Clasa I - Cum ii sanctionam cand gresesc

Clasa I - Cum ii sanctionam cand gresesc | Autor: mirelam

Link direct la acest mesaj

Buna Fetele
Baietelul meu este Clasa I.
Dupa 3 saptamani de scoala, cand am intrebat invatatoarea cum se comporta copilul meu, mi-a spus ca nu sunt probleme dar ca nu prea este obisnuit cu ideea de disciplina. Adica vorbeste in timpul orei si se comporta cam ca la gradinita, unde stiti si voi, puteau sa se ridice de la masuta cand vroiau, puteau cere voie la baie cand vroiau, adica nu aveau un program strict ca la scoala.
Bineinteles ca problema asta nu o are doar cu copilul meu, multi sunt asa. Dar pe mine normal nu ma incalzeste chestia asta.
Acum nu prea stiu ce sa fac, sincer nu mi-a picat bine ceea ce mi-a spus dar nici sa-l pedepsesc nu prea ma lasa inima.
Cam ce pedepse (daca pot sa spun asa)le aplicati voi copiilor?
Sau, mai clar, cum sa-i facem sa inteleaga ca scoala e scoala si nu se compara cu gradinita?


Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns crini spune:

Cred ca disciplina vine cu timpul. Se va obisnui incet-incet sa stea in banca si sa faca liniste in timpul orelor.
Oricum in asta are un rol important invatatoarea. Tu poti doar sa-i explici acasa ca trebuie sa fie atent si sa nu deranjeze ora. Nu as trece la nimic de genul "pedepse".
Si fetita mea e in clasa intai.

Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns katalina spune:

Problema debutului scolar reprezinta o preocupare atat pentru educatori cat si pentru parinti. Acesta este optim in conditiile in care copilul e pregatit atat sub aspect cognitiv cat si socio-afectiv.

Debutul scolar e influentat pozitiv sau negativ in functie de reprezentarea pe care copilul o are despre viitoarea sa activitate scolara - reprezentare formata copiilor prin aportul parintilor, educatorilor, invatatorilor - ca unitate de idei, conceptii si actiuni. Orice fel de disfunctionalitati existente la nivelul relatiei dintre copil-educatoare, parinti-educatoare privind pregatirea copilului pentru scoala se va rasfrange negativ asupra viitorului elev.

La gradinita prescolarul se va integra si adapta la activitatea de aici in functie de metodele pe care le foloseste educatoarea, de felul cum il stimuleaza interesul de a se implica in jocurile cu copiii, de ambianta pe care o pregateste pentru ca acesta sa se simta in gradinita in siguranta si sa poata relationa. O adevarata educatoare este cea care iubeste si intelege copilul, oferindu-i sanse egale si ajutandu-l sa-si rezolve nevoile si trebuintele in functie de ritmul sau propriu de dezvoltare si de particularitatile sale individuale.

La gradinita, printr-o munca sistematica a educatoarelor, copilul isi dezvolta aptitudinea de scolaritate care presupune existenta unui ansamblu de calitati, insusiri in plan senzorio-motor, cognitiv, afectiv-motivational si relational, care permit celui in cauza sa faca fata cerintelor formulate in scoala - insusiri ce asigura desfasurarea cu succes a activitatii scolarului in clasa I.

Cea mai importanta problema legata de aptitudinea de scolaritate este cea referitoare la capacitatile necesare prescolarului de a se integra cu succes in clasa I. Fiind o aptitudine speciala, complexa, in componenta ei relationeaza urmatorii factori: dezvoltarea fizica, intarirea sanatatii, dezvoltarea motorie complexa, pregatirea mainii pentru scris, dezvoltarea intelectuala, formarea unor reprezentari si notiuni, capacitatea de a intelege fenomene simple, capacitate perceptiva, de vorbire cursiva, de gandire logica, de memorare, atentie si imaginatie, orientare in spatiu si timp, insusirea unor concepte morale si estetice, educarea spiritului creativ, formarea unor deprinderi de munca intelectuala, formarea deprinderilor de comportare civilizata si adaptare sociala. Dezvoltarea socio-afectiva implica rezolvarea unor sarcini care necesita efort de vointa si atentie, perseverenta si cooperare cu altii, subordonarea intereselor personale celor colective si trezirea interesului pentru activitatea scolara.

Aptitudinea de scolaritate este o notiune complexa care se raporteaza la starea multidimensionala a personalitatii copilului, cuprinzand si sfera afectiva, volitionala si sociala. La reusita scolara participa urmatorii factori: biologici, psihologici, sociali, pedagogici, invatatorul, cu personalitatea sa, metoda folosita, dozarea cerintelor scolare si gradul de activare a elevului.

Toate acestea cunosc o dinamica individualizata, specifica fiecarei relatii ce intervine intre invatator si elev.


de Elena Dragomirescu, psihosociolog

Catalina, ROBERT si CATALIN


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns GabrielaG spune:

Al meu e prea cuminte si prea incet, spune d-na invatatoare. Si acum trebuie sa se obisnuiasca sa scrie...destul de mult. Am inceput sa scriem acasa pe un caietel si pe urma tema...ca sa iasa linutele drepte. Si il manaca pielea, nasul ii e foame, ii e somn...toate cele numai sa nu scrie.
Nu sunt de acord cu pedepsitul...poate mai degraba motivat printr-o recompensa. Si poate ca se plictiseste de vrea sa se ridice sau nu are stare. Stii ca la gradinita era altfel. Cu timpul se va obisnui. Cred ca acum pentru ei e o dferenta de la cer la pamant fata de gradinita.
Mult succes puiutului si fruntea sus,
Gabriela si baietii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flafi spune:

Parerea mea este ca e mai bine sa-l conditionezi pozitiv- prin recompense, decat negativ prin pedepse.
E prea mic incat sa inteleaga ca trebuie sa stea cuminte in banca si apoi asta e treaba invatatoarei. Mai bine spune-i ca daca e cuminte la scoala si invata bine ii ieiceva, il duci undeva etc. Pastreaza pedepsele pt atunci cand face cu adevarat rau.

pupici!

"So if you tried to understand me
Would you crucify or damn me
Or stand by me
Like smoke around the flame" Vaya con Dios
http://community.webshots.com/user/flafi1

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cary spune:

RECOMPENSA este cea mai buna metoda!!!!

Rebecca este si ea in clasa I si am avut sedinta cu parintii,unde am primit o serie de sfaturi:
-sa incurajez copilul ca sa prinda aripi,
-sa il recompensez cand va primi primul 10(sau un calificativ-foarte bine),
-sa nu ii spui niciodata ca, colegul X sau Y este mai bun,sau a facut mai bine pentru a nu se simti complexat.

Timpul va trece si se vor obisnui si cu bancile,sigur ca acum este la inceput,dar invatatoarea noastra sesizeaza cand elevii s-au plictisit si atunci copiii danseaza sau canta!

Chiar ieri Rebecca a luat primul 10 la compunerea unei propozitii(se face din liniutze)si maine vom sarbatorii-vom merge la Mc.D.,caci noi dam pe acolo doar cand avem vreun party,asa ca va fi mare bucurie.

Mult succes boboceilor!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dori spune:

Eu zic ca nu e cazul de pedeapsa fiindca nu sta linistit la scoala. Ioana este clasa II - ea este un copil linistit la scoala (numai la scoala), dar a avut colegi care de-abia spre sfarsitul clasei I au inceput sa "reziste" sa stea linistiti la ore. Cred ca singurul lucru pe care poti sa il faci este sa ii explici si sa ii dai tot felul de exemple. Si un rol important in a-l convinge sa fie disciplinat il are, totusi, invatatoarea.
Succes scolareilor!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Nora spune:

Si eu am problemute dintr-astea. Andrei e energic si e prea dificil sa stea in banca un pic mai mult timp. Dar incet-incet parca incepe sa fie mai bine.

Ce am facut eu: un caiet cu puncte albe&negre, adica o fata fericita si una suparata si . Cand face o prostioara sau cand invatatoarea lui imi spune ca nu a fost cumintel primeste un , iar cand face un lucru bun primeste. Cand diferenta intre bine si rau e de 10 puncte primeste un cadou! Nu-i ideea mea, am citit-o, dar se pare ca-i buna, Andrei a devenit foarte interesat sa obtina puncte bune. Nu-i prea reuseste, dar incearca.

In rest, zic si eu ca ceilalti, nu putem sa le cerem prea multe dintr-o data, sunt si ei mici. Andrei a inceput scoala de pe 1sep, de atunci am avut o gramada de discutii despre disciplina dar si 2 teste la care a obtinut 10/10 si 19/20, asa ca... mai mult bine decat rau... zic eu, nu?

Nora

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

Si Ozana mea este in clasa I. Am avut surpriza ca este cea mai mica (6 ani si 4 luni); doamna invatatoare a spus ca este capricioasa, rasfatata, prea vorbareata dar o iarta pt. ca lucreaza bine (este activa, da raspunsuri de calitate si se concentreaza la fiecare ora...programul fiind de la 12 la 16). Problema sta insa la mine: nu ma pot obisnui cu trecerea de la gradi (unde Ozana mea pleca la 8,30 si ajungea acasa cu buni pe la 18) la scoala (unde eu o duc la 12 si tot eu o iau la 16...fug acasa, spalat mancat lectii si iar in masina spre bazin unde are ora de la 18,30 la 19,30). In plus sunt prea exigenta cu ea (eu sunt profa de mate dar lucrez cu elevi mari si studenti), nu accept cand greseste din neatentie, cand mazgaleste bastonasele si mai da si cu pic de rupe foile alea jenante de la caietele speciale. Cred ca ma infurie cel mai tare faptul ca nu-i pare rau ca a gresit...Ca o chestie amuzanta: pe o tema jumulita cu picul doamna i-a spus ca este binisor si Ozana vine bucuroasa: mami, stii doamna mi-a zis ca este binisor...cand ii spun eu ca binisorul acesta inseamna 6 imi spune pai daca nu-i bun sase de ce nu spune rausor nu binisor. Sau azi am certat-o si i-am spus sa-i fie rusine si prima data imi raspunde ca-i este un pic rusine...dupa alte 10 minute in care nu am vorbit cu ea imi spune...uite, acum imi este suficient de rusine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crini spune:

Dulce foc Ozana!
Si eu incerc s-o responsabilizez pe fetita mea, o pun sa faca lectii chiar daca de la scoala nu le da decat in we.
Ieri a facut un rand intreg de litera G in mod gresit si i-am spus ca nu e bine, nu a vazut cum i l-am facut eu pe cel de model. La care ea, inocenta "Ba da, dar mi s-a parut mai interesant cum il fac eu"

Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rory76 spune:

Mirelam, cred ca problema cu baietelul tau nu este a ta. Invatatoarea trebuie sa se ocupe de chestia asta, nu tu!!! Ce poti face tu? Doar n-o sa stai langa copil si la scoala, sa ii spui sa stea cuminte! Asta cu cumintenia cred ca e o problema a invatamantului de tip comunist. Mie nu imi plac de exemplu, copiii care stau acolo ca niste verze si nu zic nimic. Mai ales un copil de clasa I, e foarte energic. Eu in clasa mea simt imediat cand copiii se plictisesc si opresc totul, facem un joculet sau cantam ceva si ne linistim cat de cat. Daca nu are o preocupare permanenta, normal ca se plictiseste si este agitat...Dupa ce vor avea mai mult de lucru in clasa, se va mai linisti, cred! Mult succes va doresc!!!

pestoaica visatoare

Mergi la inceput