Degradarea actului de cultura romanesc
Raspunsuri - Pagina 18
nelia spune:
Marox, stiu ca erai sincera si inteleg ce spui. Pina am iesit prima data, dupa jumatate de ora in care transpirasem datorita conflictului dintre imboldul de a iesi in semn de protest si pentru a ma proteja si de a ramine pentru ca asa fusesem formata, exact asa simteam si eu. Acum nu mai simt asa, nu imi place, imi cer scuze si plec, pling dupa bani, dar nu dupa timp, pot face ceva mai placut cu el decit sa ma las agresata de ceea ce vad pe scena.
De aceea spuneam ca m-am intristat, tinerii din ziua de astazi sint crescuti in alta lume, sanctioneaza rapid si de cele mai multe ori civilizat dar o fac, ceea ce este de sanctionat. Pentru ei nu ar avea de ce sa existe ai intrat, stai pina la capat, pe banii si pe timpul lor. Si mie imi plac sa fie asa pentru ca asa e normal sa fii. Nonvaloarea, lipsa vreunui mesaj si desantarea de dragul artei ar trebui sanctionata de toata lumea, nu numai de tineri, dar ei ar ttebui sa fie primii care sa aiba curajul sa o faca.
Eu nu cred ca avem nevoie de vulgaritate ca sa exprimam un mesaj. Sigur, ca acolo unde ea exista si vrem sa aratam ca exista, o sugestionam, dar nu e nevoie sa o spunem in direct, mai ales pe scena. Nu ajuta pe nimeni si nu-i vad rostul. Considerati-ma de moda veche, depasita, poate ca si sint, puteti sa discutati protestul profesorului pentru ca nu a fost facut asa cu trebuie, dar nu ceea ce a contestat si sanctionat.
portocalia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Carra Eu raman la nivelul elementar, profan, neelevat... spuneti-i cum doriti - si ma intreb: de ce avem nevoie de vulgaritate excesiva SI in actul de cultura (care se presupune ca aduce ceva frumos, profund, sensibil in viata noastra, fie si numai pentru 2-3 ore, cat dureaza un film sau o reprezentatie de teatru) si care ar trebui (cred eu) sa ne ajute sa uitam de vulgaritatea cotidiana? Ca de altfel, daca vrem "teatru vulgar/absurd etc.", nu trebuie decat sa iesim din casa si sa privim la ce se intampla in jurul nostru... Sau, mai simplu, butonam telecomanda de pe un canal TV pe altul, si tot asta gasim. Ieftin. Mai rau, gratis. PS1: Sincer, mi-e ciuda pe mine ca NU PRICEP. Luminati-ma, va rog. Dar la modul simplu, elementar, pe intelesul meu. |
Carra, eu ma gandesc ca limbajul trebuie sa serveasca ideii piesei si sa se muleze pe personaje. daca personajele piesei sunt 2 infractori analfabeti, limbajul lor pe scena este acela al unor infractori analfabeti. oamenii n-au auzit de dex si nici nu-i intereseaza. personajele trebuie sa fie credibile, altfel piesa e pur si simplu proasta.
off topic: eu am vazut o piesa de Caragiale mimata! (am vazut 10 minute din ea si au revoir!) o porcarie! nu-mi dau seama ce a putut fi in capul regizorului, cand la Caragiale tocmai naturaletea LIMBAJULUI da savoarea piesei.
nelia spune:
Mie mi-a placut cum scrie domnul acesta. Nu-l cunosc, nu am citit nimic despre el sau scris de el, dar exprima foarte bine ceea ce gindesc despre acest limbaj licentios. Si repet, cind se strecoasa cite un cuvint ca sa se faca mai bine legatura dintre scris si viata, e una... dar nu asta se petrece in dramaturgia romaneasca moderna si nici in teatrele din tara.
http://www.contrafort.md/numere/text-teatru