ADHD, Asperger, autism, SD - la scoala (3)
Raspunsuri - Pagina 8
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui anya Mickyy - aseara am avut aceleasi probleme ca si tine. Chiar daca nu scriu, citesc din umbra subiectul. Am ajuns la probleme in care din suma numerelor scadeam ceva. Jale! Nu a reusit sa spuna ca suma e rezultatul adunarii. Intr-un tarziu a reusit sa faca legatura: suma = "+" si diferenta="-". Dimineata l-am intrebat cum se numeste rezultatul adunarii. Nu a facut legatura . |
Eu cred ca problema este la definitiile idioate. Imi amintesc cand eram la scoala aveam si eu probleme sa retin definitii la matematica desi stiam sa fac exercitiile si problemele. Definitiile mi se pareau fara logica si le retineam papagaliceste pentru un timp limitat. Copiii mei nu au avut de invatat definitii la scoala in Australia, nu in clase asa mici. Ce se intampla daca nu stie copilul definitia dar stie sa faca adunarile si scaderile? Eu nu mi-as bate capul sa invat copilul ceva asa stupid, exact ii indepartez de materia respectiva.
oanaib spune:
Ra_mi_ella, tu ziceai ca baiatul tau a avut probleme cu motricitatea, tu l-ai dus la ceva kinetoterapie?
ra_mi_ella spune:
Da, Oana, a avut mari probleme cu mersul. Cadea pur si simplu din picioare pe strada, fara un motiv aparent. De fapt el nici nu mergea normal. Mai mult fugea pe langa noi. Aveam impreia ca i se lovesc genunchii unul de altul. L-am dus la dr. si dr. a zis ca nu e cazul de terapie. Insa noi am insistat continuu pe autocontrol. Nu il scapam deloc din ochi cand ieseam undeva, fie si in parc sa ne relaxam. Ii aratam mereu pe ceilalti doi copii, sa faca singur diferenta, sa poata pasi normal. Acum nu mai sunt aceste probleme, dar la el multe, multe din probleme s-au rezolvat acum, in ultimii 2 ani. Poate s-a si maturizat un pic desi inca e in urma fata de ceilalti copii de varsta lui. Pe zi ce trece ma uimeste ce progrese face. Mai nou si dna. m-a chemat la scoala sa imi spuna de are o inteligenta sclipitoare si o memorie incredibila. Macar atat ii aduce si lui Aspergerul (asta asa ca sa ma autoconsolez). Dar asta numai dupa ce saptamana trecuta a venit o comisie de la Directia pentru protectia copilului si a testat toti copiii din scola care merg la psiholog. David a luat "excelent".
Dar sa stii ca eu m-am linistit. Nu imi mai pasa deloc, chiar deloc de ce zice doamna.
Acum, Oana, depinde si cat de grave sunt problemele de motricitate ale fiecarui copil. Vezi si tu, ca sunt atat de diferiti si ce merge la noi ar putea sa nu dea rezultate la altcineva. Insa pentru noi asta era o problema neinsemnata, fata de toate problemele pe care le-a avut micutul nostru.
am editat pentru ca scrisesem cu diactrice.
ra_mi_ella spune:
Si la noi e aceeasi metoda de predare
a-5= 7
a se trece in partea cealalta cu semn schimbat.
Eu l-am invatat altfel.
I-am explicat asa: ca o regula generala cand vezi "+" rezolvi prin "-" si invers cand e "-" rezolvi prin "+", cu o singura exceptie si anume, atunci cand necunoscuta e la mijloc si e cu "-". (ex: 25-a= 13). A fost singura metoda prin care a inteles.
Si o veste buna, noi am terminat manualul de mate iar din culegere mai avem cateva pagini. Ce om face pana la vara, nu stiu. Probabil materie de clasa a III-a, zic si eu, ca nu ma pot abtine gandindu-ma de ce ii fugareste in halul asta.
anya spune:
Bird, definitiile sunt stupide, dar ce ne facem ca in manual (in culegeri cu atat mai mult) sunt probleme de genul: La diferenta numerelor 23 si 11 aduna numarul 7. Daca nu asociaza diferenta= "-" nu face problema. Degeaba stie sa faca 23-11+7 daca nu poate sa-si traduca problema in limbaj matematic. Pe ce creste, va fi si mai greu. Mai am un copil intr-a 4-a si stiu la ce sa ma astept.
In clasa 1 ...mai e cum mai e dar dintr-a 2-a clar intra cu necunoscute in ecuatii. Veti gasi probleme care sunt in realitate sistem de ecuatii (am avut si 3 ecuatii cu 3 necunoscute).
Cel putin acum la etapa asta s-a ambitionat si acum stie cum e cu suma si diferenta. Cand era el mai fericit se gaseste frate-sau sa-l intrebe care e rezultatul inmultirii .
Oanaib, si eu am copiii la o scoala motata din Bucuresti, cel mic la o invatatoare cautata...dar nu citeste cursiv si nici nu pare deranjata invatoarea (adica copilul ia numai FB si nu s-a cerut la sedinta cursivitate. Doar sa ii punem sa exerseze.)
oanaib spune:
Eu am descarcat programa scolara de pe site-ul ministerului si clar nu scrie de nici un fel de ecuatii. Nu inteleg de ce doamnele astea trebuie sa complice atit de mult o materie care deja complicata.
Am programata-o pt marti la kinetoterapeut. La ea problemele locomotorii nu sunt asa evidente (desi are un mers mai ciudatel) problema mare e pe motricitatea fina, ceea ce ne cauzeaza si probleme cu scrisul.
danaionela spune:
Apropo de aceste ecuatii. Am citit anul trecut cum a fost explicata problema la scoala. Invatatoare le-a spus ca exista o vrajitoare care transforma totul. Aceasta vrajitoare transforma si plusul in minus si invers. Asa le-am explicat si eu fetitelor mele, sila noi a mers.
paulinio spune:
Buna,
Vreau sa va felicit pentru aceasta discutie; va urmaresc "din umbra"
si aveti aici un izvor nesecat de invataminte.
Intervin sa ma solicit ajutorul intr-o chestiune. Copii mei sunt inca mici... dar m-am lovit in weekend de temele unui copil de clasa I si avea de facut exercitii de genul:
? - 3 =6.
E ok sa spunem copilului ca de fapt trebuie sa faca 6+3 ca sa aiba rezultatul mai rapid? Sau care ar fi metoda adecvata pentru varsta asta?
Va multumesc si va admir pentru puterea de care dati dovada pentru voi si pentru copii vostri norocosi sa aiba asa parinti.
Radu-Mamii Andrei (4ni si o luna mare) + 25+
anya spune:
La clasa 1 ii spui ca are un cos cu mere. Iei din cos 3 mere si ii raman 6. Cate mere a avut la inceput in cos? Poti face la inceput chiar fizic, cu merele sau cartofii din camara.
Laura25 spune:
paulinio, pe ai mei i-a invatat doamnna invatoare de la primele exercitiide adunari si scaderi notiunile de "termen al adunarii, suma sau rezultat, descazut, scazator, diferenta". Le-a spus ca "descazutul se afla prin opreatia de adunare". Deci da, asa calculeaza si ai mei, adunand 6 cu 3.
Dar eu as incerca sa aflu mai intai cum i-a spus invatatoarea, cum le-a explicati rezolvarea. pentru ca eu cred ca daca noi incercam sa le explicam intr-un fel, invatatoarea insista pe alta metoda, e posibil sa ii bulversam, mai ales daca noi incercam o metoda prea abstracta pt ei (de ex. se chinuia sotul meu sa ii invete abstractizand cu termenul 1 il notam t1, trecem peste egal cu semnul schimbat ... i-a pierdut de tot pe cei mici)