Rugaminte la profele de mate(revin=help)

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

analog pt 10a=9b+62 deci ultima cifra a lui 9b este 8 adica ultima cifra a lui b este 2. b=2, a=8; b=12, a=8+9=17; b=22, a=8+9+9=26 samd.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

Pana ce gasiti voi o solutie indeamna copilul sa citeasca enuntul si propune-i sa-ti dea o solutie, dar nu oarecare ci una smechera pt. ca si la mate ca si in viata trebuie sa fii si putin smecheras. Nu-i accepta solutia oricum ar fi ea ci premiaza-i solutiile deosebite, cele mai scurte sau cele mai frumoase. La clasele mici multe rezolvari cer artificii. Asta este problema de nota 9-10 (adica de olimpiada) pentru copiii de clasa a treia si nu este rau ca apar in manuale. Am observat un lucru: multi elevi nu stiu care sunt partile problemei: ce stiu si ce se cere. In plus, spune-i ca are in fata o harta spre comoara piratilor, stie cate un pic, drumul nu e la indemana dar daca-si talmaceste bine cerinta va simti cand sa-si foloseasca atuurile. Cu fetita mea (ce-i drept lasa I) ma joc la mate, citim enunturi si le impartim, o pun sa-mi traduca cerinta si la sfarsit sa faca o poveste pentru problema.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nematics spune:

Gratiela, felicitari!

Intr-adevar o sulutie la nivelul clasei a treia!

" Cita luciditate, atita drama - Camil Petrescu"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Ana-Maria, ce probleme grele in cartea lui Alex! Diana are cateva in cartea lor care sunt cu stelutza, evident ca sunt mai grele...noi le-am rezolvat pe ghicite, zau daca am vazut o alta solutie. Daca aveti voi alta, va rog sa spuneti.
Iata problemele:
1.gaseste doua numere al caror produs este egal cu suma lor.
2.afla numerele a si b din:
a). a+axb=5
b). b+axb=9

si mai am...

www.nazdravani.ro/" target="_blank">nazdravanii
Mihaela si fetele mele
Ajutati-o pe Alina sa-si implinesca visul!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

pentru ab=a+b singurele solutii intregi sunt a=b=0 si a=b=2. Dar problema nu cere sa determini toate solutiile ci sa gasesti o pereche (a,b)...deci merge observatia.
a doua problema ori ai scris-o gresit ori este gresit propusa. Nu are solutii intregi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

gratiela, asa am rezolvat si noi prima problema. Doar ca Diana s-a chinuit pana a incercat cateva numere si a gasit solutia.
A 2-a problema am scris-o corect. Cele 2 puncte sunt probleme separate.

www.nazdravani.ro/" target="_blank">nazdravanii
Mihaela si fetele mele
Ajutati-o pe Alina sa-si implinesca visul!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

a+ab=5 inseamna ca pe de o parte a <=5 si pe de alta parte ca a si b au paritati diferite, a fiind impar. Adica, a=1 b=4, a=3 implica 3b=2 fals, a=5, b=0.
analog b+ab=9, b impar si a par. Deci b=1, a=8; b=3, a=2; b=5, 5a=4 fals; b=7 si 7a=2 fals; b=9 si a=0.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana68 spune:

Tuturor va multumesc pentru raspunsuri...Gratiela,super explicatiile si iti multumesc din suflet!Nu contest nici faptul ca aceste manuale sunt cumparate cine stie prin ce chestii dubioase si mereu am zis asta...Sunt anumite carti pe care copiii le-au cumparat,ca doamna a zis ca vor lucra dupa ele,insa nu le-au folosit deloc...Asta e!In fine,inca o data multumesc din suflet pentru ajutor si promit sa te stresez in continuare,daca nu te superi!
Mihaela,da,cam asa sunt majoritatea problemelor de mate pe care le primeste Alex...Ne spargem capetele si...tot aici gasesc ajutorul.Ca sa nu mai pun la socoteala faptul ca doamna le da ca tema si pe urma,cand copiii vin cu ele nerezolvate si intreaba cum se rezolva ii amana de azi pe maine pana uita si se face de-o ploaie torentiala in clasaaaaaaa.......de umbla doamna cu umbrela de plaja deschisa...
Nematics,eu sunt de acord cu tine si cu stefanluchian...eu nu am contestat ca exista n-shpe solutii la aceasta problema sau ca este foarte corecta....Nu contest ceea ce spuneti voi...Spun doar ca,pentru a nu complica solutia si pentru ca am nevoie de ajutorul vostru strict si la obiect,prefer sa aleg doar solutiile pe care si eu la randul meu le pot explica copilului meu...Cum am mai scris:sunt convinsa ca ceva lipseste din problema sau ca nu e corect scrisa,si nu e prima data cand se intampla,caci de cateva ori ne-am spart si eu si sotul si Alex capetele sa iesim la liman cu niste probleme si de fapt erau scrise gresit sau lipsea ceva sau....cine stie ce aiureala era p-acolo...oricum,va multumesc mult pentru ajutor si va rog sa imi acordati sprijinul vostru in continuare!
Va doresc tuturor numai bine!


Ana-Maria,mami deAlex&Luana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana68 spune:

Scrisesem....si scrisesem....si uite ca nu s-a postat si tre' s-o iau da cappo...

In fine,revin cu rugamintea de a ma ajuta....cu o noua problema,din revista "Campionii".Iata-o:

"Suma a trei numere naturale este 210.Aflati cele trei numere daca jumatatea primului numar este cat sfertul celui de-al doilea numar si cat triplul celui de-al treilea numar."

Facuram pe segmente,ca elevul e in a III-a...a+b+c=210


I-----I-----I a
I-----I-----I-----I-----I b
I-----I 3c


adica , a/2=b/4 si a/2=3c

Luand ca referinta a/2 se observa ca sunt
7 segmente....210:7=30,deci a/2=30 => ca a=60
Dar b=2a => ca b=60x2=120, b=120
Din a+b+c=210 => ca c+60+120=210 => c=210-180 => c=30.

Bun a=60
b=120
c=30.
Asta e si rezultatul din revista,de la raspunsuri.

Daca efectuam adunarea a+b+c=120,este corecta ,deoarece 60+120+30=210.
Insa daca efecutam a/2=3c => 60/2=3x30,adica 30=90....fals...

Eiiii....aici ne-am incurcat!Unde e buba?Cum e corect?Unde gresesc?
Luminati-ma ,va rog!Multam' de ajutor!

Ana-Maria,mami deAlex&Luana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alinaluchian spune:

Ana, problema este conceputa gresit.

Reprezentarea pe segmente este asa:

I-I c
I---I---I a
I---I---I---I---I b

a+b+c=19c=210 => c nu e nr natural !

Cel care furnizeaza altuia un gind constructiv, l-a imbogatit pe vecie.

Mergi la inceput