Rugaminte la profele de mate(revin=help)
Raspunsuri - Pagina 2
grati.ela spune:
Pentru noi este impartire dar pentru ei se numeste desfa numarul 500 in suma de doi termeni identici (la clasa a treia copiii stiu ca 100 este 50+50 sau 200=100+100 si procedeaza astfel:
200=100+100
200=100+100
100=50+50
20=10+10
10=5+5
8=4+4
Aduna si obtin
538=269+269
CristinaT spune:
Problema
"Se dau doua numere...Suma lor este egala cu diferenta lor plus 538.Se stie ca diferenta numerelor este egala cu cel mai mare numar par din doua cifre.Aflati numerele."
se reduce la suma a doua numere este 636, iar diferenta lor este 98.
Observatii:
S = suma a doua numere
D = diferenta a doua numere
S + D = dublul nr. mare -> nr. mare este jumatate din S + D
S – D = dublul nr. mic -> nr. mic este jumatate din S – D
636 + 98 = 734 -> acelasi numar +acelasi numar = 734 -> 367+367=734 (367=734 – 367)
636– 98 = 538 -> acelasi numar +acelasi numar = 538 -> 269+269=538 (269 = 538 – 269)
a+a=734 -> a =734 – a
b+b=538 -> b = 538 – b
www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank">6 ani - 14 februarie 2006
Ana68 spune:
Dragelor,chiar nu ma asteptam la atatea solutii la problema asta buclucasa...
Nematics si eu sunt de aceeasi parere cu tine si s-a mai intamplat ca doamna sa nu se uite la problema inainte sa dea tema...Ma rog!Sa sti ca am studiat impreuna cu al meu barbat solutia cu segmentele,pe care si noi am incercat-o.Noi am priceput-o,insa ne-am chinuit s-o explicam lui Alex care se uita ca vitelul la poarta noua...Saru-mana pentru efortul tau si sa sti ca daca mai am nelamuriri o sa te stresez!
Cristina,multam' fain de solutie...!Mi s-a parut putin mai complicata solutia ta.De ce?Pai nu prea am stiu cum sa i-o etalez lui Alex,ca ei nu prea au lucrat in stilul asta.Oricum am retinut-o si am sa uzez de ea pe viitor.
Gratiela,minunata metoda de rezolvare.Uite ca mie nu mi-a dat prin tartacutza sa ii explic asa lui Alex.In principiu cam tot asa am rezolvat-o si noi,insa explicatia data de tine este mult mai buna si mai usor de inteles ,ma refer ca metoda de rezolvare a problemei.Multumesc mult si....fara suparare,daca mai am "probleme" cu problemele de clasa a III-a sa sti ca te stresez si pe tine!
In fine,problema stresanta la noi a fost ca ,asa cum am mai scris,impartirea,lectie pe care Alex inca nu a facut-o.
Va doresc tuturor o duminica minunata si o saptamana plina de realizari.
Revin cu solutia data de doamna,cand o voi afla.
Ana-Maria,mami deAlex&Luana
Ana68 spune:
Dragelor,se pare ca doamna a lasat problema ca in gara...Adica s-a facut ca azi nu e luni si ca afara ploua,copiii(normal) au uitat si ei sau pur si simplu au zis Doamne-ajuta ca doamna a uitat si nu-i mai sacaie....iar eu am ramas cu ochii in soare.Super!
Se pare ca asta a fost si sobectu' postat de mine...Oricum,la prima nelamurire vin cu altele...sa cer ajutor!
Multumesc si va doresc numai bine!
Ana-Maria,mami deAlex&Luana
mamamariana spune:
Scuze! Am vazut tarziu subiectul... adica abia acum. Problema se poate rezolva fara impartire, doar cu segmente. Daca mai vreti solutia, spuneti ca o scriu.
Numai bine,
Mamamariana
Ana68 spune:
Mamamariana,multam fain!Deja,cum am mai scris,e tardiva treaba cu probleme...
Oricum eu imi doresc tare mult ca subiectul sa ramana deschis,atat pentru mine(ca doar sunt a III-a,nu? ) cat si pentru alte mamici sau alti tatici,care intampina aceleasi nelamuriri ca si mine.
Ana-Maria,mami deAlex&Luana
Ana68 spune:
Buna seara,
Uite ca iar am nevoie de ajutor...si unde il pot gasi?La voi!
Iata problema....aceeasi clasa a III-a si acelasi elev Alex:
"Scrie numarul 62 ca o diferenta de doua produse,in care unul din factori este 9 sau 10."
Buuun!Alex a facut-o pe ghicite,adica a inlocuit el in minte cam ce numar s-ar potrivi astfel incat efectuand inmultirile....sa iasa operatiunea de diferenta.Mai concret el a scris ca:
ax9-bx10=62,adica a=8 si b=1,rezulta ca 8x9=72 si 1x10 =10,inseamna ca
72-10=62.
Insa tot asa se puteau pune ca factori oricare alte numere naturale de la 0 la 9....pentru a efectua diferenta...
Eu una nu i-am dat de capat.In plus sotul meu a spus ca metoda lui Alex este incorecta si ca ar fi trebuit scris astfel:
axb-cxd=62,in care b=9 sau 10 si d=9sau 10.Si ar fi iesit
ax9(10)-cx9(10)=62
Sau: ax9(10)-cxd=62
Mie mi se pare incurcata rau....Cititi si voi enuntul problemei si spuneti si mie o idee de rezolvare.
In plus:Alex ne-a aratat o problema aproape identica,facuta la clasa,la ora de mate,numai ca 62 era 23...Doamna a preferat metoda cu ghicitu'...adica sa puna diferite numere care sa se potriveasca astfel incat sa poata fi rezolvata problema...
Suna cam abramburistic....insa va rog sa ma ajutati!
Multam' fain tuturor!
Ana-Maria,mami deAlex&Luana
copiloi spune:
Pai daca doamna a ales varianta ghicitului, cred ca tot "pe acolo", trebuie sa fie si rezolvarea de fata.....
Insa se poate argumenta, de ce nu trebuie sa iei toate numerele la rand, de la 0 la 9, pana se "ghiceste" exact diferenta de 62. Ma refer la faptul ca, tinand cont ca numarul 62 este par, cele doua produse trebuie sa fie, fie ambele pare, fie ambele impare. Si tzinand cont ca orice numar inmultit cu 10 da un numar par, rezulta ca celalalt produs trebuie sa fie par, adica trebuie alese acele numere, care inmultite cu 9,dau un numar par.
Si cred ca din acest punct, tot pe "incercatelea" se continua.
Sper sa fi fost cat de cat de folos si sa nu fi incurcat mai mult .
Alina
copiloi spune:
Revin, ca am mai speculat ceva....
Intai de toate, pe langa 72-10=62 mai este si varianta 80-18=62!
Deci am convenit ca cele 2 produse trebuie sa fie pare.
Sa luam intai ca 9 se afla in primul produs (in scazator....parca asa ii zice). Atunci, ma gandesc sa aleg toate produsele pare (rezultate din inmultirea cu 9), dar care sunt mai mari decat 62.
[Scazator-descazut = Diferenta ==> scazatorul este mai mare decat diferenta (adica 62)].
Deci daca ma uit la tabla inmultirii cu 9:
9 x 7 = 63
9 x 8 = 72
9 x 9 = 81
9 x 10 = 100
rezulta ca singurele variante sunt cele cu 72 si 100.
Si din incercari rezulta ca singura varianta buna este 72 (9 x 8 - 1 x 10 = 62).
Daca presupun acum ca 10 se afla in primul produs, iau in calcul numai produsele mai mari ca 62, adica 70, 80, 90 si 100.
Tot din incercari rezulta ca numai 80 imi convine (8 x 10 - 2 x 9 = 62.)
Oricum, mie mi se pare totusi greu de explicat asa unui copil de clasa a treia (sau poate nu...)
Mult suuces !!!
Alina
Ana68 spune:
Alina,saru-mana!Am sa incerc sa ii explic lui Alex varianta ta.Uite chiar am s-o scot acum la imprimanta,ca-s si io curioasa daca pricepe ceva!
Si zic ca chestia cu ghicitu'....e mai la indemana,atat pentru doamna cat si pentru grobetii de a III-a.
Ana-Maria,mami deAlex&Luana