Degradarea actului de cultura romanesc

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns JuliaSM spune:

Citat:
citat din mesajul lui pisigri

Mie imi place replica actorului....

Pana la urma, el nu este constrans de mediul in care lucreaza, sa se dea altceva decat este. Mesajul pe care il transmite este unul corect, dincolo de cuvintele cu care isi asezoneaza discursul.
Dar da, ipocrizia e mare. Pun pariu ca 99% din fetele de aici de pe forum, cand isi agata degetul mic in tablia de la pat spun "oh Doamne", iar cand le boteste cineva masina vorbesc despre "domnul conducator auto"....



Nu c-oi fi eu din al 1% amarat, as vrea sa cred ca ponderea e mai mare, insa...nu cred ca e vorba de ipocrizie. E respingerea unei realitati urate, a unei variante posibile, dar mai putin de dorit.
Da, ne enervam, ne calca oamenii pe picioare, ne dam singuri cu ciocanul peste degete, mai fac si copiii boacane, se intampla neprevazute care ne lovesc fix in bot. Cu toate astea, de ce ar fi asa de normal, de firesc si de plauzibil ca toata lumea sa injure de toti dumnezeii, crucile, sa-si aminteasca de organele genitale, pe care sa le scoata, sa le bage si sa le spurce cum mai rau, nu ca si-ar dori cineva chiar sa si faca ce rosteste!??...
Dupa parerea mea, injuraturile sunt teribilismele oamenilor mari care au cam uitat sa se maturizeze si sa se poarte ca atare. Sunt semne ale unor ' uite ca vorbesc cum vreau si ma doare-n c..ot(sa zicem) de parerea celorlalti, cand de fapt eu vreau sa frapez, sa creez reactii, sa holbez ochii altora, voit sau mai putin constient'.
Nu vreau sa cred ca 'limbajul modern' inseamna injuratura abjecta si refuz sa accept ca asta e forma de arta, ca are substrat, ca are profunzime. Cat e de adanc rahatul si cat satura balega!?
Am auzit, e drept, ca din cenusa sa se inalte o pasare Phönix, dar acolo a fost un foc, o ardere, o mistuire. Din rahat nu se mai inalta nimic, in afara de duhoare si pestilenta.Vine dintr-un mare partz de orgoliu cretin si nu se schimba in nimic. In nimic bun.

Chiar si-asa, las loc celor iubitori de 'teatru modern' sa se bucure de forma asta de arta, daca o avea o forma, alta decat cea a unei p..e.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Nu cred ca noi adultii folosim limbaj trivial oriunde si oricand.
Cu toate, ca se pare ca acel actor a facut-o pe blog. Nu mi l-as dori in anturaj. Ceea ce a scris el este execrabil.

Nu pot valida un astfel de limbaj indiferent de locul unde il aud/citesc si indiferent de scopul ce si l-a propus.

Am inteles exact ce a vrut sa transmita piesa, insa calea aleasa e nefericita, din punctul meu de vedere.
Cum sa amendezi o viata cotidina plina de trivialitati printr-un limbaj vulgar?
Cui foloseste asta?








Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

E greu de spus cat e de condamnat piesa sau interpretarea, e vorba de arta, pana la urma. Insa nu trebuie sa uitam ca "fuck"-ul din filmele americane (chiar si cele cu staif) e tradus din cele mai vechi timpuri si pana azi ca "du-te dracului", deci e clar ca publicul romanesc are o sensibilitate crescuta cand vine vorba de cuvinte obscene in acte artistice.

Citind despre subiectul piesei
"Spectacolul vorbeste despre imposibilitatea pastrarii inocentei in lumea contemporana (romaneasca). Observatiile pe care le aduce sunt:
- nu exista inocenta, exista o continua aspiratie catre ea (uzual, se mai numeste regret)
- atunci cand ea exista, i.e. dorinta ei, de cele mai multe ori, este imediat reprimata din cauza stranietatii celui care o poseda
- nu exista disimulare a inocentei, la fel cum nu exista un organ specializat pentru perceperea ei
- de cele mai multe ori, cei care au avut-o au fost trecuti in randul spectrelor sau sfintilor (categorii)
– cel mai tangibil mod pentru o analiza a ei este prin observarea comportamentului copiilor si nebunilor
Viata corupe. (Il corupe si pe Toma, personajul central si il apasa. Il determina sa se schimbe iremediabil). Multe dintre religiile si filosofiile lumii si-au propus drept scop atingerea unui echilibru pentru adeptii lor. Fie ca e vorba de un divan al „sufletului cu trupul”, fie ca e vorba de pseudo-religiile new-age sau de configuratia obiectelor in casa aranjata in stil feng-shui etc, toate urmaresc multumirea contributorului/cotizatorului lor, fie el aflat la etajul 10 al unui zgarie-nori sau in varful muntelui intr-o manastire sau in fata contului personal de facebook cu 1000 de prieteni. Si in claustrare, si in vietuirea in multime, omul inocent resimte presiunea lumii care-l inconjoara. Adesea, gradul de inadecvare al lui cu lumea devine coplesitor (ca in Idiotul lui F. Dostoievski). In lectura propusa acestei piese, nu inaintez un manual de utilizare pentru alegerea tipului de religie/filosofie/gandire, ci o retrospectiva pentru sentimentul alienator in fata agresiunii cu care fluxul lumii te obliga sa te transformi. Mai ales in aceasta parte de lume, intr-o continua tranzitie. "

poti avea o vaga banuiala ca personajele probabil folosesc un limbaj trivial ca si contrapartida la ceea ce aspira. Greseala celor de la teatru este ca nu au evidentiat ma bine acest lucru pe afise sau in prezentarea piesei.

Domnul profesor insa era muuuult mai inteligent daca se interesa in amanunt dinainte la ce piesa de teatru duce 100 (o suta!) de elevi. Macar putea intreba pe cineva care o vazuse deja. Eu incerc sa fac asta si cand plec undeva cu copilul din dotare, darmite cand iau mai multi copii cu mine.

Daca gestul lui era strict de a-i scoate pe copii din sala, trebuia sa se desfasoare fara a deranja o piesa intreaga. Pana la urma, dupa mine, urcatul pe scena in timpul desfasurarii unuei piese de teatru nu e prea departe de comentariile cu voce tare care se aud in salile de cinema, sau de injuraturile de pe scena. In acelasi registru al comportamentului civilizat intra si parasirea unei sali de spectacol cu minim deranj...

Da, e decizia lui cand a vazut (prea tarziu, dupa mine) ca subiectul nu corespunde cu ceea ce-si propusese el sa faca, insa reactia lui nu stiu daca e doar o manifestare stricta la adesa actului artistic sau mai degraba un gest izvorat si din ingrijorarea lui despre reactiile ulterioare ale elevilor si parintilor. Sunt curioasa in cazul in care mergea singur sa vada piesa daca si cum iesea din sala...

Edit: Raspunsul actorului este de asemenea oribil. Probabil ca e asa "de exemplu", dar tot aiurea este.

Edit2: Insa titlul subiectului mi se pare din cale-afara de pretios pentru ca oriunde in lumea asta exista acte artistice de diverse calitati si pentru diverse gusturi. Ne aflam totusi intr-o perioada in care cultura romaneasca primeste aprecieri in diverse domenii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

dap, si mie mi se pare ca s-a dus fix cu temele nefacute la spectacol si a acoperit asta cam cum isi acopera copiii lipsa de responsabilitate. (catelu' e de vina).

habar n-am ce hal de piesa o fi aia - probabil una infiorator de proasta - dar daca era simplu infiorator de proasta (fara limbaj vulgar) ar fi fost "pasabila", daca e infiorator de proasta + limbaj vulgar merita scandal.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

n-am citit niciun comentariu.

parerea mea:

gestul profesorului este gresit.

de aici pana la cenzura nu mai e decat un pas.
muzica dodecafonica a fost numita cacofonica de Brejnev. Sau de urmatorul, nu mai stiu.

vulgaritatea sa se sanctioneze! DA!!! insa prin cronici si prin sala goala la spectacol, nu prin actiuni comuniste de tip marga si caloriferul.


Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns jenn spune:

Sabina,cred ca ti-a scapat esentialul.E vorba de niste minori!In cazul asta nu e deloc deplasata reactia profesorului .Daca vorbeam exclusiv de adulti,poate ca se aplica ce scrii tu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

Citat:
citat din mesajul lui jenn

Sabina,cred ca ti-a scapat esentialul.E vorba de niste minori!In cazul asta nu e deloc deplasata reactia profesorului .Daca vorbeam exclusiv de adulti,poate ca se aplica ce scrii tu.


exact asta-i, ca era vorba de niste minori. minori aflati in responsabilitatea profesorului, nu a actorului. profesorul avea obligatia de a se interesa unde-i duce pe copii, nu era treaba actorului sa vada daca-s minori in sala (atata vreme cat nu era scris pe afis "recomandat minorilor" si nu era la tandarica).

edit: "Piesa cu limita de varsta a spectatorilor de 15 ani pastreaza titulatura de “experiment cultural”, ca si celelalte montate in Uzina cu Teatru, fiind un spectacol de actorie ce-si propune sa le vorbeasca spectatorilor despre lipsuri si despre pierderea inocentei intr-o lume aflata intr-o continua tranzitie. " Care profesor cu mintea la locul ei ar duce copiii la asa ceva inainte ca el insusi sa verifice daca e ok sau nu? a, dar asa se dau gradatii, daca stau sa ma gandesc bine

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Nu stiu cum o fi piesa, nu stiu nici actul de arta al actorului, dar un actor care-si trateaza publicul (numindu-si spectatorii dobitoci )sau studentii (adica domnul mai si preda, mai e si profesor, incredibil!) fara respect nu poate transmite, dupa mine, vreun mesaj despre pierderea inocentei decit in sensul de a o ridica la rang de virtute, iar nu la a o deplinge.Nu e admisibil sa numesti pe cineva profesoras sau dobitoc, chiar daca acela te-a intrerupt, tu tb sa fii respectuos fata de publicul care a cumparat bilet in pr rind si apoi sa vii cu un discurs elegant despre intreruperea spectacolului, nu asa ca un neam prost. Acest actor nu stiu cita scoala o avea, dar clasa n-are deloc. Si degeaba ai scoala daca n-ai clasa.

Si una e o carte, un tablou, o fotografie, alta e o piesa de teatru care se deruleaza-n fata ta, implicarea ta e mult mai mare ca spectator. Profesorul probabil o fi auzit ca e o piesa cu mesajul "pierderea inocentei" si tocmai de-aia si-o fi dus si elevii, sa auda si ei mesajul si cind colo aude exact ce-aude zilnic, asa incit reactia a fost probabil de necontrolat de a se urca pe scena, e o reactie pardonabila zic eu. Si daca dumnealui e doar un "profesoras", atunci actorul e si mai actoras, ce i-a iesit din gura ma face, vorba Vivianei, sa nu mi-l doresc in anturaj.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Citat:
citat din mesajul lui motanik

Fiecare cu preferintele lui dar nu tb sa ne faci ipocrite daca nu apreciem acelasi tip de exprimare.

--------------------

Povestea minunilor




Nu te-am facut ipocrita. Spun ca IN GENERAL este o dovada de ipocrizie sa dai ochii peste cap atunci cand auzi un cuvant licentios, in timp ce fac parte si din vocabularul - fie el si "de ocazii speciale" - "tau". Nu al tau, motanik, ci al unui "tu" general.





IULIA va invinge CANCERUL

http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009) si 31+

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Citat:
citat din mesajul lui jenn

Sabina,cred ca ti-a scapat esentialul.E vorba de niste minori!In cazul asta nu e deloc deplasata reactia profesorului .Daca vorbeam exclusiv de adulti,poate ca se aplica ce scrii tu.


Hai, ca nu era vorba de clasele 1-8 ci de elevi de liceu.
Liceul are el insusi o trupa de teatru care se lauda cu ceva performante in competitiile dedicate si destinate. Si perofesorul isi putea face temele inainte si putea recomanda parasirea salii in liniste....dar unde mai aparea el in presa???



IULIA va invinge CANCERUL

http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009) si 31+

Mergi la inceput