La scoala (cum se simt, ce invata, cum ii ajutam)
Raspunsuri - Pagina 9
angy11 spune:
Crini,multumesc de bun venit.Ce inseamna caiete speciale,noi avem un soi de cartulii,la mate se numeste "cocosul albastru",iar la romana"prietene te ajut sa inveti",in ele sunt exercitii ca in cartea de mate sau in abecedar,dar liniate sub forma de caietastdel copiii fac in ele in clasa,cand li se preda lectia respectiva(fiecare lectie are pagina ei in caietul special),semnul si pagina,cifra si pagina si fisele grafice cu multimi,etc,pe pagina urmatoare,dar se intampla ca in clasa sa nu termine acea tema pe care o va continua acasa.apoi sunt caietele obisnuiteie care faceau acelasi semn ,sau cifra,vreo patru sau 5 randuri,apoi mai primeau si fise grafice care de multe ori le rezolvau in clasa,dar acasa le ramanea de colorat si lipit pe caiet.
La cunoasterea mediului au avut pana acum 5 lectii,prima cu "locuinta mea"in care au avut niste pliante de la un supermarket si trebuiau sa decupeze si sa lipeasca obicte care reprezinta casa,sa nu va spun ca daiel a decupat pepsi(eu beau doar pepsi),Ariel,si un aparat electrocasnic,nu-mi vine acum ce,apoi a 2 lectie a fost scoala la care invat,acolo au avut de decupat si lipit instrumente muzicale,scoala de muzica),am avut noroc ca lucrez acolo,predau percutia si am avut o gramada de cataloage cu tobe si i-am umplut fisa din dosar,erau frumoase colorate si a luat FB,apoi,orasul meu,in care trebuia sa puna niste vederi reprezentative ale orasului,sau colaje din revista,pana acum e materia care-i place cel mai mult.cred ca asta denota ca e practic.
Ideea cu dictarea cu semne mi se pare o prostie,la noi cand au terminat semnele le-a desenat invatatoarea pe un carton o frunza de stejar,pe care ei trebuiau sa o coloreze si avea la mijloc o linie trasata de ea cu carioaca si peste si sub ea trebuiau sa faca toate semnele care le-au inavatat,la fel cifre si am fost surprinsa ca danile le-a facut pe toate,pe unele le-am uitat si eu,dar el nu si la fisa aia a lucrat absolut singur.
alex_c spune:
fetelor astazi parca sunt mai optimista in sensul ca ieri au facut cifra 2 si pentru ca mai repetasem acasa a scris foarte frumos in clasa , chiar si-a terminat tema . A fost si el mai vesel , am inteles de la bona ca si doamna a fost multumita de el . La matematica nu-mi fac mari probleme , ii merge mintea , la abecedar imi este mai frica . Ei nu au inceput inca literele , cred ca luni i-l fac pe "a".Au tot dat "dictari" daca pot spune asa , au recapitulat ce au facut pana acum.
Georgiana noi locuim in sectorul 5 , el merge la o scoala de cartier , iar pe doamna invatatoare ne-au recomandat-o mai multe persoane : directoarea de la gradinita la care a fost copilul si o prietena care este invatatoare la randul ei. Are aproape 40 ani si este placuta , in prima zi de scoala fimiu a catalogat-o "seniorita" , adica i-a placut cum arata.Zilele trecute vorbeam cu prietena mea si i-am spus ce dezamgita sunt de invatatoare si m-a sfatuit sa am rabdare ca inceputul e mai greu uneori.A luat pana acum calificative bune : 3 fb , 1 b si un s la "dictarea" semnelor sau cum s-o numi chestia aia de la abecedar. La restul materiilor este foarte activ : la engleza retine cu usurinta cuvintele , imi povesteste acasa tot ce invata in clasa iar la religie mi-a spus profesorul ca este elevul sau preferat.
Am incredere ca se va acomoda in final , trebuie sa trecem noi si de anul acesta.
isabela spune:
Nici la noi, invatatoarea nu le arata la fiecare in parte cum se face semnul. Le arata ,la tabla, scrie cateva randuri, si apoi fiecare lucreaza pe caietul special.
Eu,lucrez cu fiica-mea, acasa, semul care urmeaza. Nu mult: 1 rand, maxim 2. Ii arat si in abecedar, cum este scris, si apoi ii explic cum trebuie sa-l scrie, la modul:trebuie sa atinga marginea superioara a patratului sau nu, marginea dreapta sau stinga. Astfel intelege foarte bine si reuseste sa se faca corect. Asta nu inseamna ca toate "ovalele" au aceeasi dimensiune, sau ca toate cifrele 6 ocupa acelasi loc in patrat.
Ea stia sa scrie cu litere mari de tipar, dar nu mi se pare normal sa mearga in clasa I-a stiind deja sa scrie.
grati.ela spune:
Buna tuturor! Ieri am fost la consultatii cu parintii la scoala sa vad si eu testele Ozanei. Pe mine ma streseaza partea cu sunetele...eu nu-mi amintesc sa fi facut asa ceva. Propozitia pe care a primit-o la ultima testare: Copiii alearga. Spre surprinderea mea a despartit bine in silabe, a sesizat si faptul ca sunt 3 de i...totusi mie mi se pare o propozitie dificila (stiu oameni mari care nu stiu cati de i sa puna)care chiar daca a fost data nu ar fi trebuit punctata. Am avut insa probleme cu imaginile: in loc de inima ea a despartit inimioara, iar desi in poza era clar un tigru ei i s-a parut a fi o pisisca. Noroc ca s-a prins invatatoarea. La mate insa testele acelea de la cifre sunt pe alocuri neclare. Apar 2 multimi in prima nu-i nici un element in a doua 3, apoi alte doua in prima cu 1 element si in a doua cu 2; a treia pereche trebuia completata. Logic era sa puna 2 elemente in prima si apoi 1 in a doua, dar nefiind specificat: ce urmeaza? copiii au ales fie trei si apoi nimic, fie tot 1 si-apoi 2 elemente...Desi este cea mai micuta din clasa Ozi merge bine (i-am spus invatatoarei sa o evalueze obiectiv pt. ca Ozi a mea este tare lipicioasa, este frumusica si dragalasa si i se cam iarta multe din cauza asta - asa era cel putin la gradi). Acum sa nu credeti ca nu aluat si un bine la testare...eu i-am explicat ca a gresi este omeneste dar vreau sa-i para rau si sa incerce sa invete din greseli, sa-si doreasca mai mult si sa incerce sa obtina mai mult.
In incheiere, cum gasiti sistemul asta al calificativelor? Mie nu-mi place, nu mi se pare ca stimuleaza copilul, practic ii uniformizeaza (Ozana mi-a spus ca ea este multumita si cu binisor...cand i-am spus ca asta inseamna cam 6 atunci mi-a spus: de ce nu-i spune rausor daca nu-i bun?). Va pup! Gratiela, mamica Ozanei (6 ani si 4 luni).
elisor spune:
Alex_c (monica) bun venit!
Mi-a crescut indignarea pe masura ce citeam mesajele tale. E adevarat ca la gradi, la grupa pregatitoare au facut literele toate de tipar (cele mari) si toate cifrele si adunarea cu 1, 2 si scaderea cu 1 si 2. Dar mie mi se pare normal ca, cls. I sa fie una usoara, tinand cont ca inceputul e trecerea de la gradi la scoala, o recapitulare mai ampla si cu alte prezentari, ca doar multe dintre semne le-au facut si la gradi.
Eu nu vad cls. ca pe o competitie, care copil e mai tare, tot o "fuga" ci pe ceva placut, mereu ceva de descoperit, ceva antrenant, de aceea se si invata totul prin joaca, de aceea au caiete speciale. Pai nu mai este ca pe vremea noastra cand asta era, iti convenea bine, nu-ti convenea tot aia era. Acum au si parinttii un cuvant de spus. Cum porneste copilul startul in scoala poate depinde evolutia lui ulterioara, daca e timorat, complexat trebuie sa faca eforturi mari de adaptare (si voi parintii la fel).
Sper sa fie totul bine, dar parerea mea (nu trebuie sa ti cont de ea) daca nu aveti cu cine discuta (parinti/invatatoare)mai bine il schimbati si incercati o alta scoala/invatatoare care are rabdare. Nu zic sa faca cu fiecare separat, dar nici sa faci de ras copilul sau, mai rau, sa-l pedepsesti. Pedeapsa e pentru disciplina, cu ea sunt de acord in cazul asta, exclus pedeapsa corporala, cu care categoric sunt total impotriva.
Sa faceti voi inainte cu Alex??? Doamne fereste, dar ce esti tu Monica, invatatoarea lui? De aceea merge copilul la scoala sa invete nu sa stie lectia ce urmeaza sa-i fie predata ca a trebuit sa o faca inainte cu parintii ca asa sugereaza doamna.
Faci cum crezi ca e bine pentru Alex, dar pe mine una m-a revoltat foarte mult "metodele" doamnei.
Ai si tu dreptate sa nu fi prea incisiva cu doamna ca sa nu-l persecute, ca asa se intampla de multe ori, copilul e la indemana pentru razbunarea pe parintii care s-au plans.
Sa auzim si lucruri frumoase despre "viata lui Alex la scoala"
3 - 4 luni
Eli mamik de Bianca (13.06.2005) & Andreas (17.08.1998)
crini spune:
Alex_c, imi pare bine ca te-ai mai linistit si ca merge bine copilul.
Georgiana, felicitari pentru a!
Angy11, imi place mult ce povestesti tu despre cunoasterea mediului, aici nu se face asta, dar parca imi vine sa-i cumpar un caiet si sa facem acasa, noi doua.
Am mai intrebat la un subiect legat de scoala, va intreb si pe voi.
Peste tot se scrie deja de mana?
La noi toate cuvintele se scriu cu litere mari de tipar.
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)
elisor spune:
Gratiela nici mie nu-mi plac calificativele pe motiv ca un calificativ poate insemna 2 note. De ex. fb poate fi 9 sau 10, de unde stiu cand e 9 si cand 10 sau 9 inseamna -fb? Chestia asta am uitat s-o intreb pe doamna.
Andreas a venit ieri cu un fb la mate si am vazut si eu testul, peste tot are bife de corect, deci nici o greseala. Eu chiar ma mir ca a luat fb pentru ca e tare neatent. Si doamna i-a spus ieri: "Andreas tu esti foarte destept, daca ai fi si ascultator si mai atent..." si nu a mai continuat, probabil sa nu il laude excesiv de mult spre deosebire de altii. Imi povestea ieri Andreas cum are un coleg in clasa care e tare incet la gandire, vorbire, dar i-am spus ca unii gandesc mult pana sa spuna ceva, dar asta e perfect normal si chiar e mai bine decat sa sara ca cocosu' cu raspunsul si sa greseasca. Oricum fiecare are ritmul lui.
Asa ca ieri am fost foarte fericita si tare as vrea sa nu ma influenteze notele lui, mereu imi tot zic ca e important ca el sa stie si sa inteleaga si nu neaprat calificativul obtinut, dar zau daca voi putea sa fiu asa si cand va lua altceva decat fb, deocamdata are 4 fb: la lb. romana (asa scrie in carnet, l-a luat pentru interpretarea unui personaj-teatru), la ab. practice, la ed.plastica si la mate.
Georgiana noi avem manuale la abecedar de Mihailescu si Pitila, mai face cineva cu autorii astia? Spunea cineva acum o sapt. ca e deja la cifra 6, dar m-am prins si eu ca manualele alternative nu sunt la fel. Noi am ajuns la 4, dar avem cateva pagini la 4, pentru ca e si recapitularea cifrelor invatate si apoi cate doua pagini cu adunarea si doua pagini cu scaderea cifrelor pana la 4.
Nora, mai spune-ne si noua Andrei ce mai face, ca la voi e alt sistem, dar dupa cate obserb destul de apropiat de al nostru (diferentele nu mai sunt asa evidente ca pe vremea noastra cand eram parca in lumi paralele cu scoala).
Limba asta flamanda cum e, ceva intre germana si franceza? Locuiti mai in sud, nu? ca am vazut ca in belgia se vorbeste si olandeza, cum de nu faceti la scoala?
Gratiela, propozitia "copiii alearga" e chiar dificila pentru ei si felicitari Ozanei pentru perspicacitate, nu e de ici de colo sa numeri "iii" la acest cuvant, vorba ta, sunt oamnei in toata firea care nu stiu cand sunt doi si cand sunt trei de i.
Crini, la voi e mult mai lejer la scoala? Cum ti se pare Ro fata de voi prin comparatie?
3 - 4 luni
Eli mamik de Bianca (13.06.2005) & Andreas (17.08.1998)
elisor spune:
Vroiam sa va mai intreb, la Religie vor primi calificative? Si care stiti mai multe despre calificative povestiti (cum se fac medii, la sf. anului cum va arata media, tot in genul, de ex. 9,98 sau cum?)
Mamicile de pe alte meleaguri si voi tot calificative aveti?
Iar materiile optionale, engleza, germana vor fi tot cu calificative? Eu am intrebat-o pe doamna si mi-a spus ca la engleza (ea face cu ei) va stii cum sa-i stimuleze sa invete, dar tot nu mi-a dat un raspuns da sau nu, dar ma gandesc ca daca e cu bani, atunci nu poate fi cu nota, nu?
3 - 4 luni
Eli mamik de Bianca (13.06.2005) & Andreas (17.08.1998)
otau spune:
Si pe mine ma intereseaza cum e cu calificativele astea si cum se va face media.
Mie nu-mi place sistemul calificativelor. Parca era mai bine cu notele. Mi se pare ca si invatatorii puteau diferentia mai bine copiii.
Dar poate am eu o gandire invechita!
De calificativul "excelent" ati auzit? Al meu copil a luat la testul de la romana calificativul excelent.
crini spune:
Si la noi e tot cu calificative: insuficient, suficient, bine, distins, optim.
Inca nu au primit nici un calificativ, am inteles de la profesoare ca dupa vacanta de iarna vor incepe mai serios.
Va tin la curent dupa sedinta de marti.
Media de la sfarsitul quadrimestrului nu e ca la noi, suma calificativelor, e cumva ideea pe care si-a format-o profesorul despre elev.
De exemplu cineva care lucreaza de obicei foarte bine dar are la verificare un suficient, poate avea media foarte bine, daca profesoara considera ca nu are relevanta acea nota pentru mersul in general al copilului. Poate a avut o zi proasta, nu era atent, il durea ceva, cine stie. Nu se pune la socoteala daca in general el stie.
E valabil si invers, imi povestea mamica unei fetite care a terminat generala ca fata ei avea doar bine si foarte bine si 2 suficient. Ghiciti cu ce medie generala au trimis-o mai departe: suficient! Nici nu s-a putut inscrie la liceu, face un fel de profesionala de contabilitate.
E un pic subiectiv, dar asta e.
Iar pe mine, de ce sa nu recunosc, ma streseaza destul de mult treaba asta cu calificative si vreau sa stie, sigur, dar vreau si sa ia 'note bune'
Oi fi eu prea demodata, ce sa fac?
Mami de fetita (1999)si baietel (16 oct 2004)