere în sine, dar și a-i contura o imagine de sine conformă cu realitatea.
Acest tip de a relaționa cu copilul, în contextul evaluării, ar trebui să fie urmărit cu atenție de către inspectorii pentru învățământ preșcolar, în inspecțiile de specialitate
În privința părinților, opiniile cadrelor didactice au pus în lumină atitudini diferite ale acestora în raport cu evaluarea copiilor.Iată câteva dintre concluziile interviurilor de grup realizate cu educatoarele:
- Părinții acceptă mai ușor aprecierile educatoarei la adresa copilului lor, dacă informațiile evaluative le sunt comunicate individual, decât dacă le sunt comunicate în grup, când reacționează emoțional;
- Unii părinții nu acceptă rezultatele negative ale evaluării copiilor lor.
Ce li se comunică părinților în privința evaluării copiilor lor:
Rezultatele reale în urma aplicării diverselor instrumente de evaluare cu comentariile aferente fișe de lucru, obiecte ale activității la grupă, mapa de lucru a copilului;
Aspectele legate de comportarea copiilor, uneori, în special când aceasta este neadecvată.
Se arată părinților caietele, lucrările copiilor și se discută cu ei toate aspectele pozitive și negative, cu tact, menționându-se golurile pe care le au copiii.
Aprecierea rezultatelor copiilor pentru a-i informa privitor la ce ne-am propus și ce am realizat, unde au întâmpinat greutăți copiii și cum ar putea să-i ajute.
Ceea ce a învățat copilul și ce dificultăți a întâmpinat în învățare, pentru a-și înțelege și evalua corect copilul; unde a greșit la fișele de evaluare, pentru a ști la care aspecte să mai lucreze cu copilul acasă.
Ce îi interesează cel mai mult pe părinți în opinia cadrelor didactice
Pe cei mai mulți dintre părinți:
Ce a învățat în ziua respectivă; Ce știe și ce nu știe copilul; Dacă a fost atent la activitățile zilnice; Dacă a fost activ; Dacă a fost cuminte; Dacă a mâncat tot și s-a simțit bine fizic; Dacă s-a jucat și a cooperat cu alți copii; Poziția ocupată de propriul copil în ierarhia clasei.
Derularea activităților din ziua respectivă, dacă s-a făcut conform orarului.
Tema pentru acasă
Informații evaluative referitoare mai puțin la comportamentul cognitiv al copilului și mai mult la comportamentul social al acestuia în microgrup. Părinții valorizează în mare măsură aspectele care țin de disciplină, de supunere în fața autorității (v-a creat probleme?, a fost cuminte?).
Cunoștințele asimilate de copii, dacă au învățat poezii, dacă știu să numere, să scrie.
Pe un procent mic de părinți:
Cum să îi ajute pe copii acasă (Unii părinți vin săptămânal, sunt consiliați, vin să învețe cum se rezolvă fișele de lucru ale copiilor, pentru a-i ajuta pe copii acasă).
Metodele de joc folosite în grădiniță (În multe cazuri, educatoarele au început să le explice jocul ca metodă de învățare).
Evoluția dezvoltării personalității copilului
Aspectul didactic al activităților derulate în grădiniță și pregătirea copilului pentru înscrierea în clasa I, în special este cazul părinților care au copiii în grupele terminale.
Probleme ridicate de părinți privind evaluarea:
O tendință puternică a părinților, identificată de cadrele didactice, a fost aceea de a evalua performanțelor propriului copil prin raportare la performanțele colegilor de grupă.
Supraaprecierea sau subaprecierea copiilor de către părinți unii devenind prea exigenți sau prea indulgenți; sunt și părinți dezinteresați sau care consideră că nu are rost străduința de a învăța mai mult, dar care au plăcere să afle lucruri bune despre copiii lor.
Așteptările prea înalte privind grădinița, considerând că dacă învață multe lucruri la grădiniță, copiii vor înregistra mai multe reușite în școala primară. (Doresc să învețe ca la școală copiii, să scrie în fiecare zi). Sunt părinți foarte exigenți, care doresc să-i verifice ce au făcut, ce trebuie să facă și acasă (așteaptă teme), așteaptă aprecieri pozitive superlative.
Situații de discrepanță între ce îi învață educatoarea și ce îi învață părinții acasă pe copii.
Poze cu toata Familia
Andries spune:
Bravo Gaby, felicitari pentru gradinita!!
La doar 12 copii in gradi l-as duce si eu pe al meu. Nu ne-ai spus daca il ai la program scurt sau lung, se poate sa detaliezi un pic?
sa stii ca cel mai greu e iarna, primavara-vara-toamna e parfum de tei, dar iarna sa te tii viroze si imbolnaviri.
Andries
Loreena spune:
#56256;#56473; Demararea procesului de acreditare a unităților de învățământ autorizate
În conformitate cu dispozițiile art. 31 (c) din Ordonanța de Urgență nr. 75/2005,
termenul de depunere a cererii de acreditare nu poate depăși 2 ani de la data absolvirii primei
promoții, sub sancțiunea ridicării autorizației de funcționare provizorie.
Conform Dicționarului Explicativ al Limbii Române, acreditarea reprezintă un
document care atestă o împuternicire; acreditarea înseamnă recunoaștere, credibilitate,
acordare de credit.
Art. 30. - Procedura de autorizare de funcționare provizorie cuprinde următoarele activități:
a) organizația interesată în furnizarea de educație elaborează un raport de evaluare internă, pe baza prevederilor art. 10, pentru fiecare nivel de învățământ, tip de program de studiu și de calificare;
b) raportul de evaluare internă se depune la departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității împreună cu o cerere de declanșare a procedurii de evaluare externă și de autorizare de funcționare provizorie;
c) departamentul de acreditare numește o comisie de experți în evaluare și acreditare, care analizează raportul de evaluare internă, verifică prin vizite la instituția solicitantă îndeplinirea standardelor pe domeniile și criteriile prevăzute la art. 10 și elaborează propriul raport de evaluare;
d) departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității validează raportul experților prin verificarea respectării metodologiei de evaluare externă, iar agenția propune Ministerului Educației și Cercetării acordarea sau, după caz, neacordarea autorizației de funcționare provizorie;
e) pentru organizațiile care sunt interesate în desfășurarea de activități de educație de nivel preuniversitar, autorizația de funcționare provizorie se acordă în baza avizului favorabil al ARACIP, prin ordin al ministrului educației și cercetării;
f) pentru organizațiile care sunt interesate în desfășurarea de activități de învățământ superior, autorizația de funcționare provizorie se acordă în baza avizului favorabil al ARACIS și al Ministerului Educației și Cercetării, prin hotărâre a Guvernului.
Art. 31. - Procedura de acreditare cuprinde următoarele activități:
a) organizația autorizată să funcționeze provizoriu elaborează un raport de evaluare internă folosind ca termeni de referință standardele specifice etapei de acreditare;
b) raportul de evaluare internă se depune la departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității împreună cu o cerere de declanșare a procedurii de evaluare externă și de acreditare;
c) termenul de depunere a cererii în vederea acreditării nu poate depăși 2 ani de la data absolvirii primei promoții, sub sancțiunea ridicării autorizației de funcționare provizorie;
d) departamentul de acreditare numește o comisie de experți în evaluare și acreditare care analizează raportul de evaluare internă, verifică prin vizite la instituția solicitantă îndeplinirea standardelor referitoare la domeniile și criteriile prevăzute la art. 10 și elaborează propriul raport de evaluare;
e) departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității validează raportul experților prin verificarea respectării metodologiei de evaluare externă, iar agenția propune Ministerului Educației și Cercetării acreditarea sau, după caz, neacreditarea instituției solicitante;
f) pentru organizațiile care desfășoară activități de educație de nivel preuniversitar, acreditarea se acordă prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza avizului ARACIP;
g) pentru organizațiile care desfășoară activități de învățământ superior, acreditarea se acordă prin lege, în baza avizului ARACIS și al Ministerului Educației și Cercetării.
Poze cu toata Familia
tery spune:
va rog mult daca mergeti la MICA PRINTESA sa ne spuneti si noua ce impresii aveti!!!!!!!

Gaby spune:
Scuze,
Programul ales este cel lung, de la 8 la 18, dar razva nu ajunge niciodata la 8 ci pe la 9.30, exact cand termina de mancat micul dejun...Eu stiu ca nu-i ccea ce cauta uni dintre voi, nu este o gradi cu fite, este ok pentru un copil de varsta lui, mai ales la pret, ca nu vreau sa-l dau direct la facultate...am mers pe la gradi cu 12 mil lunar, dar mare diferenta nu era, doar o educatoare in plus, iar de jucarii nu se pune problema, sunt cele mai multe. Astazi m-au anuntat ca au cumparat doua chesti imense gonflabile, si deci...distractie garantata, pentru ei. Pretul nostru la program lung este de 580 RON, fara transport, deocamdata...Au masa de dimineata, pranz si la 16 inca ceva..iaurt biscuiti, fructe, extrem de multe, orez cu lapte....Este o gradi de pici9, asa am avut impresia azi, la petrecerea de la MC.,mai multi cei mici si doua grupe: mici si mari...ca nu prea au cum, deocamdata. Am vazut pe acesi strada, la nr. 31 o alta gradi (TRansilvaniei 55) care arata super pe afara, dar inauntru era la fel...si mai scumpa.
Speram sa nu avem probleme, am inteles ca nu ii primesc cand sunt raciti...La petrece am aflat ceva nou:PEDIATRUL VINE O ZI DA, UNA NU, EU venind mai tarziu nu l-am apucat niciodata...
Gaby si Razvan (smeu)
