copil supradotat
Raspunsuri - Pagina 4
histamina spune:
la generala aveam o intelegere tacita cu proful de romana
stiam ca trebuie sa fa cdublu mereu si al teme, si in clasa.
la liceu a fucntionat,insa deja stiam ce vreau sa fac.
oricum am detestat liceul cu sinceritate.eu vroiam zoia kosmodemianskaia/iulia hasdeu
eram la sanitar................
sorana spune:
Citat: |
citat din mesajul lui aschiutza Problema cea mai mare pt un copil care a depasit nivelul clasei la o materie sau mai multe, sau care invata f usor e ca se va plictisi repede. Eu va sfatuiesc sa vorbiti cu invatatorii / profesorii acelei materii sa il lase fie sa citeasca ceva, fie sa ii dea niste probleme mai complicate in plus. Dar sa foloseasca timpul, fiindca altfel se va obisnui sa se concentreze doar perioade reduse de timp, sa nu poata sa depuna efort o perioada mai indelungata si sa isi lase creierul sa leneveasca. ------------------ Still looking for pieces of heaven... |
In principiu ai dreptate, asa e, cum zici tu. Dar exista 2 probleme - prima e chiar copilul, lenes prin natura lui (e firesc sa fie asa) care se va "oftica" pe ideea "dar de ce sa fac eu mai mult si ceilalti mai putin? mai bine lenevesc" - ceva foarte logic daca vorbim de copii de 9-15 ani
A doua problema este ca trebuie sa gasesti profesori care sa fie dispusi sa lucreze suplimentar, ne-platiti, in afara obligatiei lor profesionale, pentru a face acele fise "de amorul artei". Ceea ce nu e chiar asa simplu ....
Si, daca ma gandesc bine, chiar ar interveni un pic asupra socialului, in sensul in care ceilalti copii il vor vedea pe cel care primeste atentie extra de la prof ca fiind favorizat.
E chiar complicat, mi-as fi dorit un sistem de invatamant ca cel despre care vorbesc fetele din afara tarii in care sa poti avansa la cate o materie ....
aschiutza spune:
Sorana, chiar atita munca nu e pt prof. Nu e musai sa faca fise, poate sa ii zica "fa din culegerea cutare si x, y, z" sau sa tipareasca probleme de la diverse olimpiade (se gasesc pe internet). Apoi poate spune neutral intregii clase "cine termina, poate face si x,y, z" sau doar lui in pauza ce are de facut. In caz ca proful nu se zabte sa va ajute, poti sa ii dai tu, ca parinte, cite ceva cu care poate sa se ocupe in ore dupa ce termina ce le-a dat profesorul.
Cu firea lenesa, ai dreptate. Dar din pacate , poti fi genial pina nu mai poti, daca nu te inveti sa muncesti, e de pomana! Si mai bine foloseste timpul orelor, pe care tot le sta in banca, decitt timpul liber de acasa, pe care poate sa "il leneveasca" altfel (de ex iesind cu colegii, vazind un film, citind, plimbindu-se).
geniest spune:
Citat: |
citat din mesajul lui aschiutza Cu firea lenesa, ai dreptate. Dar din pacate , poti fi genial pina nu mai poti, daca nu te inveti sa muncesti, e de pomana! Si mai bine foloseste timpul orelor, pe care tot le sta in banca, decitt timpul liber de acasa, pe care poate sa "il leneveasca" altfel (de ex iesind cu colegii, vazind un film, citind, plimbindu-se). ------------------ Still looking for pieces of heaven... |
Asta e esential, dupa parerea mea. Ii tot spun lui fim'iu ca as fi foarte dezamagita daca ajung sa spun "branza buna in burduf de caine.."
orchis spune:
geniest multumesc la fel si tie si histaminei la toate mamicile de aici!
Leditia excelent raspunsul tau! cred ca orice parinte constient ar trebui sa raspunda asa!!
Pe mine ma nelinistete evolutia copilului meu ca supradotat! se poate plictisi la scoala si atunci nu-i mai acorda atentia cuvenita sau isi poate folosi 'talentele' in cauze mai putin ortodoxe!
histamina am luat legatura cu cei de la Gifted Education. Cred ca vom incepe si noi testarile...dar, cum am mai spus, cel mai mult ma intereseaza evolutia lui!
tinatache spune:
Citat: |
citat din mesajul lui histamina sorana,te asteptam la subiect. iote,zic acilea,asa,ca sa se stie:sorana cred ca singura de pe DC care e membra MENSA. |
pot sa intreb ce inseamna MENSA?
Lo_li_Ta spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Pai din punct de vedere legal nu ai ce sa faci. Va urma scoala la momentul in care va avea varsta minima ceruta de lege. Deci aici nu ai ce sa faci. |
Totusi uite ca se poate si ma indoiesc sa fie ilegal. Urmarea e ca va merge la scoala la 5 ani, a fost ministrul intrebat de povestea asta.
http://www.sursadestiri.ro/fiica-andreei-marin-in-clasa-pregatitoare-la-4-ani-vezi-cati-copii-din-romania-au-fost-admisi-s3218646159.html
Orchis, cred ca la varsta aceasta a copilului, nu foloseste nimanui eticheta de supradotat. In schimb, cred ca este necesar sa gasesti cumva o clasa speciala, un colectiv peste medie. In clasele normale se lucreaza "mediu", cat sa nu se plictiseasca cel mai istet, cat sa nu ramana in urma cel mai ... incet. Lui ii trebuie mai mult de atat. Dar deocamdata mai lasa lucrurile sa curga, vezi daca se plange de ceva la grupa pregatitoare. Zicea cineva aici ca este f posibil sa aiba o evolutie in salturi, la un moment dat sa mai stagneze si sa ramana la nivel cu colegii lui. Nu te grabi.
tinatache spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui tinatache
pot sa intreb ce inseamna MENSA? |
am cautat pe net si am aflat
orchis spune:
Lo li Ta s-a putut anul trecut, se poate anul asta pentru copiii care nu au inca 6 ani si vor la pregatitoare dar daca au intre 6 si 7 ani e musai sa mearga la pregatitoare si nu in clasa I! e obligatoriu si nu se poate sari peste! asa e legea! anul trecut cand avea 5 ani il puteam da la pregatitoare! am considerat ca e mai bine/comod pentru el sa mai stea la gradinita..
chiar asta caut: o clasa cu nivel peste medie! Pentru ca daca nu gasim un mediu potrivit, unde sa poata lucra la un nivel mai ridicat, se va intampla cum spui si tu: va stagna!
carolinah spune:
Eu am avut situatia asta cu fiica-mea cea mare. Cand era mica a facut totul inainte de alti copii: mergea la 10 luni, vorbea in fraze inainte de 2 ani, stia poezii, litere, cifre etc etc etc. Am fost f mandri de ea, dar n-am mers mai departe cu testari si altele.
Noi cu testarea am pornit invers, de la mari probleme la scoala: nu scria absolut nimic de pe tabla, nu facea teme, nu se intelegea mai deloc cu colegii, refuza de multe ori sa scrie la teste, desi stia tot! A fost bullied, am schimbat scoala...
Am ajuns la psiholog si dupa multe testari a ajuns la concluzia ca ea era in cls a 2-a, dar avea dezvoltare de cls a 5-a si un IQ mult superior mediei. In concluzie, se plictisea copios la scoala, invata instantaneu de pe tabla tot, deci nu considera necesar sa mai scrie si sa faca teme, sa demonstreze la evaluari ca stie etc etc. Colegii erau si ei plicticosi. Greu de tot, iti zic! A facut terapie prin joc si acum, in cls a 4-a pot spune ca stie sa se poarte cu copiii de varsta ei. Poate ca doar i-am mai coborat nivelul, insa acum e happy! Inainte venea de la scoala si plangea cu capul la mine in brate ca baietii o necajeau, fetele nu voiau sa se joace cu ea pt ca ea voia numai jocurile ei si copiii nu erau inca la nivelul acelor jocuri etc.
Am suplimentat cu lucruri mai interesante acasa, am facut o gramada de jocuri de inteligenta, ne jucam tot felul de chestii impreuna, citeste fff mult, merge la ceramica pt a-si folosi mainile la propriu si sa elibereze din tensiune etc etc.
Nici eu n-am vrut sa o inscriu in clase superioare (m-am gandit, recunosc) pt ca mi s-a parut ca schimb unele probleme pe altele.
Repet, acum e happy si integrata, mie mi s-a luat o piatra de pe inima!