La scoala (cum se simt, ce invata, cum ii ajutam)
Raspunsuri - Pagina 10
crini spune:
Da, elisor, mi se pare mai lejer aici. Nu stiu daca e mai bine sau mai rau, dar e mai lejer.
Nu fac semnele de care spuneti voi, nu scriu inca de mana, nu despart cuvintele in silabe, nu fac operatii cu numere.
Ei deseneaza, coloreaza obiecte care incep cu o anumita litera, subliniaza sau incercuiesc litera intr-un cuvant deja scris, deseneaza cate stelute li se spune, pun in corespondenza copiii cu bomboanele... chestii usoare.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
Nora spune:
Elisor, Andrei face flamanda la scoala, au inceput deja din ultima grupa de gradinita. Noi locuim la periferia Bruxelles-ului, chiar in zona flamanda, dar oraselul in care suntem s-a frantuzit, adica din 2000, de cand francezii au castigat alegerile locale, totul e bilingv. Sunt 2 scoli comunale, una flamanda si una franceza. Belgienii se straduiesc mult sa fie cat mai democrati, deh... sunt capitala Europei, nu? Prin urmare, sunt democrati dar nu prea le place, pentru ca niciodata un flamand n-o sa iubeasc prea mult un wallon si nici invers. Si ca sa-ti raspund si la intrebarea cu flamanda: seamana mult cu germana si nu are nici o legatura cu franceza. Seamana si cu limbile nordice si e fooooooarte greu de invatat, crede-ma, fac cursuri.
La scoala, sistemul de calificative este acelasi: bine, foarte bine, etc... nici nu stiu exact.
Nora
poze sept-oct 2005
Nora spune:
Povestea Cataghe la subiectul "Clasa I, Teme" ca baietelul ei invata direct cuvinte. Si aici e la fel. Au o cutie de cuvinte si construiesc cu ele propozitii. Si mai si scriu cate ceva, dar "de mana", nu litere "de tipar". Lui Andrei ii este inca greu sa-si scrie numele legat, dar asta-i metoda (globala).
Crini, nu scriu cu litere de tipar, doar cursiv, d-aia e greu. Dar eu cred ca-i mai bine asa, altfel le e mai greu mai tarziu.
Nora
poze sept-oct 2005
iuliabr spune:
Si pe mine ma enerveaza calificativele, mai ales ca am observat ca doamna noastra a imbunatatit calificativul Foarte Bine (FB) cu tot felul de alte semne: -FB, FB cu sageata in sus, FB cu sageata in jos. Ne innebuneste! Nu inteleg ce inseamna. Nu are nici o greseala si cu toate astea calificativul era -FB. Oare sa nu-i fi placut cum a scris?
Si vorba voastra.... Dintr-un FB, un FB cu sageata in sus, un FB cu sageata in jos si un -FB , ce medie poate sa iasa????
georgiana.david spune:
Vad ca s-au incins spiritele pe topicul nostru, incepem sa avem probleme
Noi suntem ok, azi am fost la scoala si doamna era foarte multumita de Ioana iar eu am zis ca sunt suparata din cauza dictarii. Mi-a zis sa nu-mi fac probleme pentru ca ea nu pune note dupa o singura dictare ci se orienteaza in functie de toate "prestantele" de pana acum.
Si la noi exista calificative de genul -Fb sau +B.
Nu stiu cum o sa fie la Religie, ce stiu este ca pana acum au invatat doar care este, crucea, icoana, sfesnicul, altarul...etc, au invatat Tatal nostru si cam atat.
La Cunosetea mediului chiar ca fac lucruei interesante, au si mini ghicitori, lipesc frunze, decupeaza diverse desene si trebuie sa le puna cap la cap ca sa iasa un copac sau o baie sau o camera de copil ....
La mate au ajuns la cifra 4, penultima tema a fost cu scrierea in ordine crescatoare si descrescatoare de la 0 la 4 si invers iar pentru luni avem de repetat adunarea si scaderea cu cifre pana la 4.
cam astea ar fi noutatiile, oricum bucuria e mare ca este WE si si mai mare este ca peste o saptamana vine vacanta ( cei din ciclul primar au o saptamana de vacanta)
Geo, Ioana (20.06.1998) si Damian (01.10.2004)
http://community.webshots.com/user/giorgios72
rory76 spune:
Poate va imaginati ca noua, invatatoarelor ne este usor sa punem calificativele astea! Va spun eu, nu e deloc usor, trebuie sa iei in calcul mai multe decat in cazul notelor. Dar eu cred ca ii avantajeaza pe copii, pentru ca le da o sansa in plus. Adica, din moment ce Suficientul cuprinde note de 5, 6 si 7, si el e pe undeva intre 6 si 7, dar nu chiar de 5, il avantajeaza. Nu prea e bine pentru elevii eminenti, care iau Foarte Bine, adica 10, la fel ca un coleg care nu e la fel de bun, dar merita cam un 9. Eu stiu ca nu e recomandat sa se puna in fata calificativelor - sau +, tocmai pentru a nu-i deruta pe elevi si pe parintii lor. Inspectoarele noastre fac crize cand vad asa ceva...Oricum, este destul de stresant sa inchei o medie din asta cu calificative, i-as dori celui care a introdus chestia asta sa stea vreo 3 zile ca noi si sa le incheie medii la vreo 30 de copii, sa vada si el cum e...Pentru ca trebuie sa iei in calcul evolutia sau involutia copilului, evenimentele din viata lui care poate au influentat intr-un fel sau altul evolutia lui...sau esecul lui...Oricum, cred ca ar trebui sa va ganditi si sa urmariti ceea ce stie copilul, nu neaparat calificativele...
Doamne, abia astept vacanta!!!
"Nu crede in miracole, bazeaza-te pe ele!"
georgiana.david spune:
Eu cred ca e mai bine cu calificative pentru elevi pentru ca nu-i mai streseaza atat de tare "nota". Din cate am inteles, la noi la scoala nici premii nu se dau, totii copii la absolvirea clasei I o sa primeasca diplome.
Geo, Ioana (20.06.1998) si Damian (01.10.2004)
http://community.webshots.com/user/giorgios72
angy11 spune:
Am mai ajuns si eu pe aici.
Crini,la noi se v-a scrie tot de mana,deocamdata sunt la litera A.La noi la scoala e putin mai greu cu scrisul pt. ca la romana ,mate,scriu cu stilou,iar la teoria muzicii de exemplu nu au voie sa scrie decat cu creion si copiii nu prea pricep de ce.Ideea e ca aici gresesc notele si rapid trebuie sa le stearga ca sa iese melodia care trebuie.ce ti-a picat tie bine cu cunoasterea mediului,se gasesc la noi in librarii carti(manuale)incepand de la gradinita pt. fiecare an, rasfoind acele carti mi-am dat seama ce putin timp am pt. copiii mei,sa le arat ce e important din orasul in care locuiesc,judet,zona,tara.
Lui Daniel ii place tare mult,poate pt. ca si la gradi faceau materia asta asa de serios incat le trezit curiozitatea de-a cunoaste lucruri noi.cand faceau fructe de ex. trebuiau fiecare sa duca cate un exemplar din fructul respectiv,ii analizau forma,culoare unde creste,unde traieste,apoi se incheia cu ce gust are si toata lumea manca fructul respectiv,la animale duceau animale de plus si tin minte ca noi le aveam pe toate,doar ca vacuta era mov(de la milka),la plante ne rugau la sedinta sa ducem daca avem posibilitatea flori de ex.cu tulpina si radacina,etc.Poate am timp intr-o postare sa pove. o faza faina cu ananasul la gradi.
Nu mai stiu cine scria ca face acasa cu copilul inainte lectia,nu am facut asta niciodata,consider ca e important sa le predea invatatoarea,are propriile metode care de multe ori nu coincid cu ale noastre si bulversam copiii.
georgiana.david spune:
Am venit de la scoala. Azi a fost tare bine, zice Ioana, mai ales ca a inceput numaratoarea inversa pana la vacanta.
Lasand gluma de-o parte, azi a luat fata mea doi de Fb, ul la scrierea la "a" mic de mana si unul la mate, la adunarea cifrelor pana la 4. Ce mandra sunt!
Geo, Ioana (20.06.1998) si Damian (01.10.2004)
http://community.webshots.com/user/giorgios72
crini spune:
Georgiana, felicitari pentru notele bune!
angy11, da-mi si mie te rog, niste referinte ale acestor manuale (titluri, autori, edituri) ca rog pe cineva sa mi le trimita.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)