O singura Biserica?(8)

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns impreuna spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

Ok,vine la tine un penticostal si iti demonstreaza cu Biblia ca trebuie sa ai vorbirea in limbi,ca altfel inseamna ca n-ai Duh Sfant.Cine are dreptate,tu sau el?Vine un baptist si iti demonstreaza cu Biblia ca duminica e ziua Domnului.Cine are dreptate,tu sau el?

Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA





Irina draga, stai putin ca nu prea ii asa cum spui tu :)
Un penticostal nu afirma ca doar daca ai vorbirea in limbi ai Duhul Sfant, probabil or mai fii unii "extremisti" ca deh...nu este padure fara uscaturi
Si legat de ziua de odihna, nu cred ca in functie de asta suntem mantuiti, dc respectam sambata sau duminica...
Baptistii (ca si alte religii) au instituit duminica ca fiind "ziua sfanta" o data cu invierea Domnului Isus. Nu cred sa fie asta o problema in care sa ne impiedicam in drumul nostru spre Dumnezeu.


Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Impreuna.vezi,aici apare problema:tu(presupun ca esti baptista,deci tot "sola Scriptura")spui ca daca respectam sambata sau duminica nu e esential pentru mantuire,dar Jocelyn(tot "sola Scriptura")iti demonstreaza ca e esential,cu Biblia in mana.Presupun ca tu poti sa ii aduci argumente contrare,tot cu Biblia.Vedeti,eu,ca si ortodoxa,nu am aceste dileme,pentru ca mie Traditia Apostolica a Bisericii imi spune ca de la infiintarea Bisericii,crestinii au serbat duminica ca si zi a Domnului,fiindca asa i-au invatat Apostolii.Acolo unde Biblia nu e clara eu am invatatura Bisericii,in care lucreaza Duhul Sfant si care este Stalpul si Temelia Adevarului.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Jocelyn spune:

impreuna cred totusi ca e important ca noi sa ne aratam credinta si iubirea fata de Dumnezeu prin pazirea tuturor poruncilor, chiar si a celor care uneori nu ne convin

Si cred ca trebuie sa traim dupa lumina pe care o avem. Adica un salbatic care nu a auzit de Iisus, jertfa lui si cele 10 porunci, va putea fi mantuit daca el traieste cat mai frumos dupa ceea ce stie el ca este corect. Duhul Sfant le vorbeste si lor prin constiinta (care ne mustra si pe noi atunci cand facem ceva rau) si chiar daca ei nu au cunostintele teoretice, eu cred ca vor putea fi mantuiti sau Dumnezeu li se va descoperi in vreun fel.
Dar atunci cand ni se ofera suficienta lumina si noi intoarcem spatele zicand ca mai bine sa nu stim, ca sa nu fim judecati, voi fi judecati tocmai pentru aceasta.

"If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Jocelyn spune:

www.crestinism-ortodox.ro/html/03/3k_serbarea_duminicii.html target= _blank despre br / serbarea Duminicii /a br / br / Referitor la botezul copiilor,exista niste intrebari la care as fi curioasa si eu sa aflu raspunsurile tale: br / br / 1.Daca botezul copiilor este o inventie ulterioara, cand a fost mentionat prima data si cine a fost initiatorul ? br / br / br / 2.De ce nu exista proteste impotriva validitatii acestui botez din partea nimanui in timpul bisericii primare ? br / br / br / 3.Unde se spune în Biblie exact ca este interzis botezul copiilor? br / br / br / 4.Unde este abolit legamantul lui Dumnezeu cu evreii, care ii includea si pe copii? br / br / br / 5.Unde prescrie Scriptura o varsta anume pentru botez ? br / br / br / 6.Chiar daca ar exista o varsta cand credinta ajunge la maturitate, cum se poate discerne ea ? Care credinta nu se maturizeaza mereu ? Când este ea destul de matura pentru botez ? br / br / br / 7.Unde scrie in Scriptura ca pruncii sunt scutiti de efectele caderii pentru ca nu sunt destul de maturi sa creada? chiar si creatia este sub blestemul caderii omenirii - Romani 8:19-21 br / br / br / 8.Cum ramane cu multele intelesuri biblice ale botezului, altele decat #8220 urmare a pocaintei#8221 , cum ar fi: taina regenerarii Tit 3:5 , altoirea în trupul lui Hristos 1 Cor. 12:13 , trecerea din domnia Satanei sub autoritatea lui Hristos Romani 6:17 , expresia manifestarii dumnezeirii Luca 3:21, 22 , primirea în legamantul lui Dumnezeu Coloseni 2:11 , actul de adoptiune al Domnului si imbracarea cu Hristos Gal 3:26, 27 . De ce sa fie luate aceste lucruri si interzise copiilor unei familii crestine ? br / br / 9.Daca ar fi existat norma de a boteza copiii la o varsta mai mare, de ce nu exista mentionate in Biblie sau in scrierile bisericii instructiuni date parintilor pentru a sti cum sa-si ajute tinerii adolescenti sa se pregateasca pentru botez ? br / br / a href= http://www.odaia.go.ro/botez.html target= _blank sursa si alte amanunte /a br / br / br / br / br / Irina si bb Ilinca 26apr04 br / Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul br / a href= http://photobucket.com/albums/a146/ireneme/Ilinca/ target= _blank http://photobucket.com/albums/a146/ireneme/Ilinca/ /a ILINCA" target="_blank"> blockquote id= quote quote: hr height= 1 noshade id= quote Originally posted by irina.c. br / br / Jocelyn : br / Ma intrebai despre lucrurile neconforme cu Scriptura pe care le-ai instituit biserica? iti pot da cateva exemple, in afara de Sabat: botezul copiilor, pomenile pentru morti, nemurirea sufletului, serbarea zilelor sfintilor si sfintirea unor oameni precum Stefan cel Mare de exemplu si a Craciunului etc. br / br / ................................. br / br / Draga Jocelyn,referitor la serbarea duminicii,sper ca materialul pe care ti l-am oferit a fost complet si ti-a raspuns mult mai bine decat as fi putut-o face eu.Dar mai dau odata link-ul ,in caz ca nu ai l-ai observat la partea 7 a subiectului: br / a href= http://www.crestinism-ortodox.ro/html/03/3k_serbarea_duminicii.html target= _blank despre br / serbarea Duminicii /a br / br / Referitor la botezul copiilor,exista niste intrebari la care as fi curioasa si eu sa aflu raspunsurile tale: br / br / 1.Daca botezul copiilor este o inventie ulterioara, cand a fost mentionat prima data si cine a fost initiatorul ? br / br / br / 2.De ce nu exista proteste impotriva validitatii acestui botez din partea nimanui in timpul bisericii primare ? br / br / br / 3.Unde se spune în Biblie exact ca este interzis botezul copiilor? br / br / br / 4.Unde este abolit legamantul lui Dumnezeu cu evreii, care ii includea si pe copii? br / br / br / 5.Unde prescrie Scriptura o varsta anume pentru botez ? br / br / br / 6.Chiar daca ar exista o varsta cand credinta ajunge la maturitate, cum se poate discerne ea ? Care credinta nu se maturizeaza mereu ? Când este ea destul de matura pentru botez ? br / br / br / 7.Unde scrie in Scriptura ca pruncii sunt scutiti de efectele caderii pentru ca nu sunt destul de maturi sa creada? chiar si creatia este sub blestemul caderii omenirii - Romani 8:19-21 br / br / br / 8.Cum ramane cu multele intelesuri biblice ale botezului, altele decat #8220 urmare a pocaintei#8221 , cum ar fi: taina regenerarii Tit 3:5 , altoirea în trupul lui Hristos 1 Cor. 12:13 , trecerea din domnia Satanei sub autoritatea lui Hristos Romani 6:17 , expresia manifestarii dumnezeirii Luca 3:21, 22 , primirea în legamantul lui Dumnezeu Coloseni 2:11 , actul de adoptiune al Domnului si imbracarea cu Hristos Gal 3:26, 27 . De ce sa fie luate aceste lucruri si interzise copiilor unei familii crestine ? br / br / 9.Daca ar fi existat norma de a boteza copiii la o varsta mai mare, de ce nu exista mentionate in Biblie sau in scrierile bisericii instructiuni date parintilor pentru a sti cum sa-si ajute tinerii adolescenti sa se pregateasca pentru botez ? br / br / a href= http://www.odaia.go.ro/botez.html target= _blank sursa si alte amanunte /a br / br / br / br / br / Irina si bb Ilinca 26apr04 br / Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul br / a href= http://photobucket.com/albums/a146/ireneme/Ilinca/ target= _blank http://photobucket.com/albums/a146/ireneme/Ilinca/ /a ILINCA





1. Avand in vedere ca botezul copiilor nu e mentionat in Biblie, am cautat pe net (si informatiile se pot verifica in istorie, site-ul nu este Adventist) despre acest lucru si am gasit urmatoarele:

“Scriitorul crestin Hippolytus, ne-a lasat o descriere a felului in care era administrat botezul crestinilor din Roma. Iata ce scria el in anul 200 d.Ch.: “Candidatii se dezbracau de hainele lor si erau cufundati in apa de trei ori, dupa ce renuntau in mod public la Satan si rosteau articolele de baza ale credintei crestine. Ei se imbracau apoi in haine noi si se alaturau restului adunarii ca sa participe la Cina Domnului.”
La Botez nu era acceptat oricine. Candidatul, numit “catachumen”, trebuia sa treaca mai intai printr-un curs de pregatire si invatare. Acest curs putea dura uneori pana la trei ani, timp in care purtarea candidatului era supravegheata foarte de aproape. Biserica nu accepta la botez decat pe aceia care dovedeau ca sunt sinceri in dorinta lor de a imbratisa o viata noua, in sanul comunitatii crestine.
Hristos intentionase ca botezul sa fie “declarativ”, un act de marturie publica. Biserica il facea acum “procurativ”, garantul dobandirii neprihanirii. Christos il instaurase doar ca o “implinire a neprihanirii”, oamenii l-au pervertit in ceva care “aduce mantuirea”. Pavel l-a oferit drept un simbol al harului deja primit, oamenii l-au pervertit intr-un instrument prin care se dobandeste harul. Diferenta de invatatura a parut la inceput foarte minora si nesemnificativa, dar la inceputul secolului doi ea a dat nastere la invatatura despre “botezul regenerator”, cu putere de a declansa nasterea din nou. Iata ce scrie Iustin Martirul, care a fost ucis pentru credinta la Roma, in cea dintai “Apologie” a sa: “Noi ii ducem la un loc unde este apa si sunt regenerati in acelasi fel in care am fost innoiti si noi. Caci ei sunt spalati in numele lui Dumnezeu Tatal, Stapanul universului, in numele Mantuitorului nostru, Isus Christos, si in numele Duhului Sfant.”
“Biserica Apuseana a pastrat practica botezului prin scufundare doar pana in secolul saisprezece, cum se poate vedea dintr-o multime de tablouri si din cronicile de botez ale reginei Elisabeta si ale regelui Iacob (James) I. Biserica Rasariteana a ramas pana astazi credincioasa botezului prin afundare, pe care il aplica tuturor, fara exceptie si in orice fel de circumstante”
(Dr. W.T.Whitley, istoric englez).
Dupa un timp, s-a produs cea de a doua modificare in practica botezului: aplicarea lui la copiii celor credinciosi. Desemnat, prin insasi natura sa, sa fie un gest al celor ce pot, pe picioarele lor, sa se pogoare in apa si sa marturiseasca credinta lor personala in Christos, botezul a inceput apoi sa fie aplicat unora care nu credeau inca in Christos, in anticiparea unei decizii si conformari viitoare.
Felul in care s-a produs aceasta schimbare in practica botezului este foarte bine cunoscut. Din moment ce oamenii au inceput sa creada ca botezul mantuieste si ca cel nebotezat se duce in iad, parintii grijulii si afectati au intrebat: “Dar ce facem atunci cu copiii nostrii care mor la putina vreme dupa nastere?” Ei au asupra lor “pacatul originar.” Daca nu-i botezam, ce se va alege de ei in vesnicie?”
Astfel de oameni au inceput sa insiste sa fie botezati copiii, pe promisiunea parintilor lor, inainte de varsta la care pot lua ei hotarari personale. Prin induplecarea liderilor bisericii, botezul a fost astfel transformat dintr-un simbol, intr-un decret de acceptare a mantuirii. Practica s-a impamantenit insa greu. Oamenii si-au dat seama ca ceva nu este in regula. Botezul copiilor nu s-a generalizat decat dupa secolul VI. Prima mentiune despre botezul copiilor o avem din anul 185, dintr-o scrisoare a lui Tertulian, care i s-a opus cu vehementa. Prima referinta favorabila se pastreaza intr-o scriere a lui Ciprian, in Sinodul de la Cartagina (253). Adresandu-se unui cetatean numit generic “fidus” (credinciosul), Ciprian este de parere ca toti copiii ar trebui botezati imediat dupa nastere (Epistolele lui Ciprian, LVIII, 2).

2. Exista, asa cum am am relatat mai sus.

3. Nu este scris in Biblie ca este interzis botezul copiilor, insa Iisus ne-a dat exemplul sau de botez pe care sa il urmam. Daca Maria l-ar fi botezat pe Iisus cand era mic, asa am fi facut si noi astazi. Uite ce am gasit pe un site al bisericii ortodoxe “Unui adult ce se boteaza ce i se cere ?
Desi Biserica Ortodoxa are îndatinata practica botezarii copiilor mici, exista cazuri când persoane adulte nebotezate doresc sa se boteze. În acest caz, unui adult i se cere primirea si marturisirea dreptei credinte precum si cainta pentru pacatele savârsite, care se iarta prin botez, cum spune Sfânta Scriptura «Pocaiti-va si sa se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea pacatelor» (FA. 2, 38) sau «Cel ce crede si se va boteza, se va mântui» (Lc. 16, 16). De aceea, în timpul botezului se marturiseste Simbolul credintei (Crezul). www.allwebconcept.com/eglise/buletin_12_95.htm " target="_blank">http://www.allwebconcept.com/eglise/buletin_12_95.htm “.

Cred ca textul nu mai are nevoie de comentarii fiindca este un argument in plus in favoarea faptului ca un prunc nu poate primi si marturisi credinta, nu se poate cai etc.

4.Nu am inteles la care legamant faci referire.

5. Biblia nu prescrie o varsta anume pentru botez, insa avem exemplul lui Iisus si faptul ca omul trebuia sa creada, sa marturiseasca credinta si sa se caiasca de pacatele savarsite pana in acel moment, deci sub nici o forma un copil nu poate face aceste lucruri.
Iisus le-a spus discipolilor sai: “Mergeti si faceti ucenici din toate neamurile botezandu-i in numele Tatalui, Fiului si Duhului Sfant, invatandu-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit”. Din aceasta porunca, reiese clar ca puteau fi botezati doar cei care intelegeau, credeau si doreau sa faca parte din biserica lui Hristos. Botezul demonstra ca ei intrau intr-o relatie personala cu Iisus Hristos si erau de acord sa traiasca in armonie cu principiile sale. Un copil nu poate face in nici un caz aceste alegeri.

6. Nu sustine nimeni ca exista o anume varsta pentru botez si e adevarat ca o credinta se poate maturiza sau poate scadea, credinta si botezul insa inseamna alegerea persoanei de a-L urma pe Iisus, asa cum reiese din Sfanta Scriptura, iar un copil nu poate face aceasta alegere.

7. Nu scrie si nici nu am sustinut asa ceva.

8. Pai le-a interzis cineva? Sustin doar ca fiecare om trebuie sa ajunga la cunoasterea lui Iisus si la intelegerea insemnatatii botezului pentru a se boteza. Fiecare trebuie sa faca aceasta alegere fiindca mantuirea este personala, nu colectiva. “Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit”, asa cum scria si mai sus.

9. Nu exista o asemenea norma –o anume varsta pentru botez in biserica adventista. Noi am luat modelul lui Iisus si al lui Ioan care boteza oameni maturi, capabili sa inteleaga credinta, nu copii. Eu de exemplu m-am botezat la 19 ani. Fiecare om trebuie sa aiba libertatea de a se boteza in ce credinta doreste si dorinta asta nu o poti avea la nastere.

In Faptele Apostolilor scrie fara echivoc ceea ce a vrut Iisus sa stim cu totii si cei din zilele de astazi "Dar cind au crezut pe Filip,care propovaduia Evanghelia Imparatiei lui Dumnezeu si a Numelui lui Isus Hristos,au fost botezati, atit barbati cit si femei". Deci cine au fost botezati? Copiii? Acestia pot asculta si crede Evanghelia si sa ia o decizie constienta in acest sens? Clar ca nu.

"If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by impreuna
Irina draga, stai putin ca nu prea ii asa cum spui tu :)
Un penticostal nu afirma ca doar daca ai vorbirea in limbi ai Duhul Sfant, probabil or mai fii unii "extremisti" ca deh...nu este padure fara uscaturi
Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

8. BOTEZUL ÎN DUHUL SFÂNT
a. CONSIDERAŢII GENERALE. Toti credinciosii trebuie sa doreasca cu înflacarare si sa caute cu deplina sinceritate si convingere fagaduinta Tatalui, botezul în Duhul Sfânt, conform promisiunii Domnului Isus Hristos. Scopurile Botezului în Duhul Sfânt sunt: împuternicirea pentru lucrare, acordarea darurilor si folosirea lor în lucrarea de slujire (Luca 24:49; Fapte 1:4,8; 1 Corinteni 12:1-31), precum si o consacrare sporita pentru Dumnezeu, o dedicare deosebita pentru lucrarea Lui (Fapte 2:43; Evrei 12:28) si o dragoste activa pentru Hristos, pentru Cuvântul Sau si pentru cei pierduti (Marcu 16:20). Botezul în Duhul Sfânt este o experienta distincta si ulterioara nasterii din nou (Fapte 8:12-17; 10:44-46; 11:15,16; 15:7-9).
b.. EVIDENŢA INIŢIALĂ A BOTEZULUI ÎN DUHUL SFÂNT. Botezul credinciosilor în Duhul Sfânt este evidentiat prin vorbirea în alte limbi dupa cum da Duhul (Fapte 2:4). Vorbirea în limbi este manifestarea darului vorbirii în felurite limbi (1 Corinteni 12:4-10, 28).sursa http://www.betania.ro/index.php?activepage=despre_noi_static&continut=biserica_crezIrina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Si apropo,ca tot comenta lumea pe aici ca Biserica Ortodoxa ia banii credinciosilor:"ADMINISTRAREA (ISPRAVNICIA) NOASTRA
Dedicarea noastra pentru Isus Christos include si administrarea posesiunilor (bunurilor) noastre. Conform Bibliei, totul apartine lui Dumnezeu (Psalm 24:1). Noi suntem administratori ai resurselor Lui. Administrarea posesiunilor noastre începe cu zeciuiala (Maleahi 3:8-10). De aceea vom da Domnului a zecea parte din venitul nostru. Aceasta zeciuiala se aduce la #8222;casa visteriei#8220;. Visteria este trezoreria (casieria) bisericii locale. Pe lânga zeciuiala, se asteapta sa se faca donatii din cei 90% - venitul pe care Dumnezeu îl lasa spre folosinta (1 Corinteni 16:2). Administrarea include si timpul nostru, talentul, darurile spirituale, la fel ca banii (Efeseni 5:16; Romani 12:3-8; Matei 25:14-30; Luca 19:11-27)."
sursa e acelasi site penticostalIrina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Jocelyn spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

Si apropo,ca tot comenta lumea pe aici ca Biserica Ortodoxa ia banii credinciosilor:

"ADMINISTRAREA (ISPRAVNICIA) NOASTRA
Dedicarea noastra pentru Isus Christos include si administrarea posesiunilor (bunurilor) noastre. Conform Bibliei, totul apartine lui Dumnezeu (Psalm 24:1). Noi suntem administratori ai resurselor Lui. Administrarea posesiunilor noastre începe cu zeciuiala (Maleahi 3:8-10). De aceea vom da Domnului a zecea parte din venitul nostru. Aceasta zeciuiala se aduce la #8222;casa visteriei#8220;. Visteria este trezoreria (casieria) bisericii locale. Pe lânga zeciuiala, se asteapta sa se faca donatii din cei 90% - venitul pe care Dumnezeu îl lasa spre folosinta (1 Corinteni 16:2). Administrarea include si timpul nostru, talentul, darurile spirituale, la fel ca banii (Efeseni 5:16; Romani 12:3-8; Matei 25:14-30; Luca 19:11-27)."
sursa e acelasi site penticostal

Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA





Irina, mi se pare putin tendentios ce ai facut acum. Daca vrei sa demonstrezi ca biserica ortodoxa nu face sau face cutare lucru o poti face fara a ataca o alta biserica cu atat mai mult cu cat nu avem pe-aici nici un reprezentant al acestei biserici (penticostale) care sa poata spuna exact ce se intelege din acest citat.


"If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns impreuna spune:

quote:
Originally posted by irina.c.

quote:
Originally posted by impreuna


Irina draga, stai putin ca nu prea ii asa cum spui tu :)
Un penticostal nu afirma ca doar daca ai vorbirea in limbi ai Duhul Sfant, probabil or mai fii unii "extremisti" ca deh...nu este padure fara uscaturi


Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara



8. BOTEZUL ÎN DUHUL SFÂNT
a. CONSIDERAŢII GENERALE. Toti credinciosii trebuie sa doreasca cu înflacarare si sa caute cu deplina sinceritate si convingere fagaduinta Tatalui, botezul în Duhul Sfânt, conform promisiunii Domnului Isus Hristos. Scopurile Botezului în Duhul Sfânt sunt: împuternicirea pentru lucrare, acordarea darurilor si folosirea lor în lucrarea de slujire (Luca 24:49; Fapte 1:4,8; 1 Corinteni 12:1-31), precum si o consacrare sporita pentru Dumnezeu, o dedicare deosebita pentru lucrarea Lui (Fapte 2:43; Evrei 12:28) si o dragoste activa pentru Hristos, pentru Cuvântul Sau si pentru cei pierduti (Marcu 16:20). Botezul în Duhul Sfânt este o experienta distincta si ulterioara nasterii din nou (Fapte 8:12-17; 10:44-46; 11:15,16; 15:7-9).
b.. EVIDENŢA INIŢIALĂ A BOTEZULUI ÎN DUHUL SFÂNT. Botezul credinciosilor în Duhul Sfânt este evidentiat prin vorbirea în alte limbi dupa cum da Duhul (Fapte 2:4). Vorbirea în limbi este manifestarea darului vorbirii în felurite limbi (1 Corinteni 12:4-10, 28).

sursa http://www.betania.ro/index.php?activepage=despre_noi_static&continut=biserica_crez

Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA





Din sursa pe care mi-ai dat-o, nu reiese ca vorbirea in limbi ar fi o conditie a botezului cu Duhul Sfant. Ca e unul dintre daruri, e altceva. Stiu ca asa s-a manifestat la apostoli ca si un dar, numai ca asta nu inseamna ca este o "conditie" pentru zilele noastre, cu atat mai mult o "conditie" de mantuire.
Mi se pare putin nelalocul lui faptul ca iei diferite surse pe care sa le interpretezi dupa bunul tau plac.
La fel si cu zeciuiala, care este un exemplu biblic si nu o conditie.

Nu mi se pare un exemplu de bun simt sa incepem sa aruncam cu noroi in diferite religii, cautand tot felul de surse care sunt mai mult sau mai putin oficiale si credibile (pe internet oricine poate publica orice), sau sa venim cu interpretari.

Cred ca discutia ar fi mult mai eficienta daca am ramane la Biblie. Oricate interpretari ar exista cu privire la aceasta, este imposibil sa nu te poti apropia de Dumnezeu prin Cuvantul Sau, fara alte "texte" mai mult sau mai putin valabile.

Cat despre multe alte intrebari la care ai evitat raspunsul cu eleganta, sa mai sper...?:)



Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by impreunaCred ca discutia ar fi mult mai eficienta daca am ramane la Biblie. Oricate interpretari ar exista cu privire la aceasta, este imposibil sa nu te poti apropia de Dumnezeu prin Cuvantul Sau, fara alte "texte" mai mult sau mai putin valabile.Cat despre multe alte intrebari la care ai evitat raspunsul cu eleganta, sa mai sper...?:)Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Draga Flavia,pentru mine,ca si crestina ortodoxa,sursa de cunoastere teologica si practica crestina inzestrata cu autoritate este Traditia Bisericii,care include si Scriptura.Eu nu sunt interesata sa interpretez Biblia in afara cadrului traditional al Bisericii.Pentru mine nu exista contradictie intre Scriptura si Traditie,asa cum am spus si mai sus.Eu am aratat,de exemplu,care este invatatura ortodoxa cu privire la serbarea duminicii,argumentata pe baza Scripturii si a Traditiei.Pe aceeasi baza am argumente si pentru restul invataturilor BO.Discutia dintre tine si Jocelyn a demonstrat ca, numai pe baza Scripturii, poti argumenta orice.De exemplu,Jocelyn o sa-ti argumenteze clar cu Biblia de ce nu au voie crestinii sa manance carne de porc,iar tu,tot cu Biblia ii poti argumenta contrariul.Eu merg si vad ce ma invata Biserica,fiindca ea este Stalpul si Temelia Adevarului,este condusa de Hristos si in ea lucreaza Duhul Sfant,care ne lumineaza in toate.Noi ne apropiem de Dumnezeu prin Duhul Sau,caci,litera ucide,iar duhul face viu.(2Cor 3;6)Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Jocelyn spune:

Irina, vad ca tare ma bagi la inaintare cu Flavia. Eu n-am venit sa demonstrez nimanui nimic. Insa atunci cand cineva spune ca Traditia Bisericii include Scriptura, eu nu pot fi de acord. Nu Biblia trebuie sa se adapteze traditiei si pe ce baza ar putea fi traditia deasupra Scripturii? (daca zici ca o include).

Spune-mi si mie te rog daca exista vreun fundament biblic pentru care se serbeaza ziua de nastere a lui Iisus pe 25 decembrie.
Daca exista vreun fundament biblic pentru pomenile si obiceiurile care se fac la moartea unei persoane; pentru a aprinde lumanari pentru morti; pentru inchinarea la sfinti; pentru spovedanie si pentru canoanele care se dau dupa gravitatea pacatelor comise, ca si cum in ochii lui Dumnezeu sunt pacate mai mici sau mai mari.
Macar la aceste lucruri astept un raspuns clar, bazat pe texte biblice. Au baza in Scriptura sau nu?


If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years.

Mergi la inceput