Rugaminte la profele de mate(revin=help)

Rugaminte la profele de mate(revin=help) | Autor: Ana68

Link direct la acest mesaj

Nu stiu daca a mai scris cineva un subiect asemanator pe DC...dar ,sincer,nu am avut rabdare sa caut...asa ca rog moderatorii cu iertaciune sa ma pasuiasca.
Sunt putin suparata.Iata problema:Alex este in clasa a III-a si asta seara a avut ca tema la mate,o problema pe care nu am stiut sa o rezolv nici eu,nici barbatul meu,la nivelul lui de cunostinte capatate pana acum la mate...
Problema suna asa :
"Se dau doua numere...Suma lor este egala cu diferenta lor plus 538.Se stie ca diferenta numerelor este egala cu cel mai mare numar par din doua cifre.Aflati numerele."
Eu am scris asa :
a+b = (a-b)+538
a-b= 98.
Pana aici toate bune.
Avand in vedere ca Alex nu a ajuns la impartirea numerelor naturale si ca pana in prezent a facut adunarea numerelor naturale pana la 1000,scaderea numerelor naturale pana la 1000 , iar inmultirea numerelor naturale pana la 10...cum se rezolva problema?
In continuare eu am procedat asa :
a+b=98+538= 636
a-b=98 rezulta a=98+b , adica (98+b)+b=636 , adica b+b=636-98
b+b=538
Aici m-am impotmolit,caci impartirea n-a facut-o.Asa ca,pentru a afla pe "b" am zis ca "b"-urile fiind egale inseamna ca b este jumatate din 538.Am descompus,dupa cum a invatat Alex,numarul 538 in 500+30+8 si am aflat la fiecare in parte jumatatea,pur si simplu zicand "care e jumatatea lui 500,30 si 8" si scriind 250+15+4=269.Asa l-am aflat pe "b".Pe urma ,evident,"a" a fost usor de aflat.
Cam asta a fost solutia noastra,a parintilor...Nu cred ca e corect si de aceea va rog,daca stiti,sa ma ajutati cu o solutie corecta a problemei,la nivelul clasei a III-a si avand in vedere,cum am mai scris,ca Alex stie adunarea si scaderea cu numere naturale pana la 1000,iar la inmultire doar pana la 10x10...
Va multumesc!

Ana-Maria,mami deAlex&Luana

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns copiloi spune:

Parerea mea, ca fara impartire nu se poate. Oricum ai lua-o, tot ajungi sa imparti la 2.

Oricum, ma mai gandesc.

Nu-s profa de mate....


Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana68 spune:

Alina,multam' fain de raspuns,dar nu se poate prin impartire....
Alex a facut chestii cu segmente,descompunerea numerelor si operatiile matematice de care am vorbit....Nu e problema din vreo culegere de mate,pur si simplu e din cartea de mate dupa care studiaza....

Ana-Maria,mami deAlex&Luana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nematics spune:

la clasa a treia se lucreaza cu segmente - dar daca desenezi segmentele, oricum ai lua-o tot iti iese ca 2 b = 538, nu ai cum sa ocolesti impartirea la doi! Iar faptul ca e in manual nu inseamna ca manualul nu poate avea greseli!

"Trebuie-n viata sa te grabesti incet de vrei la timp sa-ntirzii - Pavel Stratan, Amintiri din Copilarie, III"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns copiloi spune:

Ana, si eu sunt de parere ca problema aia e cam ratacita pe acolo....Eu ti-am scris, numai ca sa "auzi" inca o opinie, cum ca ai dreptate cu rezolvarea, si ca nu ai motiv sa fii necajita !!!

Chiar is curioasa....poate ne spui maine, cum a rezolvat invatatoarea problema !

Numai bine!

Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana68 spune:

Nematics,ai dreptate.S-a intamplat sa dau peste probleme scrise sau tiparite gresit si m-am dat cu capul de pereti sa aflu ce si cum se face.....Oricum multumesc mult!
Alina,saru-mana de raspunsuri!Sti? ma oftica la culme ca sunt astfel de probleme pentru copii,saracutii!Imi amintesc ca anul trecut a fost la Cangurul si ce problemele lui peste prajit a avut acolo,pentru clasa a doua....mey,io ma uitam ca vitica la poarta noua si habar n-aveam cum sa incep si de unde sa incep rezolvarea....
Sper sa aflu si eu azi rezolvarea corecta...iti dai seama ca tremur de nerabdare....insa abia dupa ora 13.00....cum aflu ceva vin cu noutati....
Bey,pe vremea mea.....abia de stiam sa socotesc inmultirea...Fir-ar!

O zi buna tuturor!

Ana-Maria,mami deAlex&Luana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns camelia72 spune:

Ana,eu problema aceea am rezolvat-o asa,bineinteles,fara impartire nu se poate si in nici un caz nu este pt. clasa a 3-a!

a+b=(a-b)+538
a-b=98
b=(a-b)+538-a
b=a-b+538-a
b=538-b
b+b=538
2b=538
b=538/2
b=269 deci a-b=98
a=98+b,adica a=98+269
a=367

Camelia mami de Georgiana (4 mai 1999)& Mihai (23 iulie 2004)
POZE

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=63105" target="_blank">"Teledon" de suflet-5 euro pt.o viata!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

intai b-a=98 si ai b=a+(b-a)=a+98 si atunci a+b=2a+98
Dar a+b=(b-a)+538=98+538=636 deci 2a=a+a=538=5*50+5*50+10+10+5+5+4+4=269+269 deci a=269

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns copiloi spune:

quote:
Originally posted by grati.ela

intai b-a=98 si ai b=a+(b-a)=a+98 si atunci a+b=2a+98
Dar a+b=(b-a)+538=98+538=636 deci 2a=a+a=538=5*50+5*50+10+10+5+5+4+4=269+269 deci a=269



Pai asta tot impartire este........ideea e ca baiatul nu stie ce-i aia impartire.......


Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana68 spune:

Camelia,Gratilea si Alina,multumesc din suflet pentru raspunsuri.Se pare ca cum o dau si cum o iau tot acolo ajung...
Pai sa va spun ca l-am asteptat pe Alex sa ma sune cu sufletul la gura...cand a venit de la scoala.Bineinteles ca primul lucru l-am intrebat ce a zis doamna despre problema cu bucluc.Ei bine,dragelor,vreau sa va spun ca doamna a dat o privire peste problema rezolvata cum v-am scris mai sus si a zis ca este bine si asa....ce-o fi vrut sa spuna?habar n-am...si ca vor discuta depsre problema luni.Mai mult de jumate din clasa au venit fara problema asta rezolvata,ca nu au stiut cum trebuie facuta...
Inca o data va multimesc pentru solutiile voastre si cred ca aveti mare dreptate ca problema asta ori nu are ce cauta acolo ori le-a dat-o doamna ca tema fara sa fie atenta ce tema spune...
Va doresc weekend minunat tuturor!

Ana-Maria,mami deAlex&Luana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nematics spune:

Ana,

eu cred ca invatatoarea le-a dat-o fara sa se ute la ea si acu si-a dat timp de documentare pina luni!

Daca desenezi cu segmente suma celor doua numere iar dedesubt diferenta lor, ceva cam asa

a+b e segmentul

.II

a b

II

a-b b


si le compari

vezi ca diferenta de 98 apare si sus (marcata pe segmentul de sus cu un punct) iar ce ramine, adica suma segmentelor micute (b+b) face exact 538

n-ai cum sa eviti, oricum ai manevra segmentele, sa imparti la doi

Problema poate fi reformulata clar:
suma numerelor este 538+98=646
diferenta numerelor este 98
sa se afle numerele

si aici se lucreaza cu segmentele ca sa priceapa si cel de clasa a treia (?? oare?? imi amintesc ca am urit problemele astea si pe alea cu robinetele!!!) care se face

2b = suma minus diferenta
2a = suma plus diferenta
si tot sa imparti la doi ajungi







"Trebuie-n viata sa te grabesti incet de vrei la timp sa-ntirzii - Pavel Stratan, Amintiri din Copilarie, III"

Mergi la inceput