Clasa I - Teme
Raspunsuri - Pagina 4
Nora spune:
Crini, exact cum a spus si Claudia, mai mult nu stiu cum pot explica. Si inca in romana sau italiana e relativ simplu, fiind limbi fonetice, dar sa-l vezi pe Andruska al meu in franceza, unde diferenta intre cum scrii si cum pronunti e imensa...
Nora
poze sept-oct 2005
LuminitaB spune:
Claudia, bun venit in club.
Nu, temele nu sunt pedeapsa la noi, asa sunt pentru toata lumea.
Ce m-a deranjat ieri a fost ca a venit acasa cu cifra doi invatata incorect si necorectata. Adik erau subliniate cu rosu toate cifrele 2 pe care le facuse el in clasa dar nu am vazut sa ii fi aratat cum sa faca. L-am intrebat daca l-a ajutat doamna sa faca vreo cifra si a zis ca nu. Il cred ca daca il ajuta vedeam si eu una corecta.
Inainte sa ne apucam de tema a inceput sa plinga. "nu pot sa-l fac pe doi, uite, toate sunt cu rosu"
I-am luat minuta si am facut vreo 4-5 cifre. A zis gata, stiu. Si chiar a stiut. De ce nu l-a corectat la scoala?
LuminitaB
mami lui Tudor 2.12.2004 si a lui Cri 24.12.1998
pozele noastre
otau spune:
Salutare si de la noi!
Nu am dat dictare la romana.
Silabisim in continuare cuvinte. Metoda cu tinutul mainii dub barba o stie si el de la gradinita, cu batutul din palme la fel. Problema este ca nu se prinde totdeauna cand se face pauza. Exemplul cu pe-ste in loc de pes-te este relevant. Dar biruim noi pana la urma silabele !!!
La matematica au trecut de la cifra 1 la 0 si apoi la 2.
Au primit si manualul si caietul tiparit de engleza.
cl spune:
Luminita, multumesc frumos. Mi se pare o barbarie sa mazgalesti caietul copilului cu rosu! Pai ce face, il face sa-si piarda increderea in el????
Otau, hai ca mai incerc odata cu silabele alea. Cand spui peste: la "pe" barbia coboara, apoi, cand il pronunti pe "s" incepe sa urce; cand incepi sa pronunti "t"-ul barbia este sus si incepe sa coboare din nou. Deci o silaba ar fi o "cursa" completa a barbiei: jos si sus. Cred ca te-am ametit bine .
Si Alex a facut ieri 2-ul. Ne-a iesit pana la urma. La romana au avut tema acasa, o foaie cu toate semnele care le-au facut, iar in clasa le-a spus o propozitie, iar ei sa puna liniute pentru fiecare cuvant, sub fiecare liniuta sa puna atatea liniute cate silabe are cuvantul respectiv, iar pe fiecare silaba=liniuta sa puna atatea puncte cate sunete are silaba respectiva. Nu stiu azi ce au facut la romana, iar la matematica probabil ca 3-ul.
Claudia
Nora spune:
quote:Asta trebuie sa fie apoteoza explicarii metodei despartirii in silabe cu ajutorul barbiei. Sa ametesc si eu fata, nu? Dar e corect, o cursa completa. Dar ce ma fac eu cu franceza, ai?
Originally posted by cl
...Deci o silaba ar fi o "cursa" completa a barbiei: jos si sus. Cred ca te-am ametit bine ....
Azi se plangeau niste mamici la scoala, ca e prea grea poezia pe care o au de pregatit pentru vineri. Iar eu cu Andrei nu a trebuit sa repet nimic, mi-a turuit-o repede si a fugit la joaca. E bine, doar ca nu are rabdare si, cum ziceati si voi de copiii vostrii, se enerveaza daca nu-i iese ceva din prima.
La noi nu-s asa de multe teme, mi se pare tare mult ce povestiti. De exemplu, Andrei a ajuns la litera "e" si avea:
-vreo 3-4 cuvinte scrise incomplet, fara e, iar el trebuia sa-l scrie la locul potrivit
-sa scrie 3 cuvinte ce-l contin pe e
-sa coloreze niste desene atunci cand il aude pe e
-sa scrie un rand de e-uri.
A durat 15 minute sa termine. Eu cand va aud vorbind de 1 ora de lucru, cu caiete de curat si caiete pregatitoare ...
Nora
poze sept-oct 2005
cl spune:
Ay mey Nora, nu rade de mine, am incercat si eu, m-am straduit .
Ieri am scapat mai ieftin: a avut 7 randuri de "a" la Romana, iar la matematica 7 randuri de cifre: 0,1 si 2. La Germana a avut ceva de colorat. Intr-o ora am terminat (cu pauzele de riguare, evident) si datorita faptului ca tema la Romana o facuse de la semiinternat. Nu-mi venea sa cred ca i-a mai ramas timp de joaca, uffffff!
Nora, dar voi cu ce litera ati inceput? Prima a fost "e"-ul?
Claudia
Nora spune:
Claudia , zau ca nu radeam, m-a amuzat ce mult te-ai straduit sa explici. Si am zis ca-i corect cum ai explicat.
Nu, nu au inceput cu "e"-ul. Au mai facut "a", "o" si "i".
Repet, e foarte mult sa scrii 7 randuri de "a". Plictisitor, enervant si inutil. Andrei sigur si-ar pierde rabdarea dupa primul rand. Dupa parerea mea, cel putin in clasa I, lectiile trebuie sa fie interesante si stimulante. Ca sa invete sa munceasca din placere, nu din obligatie. Si, de curiozitate, ultimele randuri de litere ies mai bine decat ultimele? Sau se plictisesc si scriu oricum numai sa scape. Ca la Andrei al meu sigur ar fi a doua varianta.
Cu cifrele: au ajuns acum la 8, au avut o data la cateva zile tema asta, de fiecare data 2-3 randuri ( adica intr-o zi a scris 1 rand de 1, 1 rand de 2 si 1 rand de 3, samd).
Iar la citire, parca am mai spus: ei invata cuvinte si le recunosc apoi in propozitii scurte. De exemplu, sapt trecuta au invatat zilele saptamanii si au primit acasa zilele scrise pe niste cartonase plastifiate, iar noi trebuia sa ne jucam cu ele, sa spuna care zi dupa care vine si inaintea cui, chestii d-astea. Simplut, nu?
Nora
poze sept-oct 2005
otau spune:
Claudia, o sa-i spun copilului despre "cursa completa". Ieri am facut o gramada de exercitii si s-a descurcat minunat.
La cifra 2 s-a descurcat foarte bine. Astazi cred ca va trece la cifra 3.
La romana a avut ca tema o recapitulare la semne.
Ieri a avut 3 materii care la face doar o data pe saptamana: cunoasterea mediului, engleza si religie. Are de facut teme la fiecare dintre aceste materii. Pentru a nu uita pana saptamana viitoare ce teme are de facut am scris pe o foaie. Trebuie sa invete poezii, sa coloreze, sa lipeasca, sa deseneze pe caiet etc. Sambata si duminica avem ce face.
In cursul saptamanii facem numai teme la matematica si la romana.
Norocul meu este ca doarme la pranz si astfel pe la 5,30 cand ne apucam de teme este odihnit si dornic sa le faca. Eu stau langa el, il supraveghez si cam intr-o ora suntem gata. Bineinteles ca la un moment dat incepe sa-l manance pielea, nasul, capul, se mai intinde, se mai gandeste, incepe sa-mi povesteasca ce a mai facut la scoala, dar pana la urma terminam si temele. Partea buna este ca niciodata temele nu i se par o corvoada.
Azi are abilitati practice. Este "inarmat" cu lipici, foarfece si hartie glasata.
Pupici tuturor!
cl spune:
Nora, asa este, daca au prea multe randuri se plictisesc, vor sa termine mai repede si incep sa scrie urat. Al meu copil face pauza dupa fiecare rand, trebuie sa mai povesteasca cate ceva, sa bea apa, sa ascuta creionul...rar face mai mult de un rand fara pauza. Nu stiu la semiinternat cum procedeaza, o sa stau de vorba cu pedagogul. Parerea mea este ca 2-3 randuri sunt arhisuficiente. Atunci sunt si ei mai linistiti si le fac mai frumos.
Aurora, si Alex a avut ieri Religia si Germana, Cunoasterea Mediului a avut alaltaieri. Astazi o sa faca litera "a" mare de mana si cifra 3. Cred ca la "3" vom avea probleme. Iar "A"-ul mare mi se pare atat de aiurea! E ascutit! Si liniuta aia ondulata . Noi parca il rotunjeam in partea de sus, nu? Alex doarme si el la pranz, din fericire si incepe temele cand ajung eu acasa.
Joi seara suntem mai relaxati, pentru ca vineri nu avem Romana si Matematica, deci nu mai sunt teme . Facem cat putem, fara sa ne grabim.
Sincer, eu abia astept vacanta!
Bafta multa scolareilor!
Claudia
isabela spune:
Pentru azi:
- 6 raduri la abecedar cu recapitulare de semne;
- 6 randuri la matematica cu cifra 6;
- 5-6 exercitii din culegerea de matematica.
M-am mai linistit cand am citit ca si ai vostri copiii se comporta la fel. Si Ana, dupa cateva semne, incepe sa-mi povesteasca ce a facut la scoala, ce a mai spus doamna, ce prostii au mai facut colegii...