La scoala (cum se simt, ce invata...) (3)

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns elisor spune:

Anita la fel e si la noi, tb. sa-l tot imping de la spate, rare au fost zilele cand se apuca singur de lectii. Ghiozdanul i l-am facut doar eu (pe mine dadeam vina daca uitam ceva), dar din clasa a II-a vom schimba cateva reguli, presupunem ca deja stie ce e aia scoala. No, am fost ceva mai indulgenta (zic eu acum, dar nu prea a fost asa) ca sa se acomodeze.

Claudia nu cred ca il va trece in catalog, mai mult ca sa-l sperie, dar asa cum zici si tu, tb. intai sa ii explice ce inseamna a "sopti". Invatatoarea lui Andreas se plange mereu ca vorbeste neintrebat si "ia" raspunsurile elevilor. Nu m-am gandit niciodata ca ar putea sa-l articuleze la nota. Hm, bine ca m-ai pus in tema sa lucrez toata vara la educarea "tinerii pliscului"

Noi avem serbarea abecedarului in 15 iunie, iar in 16 nu mai e obligatorie prezenta la scoala.


A & B
Eli si puisorii Bianca Andreas

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns elisor spune:

Andreas e litera x si mai are inca doua poezii.

A & B
Eli si puisorii Bianca Andreas

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

articol

Portretul învățătorului potrivit pentru copil
de Adriana C. Nedelea


Înainte să-și înscrie copilul la școală, părinții sunt frământați de tot felul de întrebări legate de învățătorul potrivit pentru copilul lor. Unii cred că învățătorul sau învățătoarea copilului lor trebuie să dea calificative bune, să fie blând și îngăduitor, alții cred că trebuie să fie exigent și sever pentru ca cel mic să se învețe cu strictețea. Marcela Călineci, consilier școlar la Centrul de Asistență Psihopedagogică București, oferă câteva sfaturi despre învățătorul potrivit. Învățătorul potrivit pentru copil "nu își etichetează elevii cu apelativele buni, proști, incompetenți, deștepți. Acesta nu constrânge, ci convinge. Se simte bine în clasă, în prezența elevilor, zâmbește, dacă greșește, nu-i este teamă să-și ceară scuze, evaluează corect și obiectiv progresul elevilor, creează în clasă un mediu care favorizează dezvoltarea stilurilor de învățare. El nu devalorizează niciodată un elev și promovează învățarea valorilor morale. Consideră fiecare generație o nouă provocare, pentru care este necesar să dezvolte comportamente, abilități și atitudini noi. Acesta ar putea fi învățătorul prietenos", consideră Marcela Călineci. Învățătorul este cel care se va confrunta cu micuții... mai liniștiți, mai năzdrăvani, mai creativi, mai anxioși, mai puși pe șotii, mai conformiști, mai disciplinați, mai motivați să învețe lucruri noi… și lista poate continua. Consilierul școlar spune că "nu aceste etichete sunt importante, ci identificarea nevoilor, promovarea unor activități care să conducă la conștientizarea calităților și posibilităților acestora. Este de dorit să fie respectat principiul conform căruia fiecare copil este unic și valoros în felul său, iar modalitățile de intervenție, situațiile de învățare create, oră de oră, să-i determine pe copii să învețe cu dragoste și să le placă să vină la școală". Dacă pentru părinți este dificil să aleagă dascălul, pentru cei mici este dificil să meargă la școală. "Se poate vorbi de o teamă de școală atunci când ei pășesc prima dată la cursuri - spune consilierul. Sunt tensiuni care apar ca urmare a fricii de necunoscut, a lipsei unor cunoștințe despre: noua școală, colegi, cadrele didactice, clasa, disciplinele care urmează să fie studiate, temele pentru acasă, așteptările părinților și bunicilor, competiția cu frații și surorile mai mari. Un concept bine cunoscut în consilierea școlară este anxietatea de separare, trăită în mod frecvent atunci când copiii merg la grădiniță sau la școală, în primul an, prin care aceștia își exprimă refuzul de a merge la grădiniță sau la școală. Este vorba de o anume teamă sau neliniște, somatizate, de exemplu: dureri abdominale, de cap, vărsături, febră, tulburări de somn, prin care manifestă inconștient dorința de a nu pleca de lângă părinții lor". Specialiștii în domeniu spun că relațiile dintre învățător și copil trebuie să fie calde, să încurajeze dezvoltarea încrederii în sine. Dascălul trebuie să comunice permanent cu elevul, să folosească un limbaj adecvat, pe înțelesul copiilor, să promoveze colaborarea între colegii de clasă și să aibă așteptări înalte asupra performanțelor elevilor, dar raportate la potențialul fiecăruia.

Cum nu trebuie să fie învățătorul
"Un învățător nepotrivit este acela care nu ia în considerare nevoile personale ale elevilor, nu are competențe în domeniu, nu-i place meseria, nu manifestă dragoste și pasiune pentru ceea ce face, nu are ambiția ca elevii cu care lucrează să reușească. Nu crede în succesul acestora, este delăsător, nu este interesat de propria formare și dezvoltare profesională, nu are inițiativă în elaborarea unor programe și proiecte educaționale de calitate, a unor parteneriate, procesul de învățare este o rutină, se consideră superior, manifestă autosuficiență, nu implică părinții în educația copiilor", consideră consilierul școlar Marcela Călineci.

Sfaturi pentru părinți
* Vizitați împreună (mamă, tată, copil) școala și faceți cunoștință cu toți învățătorii (de exemplu, cu ocazia zilelor porților deschise ale școlii)
* Participați la orele acestora, observați și discutați despre strategiile pe care le folosesc la clasă (metodele, felul cum este amenajată clasa, mobilier modular, modalități de interacțiune cu elevii etc.)
* Cereți permisiunea de a cerceta portofoliile învățătorilor (produse ale activităților, rezultatele obținute, bune practici, succesele elevilor, aspectele de optimizat etc.)
* Propuneți grădinițelor să se inițieze activități pentru părinți și copii la posibile școli pe care le vor frecventa copiii dumneavoastră
* Solicitați informații despre școală: misiune, politici, oferta curriculară obligatorie, la decizia școlii și extracurriculară, reguli, necesar de rechizite, cum se comunică cu părinții, uniformă, pregătirea cadrelor didactice, cum se evaluează copiii, referințe, recomandări despre calitatea actului didactic
* Abordați o atitudine deschisă, flexibilă în relația cu învățătorii
* Luați o decizie în familie despre alegerea învățătorului potrivit

Metode de predare eficiente
Pentru ca metodele de predare să fie eficiente, afirmă cercetătorii, învățătorul trebuie să creeze un mediu pozitiv de învățare, care să ofere:
* siguranță: fără teama de abuz fizic sau emoțional, fără amenințări, pedeapsă, coerciție, stres, presiune, intimidare, umilire
* libertate: elevii să exerseze alegeri reale în privința participării la activități și lecții
* respect: elevii și învățătorul își respectă nevoile emoționale, credințele, valorile și unicitatea
* suport: elevii sunt tratați individual, iar nevoile lor individuale, talentele potențiale și interesele sunt sprijinite
* inteligență emoțională: sentimentele sunt valorizate, discutate și validate
* practică și relevanță: materialele ajută elevii care au probleme reale în viața lor și sunt exersate abilități de viață, de relaționare
* empatie și grijă, stimuli creativi și inteligenți: materialele și mediul dezvoltă curiozitatea naturală și plăcerea elevilor de a învăța
* flexibilitate față de schimbările produse


sursa:
http://www.adevarulonline.ro/2006-06-06/Invatamant/portretul-invatatorului-potrivit-pentru-copil_187158.html

www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank"> 6 ani si ...




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

Buna, ma bucur ca v-am gasit. Noi in toaman vom fi cls 1. Emotii cat casa. Aveti idee ce ar trebui sa o invat in vara ca sa fie pregatita pentru scoala. Sa incerc cu ea cateva joculete de-a scoala, de-a facut temelor... ce sa fac??? Sau sa nu fac nimic?

www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank"> 6 ani si ...




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns elisor spune:

CristinaT parerea mea e ca nu ar tb. sa faci nimic in vacanta de vara, cls.I e usoara. Eventual sa exerseze ce a facut la gradi: bastonase, liniute, adunarea cu 1, cu 2, povestile celebre (Pungutza cu 2 bani, Ursul pacalit de vulpe, Capra cu 3 iezi, etc.), in rest, fiind si fetita sunt sigura ca se va acomoda repede si ii va placea.
Las-o sa se bucure de copilarie, de vacante fara scoala, daca-i merge mintea nu ai de ce sa-ti faci probleme, va acumula pe parcursul anului si te va uimi cate va stii.
M-apuc de citit articolul postat.


A & B
Eli si puisorii Bianca Andreas

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

quote:
Originally posted by elisor

CristinaT parerea mea e ca nu ar tb. sa faci nimic in vacanta de vara, cls.I e usoara. Eventual sa exerseze ce a facut la gradi: bastonase, liniute, adunarea cu 1, cu 2, povestile celebre (Pungutza cu 2 bani, Ursul pacalit de vulpe, Capra cu 3 iezi, etc.), in rest, fiind si fetita sunt sigura ca se va acomoda repede si ii va placea.
Las-o sa se bucure de copilarie, de vacante fara scoala, daca-i merge mintea nu ai de ce sa-ti faci probleme, va acumula pe parcursul anului si te va uimi cate va stii.
M-apuc de citit articolul postat.


A & B
Eli si puisorii Bianca Andreas




se cam plictiseste cateodata si de joaca, de asta ma gandeam, mai bine sa facem ceva util....

www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank"> 6 ani si ...




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns annita72 spune:

CristinaT
Cred ca trebuie, in primul rand, explicat ce e cu scoala, la fel cum a fost cand ai dus-o la gradinita, si foarte important, nu ii lasa pe cei din jur sa-i spuna chestii de genul "las ca mergi tu la scoala",
"o sa vezi tu, gata cu joaca" etc. Eu am intampinat problema asta si a trebuit sa-i explic cu binisorul ca la scoala nu e ,,bau-bau" , ca nu are de ce sa-i fie teama, pentru ca ajunsese, cand o intreba cineva daca vrea sa mearga la scoala, sa raspunda ca nu vrea. Asta pentru ca au fost "persoane binevoitoare" care i-au spus ca odata ajunsa la scoala, gata cu joaca... Oricum, odata ajunsa la scoala, fetita mea si-a schimbat parerea, i s-a parut totul frumos si usor, chiar prea usor.., dar au aparut alte probleme.
Va doresc mult succes!

annita

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cl spune:

CristinaT, lasa mey copilul sa se bucure de copilarie, n-o pune sa faca nimic, are destul timp la scoala!

Elisor, , tare mi-e ca i-a trecut nota aia in catalog (si cred ca alta nu i-a mai dat). Noi avem scutire de scoala in perioada asta si tocmai am fost anuntata ca trebuie sa-l duc la orele de limba straina . Daca nu-l duc, ce se intampla? Parca vad, numai medii de FB si una de I ...mergem in toamna sa promovam......

Claudia

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

Cristina, lasa fata sa se joace, du-o la cursurile de vara de inot, tenis, la taberele de la Muzeul Taranului, mergeti la mare si doar spune-i din cand in cand ca a crescut printesa si mai are un pic si e scolarita. Daca nu aveti uniforma alege impreuna cu fata hainutele, mergi cu ea cand cumperi rechizitele (un penar frumos si extrem de util au la Selgros: Herlitz echipat 22RON).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

quote:
Originally posted by cl

CristinaT, lasa mey copilul sa se bucure de copilarie, n-o pune sa faca nimic, are destul timp la scoala!

Elisor, , tare mi-e ca i-a trecut nota aia in catalog (si cred ca alta nu i-a mai dat). Noi avem scutire de scoala in perioada asta si tocmai am fost anuntata ca trebuie sa-l duc la orele de limba straina . Daca nu-l duc, ce se intampla? Parca vad, numai medii de FB si una de I ...mergem in toamna sa promovam......

Claudia




ok, stati ca nu ma apuc de maine. Sa termin eu examenele mel si apoi mai vedem.
cl ne vedem la careu???

www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank"> 6 ani si ...




Mergi la inceput