O singura biserica ?

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns gianna_r spune:

In primul rand, FELICITARI pt subiect si pt postarile voastre, ale tuturor.

Parerea mea: ar fi frumos sa existe doar o biserica! Nu trebuie uitat ca Dumnezeu este OMNIPREZENT, PRETUTINDENI il putem "gasi" si este NEMURITOR! Deci nu conteaza LOCUL, MOMENTUL in care te rogi, ci conteaza sa o faci DIN SUFLET.
Asta este parerea mea pe care mi-o sustin si daca sunt amenintata cu moartea! DUMNEZEU ESTE TOTUL! "Viata", adevarata viata, este numai langa EL! Ce traim noi acum este numai "predecesoarea" VIETII (adevarate)!



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Sabina, ai tratat subiectul artistic !
Asta mi-a placut cel mai mult:

quote:
Eu cred ca asa si cu bisericile.Fiecaruia ii vibreaza sufletul in alta tonalitate.


Conchita, dup-aia mi-am dat seama ca eu de fapt am atins doua teme- prima, cea cu unirea bisericilor si a doua, a tolerantei membrilor acestor biserici, unii fatza de altii.
Raspunsul Andradei se referea mai mult la a doua chestiune, a tolerantei si apoi ea a extins nitel sfera, iar eu am aplaudat exemplele ei ca exercitii de toleranta; insa ce aveam in minte cand am deschis subiectul nu era toleranta fatza de alte religii, ci pan-acolo,sa incercam a fi toleranti intai fatza de alti crestini.
Pentru ca din pacate bisericile, si de-o parte si de alta, dupa ce au stabilit acea "nepotrivire de caracter" dintre ele, din pacate nu s-au limitat la a-si spune "la revedere" in mod elegant, ci au inceput cu acuze de genul eretici, sectanti, etc. si tot felul de chestiuni nedemne zic eu pentru un crestin, sau ca in biserica mea credinciosii au cu 57.3% mai putine pacate ca in biserica ta, ca oitzele mele sunt mai grase si mai frumoase, ca numai noi avem dreptul sa...., dar voi nu, etc. etc.
Adica, folosind exemplul dat de Sabina, chiar daca inima unui om nu ar vibra ascultand pe indian in Domul din Köln, asta nu inseamna ca ar trebui sa-l huiduie sau sa-l ia la rost ca aia nu e muzica sau ca sunetul instrumentului lui e altfel,fiind format din mai multe come, nu ? evident, nu il obliga nimeni sa-l aplaude, cel mult poate sa-si exprime retinerea prin tacere.

Cele scrise de tine sunt EXACT ceea ce spuneam si eu in legatura cu problema unirii, deci, iata, un ortodox nu se regaseste nicicum in dogma catolica, si asta in conditiile in care biserica ortodoxa si cea catolica se considera biserici surori !! cum la fel un catolic nu va fi de acord cu dogma protestanta si asa mai departe.
Si eu cred ca unirea bisericii va fi facuta de Domnul, dar nu aici, pe pamint, ci Sus, in cer, la Tatal!


Elena&Laura

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns RA spune:

Sabina.Te-ai exprimat atat de plastic,incat am trait senzatia ca eu insami am urmarit emisiunea aceea.Si mesajul este corect.De ce?
Nici noi nu mai stim,sau poate orgoliul nostru nemasurat ne impiedica
sa patrundem alte tonuri...Si stiti ce ma face sa spun asta:religia este totusi dobandita,nu ne parvine pe cale genetica.Un copil nascut din parinti ortodocsi,dar ai carui parinti adoptivi vor fi fost catolici,de exemplu,va fi catolic si el pana-n maduva oaselor,nu-i asa?Si atunci?

Pe de alta parte,cum am mai spus,cred ca ne sta in putere sa facem totusi ceva:sa invatam si, mai ales, sa ne invatam copiii in spiritul tolerantei.Nu ne trebuie prea mult pentru asta,doar putina onestitate fata de noi insine,ca specie umana dotata cu inteligenta...Fiindca,sincer,nu cred ca acest cuvant-toleranta-e bun numai de fluturat prin campaniile electorale,sau numai ca sa ne batem cu el in piept de cate ori suntem intrebati...Cred ca prezentul
nostru atat de torsionat are nevoie de toleranta macar la fel de mult
cat are nevoie de aer.Poate asta va fi vrut sa transmita si Maica Tereza prin gestul ei extraordinar!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by conchita
personal, nu m-as regasi in dogma catolica, ba, mai mult, m-as simti tradata in cazul in care capii ortodoxiei ar accepta ideea de Papa ca intermediar intre mirean si Dumnezeu. mie asta mi se pare blasfemie.


Ana, care este deosebirea intre menirea Papei si menirea oricarui preot sau patriarh al bisericii ortodoxe, ca intermediar intre mirean si Dumnezeu?




To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

Elena, Ra, fetelor, ce anume e toleranta?
din punctul meu de vedere este sa accept cultural diferentele fara sa imi fie teama sau sa fiu oprita de la a-mi afirma la randul meu identitatea, afinitatile sau idiosincraziile. adica nu cred ca sunt intoleranta daca spun ca nu ma identific unei dogme sau alteia. dogma-i dogma, omu-i om. cu alte cuvinte, ii iubesc pe catolici, fara sa ma convertesc la catolicism ca sa dovedesc sentimentul :), idem cu restul cultelor, religiilor. mi-e greu sa inteleg de ce nu putem fi numiti toleranti si cand ne afirmam diferentele, nu numai punctele comune? tolerant esti si-atunci cand nu iubesti deloc o dogma, dar te duci sa aperi dreptul dogmaticilor respectivi de a se exprima, manifesta, exista.

nu cred ca unirea administrativa e dovada suprema de toleranta. daca apartinem aceluiasi Dumnezeu, inseamna ca deja ne rugam in aceeasi biserica, adica fondul exista. ca forma in care ne exprimam apartenenta e diferita, nu mi se pare asa catastrofic, asa ne-a lasat Dumnezeu, cu povara diversitatii. Sabina a exprimat cel mai bine esenta, nu mai insist.

Cata, s-au mai discutat diferentele astea tot la arte, si daca le reluam, as discuta doar in principiu, caci am o admiratie totala pentru Papa Ioan Paul II si pentru modul in care si-a indeplinit misiunea, as zice chiar eroic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by conchita

Elena, Ra, fetelor, ce anume e toleranta?
din punctul meu de vedere este sa accept cultural diferentele fara sa imi fie teama sau sa fiu oprita de la a-mi afirma la randul meu identitatea, afinitatile sau idiosincraziile. adica nu cred ca sunt intoleranta daca spun ca nu ma identific unei dogme sau alteia. dogma-i dogma, omu-i om. cu alte cuvinte, ii iubesc pe catolici, fara sa ma convertesc la catolicism ca sa dovedesc sentimentul :), idem cu restul cultelor, religiilor. mi-e greu sa inteleg de ce nu putem fi numiti toleranti si cand ne afirmam diferentele, nu numai punctele comune? tolerant esti si-atunci cand nu iubesti deloc o dogma, dar te duci sa aperi dreptul dogmaticilor respectivi de a se exprima, manifesta, exista.



quote:

Cata, s-au mai discutat diferentele astea tot la arte, si daca le reluam, as discuta doar in principiu, caci am o admiratie totala pentru Papa Ioan Paul II si pentru modul in care si-a indeplinit misiunea, as zice chiar eroic.



Please do! Discuta-le cum vrei tu, sau da-mi te rog si mie un link catre subiectul la care s-au mai discutat, daca ai. Chiar ma intereseaza problema, de aia te-am si intrebat - si nu numai asta, ci in general problema diferentelor intre biserica catolica si cea ortodoxa (sunt ele diferente de fond, si cat de importante sunt pentru mesajul bisericii crestine?)



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

De ce ne-am dori o singura biserica? O biserica unita, da, dar unitatea poate exista si in diversitate. Nu exista 2 oameni la fel, dar in fiecare dintre noi se oglindeste chipul lui Dumnezeu. Barbatii sunt altfel decat femeile, dar asta nu inseamna ca barbatii trebuie sa incerce sa devina femei, iar femeile barbati. Dumnezeu este Unul, dar se manifesta prin Sfanta Treime. Pana si in plan divin, unitatea se exprima prin diversitate.

Si in cadrul bisericii ortodoxe exista diferente. Bisericile din Cipru sunt diferite fata de cele din Romania. Si e normal sa fie asa. Credinta se muleaza pe specificul local, pe matrita spirituala a neamului, ca sa spun asa. Apostolii au primit darul de a vorbi in limbi, au transmis mesajul lui Dumnezeu fiecarui popor in limba lui, si l-au adaptat astfel incat sa fie inteles, sa ajunga la cel caruia i se vorbeste. Nu au vorbit intr-o singura limba si nu au avut un mesaj standard.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Maria2 spune:

quote:
Originally posted by casandra

.

Si in cadrul bisericii ortodoxe exista diferente. Bisericile din Cipru sunt diferite fata de cele din Romania. Si e normal sa fie asa. .



Intre bisericile din Cipru(ortodoxe) si bisericile di Romania(ortodoxe ) sau de oriunde in lume, pot exista mici diferente de forma dar nu exista diferente dogmatice.

Intre Bis. Catolica insa si cea Ortodoxa exista mari diferente dogmatice.

De altfel, in momentul acesta, un preot ortodox nu poate sluji Liturghia cu un preot catolic(ma refer la a sluji impreuna in acelasi altar aceeasi liturghie) indiferent cat de ecumenist se simte el.


mamica de 2 printese si un print

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lily spune:

Fetelor a-ti scris asa de frumos si adevarat

In fond, cind am spus ca am fost in mai multe biserici –culte-denominatiuni recunoscute de stat , fiecare avind o istorie si in tara noastra, m-am gindit de fiecare data ca pot sa ma rog oriunde , chiar si pe strada. Nu consideram ca as intra intr-o 'secta'. Caci intr-o comunitate organizata, rugaciunile pot fi ascultate mai degraba decit pe strada.

RA spune : “Nici noi nu mai stim,sau poate orgoliul nostru nemasurat ne impiedica sa patrundem alte tonuri...Si stiti ce ma face sa spun asta: religia este totusi dobandita,nu ne parvine pe cale genetica.Un copil nascut din parinti ortodocsi,dar ai carui parinti adoptivi vor fi fost catolici,de exemplu,va fi catolic si el pana-n maduva oaselor,nu-i asa?Si atunci?”
Prea multe orgolii si din acest motiv se rupe unitatea crestinilor, se ‘raceste’ dragostea care era intre ei in primele secole.
Ce se intimpla- daca veneam din alta parte, eram privita ca musafir care trece pragul casei . Cind m-am intors in biserica strabuna, am fost privita ca una care a tradat … in sinea mea ma straduiam sa inteleg ambele pareri, insa ma vedeam exclusa din ambele tabere, ca un copil respins de mama si de tata care sint in divort-mama il respinge ca i se pare ca il iubeste mai mult pe tata, iar tata il respinge ca i se pare ca o iubeste mai mult pe mama.

Ma rog oriunde, dar nu mai povestesc ce crez (religios) am-ca asa cum spune Elena, tot crestina sint.

Orice referire stricta la un punct de doctrina- cum e de ex cel al zilei de inchinare: Simbata –la evrei, si la adventisti si Duminica –la majoritatea crestinilor –ambele inspirate din Biblie, produce discutii .

Inchinarea – sa se faca formal, print anumite gesturi vizibile, care sa impresioneze sau in sinea sa, fiecare alege sa se inchine lui Dumnezeu ? Sau intermedierea intre om si Dumnezeu, care se poate realiza direct prin Isus sau prin preoti naste de asemenea discutii.
Botezul e iar mult discutat- sa fie botezat copilul mic sau sa astepte pina cind el insusi isi poate marturisi cu gura credinta, are deja un minim de cunostinte astfel incit sa discearna binele de rau, sa creada neincorsetat de nimeni?
Postul- sa fie alese perioade in care toata lumea sa se infrineze de la anumite alimente sau fiecare sa hotarasca –daca poate, daca simte sa nu manince nimic in zile alese de fiecare?
Pentru ca formalismul religios a pus stapinire pe biserici, multi preferea sa stea la distanta de ele. Nu ii poti impune unui om matur sa accepte niste ritualuri in mod abstract, copiind gesturie altuia, chinunindu-si sufletul, cind poate e bolnav.
Am auzit vorbind de ‘ecumenism’. Poate se va realiza, dar daca va fi impus de cineva, va fi tot formal.
Sa nu intristati Duhul Sfant –cred ca se refera si la certurile si dezbinarile dintre culte.

Isus inainte de a fi rastignit se roaga la Tatal din cer ca toti acei care cred in El sa fie UNA cum este Fiul si Tatal. Desi Persoane divine distincte, ei sint Una, in Duh.
Rugaciunea lui Isus se refera si la noi cei de azi, care credem in El, in Evanghelie sa fin una pentru ca lumea-adica necrestinii, sa creada ca Isus a fost Fiul lui Dumnezeu, trimis pe pamint de Tatal din cer .
Acolo unde domneste unitatea-armonia-intelegerea , oamenii pot sa vada ca Dumnezeu si-a trimis unicul Fiu pe pamint ca ei sa creada in El, pentru a fi iertati de pacate.


Unitate in biserica –Ioan 17:11-26
“Eu nu mai sunt In lume, dar ei sunt In lume, si Eu vin la Tine. Sfinte Tata, pazeste In Numele Tau pe aceia pe care Mi i-ai dat, pentru ca ei sa fie una, cum suntem si noi.
Cand eram cu ei In lume, Ii pazeam Eu In Numele Tau. Eu am pazit pe aceia pe care Mi i-ai dat; si nici unul din ei n-a pierit, afara de fiul pierzarii, ca sa se Implineasca Scriptura.
Dar acum, Eu vin la Tine; si spun aceste lucruri, pe cand sunt Inca In lume, pentru ca sa aiba In ei bucuria Mea deplina.
Le-am dat Cuvantul Tau; si lumea i-a urat, pentru ca ei nu sunt din lume, dupa cum Eu nu sunt din lume.
Nu Te rog sa-i iei din lume, ci sa-i pazesti de cel rau.
Ei nu sunt din lume, dupa cum nici Eu nu sunt din lume.
Sfinteste-i prin adevarul Tau: Cuvantul Tau este adevarul.
Cum M-ai trimis Tu pe Mine In lume, asa i-am trimis si Eu pe ei In lume.
Si Eu Insumi Ma sfintesc pentru ei, ca si ei sa fie sfintiti prin adevar.
Si ma rog nu numai pentru ei, ci si pentru cei ce vor crede In Mine prin cuvantul lor.
Ma rog ca toti sa fie una, cum Tu, Tata, esti In Mine, si Eu In Tine; ca si ei sa fie una In noi, pentru ca lumea sa creada ca Tu M-ai trimis. Eu le-am dat slava pe care Mi-ai dat-o Tu, pentru [u]ca ei sa fie una, cum si noi suntem una,
Eu In ei, si Tu In Mine; pentru ca ei sa fie In chip desavarsit una, ca sa cunoasca lumea ca Tu M-ai trimis, si ca i-ai iubit, cum M-ai iubit pe Mine.

Tata, vreau ca acolo unde sunt Eu, sa fie Impreuna cu Mine si aceia pe care Mi i-ai dat Tu, ca sa vada slava Mea, slava pe care Mi-ai dat-o Tu; fiindca Tu M-ai iubit Inainte de Intemeierea lumii.
Neprihanitule Tata, lumea nu Te-a cunoscut; dar Eu Te-am cunoscut, si acestia au cunoscut ca Tu M-ai trimis.
Eu le-am facut cunoscut Numele Tau, si li-L voi mai face cunoscut, pentru ca dragostea cu care M-ai iubit Tu sa fie In ei, si Eu sa fiu In ei".

"Secolul 21 va fi religios sau nu va fi deloc" - Andre Malraux

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Maria2 spune:

quote:
Originally posted by cataghe

[quote]Originally posted by conchita

Elena, Ra,
Please do! Discuta-le cum vrei tu, sau da-mi te rog si mie un link catre subiectul la care s-au mai discutat, daca ai. Chiar ma intereseaza problema, de aia te-am si intrebat - si nu numai asta, ci in general problema diferentelor intre biserica catolica si cea ortodoxa (sunt ele diferente de fond, si cat de importante sunt pentru mesajul bisericii crestine?)



To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!



Da, sunt diferente de fond, si anume: Biser. Ortodoxa vede lucrarea lui Dumnezeu prezenta in toate actele bisericii(botez, cununie, liturghie) ca izvorand din Dumnezeu, fiind astfel necreata(darul lui Dumnezeu fiind necreat, transforma orice natura creata)adica, de ex apa, prin sfintire nu ramane apa ci devine aghiasma.

Biser. Catolica vede acest dar dumnezeiesc ca fiind creat de Dumnezeu si dat in administrarea bisericii. Acest dar se numeste gratia divina.

De aici, s-au generat moduri de apropiere de Hristos total diferite.

Insa in incercarea de apropiere a bisericilor singura pb. la care nu s-a gasit nici o solutie comuna, este pozitia bisericeasca a Papei, care este considerat"fara putinta de a gresi" atunci cand slujeste si predica.
De aceea, automat, toti papii sunt trecuti in randul sfintilor , de catre catolici.

In Bis. Ortodoxa, autoritatea suprema este adunarea episcopilor locali, patriarhul avand rol procedural si de protocol, de conducator al acestei adunari.
De ex. au fost patriarhi care au promovat erezii, care au fost condamnati si detronati de Sinodul Episcopilor.

D.p.d.v.practic, fara preconceptii fata de morala catolica te poti duce la o bis. catolica (ortodox fiind) dar nu poti participa la taine.(pentru ca nu marturisesti aceeasi credinta in fond)

mamica de 2 printese si un print

Mergi la inceput