copil supradotat
Raspunsuri - Pagina 3
sorana spune:
Histamina . Teoretic (statistic) sunt multi care ar lua testul mensa. Iq > 132, adica 2% din populatie inseamna 1 om din 50. Cati utilizatori are dc? La 1000 oameni sunt 20 eligibili mensa ....
geniest spune:
Citat: |
citat din mesajul lui sorana liber va putea fi folosit pentru altceva (un sport de echipa?). Cu scoala a mea are rezultate bune (sau foarte bune) dar nu excepionale. La ea rezultatul obtinut mai depinde si de chef (atentie), nu numai de ce stie. Apropo de asta se pare ca sunt foarte multi inteligenti cu add sau adhd, ce pot eu sa zic e ca rabdarea e foarte mica la oamenii cu iq mare. Sorana si Monica (28.09.2002) |
Orchis sa-ti traiasca baietelul si sa te bucuri de el toata viata. Nici eu n-as incerca sa-l inscriu intr-o clasa mai mare decat copiii de varsta lui pentru simplul motiv ca emotional poate sa nu fie la fel de supradotat.
sorana daca ai ceva info despre legatura dintre rabdare si inteligenta, pune si aici. Eu sunt oarecum suparata pentru faptul ca primesc reprosuri de la doamna invatatoare ca fim'iu nu e atent tot timpul, ca se batzaie pe scaun blablabla....Incerc sa vorbesc cu el si sa-mi dau seama care-i buba....imi spune tot timpul ca daca nu-l intereseaza sau daca doamna explica prea mult o chestie pe care a inteles-o din prima nu are chef sa stea cuminte Si asta observ si eu zi de zi...daca nu-l intereseaza, pot sa ma dau peste cap ca nu acorda atentie, insa daca-l intereseaza e fabulos cum gaseste solutii si variante. Teama mea este ca dintr-a cincea o sa exceleze la vreo materie "interesanta" iar la altele ne vom lupta pentru nota de trecere.
sorana spune:
Explicatia logica este "se plictiseste si de aceea nu are stare".
Nu neaparat are add doar pare "mai agitat"
http://attentiondeficitoc.wordpress.com/2008/01/22/high-iq-typical-in-children-with-add-dr-stephen-a-ferrari/
si uite si cu "socialul"
http://www.businessinsider.com/what-it-feels-like-to-be-a-genius-2012-11
izabela88 spune:
Citat: |
De curand am fost intrebata despre copilul meu de catre o doamna psiholog..ce imi doresc eu pt el si am raspuns ca vreau sa fie sanatos si fericit,atat!Raspunsul meu a fost luat ca banal,ca nu am aspiratii |
leditia,te sustin 101%,intotdeauna am considerat ca fericirea include tot:sanatate,buna-stare,prietenii,aspiratii etc etc etc
am tendinta sa urez,in diverse ocazii, la diverse persoane,"doar" un: SA AI PARTE DE FERICIRE!!!
evident,pentru a fi fericit,trebuie sa te zbati,sa lupti,dar e scopul suprem
mihaela_s spune:
Cea mica a mea nu stiu daca e supradotata, dar are cateva calitati care o scot in evidenta dintre copiii de varsta ei. A invatat inainte de scoala sa citeasca si inca din cl.1 citea la nivel de copii cu 2-3 ani mai mari. Nu numai nivelul ci si ritmul. Copiii sunt cronometrati cate cuvinte citesc pe minut cu voce tare si a mea citea ca un copil de a 3-a in cl. 1. Invatatoarea de atunci ne-a propus sa o saltam un an la scoala pe motivul asta. Noi, nu ne mai incapeam in piele de bucurie dar ne-am dezumflat rapid cand fata n-a vrut! Acum ma bucur mult ca i-am respectat dorinta. Nu s-ar fi simtit bine cu colegii mai mari, unii sunt cu aproape doi ani mai mari ca ea.
Acum citeste la fel de avansat, scrie carti pe care profesoara a spus ca sunt la nivel de copii de cl.6-7 si ea e in a 3-a. Beneficiul invatamantului aici e insa ca ccc copiii sunt lasati sa mearga inainte daca pot. Nu au o programa batuta in cuie si a mea primeste carti de citit mai avansate de la scoala. Probabil asa va merge mai departe, dar important e ca ea e fericita acolo unde e. Chiar daca uneori se plange acasa ca nu prea are cu cine discuta despre subiectele pe care o intereseaza pe ea, ca fetele nu discuta decat de machiaj si rujuri iar ea e interesata de bufnite, planete si corpul uman. :)
Problema e alta, ca la matematica nu e la fel de avansata, e la nivel normal. Asa ca pentru asta ma bucur ca n-a saltat un an, cred ca ar fi fost o pierdere pentru ea.
edit: exista o programa scolara, dar daca copilul poate mai mult, e incurajat sa avanseze, primeste la clasa de lucru mai mult si acasa la fel, sau la nivelul la care poate.
sorana spune:
Citat: |
citat din mesajul lui geniest sorana daca ai ceva info despre legatura dintre rabdare si inteligenta, pune si aici. Eu sunt oarecum suparata pentru faptul ca primesc reprosuri de la doamna invatatoare ca fim'iu nu e atent tot timpul, ca se batzaie pe scaun blablabla....Incerc sa vorbesc cu el si sa-mi dau seama care-i buba....imi spune tot timpul ca daca nu-l intereseaza sau daca doamna explica prea mult o chestie pe care a inteles-o din prima nu are chef sa stea cuminte Si asta observ si eu zi de zi...daca nu-l intereseaza, pot sa ma dau peste cap ca nu acorda atentie, insa daca-l intereseaza e fabulos cum gaseste solutii si variante. Teama mea este ca dintr-a cincea o sa exceleze la vreo materie "interesanta" iar la altele ne vom lupta pentru nota de trecere. |
Fi-mea este de felul ei linistita dar ... se plictiseste la greu la scoala. In gradi o lasau sa citeasca daca isi termina ce avea de facut, l-a scoala n-a lasat-o si asta a fost un mare motiv de nefericire si nemultumire in cls I. Ca ea ce sa faca atunci cand se plictiseste daca nu poate citi?
Eu i-am tot explicat ca daca se agita va deranja ora si se va intrerupe ora din cauza ei si apoi o vor lua de la capat, deci va astepta si mai mult timp pana vor prinde toti .... deci se va plictisi si mai mult timp. Stiu ca e o explicatie peste puterea lor de intelegere dar alta n-am
Acum (imi spune invatatoarea) se uita pe geam visatoare. Cica daca o intreaba ceva stie despre ce se vorbea, deci e cumva atenta desi pare sa viseze.
Eu nu cred ca dintr-a V-a ne vom lupta pentru 5, desi stiu ca vor fi profesori care nu vor aprecia combinatia inteligenta + plictiseala. Dar sunt convinsa ca se va descurca bine la toate si excelent la 1-2 materii .... Ai sa vezi ca mai creste, mai "capata" rabdare, se adapteaza cum poate, o sa fiti ok, crede-ma
geniest spune:
Citat: |
citat din mesajul lui sorana Explicatia logica este "se plictiseste si de aceea nu are stare". Nu neaparat are add doar pare "mai agitat" http://attentiondeficitoc.wordpress.com/2008/01/22/high-iq-typical-in-children-with-add-dr-stephen-a-ferrari/ si uite si cu "socialul" http://www.businessinsider.com/what-it-feels-like-to-be-a-genius-2012-11 Sorana si Monica (28.09.2002) |
Multumesc frumos Sorana pt. link-uri !
Asa o sa-i spun invatatoarei cand se mai plange...ca se plictiseste copilu'
histamina spune:
eu am fost lasata sa citesc cand terminam ce era la ora din cls I pana in clasa a XII a.
deja devenise ceva neobisnuit daca nu aveam o carte ,un caiet suplimentar pe banca...............ce bine mi-a prins..............
sorana spune:
Histamina ai avut noroc. Trebuie sa recunosc ca inteleg cumva refuzul de a-l lasa citeasca in ora. Scoate cartea fosneste, apoi se schimba subiectul, iar fosneste, baga cartea etc. Dar ar putea sa aiba cateva exercitii extra pentru cei mai rapizi, de exemplu ....
Asta e scoala romaneasca ... ce sa-i faci. Noroc ca sunt copiii destepti si se adapteaza ei ...
aschiutza spune:
Problema cea mai mare pt un copil care a depasit nivelul clasei la o materie sau mai multe, sau care invata f usor e ca se va plictisi repede. Eu va sfatuiesc sa vorbiti cu invatatorii / profesorii acelei materii sa il lase fie sa citeasca ceva, fie sa ii dea niste probleme mai complicate in plus. Dar sa foloseasca timpul, fiindca altfel se va obisnui sa se concentreze doar perioade reduse de timp, sa nu poata sa depuna efort o perioada mai indelungata si sa isi lase creierul sa leneveasca.
Eu, fara sa fiu geniala in niciun fel (ba chiar am pornit scoala fara nici o dorinta de a invata), am avut problema asta si acum ca adult suport consecintele. Intelegeam insa mult mai repede decit majoritatea, ceea ce m-a facut lenesa uneori, visatoare si cu probleme de concetrare pe durata cind nu am un scop bine sustinut emotional.
Solutia insa nu o vad in trimiterea la zeci de concursuri. O data pt ca e posibil sa se obisnuiasca sa lucreze numai sub imboldul adrenalinei pe care il da competitia (sindromul olimpicilor ajunsi la facultate), in al doilea rind pt ca multe concursuri sunt stupide in cerinte... Alegeti bine concursurile cit si ce le dati sa lucreze suplimentar (adica nu 100 de ecuatii de acelasi fel daca deja le stie dupa 10 exemple).
Exista acum enorm de multe posibilitati pt informare si dezvoltare, mi-as dori sa fi avut pe vremea mea in acel oras mic de provincie macar 10% din ele...