La scoala (cum se simt, ce invata, cum ii ajutam)
Raspunsuri - Pagina 11
elisor spune:
Georgiana felicitari Ioanei!
Si noi azi l-am facut pe "a" de mana si chiar imi place cum il scrie. Cred ca incet incet nu i se mai par "nasoale" temele la scriere, acum incepe sa fie ceva mai palpabil, sa lege litere si sa-i iasa cuvantul, cred ca o sa le placa micutilor nostri.
Matematica e o placere deocamdata, au facut si descompunerea cifrelor pana la 4.
Maine sa vedem ce si cum ca lunea nu are mate, iar vinerea nu are scriere.
Ce boroboata mi-a facut vineri?! Au venit cei de la McDonald's la ei in scoala (stiam cu o zi inainte ca vor veni ca le-a dat un Santal de portocale si le-a zis a doua zi ca vor veni si copiii care vor dori vor primi un HappyMeal, contra cost evident si vor face tot felul de activitati distractive). Toate bune si frumoase, numai ca Andreas nu si-a terminat sucul si s-a grabit sa plece si si l-a pus in ghiozdan. Nu va spun ce shoc!!!! am avut cand am scos cartile, toate ude si lipicioase, s-au dus naibii copertile lui facute cu atata truda de maica-sa (adica eu), fiecare materie avea o coperta, erau cu desene, frumoase, vesele, va spun am crezut ca dau cu el de pereti. Le-am pus la uscat si am evaluat pagubele. Ghiozdanul a trebuit sa faca dus (nu stiu cat isi dorea el chestia asta), penarul i-a urmat exemplul. O catastrofa era in geanta, baltea sucul!!! Offfffff, ce copil am!
Azi a venit de la scoala si nu-mi venea sa cred s-a dus direct la lectii sa si-l faca pe "a".
Rory76, eu apreciez munca invatatoarei, am apreciat-o si pe cea a educatoarelor foarte mult si le-am spus-o asta de cate ori am avut ocazia, dar mie tot nu-mi plac calificativele si sa stii ca nu sunt nostalgica, dar asa cum spuneai si tu copiii pierd sau castiga. Si pentru voi educatoarele munca nu e usoara sa aduni ceva ce nu e cifra. Nu stiu, e ciudat, astea ar fi trebuit sa fie la gradi ca si-asa gradi e un fel de clasa 1 de pe vremea noastra.
Si eu ma bucur ca vine vacanta!!!!!!!1
Nora, merci pt. explicatii. Daca tu zici ca e grea flamanda lui Andrei cum i se pare, copiii stiu ca prind repede. Sora-mea e de 13 ani in Olanda (a plecat de copil cu mama prin casatorie) si iti spun ca olandeza e limba ei materna o vorbeste la perfectie, dar romana mai bine nu zic, de fapt ea in Ro nu a facut gramatica deloc. Si Andreas o "rupe" in olandeza, la 3 ani vorbea foarte bine, dar a mai uitat daca nu prea are cu cine vorbi.
3 - 4 luni
Eli mamik de Bianca (13.06.2005) & Andreas (17.08.1998)
otau spune:
Salutare si de la noi!
La matematica este tot la cifra 3. Mai fac exercitii pe fisa. Azi a luat "foarte bine" in catalog.
La romana a ajuns la m mic.
Azi a avut o zi mai grea pentru ca a avut engleza, religie, cunoasterea mediului si matematica. E grea ziua si la propriu pentru ca ghiozdanul este f.f.f. greu.
Maine are abilitati parctice: iar decupam, lipim, etc. Stiti voi...
Pa!
georgiana.david spune:
Dupa ce l-am invatat pe a mic de mana si pe a mare de mana, zi l-a facut pe m mic de mana si il face super (parerea mea). Tema de azi : de scris o pagina cu ma, mama, am iar maine o sa dea dictare. Iar am emotii!
La mate au ajuns la cifra 5 (deocamdata la scrierea lui 5) iar cu celelalte cifre de la 0 la 4 deja fac adunari si scaderi. Vad ca se descurca binisor. Sa dea Dumnezeu s-o tina tot asa!
Geo, Ioana (20.06.1998) si Damian (01.10.2004)
http://community.webshots.com/user/giorgios72
angy11 spune:
Crini,eventual,poti sa-mi scri pe PM in ce zona a Italiei stai,eu am cumnata in nord,intre Verona si Brescia si adesea vine cate cineva si trebuie sa le trimitem una alta din tara.daca esti pe aproape iti pot trimite chiar eu la ea manualele,ca-i mai simplu decat sa-ti scriu autorii,sa pui pe altcineva sa caute,etc.
Spor la scoala tuturor boboceilor de clasa I!
Oana_B spune:
quote:
Autor: isabela
Subiect: www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58820" target="_blank">Clasa I - Teme
Trimis la: 04/10/2005 09:22:11
Cum procedeaza copiii vostri cu temele?
Doamna invatatoare le da 5-6 randuri ,tema pentru a doua zi si de terminat ceea ce au inceput in clasa pe caietele speciale. Eu, acasa, inainte de a-si incepe temele, o pun sa lucreze 3-4 randuri pe un alt caiet. Este oare prea mult?
In total ar fi cam 1 pagina si jumatate, poate chiar doua.Ieri imi spunea ca o doare mana. Oare ar trebui sa renunt la a o pune sa lucreze pe caietul de casa?
Voi cum procedati? Poate vom avea si raspunsul din partea lui Rory care am inteles ca este invatatoare.
quote:
Autor: diana904
Raspuns la: 04/10/2005 09:36:48
Mesaj:
La noi la fel, au de terminat pe caietele speciale ceea ce au inceput in clasa, uneori mai au si pe caietele tip I, sau pe cele de matematica cite 1/2 -1 pagina (Doamna incepe rindurile si ei trebuie sa le termine). Eu nu o mai pun sa lucreze separat, am observat ca la inceput lucreaza bine apoi, pe masura ce oboseste calitatea scade...i-am spus ca atunci cind simte ca e opbosita sa faca o pauza si sa reia apoi, decit sa se grabeasca si sa scrie urit. Si eu ma gindeam sa o pun sa lucreze inainte de teme pe alt caiet, dar imi e teama ca atunci cind va incepe sa scrie pe caietele de scoala o sa fie deja obosita si plictisita. Nu stiu cum e mai bine, chiar ar fi interesant de aflat raspunsul lui Rory...
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 04/10/2005 10:14:48
Mesaj:
Aici nu au teme, dar eu o pun totusi sa lucreze cam o pagina pe zi. Daca face ceva foarte urat sterge si mai face o data. Daca e acceptabil il lasam asa, nu-i cer maximul, dar nici nu e pentru scoala. Ma gandesc doar sa-si formeze mana. Acum nu stiu daca procedez bine, mi-ar placea un raspuns de specialitate, cu justificari.
Fac o paranteza, fata de scoala pe care am facut-o eu, aici se pune mult accent pe jocuri logice, nu pe estetica. Eu o invatasem pe fetita sa faca cifrele de mana, adica 2 cu codita unduita si cerculet. La gradinita i-a facut obsevatie ca nu e bine si vorbind cu alte mamici, am aflat ca nici ele n-au invatat asa. Se aratau tare mirate "cum, si cifrele se sciu de mana, cursiv?"
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 04/10/2005 11:32:07
Mesaj:
La fel si copilul meu. Primeste teme pe caietul tiparit si pe cel mic. Acasa, cand isi face temele nu foloseste maculator. Daca nu este foarte sigur de cum ar trebui sa faca exerseaza pe un caiet cu foaie velina (asa face si la scoala). Nu vreau sa-l stresez. Am vazut ca se chinuie sa faca destul de frumos temele si atunci il las in pace. Nici nu stau langa el cand isi face temele pentru ca ma gandesc ca se obisnuieste asa si nu vreau. Cand se apuca de scris ma uit sa vad cum si ce face si apoi imi vad de ale mele. Din cand in cand ma mai duc pe la el sa vad ce face. Cand simte ca oboseste ia singur pauza de 10 minute.
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: Cary
Raspuns la: 04/10/2005 12:26:42
Mesaj:
Rebecca- clasa I- nu foloseste acasa maculator,isi face temele pe caietele speciale si pe caietul tip I,apoi trecem la caietul de matematica.In general nu le da multe teme,cateva randuri,dar pentru ca Rebi este silitoare(desi nu o pun eu)i-am luat un caiet tip I si cand are ea chef mai scrie.
Succes boboceilor!
Omul propune si Dumnezeu dispune!
quote:
Autor: alex_c
Raspuns la: 04/10/2005 14:08:02
Mesaj:
pe noi la sedinta cu parintii ne-a atentionat sa nu-i suprasolicitam cu lectiile . Pentru a sti fiecare parinte ce tema are de pregatit incepe doamna in clasa randurile care trebuiesc terminate pentru a 2a zi . Eu i-l pun sa scrie un rand pe caietul de acasa si daca le face bine trece deja pe caietul special apoi pe caietul mic. Pe caietul special sunt in total 4 sau 5 randuri dar 1-2 sunt deja completate din clasa iar pe cel mic doamna le incepe 4-5 randuri. Asa este si la matematica . In rest ne uitam putin pe carte , facem exercitiile din josul paginii . In total lectiile nu dureaza mai mult de 2-3 ore cu tot cu pauze. Si am senzatia ca este destul de obosit atunci cand terminam. Nu e cazul sa discut despre scris suplimentar din proprie initiativa pentru ca eu am baiat si in general ei sunt mai superficiali. Nu incurajez lucrul acesta(superficialitatea) dar nici nu vreau sa-l iau tare sa nu se sperie.
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 05/10/2005 09:33:36
Mesaj:
2-3 ore, uau. La noi nu dureaza nici o ora. Si aia cu greutate. Ca vrea pipi, ca-i e sete, cald, frig, o doare burta sau capul...
In nici un caz n-ar sta asa mult la birou.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: alex_c
Raspuns la: 06/10/2005 11:35:17
Mesaj:
am spus 2-3 ore in sensul ca eu ajung acasa pe la 6.30-7 iar lectiile le face doar cand sunt eu acasa. Incepem pe la 7-7.30 si pe la 10 pot sa spun ca suntem gata. Asta nu inseamna ca de la 7 la 10 sta lipit de scaun. Face pisu de 100 de ori , ii este foame , sete , i-l mannca pielea , dar am gasit solutii la toate : mergi la pisu , ok , ti-e foame mananci un sandwich si in timp ce mesteci facem exercitile de pe carte . Paharul cu apa e pe birou si in general i-l las sa se mai destinda cate putin.Cam la 30 min facem o pauza de 10 min in care imi povesteste cam ce a mai facut pe la scoala. Stiu ca e cea mai proasta perioada a zilei pentru lectii dar in bona nu am incredere. A avut cateva tentative dar e depasita de situatie. El doarme totusi destul de mult ziua ( de la 2 la 6)si poate rezista usor pana la 10 . Sper ca in timp sa se obisnuiasca sa-si faca temele singur iar eu doar sa-l verific si sa mai repetam cate ceva. Dar deocamdata e mic si e la inceput si i se pare " taaaare plictisitoare" scoala asta.
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 06/10/2005 20:11:40
Mesaj:
E bine ca poate dormi ziua,eu o iau de la scoala la 16.30, iti dai seama ca pana ajungem acasa, mancam, chiar sa vreau, n-as avea timp fizic sa fac mai mult. Unul din dezavantajele scolii timp plin.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: gabibarta
Raspuns la: 06/10/2005 20:55:54
Mesaj:
mie mi se pare exagerat de mult 2-3ore! Noi suntem clasa a doua, si nici acum nu lucram mai mult de o ora la lectii!
Gabi+Robert 20.05.1997+Lili 17.05.2002
http://community.webshots.com/user/gabibarta
quote:
Autor: rory76
Raspuns la: 06/10/2005 21:47:10
Mesaj:
Buna ziua la toata lumea!
In clasa intai, datorita faptului ca sunt si copii de 6 ani, programa oficiala spune ca nu se dau teme...cel mult, in semestrul 2 spre sfarsit. Ce se zice in mod oficial e una, ce se face normal e alta. Daca invatatoarea are in clasa vreo 30 de copii, cum e tendinta actuala, cred ca nu este timp suficient sa stea langa fiecare copil sa il urmareasca la scris. De aceea probabil ca li se dau teme. Dar pentru un copil de clasa I doua pagini de caiet mi se pare cam prea mult. Nu veti reusi decat sa il faceti sa urasca scoala, temele si invatatoarea. Tema ar trebui sa fie ceva care sa il puna sa gandeasca, sa vorbeasca cu parintii, sa comunice, ma rog, sa nu fie ceva stereotip, ceva de rutina. Eu de obicei le dau teme doar la copiii care scriu intr-adevar foarte urat si neingrijit si care se concentreaza mai bine intr-un mediu familiar lui. Altfel, copiii mei nu primesc teme. Tot ce avem de lucrat lucram in clasa, incerc sa nu pierd timpul cu alte prostii si sa lucram mult. Parintii au fost mai greu de educat in privinta asta. "Cum, doamna, nu le dati teme?????" Si ii puneau saracii sa scrie enshpe pagini de li se ura si lor! Acum au inteles modul meu de lucru si s-au lamurit.
Alta chestie care ma "deranjeaza" este asta cu caietul de "curat" si caietul de "murdar". Cred ca ar trebui sa scrie pe un singur caiet, pentru ca asa se va obisnui sa scrie frumos si in clasa, si acasa, si oriunde si pe oricare caiet. Nu trebuie sa fie neaparat caietul de "curat" sa scir efrumos, corect si ingrijit. Asa consider eu, e parerea mea din experienta proprie. Mai astept intrebari!!!
pestoaica visatoare
quote:
Autor: alex_c
Raspuns la: 07/10/2005 09:10:48
Mesaj:
Rory , ceea ce ai spus tu reprezinta foarte fidel ceea ce a discutat initial d-na invatatoare la sedinta cu parintii de la inceputul anului . Si parintii disperati cu " vaaaai doamna , dar se poate sa nu faca teme acasa? " la noi au fost in proportie de 70-80 % in clasa asa ca doamna a incercat sa impace pe toata lumea . A avut grija si de cei care nu au implinit 7 ani (cum e fi-miu) si de cei cu parinti mai rigizi. Din acest motiv le incepe dansa randurile in clasa pentru a evita aglomerarea si plictiseala copiilor. Vreau sa va spun ca mamica unui copilas de la noi din clasa imi spunea intr-o dimineata ca dansa i-l pune sa mai scrie acasa cel putin inca o pagina suplimentar fata de ce le spune doamna. Mi se pare mai mult decat exagerat sa-l soliciti atat de mult mai ales ca ei inca sunt la semne si bastonase.
quote:
Autor: isabela
Raspuns la: 07/10/2005 10:55:19
Mesaj:
Rory,
Multumesc pentru raspuns.
La noi o zi se desfasoara cam asa: la 12:20 termina scoala, vine acasa, se schimba si merge la joaca pana in jurul orei 14:30. Urmeaza pranzul si incepe lectiile. De exemplu pentru ieri a avut ca tema: la abecedar: 6 randuri cu zala si de terminat pe caietul special ceea ce terminase in clasa. La matematica: 10 randuri cu cifra 1.
In general, cu mici pauze, temele dureaza intre 1:30 si 2h. Urmeaza din nou joaca, iar cel tarziu la ora 21 deja doarme.
De ce caietul de casa? Pentru ca am observat ca dupa ce lucreaza 1 rand sau 2 ,la teme, rezultatul este mai bun. Dar am observat ca lucreaza la fel de curat si ingrijit pe ambele caiete.
Ei sunt 25 elevi in clasa.
Din tot ce au facut pana acum, bucla a fost cea mai grea. La voi cum a fost?
quote:
Autor: rory76
Raspuns la: 07/10/2005 17:30:13
Mesaj:
Isabela, si la noi cea mai grea a fost "bucla" cum ii spui tu. Sunt multi copii care daca gresesc o liniuta sau un bastonas, incep sa planga saracii, mi se rupe inima de mila lor, si asta pentru ca stiu ce ii asteapta acasa...Sunt de-a dreptul sresati de replica parintilor... de aceea eu acum le opresc toate caietele la dulap si nu le mai dau teme. Parintii vad caietele la consultatie, sau la sedinta lunara. Asa toata lumea e stres-free. Cine vrea sa lucreze acasa, e liber sa o faca...Bineinteles ca toata lumea face asta. Desi eu le spun ca e suficient. asa s-au obisnuit, ce sa le fac eu???
pestoaica visatoare
quote:
Autor: LuminitaB
Raspuns la: 10/10/2005 08:30:41
Mesaj:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by rory76
Isabela, si la noi cea mai grea a fost "bucla" cum ii spui tu. Sunt multi copii care daca gresesc o liniuta sau un bastonas, incep sa planga saracii, mi se rupe inima de mila lor, si asta pentru ca stiu ce ii asteapta acasa...Sunt de-a dreptul sresati de replica parintilor... de aceea eu acum le opresc toate caietele la dulap si nu le mai dau teme. Parintii vad caietele la consultatie, sau la sedinta lunara. Asa toata lumea e stres-free. Cine vrea sa lucreze acasa, e liber sa o faca...Bineinteles ca toata lumea face asta. Desi eu le spun ca e suficient. asa s-au obisnuit, ce sa le fac eu???
pestoaica visatoare
--------------------------------------------------------------------------------
Rory, ai 10 puncte de la mine! Si o !
Si la noi tot bucla ( seamana cu litera e mic de mina)a fost cea mai grea.
La noi tema reprezinta un stres maxim. Cristi nu a implinit inca 7 ani si se concentreaza destul de greu. Nici vorba de caiet de casa! Are suficiente rinduri de facut pe caietul special si pe caietul mic astfel incit sa se perfectioneze. Desi eu am observat ca pe primele le face mai frumos, ca la ultimele nu mai are rabdare.
Noi am mai avut probleme la elementele grafice ce compun cifra 2, mai ales la partea de jos. Desi a facut destul de multe rinduri, tot nu-l face ca lumea. A primit punct albastru la tema asta(adica "suficient") dar nu a fost afectat. Oricum, el s-a straduit la aceste semne mai mult decit la altele, cred ca ar fi trebuit apreciat si efortul depus.
Eu imi doresc sa mearga cu placere la scoala, sa invete sa descopere si mai putin sa vada scoala ca pe o competitie pentru locul intii.
LuminitaB
mami lui Tudor 2.12.2004 si a lui Cri 24.12.1998
Cauta la cine te pretuieste, cat de curata e inima, nu cat de inalt e gandul.
pozele noastre
quote:
Autor: Nora
Raspuns la: 11/10/2005 12:46:10
Mesaj:
La noi temele dureaza max 20 de minute si pot fi:
-o pagina A4 cu diverse exercitii de franceza ( sa inconjoare o anumita litera din m.m. cuvinte, sa scrie o anumita litera, sa coloreze niste desene atunci cand aude o anumita litera)
-sa citeasc o pagina din cartea de franceza
-exercitii f usoare cu un fel de multimi
-sa invete o poezioara pe care o primis scrisa pe o foaie
Toate astea sunt cu "sau", niciodata nu au prea multe de facut.
Lui Andrei ii place, dar scrie urat. Acum cateva zile, avea de scris un rand (doar un rand) cu cifra 6. A scris-o cu chiu cu vai si l-am certat un pic ca-i urat, doar ca s-a intors cu "TB", adica "foarte bine" de la invatatoare. De unde concluzia ca am fost prea exigenta, nu? Si stiu ca nu-i bine, ma straduiesc sa nu fiu asa.
Nora
quote:
Autor: Miruna Enescu
Raspuns la: 11/10/2005 15:54:25
Mesaj:
Rory, stii de ce cred eu ca-i pun parintii pe copii sa faca pe maculator exercitii? Cred ca-si amintesc de la scoala cum le incercuia invatatoarea cu rosu greselile si "porcusorii" si apoi le arata: "Ei, iti place cum arata caietul? Caietul tau este oglinda ta. Daca caietul arata urat si murdar, inseamna ca te arata si pe tine urat si murdar".
Ergo: caietul de aratat la invatatoare trebiue sa arate bine! Mie mi s-a imprimat asa de tare chestia asta, ca nu stiu daca la anul, cand va fi flacaul intr-a-ntaia, o sa pot sa trec peste ea!
Miru
quote:
Autor: diana904
Raspuns la: 12/10/2005 10:31:19
Mesaj:
Daca tot sintem la discutie despre teme vreau sa va cer parerea, atit parintilor cit si lui Rory in calitate de invatatoare. Ieri fi-mea a primit ca tema asa:
- terminarea cifrei 1 pe caietul special (facuse cam 1 sfert in clasa a avut pagina pina jos - vreo 7-8 rinduri cred)
- o fisa cu bucla si litera e, adik sa faca 2 rinduri de bucle + identificarea pozitiei literei in cadrul cuvintului + poezie
- o fisa cu "1" adik 2 rinduri de 1 , identificarea literei i, + poezie.
Mie, sincer, mi s-a parut cam mult, mai ales ca a fost de pe o zi pe alta, adik azi s-a dus cu ele la scoala. Voua cum vi se pare?
quote:
Autor: isabela
Raspuns la: 12/10/2005 10:55:29
Mesaj:
La noi,intr-una din zile, a fost cam asa:
- de terminat pe caietul special la abecedar,bucla( la noi a insemnat 2 randuri);
- 6 randuri tema cu bucla;
- de terminat pe caietul special de matematica ,cifra 1(le terminase in clasa);
- 10 randuri ,tema, cifra 1
Parea cam obosita cand a terminat temele.
quote:
Autor: LuminitaB
Raspuns la: 12/10/2005 12:48:28
Mesaj:
Diana, Isabela, mie mi se pare mult. Daca ar fi mai putine rinduri de scris as putea avea pretentii la a scrie incewt si frumos dar asa... abia are timp sa le termine. De exemplu azi are asa:
- 7 rinduri de "git de lebada" in caietul special
- 5 rinduri de acelasi semn pe caietul mic
- 2 rinduri de cifra 1 pe caietul mic si niste exercitii cu numarul 1 cu multimi, 4 la numar.
La mate e ok dar la lb romana mi se pare imens 12 rinduri
LuminitaB
mami lui Tudor 2.12.2004 si a lui Cri 24.12.1998
Cauta la cine te pretuieste, cat de curata e inima, nu cat de inalt e gandul.
pozele noastre
quote:
Autor: LuminitaB
Raspuns la: 13/10/2005 20:42:32
Mesaj:
Vad ca nu mai ziceti nimic legat de subiect. Pe mine chiar ma streseaza, azi a avut 16 rinduri la lb romana. Mie si 12 mi se parea mult
LuminitaB
mami lui Tudor 2.12.2004 si a lui Cri 24.12.1998
Cauta la cine te pretuieste, cat de curata e inima, nu cat de inalt e gandul.
pozele noastre
quote:
Autor: Cary
Raspuns la: 14/10/2005 08:03:24
Mesaj:
De la Rebecca am aflat ca,elevii care fac galagie in clasa,d-na invatatoare le da randuri suplimentar!!!
Oare de aceea aveti voi asa de MULTE randuri???
W-E placut tuturor!
Omul propune si Dumnezeu dispune!
quote:
Autor: isabela
Raspuns la: 14/10/2005 10:22:23
Mesaj:
La noi toata lumea primeste aceeasi tema, acelasi numar de randuri. Iar fiica-mea nu face parte din cei galagiosi. Hai sa va spun ce tema au pentru luni:
- 6 randuri - "carlig";
- 5 raduri - "oval";
- 6 randuri - "bici";
- 6 randuri cu cifrele 1,2,3,4 scrise in ordine crescatoare si descrescatoare;
- cateva exercitii,legate de cifra 4 ,din culegere.
"Carlig-ul" si "bici-ul" ii ies bine, dar la "oval" nu seamana un oval cu celalalt.
Cum stati voi?
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 14/10/2005 11:03:36
Mesaj:
Unii se plang ca au prea multe teme, mie mi se pare nefiresc ca nu le da nimic. La inceputul scolii au spus ca vor avea lectii doar in we. Pana acum nu le-au dat. Am intrebat si profesoarele ca m-am gandit poate n-a inteles copilu ce are de facut, n-a notat pe caiet, mi-au confirmat ca inca nu au inceput sa le dea de lucru pentru acasa. Dar ma bucur ca voi scrieti, asa imi fac o idee cam cat sa lucrez cu ea. Daca am inteles bine cam 12 randuri la limba si 4 la mate.
Carry, nu mi se pare o metoda prea buna sa li se dea suplimentar celor galagiosi, temele nu sunt o pedeapsa, parerea mea.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: diana904
Raspuns la: 14/10/2005 12:59:37
Mesaj:
Si la noi toti copiii primesc aceeasi tema, nu exista vreo diferentiere intre cei cuminti si cei zburdalnici. Poate celor mai neastimparati sa le ramina ceva mai mult de lucru acasa pentru ca, de obicei, incep cite ceva in clasa si la ramine finalul acasa.
Ptr luni la lb romana au de terminat ovalele pe caietul special, vreo 7-8 rinduri cred. La matematica nu stiu inca ce tema au, au avut azi si eu inca nu m-am vazut cu fi-mea.
In schimb ieri au fost la circ...bucurie mare, au venit f incintati!
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 14/10/2005 13:47:15
Mesaj:
La noi temele sunt cam asa:
La matematica:
- de terminat randurile de pe caietul pregetitor (daca nu le-a terminat in clasa)
- pe caietul mic are de facut cam 6-7 randuri
- din cand in cand mai are de facut si din culegere (ieri am vazut ca lucrase in clasa tot ce era in culegere, deci acasa nu a mai facut nimic)
La Romana:
- de terminat randurile ramase din caietul tiparit;
- de facut 8 sau 10 randuri in caietul mic.
Am observat ca in ultimul timp se cam grabeste la teme, asa ca am schimbat tactica. Acum il pun sa faca pe un maculator cateva randuri pana vad eu ca face bine semnele sau cifrele si apoi trece pe caietele pe care are de scris temele. Eu am vrut sa nu-l stresez, dar el a cam luat in usor temele si asta nu-mi convine. Trebuie sa se straduiasca sa faca totul foarte bine.
A dat la scoala mereu teste cu despartirea in silabe. Ieri mi-a gresit la unul foarte simplu: BALON. El l-a despartit BAL-ON ! In rest a facut perfect. A luat foarte bine, dar 4 copii din clasa au luat excelent. Aseara am despartit cuvinte in silabe cu el de-mi sunau in cap numai silabe. Si seara cand sa adorm si eu (el dormea dus demult) eu tot silabiseam pes-te, cas-tel, etc, etc. Cred ca o s-o iau razna cu silabele astea.
Saptamana viitoare am inteles ca vor da dictare la romana la semne. Voi ati dat?
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 14/10/2005 14:55:33
Mesaj:
Si eu am probleme cu fata cu despartirea in silabe.
Cum au invatat s-o faca? E explicata in manual, le-a spus in clasa, sau considera ca o stiu din familie?
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: Nora
Raspuns la: 14/10/2005 16:19:15
Mesaj:
Crini, imi amintesc exact cum m-a invatat educatoarea mea despartirea in silabe: sa-mi pun mana sub barbie si sa pronunt cuvantul. De cate ori coboara barbia se termina o silaba. Si acum mai folosesc metoda.
Andrei a invatat sa bata din palme. Canta cuvantul si la fiecare bataie din palme se termina o silaba.
Azi are ca tema sa invete o poezie cu zilele saptamanii, sa recunoasca cuvintele lundi,...,dimanche si sa invete o poezie tot pe tema asta. Am vrut sa ma apuc de lectii cu el dar mi-a recitat rapid poezia, a recunoscut rapid cuvintele, asa ca doar scrisul i-a mai ramas.
Week-end frumos va doresc.
Nora
quote:
Autor: cl
Raspuns la: 17/10/2005 12:37:31
Mesaj:
V-am tot urmarit si eu, dar abia acum m-am hotarat sa intru in discutie. Am si eu un Alex bobocel. Implineste 7 ani la sfarsitul anului si e printre cei mai micuti din clasa. Majoritatea colegilor lui merg pe 8 ani. Sunt surprinsa, nu ma asteptam la aceasta, dar nu am ce face.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Cary
De la Rebecca am aflat ca,elevii care fac galagie in clasa,d-na invatatoare le da randuri suplimentar!!!
Oare de aceea aveti voi asa de MULTE randuri???
W-E placut tuturor!
Omul propune si Dumnezeu dispune!
--------------------------------------------------------------------------------
Temele sunt la fel pentru toata lumea. Iar daca invatatoarea respectiva da randuri suplimentare celor care fac galagie, ar trebui sa se orienteze catre altceva! Nu este in regula! Scrisul este o pedeapsa????? Asta vor invata micutii. Cat despre aluziile tale...nu-ti fac cinste!
Revenind la subiect. Si noi avem nu multe, ci foarte multe teme. Weekendul acesta a fost cumplit! In loc sa mergem afara, in parc, cu rolele sau bicicleta, am facut la teme de m-am saturat eu! Chiar ma gandeam daca sa discut cu doamna lui sau nu. Mai ales ca stiu ca la clasa I nu se mai dau teme! Nu zic sa nu le dea, dar nu asa de multe! Noi am avut pe langa caietele speciala si caietul tip 1 si caietul de matematica si o foaie cu nu stiu ce forme , pe care apoi a trebuit sa le coloreze. A fost ENORM de mult! (Si nu, Cary, nu a fost galagios, aceleasi teme le-au avut toti copiii).
Otau, si fi-miu are recapitulare la "Romana" astazi si cred ca si maine (am vazut in Abecedarul lor doua lectii alocate). Si Nora are dreptate cu despartitul in silabe. Eu si astazi mi-o amintesc pe invatatoarea mea cum ne-a invatat sa despartim in silabe, cu mana sub barbie. Asa l-am invatat pe fi-miu, anul trecut (avea la gradinita despartirea in silabe) si acum nu are probleme.
Crini, nu chinui copila, ca nu are sens. E mult mai bine asa!
Isabela, aceeasi problema o avem si noi ci ovalurile alea si "c"-urile . Cand le-am lucrat prima data, i-am dat putin si le-a facut bine, dar acum, la atatea randuri si cu viteza care a bagat-o saracul copil, sa-si termine temele.... Iar la matematica vad ca sunteti mai avansati, ei abia astazi cred ca vor face cifra 2.
Bafta multa scolareilor!
Claudia
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 17/10/2005 13:06:17
Mesaj:
Nora, Claudia, va multumesc pentru raspunsuri, dar n-am inteles. Cum isi da ea seama daca e pe-ste sau pes-te?
Ok, gura se deschide de 2 ori, dar cand?
Voi ziceti sa nu-i dau lectii deloc sau sa nu o pun sa scrie?
As vrea sa se simta mai responsabila, sa inteleaga ce scoala e ceva important, nu o distractie.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: cl
Raspuns la: 17/10/2005 15:54:42
Mesaj:
Crini, pui mana sub barbie si spui pes (barbia a atins o data mana, dupa care se ridica), apoi, cand spune te barbia incepe sa coboare a doua oara si loveste a doua oara mana. Ufff, nu stiu cat m-ai inteles. Daca ma si vedeai , era altceva.
Claudia
quote:
Autor: Nora
Raspuns la: 17/10/2005 16:23:57
Mesaj:
Crini, exact cum a spus si Claudia, mai mult nu stiu cum pot explica. Si inca in romana sau italiana e relativ simplu, fiind limbi fonetice, dar sa-l vezi pe Andruska al meu in franceza, unde diferenta intre cum scrii si cum pronunti e imensa...
Nora
poze sept-oct 2005
quote:
Autor: LuminitaB
Raspuns la: 18/10/2005 10:12:01
Mesaj:
Claudia, bun venit in club.
Nu, temele nu sunt pedeapsa la noi, asa sunt pentru toata lumea.
Ce m-a deranjat ieri a fost ca a venit acasa cu cifra doi invatata incorect si necorectata. Adik erau subliniate cu rosu toate cifrele 2 pe care le facuse el in clasa dar nu am vazut sa ii fi aratat cum sa faca. L-am intrebat daca l-a ajutat doamna sa faca vreo cifra si a zis ca nu. Il cred ca daca il ajuta vedeam si eu una corecta.
Inainte sa ne apucam de tema a inceput sa plinga. "nu pot sa-l fac pe doi, uite, toate sunt cu rosu"
I-am luat minuta si am facut vreo 4-5 cifre. A zis gata, stiu. Si chiar a stiut. De ce nu l-a corectat la scoala?
LuminitaB
mami lui Tudor 2.12.2004 si a lui Cri 24.12.1998
Cauta la cine te pretuieste, cat de curata e inima, nu cat de inalt e gandul.
pozele noastre
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 18/10/2005 11:58:46
Mesaj:
Salutare si de la noi!
Nu am dat dictare la romana.
Silabisim in continuare cuvinte. Metoda cu tinutul mainii dub barba o stie si el de la gradinita, cu batutul din palme la fel. Problema este ca nu se prinde totdeauna cand se face pauza. Exemplul cu pe-ste in loc de pes-te este relevant. Dar biruim noi pana la urma silabele !!!
La matematica au trecut de la cifra 1 la 0 si apoi la 2.
Au primit si manualul si caietul tiparit de engleza.
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: cl
Raspuns la: 18/10/2005 15:31:05
Mesaj:
Luminita, multumesc frumos. Mi se pare o barbarie sa mazgalesti caietul copilului cu rosu! Pai ce face, il face sa-si piarda increderea in el????
Otau, hai ca mai incerc odata cu silabele alea. Cand spui peste: la "pe" barbia coboara, apoi, cand il pronunti pe "s" incepe sa urce; cand incepi sa pronunti "t"-ul barbia este sus si incepe sa coboare din nou. Deci o silaba ar fi o "cursa" completa a barbiei: jos si sus. Cred ca te-am ametit bine .
Si Alex a facut ieri 2-ul. Ne-a iesit pana la urma. La romana au avut tema acasa, o foaie cu toate semnele care le-au facut, iar in clasa le-a spus o propozitie, iar ei sa puna liniute pentru fiecare cuvant, sub fiecare liniuta sa puna atatea liniute cate silabe are cuvantul respectiv, iar pe fiecare silaba=liniuta sa puna atatea puncte cate sunete are silaba respectiva. Nu stiu azi ce au facut la romana, iar la matematica probabil ca 3-ul.
Claudia
quote:
Autor: Nora
Raspuns la: 18/10/2005 17:19:51
Mesaj:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by cl
...Deci o silaba ar fi o "cursa" completa a barbiei: jos si sus. Cred ca te-am ametit bine ....
--------------------------------------------------------------------------------
Asta trebuie sa fie apoteoza explicarii metodei despartirii in silabe cu ajutorul barbiei. Sa ametesc si eu fata, nu? Dar e corect, o cursa completa. Dar ce ma fac eu cu franceza, ai?
Azi se plangeau niste mamici la scoala, ca e prea grea poezia pe care o au de pregatit pentru vineri. Iar eu cu Andrei nu a trebuit sa repet nimic, mi-a turuit-o repede si a fugit la joaca. E bine, doar ca nu are rabdare si, cum ziceati si voi de copiii vostrii, se enerveaza daca nu-i iese ceva din prima.
La noi nu-s asa de multe teme, mi se pare tare mult ce povestiti. De exemplu, Andrei a ajuns la litera "e" si avea:
-vreo 3-4 cuvinte scrise incomplet, fara e, iar el trebuia sa-l scrie la locul potrivit
-sa scrie 3 cuvinte ce-l contin pe e
-sa coloreze niste desene atunci cand il aude pe e
-sa scrie un rand de e-uri.
A durat 15 minute sa termine. Eu cand va aud vorbind de 1 ora de lucru, cu caiete de curat si caiete pregatitoare ...
Nora
poze sept-oct 2005
quote:
Autor: cl
Raspuns la: 19/10/2005 09:54:51
Mesaj:
Ay mey Nora, nu rade de mine, am incercat si eu, m-am straduit .
Ieri am scapat mai ieftin: a avut 7 randuri de "a" la Romana, iar la matematica 7 randuri de cifre: 0,1 si 2. La Germana a avut ceva de colorat. Intr-o ora am terminat (cu pauzele de riguare, evident) si datorita faptului ca tema la Romana o facuse de la semiinternat. Nu-mi venea sa cred ca i-a mai ramas timp de joaca, uffffff!
Nora, dar voi cu ce litera ati inceput? Prima a fost "e"-ul?
Claudia
quote:
Autor: Nora
Raspuns la: 19/10/2005 10:59:56
Mesaj:
Claudia , zau ca nu radeam, m-a amuzat ce mult te-ai straduit sa explici. Si am zis ca-i corect cum ai explicat.
Nu, nu au inceput cu "e"-ul. Au mai facut "a", "o" si "i".
Repet, e foarte mult sa scrii 7 randuri de "a". Plictisitor, enervant si inutil. Andrei sigur si-ar pierde rabdarea dupa primul rand. Dupa parerea mea, cel putin in clasa I, lectiile trebuie sa fie interesante si stimulante. Ca sa invete sa munceasca din placere, nu din obligatie. Si, de curiozitate, ultimele randuri de litere ies mai bine decat ultimele? Sau se plictisesc si scriu oricum numai sa scape. Ca la Andrei al meu sigur ar fi a doua varianta.
Cu cifrele: au ajuns acum la 8, au avut o data la cateva zile tema asta, de fiecare data 2-3 randuri ( adica intr-o zi a scris 1 rand de 1, 1 rand de 2 si 1 rand de 3, samd).
Iar la citire, parca am mai spus: ei invata cuvinte si le recunosc apoi in propozitii scurte. De exemplu, sapt trecuta au invatat zilele saptamanii si au primit acasa zilele scrise pe niste cartonase plastifiate, iar noi trebuia sa ne jucam cu ele, sa spuna care zi dupa care vine si inaintea cui, chestii d-astea. Simplut, nu?
Nora
poze sept-oct 2005
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 19/10/2005 11:22:29
Mesaj:
Claudia, o sa-i spun copilului despre "cursa completa". Ieri am facut o gramada de exercitii si s-a descurcat minunat.
La cifra 2 s-a descurcat foarte bine. Astazi cred ca va trece la cifra 3.
La romana a avut ca tema o recapitulare la semne.
Ieri a avut 3 materii care la face doar o data pe saptamana: cunoasterea mediului, engleza si religie. Are de facut teme la fiecare dintre aceste materii. Pentru a nu uita pana saptamana viitoare ce teme are de facut am scris pe o foaie. Trebuie sa invete poezii, sa coloreze, sa lipeasca, sa deseneze pe caiet etc. Sambata si duminica avem ce face.
In cursul saptamanii facem numai teme la matematica si la romana.
Norocul meu este ca doarme la pranz si astfel pe la 5,30 cand ne apucam de teme este odihnit si dornic sa le faca. Eu stau langa el, il supraveghez si cam intr-o ora suntem gata. Bineinteles ca la un moment dat incepe sa-l manance pielea, nasul, capul, se mai intinde, se mai gandeste, incepe sa-mi povesteasca ce a mai facut la scoala, dar pana la urma terminam si temele. Partea buna este ca niciodata temele nu i se par o corvoada.
Azi are abilitati practice. Este "inarmat" cu lipici, foarfece si hartie glasata.
Pupici tuturor!
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: cl
Raspuns la: 19/10/2005 12:56:09
Mesaj:
Nora, asa este, daca au prea multe randuri se plictisesc, vor sa termine mai repede si incep sa scrie urat. Al meu copil face pauza dupa fiecare rand, trebuie sa mai povesteasca cate ceva, sa bea apa, sa ascuta creionul...rar face mai mult de un rand fara pauza. Nu stiu la semiinternat cum procedeaza, o sa stau de vorba cu pedagogul. Parerea mea este ca 2-3 randuri sunt arhisuficiente. Atunci sunt si ei mai linistiti si le fac mai frumos.
Aurora, si Alex a avut ieri Religia si Germana, Cunoasterea Mediului a avut alaltaieri. Astazi o sa faca litera "a" mare de mana si cifra 3. Cred ca la "3" vom avea probleme. Iar "A"-ul mare mi se pare atat de aiurea! E ascutit! Si liniuta aia ondulata . Noi parca il rotunjeam in partea de sus, nu? Alex doarme si el la pranz, din fericire si incepe temele cand ajung eu acasa.
Joi seara suntem mai relaxati, pentru ca vineri nu avem Romana si Matematica, deci nu mai sunt teme . Facem cat putem, fara sa ne grabim.
Sincer, eu abia astept vacanta!
Bafta multa scolareilor!
Claudia
quote:
Autor: isabela
Raspuns la: 20/10/2005 09:26:01
Mesaj:
Pentru azi:
- 6 raduri la abecedar cu recapitulare de semne;
- 6 randuri la matematica cu cifra 6;
- 5-6 exercitii din culegerea de matematica.
M-am mai linistit cand am citit ca si ai vostri copiii se comporta la fel. Si Ana, dupa cateva semne, incepe sa-mi povesteasca ce a facut la scoala, ce a mai spus doamna, ce prostii au mai facut colegii...
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 20/10/2005 11:43:10
Mesaj:
Sunt foarte mandra ! Copilul a dat ieri lucrare de control la romana si a luat Excelent! Se vede ca a dat roade munca mea cu silabele. Era tare fericit ieri! Si eu la fel!
Calificativul l-a trecut si in catalog si in carnet.
Astazi cred ca vor trece la a mic de mana. Claudia, sunt de acord cu tine. Literele care le fac ei sunt diferite de cele cu care suntem noi obisnuiti. Tin minte ca atunci cand eram in clasa I, mama imi spunea ca sunt ciudate literele care le invat eu. Acum am ajuns eu in situatia ei, in schimb mamei ii plac foarte mult literele din abecedar.
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: iuliabr
Raspuns la: 20/10/2005 13:26:09
Mesaj:
Si noi suntem clasa I . Astazi la romana am facut "carcelul" .... ca nu stiu cum sa-i spun altfel, iar la matematica am trecut la cifra 4.
La noi mai greu a fost la oval, nu la bucla ....asa cum am vazut la alti copilasi. Si acum, dupa ce am facut o pagina intreaga, tot mai ies tuguiate. O sa scrie un "o" al naibi de utat!
Despre teme nu stiu ce sa mai zic. In unele zile are de scris foarte mult iar in unele ma mir ca le-a dat asa de putin. La romana avem de sris pe caietul mic, pe caietul special si in fiecare zi avem de facut cate o fisa cu cuvinte cu sunetele invatate ....de facut schema cuvantului. La matematica scriem tot pe caietul mic, caietul special si pe culegere. Mi se pare destul de mult.
Noi avem in fiecare joi sedinta cu parintii. Ne tine doamna invatatoare la sedinta de ne trece os prin os..... stam cate 2,3 ore.
La voi cum e?
iulia, mamica lui bia
quote:
Autor: Nora
Raspuns la: 20/10/2005 14:40:45
Mesaj:
Aurora, felicitari pentru Vladut! Ce au avut la test?
Iulia, bine ai venit la noi. In fiecare saptamana sedinta, 2-3 ore!!! Pai inca putin si sta mai mult cu voi decat cu copiii! La noi a fost o sedinta la inceputul scolii si cred ca mai e una prin ianuarie, dupa vacanta.
Nora
poze sept-oct 2005
quote:
Autor: cl
Raspuns la: 20/10/2005 14:41:02
Mesaj:
Bravo, Aurora, ma bucur pentru voi!
Ieri au ramas la "a" mic si au facut cifra 3, care, culmea, i-a reusit fara probleme. Deci astazi cred ca au facut "A"-ul mare de mana si cifra 4.
Iulia, bine ai venit. Sedinta cu parintii in fiecare saptamana? WOW! Dar ce poate sa va zica in fiecare saptamana????? La noi sedintele sunt rare (a fost una singura, la inceputul anului scolar). Iar in fiecare saptamana doamna lor cheama cativa parinti, pe rand (cate unul la cam jumatate de ora), pentru a discuta evolutia fiecarui copil, probleme, progrese, indrumari. Mie asta mi se pare f rezonabil.
Claudia
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 20/10/2005 23:55:04
Mesaj:
Iulia, bine ai venit!
Noi avem prima sedinta marti si vom mai avea una inainte de vacanta de iarna. In plus, in noiembrie incep colocviile individuale, adica discuta invatatoarele in particular cu fiecare parinte despre evolutia copilului.
Am tot citit ce faceti voi.Ati inceput cu literele de mana?
Nora, si la voi e la fel, sau doar in Romania?
Aici fac doar litere mari de tipar. E adevarat ca le stiu deja de la gradinita si nu se concentreaza pe cum le fac ci pe exercitii, adica pleaca de la un cuvant, sa zicem lup si iau pe rand fiecare litera, cauta cuvinte care incep cu ea, nu le scriu, ci doar fac desene, apoi au schede cu cuvinte scrise in care ei trebuie sa subliniezelitera respectiva peste tot unde apare.
Nu fac nici macar literele mici de tipar, in nici un caz cele de mana, am inteles ca astea vor fi pe la sfarsitul anului, va tin la curent.
Teme inca nu avem.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: crini
Raspuns la: 21/10/2005 00:00:37
Mesaj:
Claudia, Nora, va multumesc mult pentru explicatiile cu silabisirea. Am zapacit copilul asa tare ca mi-a zis para: p, a, r, a - 2 silabe.
Intelegeti, spunea literele si numara nu stiu ce.
Am intrebat-o 'esti sigura?', 'Nu, 3 silabe'
M-am lasat pagubasa. O sa le intreb la scoala cum vor face ele.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
quote:
Autor: cataghe
Raspuns la: 21/10/2005 00:34:09
Mesaj:
Aici vad ca suntem la polul opus fata de Italia. Astia aici invata direct sa scrie, cu litere mici de tipar. Din tzava, fratilor, am picat pe spate cand am vazut. Vlad scria oribil la inceput, nu pot sa va spun, imi venea sa plang! Nu liniute, nu bastonase, nu cerculete, nu nimic, cuvantul copiat din carte si basta! Teme nu prea primesc la matematica, insa cu cititul si cu scrisul ne omoram - ce e drept el e in clasa de newcomers cu intensiv engleza. A facut anul trecut o luna, ca atata a mai prins din an dupa ce am ajuns aici (asta dupa ce nu fusese deloc la scoala in .ro pt ca nu avea inca 7 ani), dupa aia a facut o luna scoala de vara tot pe intensiv engleza si acuma a inceput din 15 august clasa I. Deja a avut zile in care a avut 30 de cuvinte pt dictare si de facut cate o propozitie cu fiecare - adica de scris. Si vreau sa va spun ca sint foarte suprinsa, pentru ca eu nu credeam deloc in metoda asta cu scrisul dintr-odata, dar vad ca scrisul i se imbunatateste pe zi ce trece, nu imi vine sa cred ce mult s-a transformat in cateva luni, deja face literele bine, controleaza destul de bine creionul (aaaah, si e si stangaci, vai de capul lui, scrie cu stanga!!) La matematica nu le da teme si se vede, dar zau nu stiu cand le-ar mai face si pe alea, ca el vine la scoala la 3:30, doarme de pe la 4 pana pe la 6, 6:30, dupa aia se apuca de teme si daca ii mai ramane si lui o ora de joaca pana la 9 cand se culca, ca deh, mai trebuie sa si mancam, sa ne si spalam, etc. Pe de alta parte se vede ca nu le da teme la matematica, pt ca acolo ii e mai greu, insa ii e greu pt ca deja le da probleme, si el saracutul nu pricepe toate cuvintele si uneori nu intelege ce i se cere.
Nah, cam asta e pe aici, destul de greu mi se pare mie...
_
"The reports on my death are greatly exaggerated." (Mark Twain)
quote:
Autor: Sanca
Raspuns la: 21/10/2005 01:03:15
Mesaj:
Cataghe, si eu am un stangaci in clasa 1.
La mate nu le da teme - mi s-a explicat mie, pentru ca nu vrea sa-i invete mecanic, ci sa inteleaga adunarea, scaderea, numararea din 2 in 2 sau din 3 in 3.
Cu scrisul, nu-mi place nici mie metoda, mai ales ca scrisul cursiv e introdus in clasa a 3 a. Am inceput sa-i dau lui Matei sa scrie cursiv acasa.
Al tau mai doarme dupa scoala. Ce noroc. Al meu nu mai doarme de 3 ani de zile. ...
copii ca ai mei nu are nimeni
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 21/10/2005 09:24:56
Mesaj:
Of! am scris ditamai mesajul si l-am pierdut!
Incerc din nou.
Ieri copilul a avut test la matematica. Azi cred ca o sa-i dea rezultatul. El zice ca a facut bine.
Nora, testul de la romana a fost asa:
- au avut de scris 2 randuri de semne (bucle si cerculete);
- o propozitie care trebuia scrisa cu ajutorul liniutelor)propozitia era "Ana are mere" => trebuia sa scrie 3 liniute;
-de despartit in silabe cuvinte evidentiate prin imagini. Liniute pentru silabe si punctulete pentru sunete.
In ceea ce priveste sedintele noi nu am avut doar una, iar urmatoarea va fi inaintea vacantei de iarna.
Ieri a avut multe teme.
A scris a mic de mana pe caietul tiparit. Tot pe caietul tiparit mai erau 3 randuri scurte unde trebuia sa scrie doi de a legati.
Pe caietul mic scrisese din clasa.
La matematica a avut de scris cifra 3 pe caietul tiparit si pe culegere. Pe culegere a avut de scris si o recapitulare cu 0, 1, 2, 3.
Il facea cam urat pe 3 dar dupa ce l-am mai batut la cap l-a facut frumos.
Azi nu-l pun deloc la teme. E ziua lui libera.
Pupici tuturor boboceilor!
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 21/10/2005 09:36:46
Mesaj:
Nu credeti ca ar fi bine sa ne mutam cu subiectul aici ?
http://www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56562&whichpage=6
Se discuta acelasi lucru si cred ca e mai bine sa ne grupam pe un singur subiect.
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: Nora
Raspuns la: 21/10/2005 12:57:52
Mesaj:
Si eu cred, ca si Aurora, ca e bine sa pastram un singur subiect, e mai usor pentru toata lumea.
Nora
poze sept-oct 2005
quote:
Autor: iuliabr
Raspuns la: 21/10/2005 13:49:55
Mesaj:
Vad ca eu sunt singura mamica cu sedinte in fiecare saptamana.
Ieri am avut sedinta. De data asta n-am mai depasit 2 ore. A fost un succes!
Doamna invatatoare se lungeste foarte mult cu sedintele astea pentru ca da fiecarui parinte evaluarile din saptamana respectiva si apoi incepe sa le comenteze. Apropo! Copila mea are evaluare aproape in fiecare zi!
Fetelor, voua va povestesc copiii ce fac la scoala? Eu trebuie sa-i scot cuvintele din gura cu clestele. Daca o intreb ce a facut la scoala imi raspunde doar... "bine". Si cu asta a terminat ce considera ea ca are de povestit.
Ne mutam la celalalt subiect?
iulia, mamica lui bia
quote:
Autor: otau
Raspuns la: 21/10/2005 14:35:19
Mesaj:
Propunem moderatorului sa inchida subiectul si sa ne mutam cu "arme si bagaje" dincolo ?
Eu am plecat, hai si voi
Aurora, mami lui Vladut (27.06.1998)
quote:
Autor: cl
Raspuns la: 21/10/2005 14:52:01
Mesaj:
OK, vin si eu acolo .
Claudia
PS Rog si eu moderatorul nu numai sa inchida subiectul, dar daca poate sa si mute postarile de aici la subiectul celalalt...ar fi super! Multumim frumos .
quote:
Autor: zava
Raspuns la: 25/10/2005 21:23:43
Mesaj:
Buna seara ma numesc Zava si asta e primul meu mesaj . Am o fetita de 6 ani si 4 luni si un baiat de 5 ani si 3 luni . Ari , fiica-mea e la scoala si e foarte entuziasmata , are si teme , dar si le face la after school , in rest ii mai dau si eu teste pe acasa , dar doar sa nu am senzatia ca nu ma ocup . Sper sa nu gresesc , dar depinnde f mult de copil ...
Oana_B
elisor spune:
Bine v-ati mutat! Am terminat de citit toate postarile voastre si ma bucur ca suntem aici impreuna discutand despre cl.I.
Iuliabr si la noi tot asa este "cum a fost azi la scoala? "bine"", trebuie sa-l tot intreb eu, dar fara sa-si dea seama povesteste si el pe ici pe colo.
La sedintele noastre (3 am avut) doamna nu face aprecieri individuale, vorbeste la modul general (ca nu cumva parintilor sa le fie teama sa vina la sedinta ca ce-si aude de la doamna despre odrasla lor), iar apoi spune fiecaruia in parte ce are de spus, daca are.
Eu nu pricep ce calificativ e ala "excelent", eu stiam ca f.b. e intre 9 si 10. Cum il trece in carnet acest excelent, zau daca mai pricep ceva!
Noi am ajuns la scaderea cu 4 la mate si probabil la romana il vor face azi pe a mare de mana. Am citit (nu mai retin la cine) ca A este ascutit la varf, la noi in abecedar este rotund iar linia de mijloc este dreapta (aproape dreapta).
Copiii vostri cum fac operatiile din cap, cu ajutorul degetelor, cu betisoare, cu "socotitoarea" aia cu bile insirate?
Durata temelor - la inceputul scolii ne lua si 4 ore sa facem temele, mai mult la scris, acolo era durerea, tot asa cum spuneti si voi "mi-e sete, ma manaca capul, ma doare burta, etc.", dar acum am ajuns sa terminam si in 1/2 ora. Cel putin a mic de mana, spre surprinderea mea, il scrie foarte frumos. Literele sunt mai "palpabile" fata de semne, cu toate ca semnele le sunt de folos acum.
Despartirea in silabe - si Andreas a invatat la gradi tot cu mana sub barbie, la scoala vad ca toate cuvintele (in caietul mic sau de clasa cum i-o zice) au desene (stampilate de doamna) si ei le coloreaza si le reprezinta grafic prin segmente. Doua segmente: 1 intregul cuvant si al 2 lea silabele cuvantului.
Banca - ce fel de banci au copiii vostri, inclinata sau normala? La noi e normala si ma bucur ca-i asa cu toate ca cea inclinata cica e recomandata scolarilor asa mici, dar cel putin nu-si aduna de pe jos cartile. Oricum bancile sunt la dimensiuni rezonabile pentru ei si au scaune fixe.
3 - 4 luni COMORILE MELE ALEXANDRA & BIANCA
Eli mamik de Bianca (13.06.2005) & Andreas (17.08.1998)
cl spune:
Buna, tuturor!
Oana, , multumim frumos pentru mutarea postarilor.
N-am mai postat nimic de cateva zile. In weekendul acesta a fost mult mai bine (dpdv al temelor, am reusit sa si iesim duminica putin afara), in schimb ieri, a fost un cosmar! Am avut 2 teme la Romana (pe caietul special si pe caietul tip1), 2 teme la matematica (pe caietul special si pe caietul cu patratele) si inca 2 foi (fata verso) cu desene, de colorat, da scris sunetul cu care incepe cuvantul si numarul de silabe, apoi de facut propozitii cu respectivul cuvant . Apoi inca doua foi la matematica, de scris cifre (cate obiecte sunt, atatea cifra sau sa completeze numarul de obiecte, ca sa obtina cifra corespunzatoare; nu stiu daca la mate trebuia sa le si coloreze, ca nu era specificat acolo si cum era deja tarziu, nu le-am mai colorat) . La semiinternat apucase doar tema pe caietul special de Romana sa si-o faca saracul copil, asa ca am lucrat mai bine de 4 ore. La Romana au ramas la "m" mic de mana. Ieri au scris "mama". Chiar ii place sa scrie cuvinte, asa mi-a spus Alex. Daca pentru liniute, bastonase si alte minuni nu prea avea asa tragere de inima, acum vad ca e altfel. Astazi cred ca-l vor face pe "M" mare de mana. La matematica s-au oprit la cifra 4. Au tot facut adunari si scaderi. Un fel de tabla adunarii si scaderii pana la 4, as spune eu.
Ce pot sa spun, decat ca abia astept sa vina vacanta!!!!!! Practic, am cam terminat. Maine se duc la circ, iar vineri nu au Matematica si Romana. Deci in seara aceasta nu mai facem nici o tema, o sa iesim afara, ca i-o fi ajuns ziua de ieri, saracul!
In rest, ca tot am citit postarile anterioare, Nora, si Alex face pe . L-am certat putin, i-am spus ca nu mai este la gradinita. Doamna lui nu prea accepta glumele. A facut si la Germana si s-ar parea ca dna respectiva a intrat in joc, insa l-am rugat eu sa inceteze.
Monica, si eu fac cu Alex acasa inainte semnul, litera sau cifra respectiva. Stiu ca nu este normal, dar nu am avut de ales. Copiii din clasa lui sunt mai mari, deci este dezavantajat din start, pentru ca se cunoaste diferenta la scris/desenat. La ei conteaza si cateva luni. Plus ca si altii procedeaza la fel. Dupa ce mi-a venit copilul cu doi de suficient (a fost ca un dus rece, cu ghiata pentru mine; semnele era facute cu diferite culori, cu carioca, nu respectau spatiile, erau cumplite!), m-am apucat sa-i explic eu semnul dinainte si sa-l pun sa exerseze pana il prinde cum se face. Il lasam sa faca numai cateva semne (uneori nici un rand), chiar daca le facea mai uratele numai ca sa stie cum se face respectivul semn. Si i-a prins f bine. A inceput sa scrie frumos. Apoi mi-a venit numai cu foarte bine. Am facut asta numai ca sa nu porneasca dezavantajat. Asta este. Cat despre note, in carnetul de elev nu are decat un fb la Ed Plastica (desen) sau cam asa ceva. Mai avea pe carnetul de comunicare fb si la Sport, Religie, Abilitati, dar nici una la Romana sau Matematica. probabil ca va fi facuta o medie a tuturor lucrarilor/notelor lui si va fi trecuta in catalog. Asteptam, sa vedem ce va fi.
Gata, ca m-am intins destul!
,
Claudia
cl spune:
Tot eu, c-am uitat.
Elisor, mie imi pare rau ca nu au banci inclinate si scaune fixe. Au mese lungi, cu 3 locuri. Scaunele alea se misca in permanenta, iar picioarele lui Alex stau mai mult sub fund, decat pe podea, iar daca sunt pe podea, are capul f aproape de foaie, din pacate! As fi vrut bancile alea cu panta, asa ar fi vazut si el ca lumea si ar fi avut o pozitie cat de cat corecta.
Claudia
crini spune:
Noi am avut ieri sedinta. Am aflat ce materii fac si cum le-au impartit maestrele intre ele.
Cea de matematica e moale, merge pe ideea 'sunt mici, ce pretentii sa ai, bine ca s-au obisnuit sa stea in banca'. Cea de italiana e autoritara si pretinde mai mult. Nu stiu cum va decurge, sper sa reuseasca sa se puna de acord intre ele, ca altfel nu vor pricepe nimic bietii copii.
S-a vazut chiar in cazul sedintei divergenta de opinii dintre ele, cand cea de italiana a spus ca nu scriu ordonat in caiete si ea are intentia sa inceapa sa le dea teme. Cealalta a ramas un pic socata, apoi a zis ca le va da si ea, desi la matematica nu prea au scris pana acum, au facut mai mult planse.
Si asta, dupa ce la inceputul anului afirmasera sus si tare ca nu vor fi teme. Pe mine nu ma deranjeaza ca le da, dimpotriva, dar nu-mi place indecizia asta, nu-mi spune ceva bun de experienta lor. Apoi una a zis ca le cere sa lase 2 patratele intre randuri, cealalta 3 (ei scriu pe caiete cu patratele la toate orele), dar nu stiau una de alta. Cand parintii au cerut sa stabileasca o regula unica, fiecare era dispusa sa adopte ideea celeilalte, dar n-au concluzionat.
A, sa nu uit, au dat dictare cu cuvintele invatate. Theodora le-a scris destul de bine, cam stramb si inghesuit un T, dar n-a gresit. Ei scriu cu litere mari de tipar, cica asta e cea mai simpla metoda de invatat scrisul si cititul. Cea din Romania e cea mai dificila, avantajeaza copiii dotati si ii dezavantajeaza pe ceilalti. Ori aici se merge pe egalizare.
Am fost si am vorbit cu cea de italiana, am intrebat-o ce carti imi recomanda, din care sa lucrez cu fetita, mi-a spus ca pentru moment merge bine si nu e cazul sa ma preocup.
Eu o pun acasa sa repete cuvintele pe care le fac in clasa, dar mi-e teama de subtilitatile limbii, pe care eu nu le cunosc, de duble, despartire in silabe si alte de-astea
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)