Universitatea Bucuresti

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns mari9 spune:

V-ati ingrozi daca ati citi lucrarile profesorilor in vederea sustinerii examenului pentru titularizare sau pentru grad.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Madanic spune:

Elf, dar la universitate se presupune ca bazele deprinse anterior sunt serioase. Acuma daca stam sa reluam si gramatica si toata tarasenia de la inceput nu e ok. Da poti sa-i atragi atentia studentului insa ramane ingrijorator ca a ajuns la nivelul superior nu are baza. Tu ca profesor universitar verifici alte aptitudini nu incerci sa descoperi ce lacune are pregatirea anterioara, si oamenii din Universitatea din Bucuresti sunt viitorii profesori ai tarii. Corectezi ceva azi si un pic maine dar cat ramane nestiut?
Sunt curioasa daca Politehnica inca mai are examene, ar fi chiar groaznic sa te apuci sa scoti ingineri care sa nu stie matematica su fizica.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ForemanElf spune:

Mada, asa e, se presupune ... Teoretic, da, noi ar trebui sa explicam chestii sofisticate; practic, ne lovim de greselile de care pomeneam.

Cind predau, incerc sa le fac pe amindoua: sa explic si teoria x sau y, dar sa si corectez greselile, daca le intilnesc.

Cit mai ramine nestiut? Asta chiar n-am cum sti, dar eu incerc sa folosesc la maxim orele de curs sau seminar si sa acopar cit mai multe chestii.

Una din intrebarile pe care le-aud tot timpul e "da' ce-ai de ne tot spui sa scriem corect? Ce, asta e clasa de English?"

"Nu, nu-i clasa de English. Dar daca vrei sa ajungi la un job mai bun decit ala de $10/ora pe care-l ai acum ca sa-ti platesti scoala, atunci e bine sa scrii corect. Daca faci greseli intr-un resume, cam degeaba il mai trimiti."

Explicatia asta e destul de convingatoare, se pare :) Am observat un progres clar intre primele assignments, de la inceputul semestrului, si cele de la sfirsit.
De-asta zic ca e mai bine sa ai o atitudine hands-on, chiar daca dai peste greseli care n-ar trebui sa fie acolo, decit sa ironizezi studentii pe bloguri.

La Politehnica nu stiu cum e. Ar fi interesant de stiut :)

Off topic: nu sint inca profesoara, sint doar asistent si instructor :)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ellej spune:

Degeaba ne dam ochii peste cap, noi sau respectivul profesor, pentru ca s-a vorbit si rasvorbit despre degradarea invatamantului romanesc. Si e vina tuturor: a guvernantilor care au eliminat examenele de admitere, a profesorilor care chipurile i-au "format" in invatamantul preuniveritar, a parintilor care si-au supravegheat prea putin sau deloc odraslele pe principiul ca "d-asta merge la scoala sa-i invete aia" si nu in ultimul rand a respectivelor odrasle, de multe ori rasfatate si lenese. Desi dupa mine copii sunt cel mai putin vinovati in toata treaba asta.

Eu am facut liceul in perioada '91-'95 si facultatea de limbi straine din cadrul sus-zisei universitati in perioada '95-'99. Si am dat examen pentru admiterea la liceu (dar fara treapta a 2-a), bac-ul si nu mai putin de 4 examene deloc usoare pentru admiterea la facultate: engleza oral eliminatoriu, gramatica romana scris, gramatica si literatura engleza scris, gramatica si literatura franceza scris. Si cred ca ultimul admis avea in jur de 7,50-8, deci trierea era riguroasa.
E drept ca a trebuit sa fac meditatii la gramatica pentru "reamintire" fiindca nu se mai studia in liceu (nici macar la clasa de limbi straine) - n-am inteles niciodata cum poti pretinde unui elev care n-a mai pus mana timp de 4 ani pe o carte de gramatica sa treaca un examen destul de greu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

La subiectul de fata "ma simt cu musca pe caciula", pentru ca stiu ca am mari carente, si probabil sunt campion la erori.
Nu am excelat niciodata si nici nu am facut eforturi sa ma corectez, pentru ca intotdeauna am considerat forma ca nerelevanta si ca important este continutul.

O deficenta este a sistemului de invatamant, care incheie studierea gramatii la clasa a opta.
Daca s-ar fi facut si in liceu un rezumat al cunostintelor de gramatica, atunci ar fi fost alta situatie.

Sunt convins ca cei care au studiat filologia, daca le dai sa rezolve o ecuatie de gradul doi, nu mai stiu sa o rezolve, si poate unii nici sa extraga radical, sau sa faca un logaritm. Sunt lucruri care se uita cu atat mai mult cu cat nu sunt reamintite si au fost asimilate superficial. Nimeni nu considera anormal sa nu sti sa rezolvi o problea de clasa a opta.
Sigur ca pe forumuri nu se expun cunostinte de matematica, dar de scris toata lumea scrie, ata experti cat si analfabeti.

Problema este ca nu toata lumea considera ca trebuie sa se exprime corect gramatical, si unii pun accent pe corectitudinea ideilor.
Cand te concentrezi pe solutia la o problema, celelalte aspecte intra intr-un con de umbra. La barbati sigur, la femei se pare ca nu.
Femeile sunt mai atente cu forma, cu detaliile, cu aspectul.
Daca mancarea pe masa nu arata bine, pentru femei este o problema. Pentru un barbat, nu conteaza aspectul, conteaza doar gustul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns histamina spune:

am terminat,2 facultati la UB,ca bursiera,una in alta parte.
din experienta mea:
1. o buna prietena cu doctorat la Sorbona nu a putut deveni asistent universitar pentru ca nu a putut trece de fata unui general din aramata,fata ce vroia cariera universitara.
prietena mea nu mai e in tara.
2.da,pe vremea mea se facea carte.era o munca teribila.aveam norma de carti de
citit pe saptamana si noptiile nu imi ajungeau pentru asta.nu exista internet,nu exista copy/paste.
3. tine efectiv de profesor 100%.am fost profesor 8 ani si niciodata,dar niciodata nu am acceptat un referat de pe net.intram constiincioasa inainte si vedeam cam ce referate sunt pe net si refuzam.in afara de asta elevii/studentii erau nevoiti sa imi spuna si continutul.nu mi-a picat nimeni la capacitate/bac/licenta.tine de respectul pe care il ai fata de tine in primul rand.
4.nivelul elevilor este, in proportie de 90% si nivelul profesorilor.mai sunt cativa profesori buni,dascali, adevarate lumini,dar majoritatea.........
5.atata timp cat titularizarea la materiile importante se ia pe bani,asta e consecinta.nu zic,se ia si in mod cinstit,eu am fost una dintre persoanele car enu au dat bani,insa sunt loaze care dau banii.si-i scot dupa aceea,prin meditatii impuse de materia predata pe jumatate.
6.bine ca s-a terminat cu hemoragia de note imense de la BAC.eu ,pt un amarat de 9.60 am muncit enorm.am fost olimpica nationala,cu tot cu premii, am dat admitere la facultate si am intrat cu brio.

olimpiadele internationale ies din discutie.
intamplator, cineva a luat locul II la olimpiada pe psihopedagogie ,ceva de genul asta.au fost 9 participanti.automat a intrat la facultatea de psihologie,la stat.nestiind ca putea intra cu locul de la olimpiada,a dat admitere.a picat undeva la pe la coada ,cu 6 si un pic.la olimpiada luase 9 la materia respectiva,iar la bac fix cat la facultate:6.
7.atata timp cat atitudinea parintilor este una de acceptare si expunere,adica sunt de acord cu milioanele date pe n caiete speciale, n teme aiurea,fara niciun suport logic si cat timp le permit accesul la emisiuni unde o sotie si o amanta se paruie in direct(ultima discutie din tramvai,poate ma lumineaza si pe mine cineva,ca nu am TV),atunci asta e rezultatul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui Deceneus
Daca mancarea pe masa nu arata bine, pentru femei este o problema. Pentru un barbat, nu conteaza aspectul, conteaza doar gustul.

Mintile ilustre discuta idei; Inteligentele medii discuta evenimente; Mintile reduse discuta persoane. (Eleanor Roosevelt )

Aici, oooops nu sunt de acord. Sunt al naibii de pretentios la acest capitol (atat la gust cat si la aspect), spre deosebire (culmea?) de nevasta-mea, motiv pentru care fetele mele "arunca" din varful buzelor "tati nu ne faci tu de mancare?"

Mergi la inceput

Citat:

La subiectul de fata "ma simt cu musca pe caciula", pentru ca stiu ca am mari carente, si probabil sunt campion la erori.
Nu am excelat niciodata si nici nu am facut eforturi sa ma corectez, pentru ca intotdeauna am considerat forma ca nerevanta si ca important este continutul.

O deficenta este a sistemului de invatamant, care incheie studierea gramatii la clasa a opta.
Daca s-ar fi facut si in liceu un rezumat al cunostintelor de gramatica, atunci ar fi fost alta situatie.

Sunt convins ca cei care au studiat filologia, daca le dai sa rezolve o ecuatie de gradul doi, nu mai stiu sa o rezolve, si poate unii nici sa extrga radical, sau sa faca un logaritm. Sunt lucruri care se uita cu atat mai mult cu cat nu sunt reamintite si au fost asimilate superficial. Nimeni nu considera anormala sa nu sti sa rezolvi o problea de clasa a opta.
Sigur ca pe forumuri nu se expun cunostinte de matematica, dar de scris toata lumea scrie, si experti si analfabeti.

Problema este ca nu toata lumea considera ca trebuie sa se exprime corect gramatica, si unii pun accent pe corectitudinea ideilor.
Cand te concentrezi pe solutia la o problema, celelte aspecte intra intr-un con de umbra. La barbati sigur, la femei se pare ca nu.
Femeile sunt mai atente cu forma, cu detaliile, cu aspectul.

Mintile ilustre discuta idei; Inteligentele medii discuta evenimente; Mintile reduse discuta persoane. (Eleanor Roosevelt )

Vorbesti de lucruri sfinte - eu in cel mai bun caz ca am ramas la tabla inmultirii Insa eu nu voi fi niciodata profesor de matematica (fereasca sfantul; matematica a fost cosmarul vietii mele de scolar pana intr-a VIII-a ) pe cand cei despre care era vorba in articol vor fi profesori de romana. Iar comparatia logaritmi - gramatica nu e nici ea cea mai buna, pentru ca o exprimare corecta din punct de vedere gramatical tine de cultura generala si e obligatorie atat intr-o opera beletristica cat si intr-un tratat de fitopatologie. Fondul nu scuza forma.

Mergi la inceput

Citat:
citat din mesajul lui marius

Citat:

Aici, oooops nu sunt de acord. Sunt al naibii de pretentios la acest capitol (atat la gust cat si la aspect), spre deosebire (culmea?) de nevasta-mea, motiv pentru care fetele mele "arunca" din varful buzelor "tati nu ne faci tu de mancare?"

Haha, de acord cu tine Marius; eu mananc oricum, nu conteaza forma, barbatu-meu stramba din nas daca nu e si estetic

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mickyyy spune:

Citat:

Problema este ca nu toata lumea considera ca trebuie sa se exprime corect gramatica, si unii pun accent pe corectitudinea ideilor.
Cand te concentrezi pe solutia la o problema, celelte aspecte intra intr-un con de umbra. La barbati sigur, la femei se pare ca nu.

Oare pentru ca's femeie, e normal sa nu fiu de acord cu tine?!

Mie mi se pare in primul rand o forma de respect pentru interlocutorul tau sa nu pocesti gramatica limbii romane.
Daca esti la o bere cu prietenii, e una, daca esti intr-un mediu "profesional" atunci e altceva. Cu prietenii merge sa vorbesti cum ai tu chef, dar sa fi profesor sau educator si sa faci dezacorduri, sa mergi la o intalnire de afaceri si sa faci harcea parcea limba romana, sa nu fi in stare sa scri un mail informal corect, sa nu poti scrie un articol in presa fara o groaza de greseli, etc, atunci .

Sunt lucruri care se uita, indiferent ce ai studiat tu la scoala sau facultate, daca nu te lovesti de ele zi de zi. Eu am fost la profil real si totusi am ramas socata acum 2 ani cand n-am fost capabila sa rezolv o ecuatie de gradul 2 din prima. Dar gramatica limbii romane nu ar trebui sa poata fi uitata asa usor, pentru ca te lovesti de ea zi de zi. Nu cred ca cineva traieste intr-o lume in care nu e nevoie sa vorbeasca macar jumatate de ora pe zi, si sa nu scrie macar cateva pagini pe saptamana. Indiferent ca scri un referat pentru scoala, un mail la munca, un mesaj prietenilor pe facebook, ca vorbeti la telefon sau cu vanzatoarea de la magazin. Cand vine vorba de limba romana, nu poti da vina pe faptul ca nu te lovesti de ea, e un fals pretext.

PS: a nu se confunda greselile de tastare din graba cu greselile de scriere sau exprimare.

Mergi la inceput