Clasa a II-a * 2012-2013 * (2)
Raspunsuri - Pagina 3
manuelacrina spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Anka74 la engleza de la scoala au conjugat verbul "a fi"...si apoi au facut si pronumele personal... |
Anka si copiii chiar au inteles ce este acela un verb, ce este acela un pronume si ce inseamna a conjuga un verb ???!! ... au invatat notiunile acestea la limba romana mai intai ?
... eu nu as sti cum sa explic notiunile astea pentru ei la 7-8 ani si sa le si inteleaga, sa le poata aplica "gandite", nu invatate pe derost ... dar probabil profesoara lor de engleza a gasit metoda potrivita.
... nu vreau sa insinuez nimic , nu vreau sa fiu inteleasa gresit, sunt doar ff uimita ! ... si incerc si eu sa ma raportez ce facem noi cu ce citesc de la voi ...
Am retinut ideea cum deosebim substantivele la germana sa le scriem cu litera mare, le numaram . Multumesc !
... tot scriu cate doua pagini de propozitii noi in fiecare ora la germana ... voua nu vi se pare mult pentru incepatori ??!! ... sambata trebuie sa stam cateva ore sa "le asimilam" .
Noi deocamdata ne-am inscris la Smart, mate, romana si cunostinte generale.
Mult succes copiilor la concursuri !
Poate luni veniti si aici cu subiectele primite, va rog !
Lali spune:
manuelacrina, da, mi se pare mult ca incepator la germana sa scrii cate doua pagini. Eu cred ca ar trebui sa inceapa cu comunicarea, cu fise cu imagini, in fine, cu ceva mai usor. Ce contin cele 2 pagini ? Au deja un bagaj atat de mare de cuvinte, ca sa "produca" in fiecare ora cate doua pagini ? Aveti vreun suport de curs, saqu textele respective au si acest scop ?
In alta ordine de idei, notiunile de gramatica la noi sunt introduse incet si pe intelesul lor si nu, nu e prea mult. Forma de prezentare conteaza enorm. Daca ne jucam si trebuie sa recunoastem cuvintele care "fac" ceva vom deosebi verbele si, de exemplu, le vom putea sublinia. Sau, oral, daca au notiunea de substantiv ( la germana o au, repet, din cauza scrierii particulare din clasa I) si le spui un substantiv, apoi un verb si tot asa, stiu sa-ti raspunda care, ce e. Din nou, cu greseli, cu corectari si explicatii dar asa se invata. Sigur ca daca vei spune unui copil de-a doua conjuga verbul a fi este exagerat. Insa daca faci propozitii cu verbul la diferite persoane vor sesiza diferenta. La varsta asta capacitatea lor de invatare e mare insa conteaza enorm "ambalajul" in care le sunt prezentate cunostintele.
szivarvany spune:
Allinta, ce medicament ii dai si pt ce ?
Copiii crescuti in familii monoparentale sunt la fel de iubiti, ingrijiti si educati, empatici,
inteligenti, isteti, destepti, stralucitori, fantastici si bine-nteles superbi ca restul copiilor de pe Terra
obtinuti natural sau prin FIV sau adoptati, nascuti natural sau prin operatie de cezariana,
botezati sau nu, hraniti cu LM sau LP.
_
Au nevoie de noi: Iulia Copiii Monicai Alex Luca
LoraG76 spune:
Eu constat ca noi nu avem nici macar jumatate din cantitatea de teme pe care le aveti voi...sa-l pun pe-al meu sot sa citeasca aici, ca se plangea ca are Iustina multe teme...pagini intregi? 14-15 exercitii? N-am avut niciodata. Si eu zic ca am copil destept si stie multe...Dar in scoala la noi nici n-am auzit de atat de multe teme nici la ceilalti invatatori. De 5 ore/zi facut teme nici nu se pomeneste! Maxim 2 ore, cu tot cu cascat gura pe geam..si a mea lucreaza chiar incet.
Cat despre concentrare...e aeriana complet. Dar eu vad ca toti sunt asa, nu doar a mea. Deci consider ca-i normal la varsta ei - macar acum sa-si permita luxul de a fi copil, de a fi aeriana si fara atatea responsabilitati pe cap.
Copiii vostri cat timp se joaca pe zi? Cat timp ies afara, sa faca miscare? Mai au timp si pentru asta?
Lora, mami de Iustina (31.10.2004) si Adelina (02.09.2010)
Lali spune:
Nici noi nu avem teme prea multe, n-am ce zice. Nu-s putine, insa nici nu exagereaza. Insa in perioada cand baiatul meu nu-si termina sarcinile la scoala si trebuia sa le finalizeze acasa, se cam adunau. Sper ca am depasit asta.
Se joaca evident in fiecare zi cateva ore, mai iasa pe strada cu copiii, cu bicicleta, a mai mers la colegi sau am avut noi copii in vizita. Sper ca in curand sa incepem inotul.
manuelacrina spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Lali manuelacrina, da, mi se pare mult ca incepator la germana sa scrii cate doua pagini. Eu cred ca ar trebui sa inceapa cu comunicarea, cu fise cu imagini, in fine, cu ceva mai usor. Ce contin cele 2 pagini ? Au deja un bagaj atat de mare de cuvinte, ca sa "produca" in fiecare ora cate doua pagini ? Aveti vreun suport de curs, saqu textele respective au si acest scop ? |
Multumesc Lali. ... nu prea stiu ce fac efectiv in clasa , cred ca vorbesc, comunica, oricum scriu cate 2 pagini de dictando de pro-po-zi-tii... nu au inceput cu cuvinte, direct cu propozitii, sunt simple de 3-4-5 cuvinte (Eu sunt Crina, Tu cine esti ? Acesta este x, Rolfi este un iepuras, Iepurasul joaca basket, Iepurasul joaca fotbal etc.) fise nu au primit , nu avem suport de curs, doamna are o carte Hallo, da bin ich !, pe care nu am gasit-o pe piata romaneasca (nici pe site-uri romanesti), este editata in Germania, am convenit cu parintii sa o imprumutam cateva zile si sa o multiplicam; cand vom avea si cartea sper sa ne fie mai usor...
Da, ai dreptate, conteaza f mult "ambalajul" in care li se prezinta notiunile noi !
Matematica, intrebare:
Care credeti ca este cea mai buna culegere de mate de clasa II ? ... ma refer de un nivel putin peste manual.
... anul trecut noi am lucrat din Mate 2000, cea cu aricelul pe coperta, de Berechet si Gardin (parca flaviutza a recomandat-o pe aici); anul asta am gasit continuarea ei:
http://www.librariaeminescu.ro/isbn/973-47-1512-1/Daniela-BerechetMatematica-culegere-de-exercitii-probleme-si-teste-clasa-a-II-a
... mai au o culegere la clasa, cea de Mariana Mogos:
http://www.librariaeminescu.ro/isbn/973-47-1482-7/Mariana-MogosMatematica-clasa-a-II-a-Competente-si-performanta
un caiet special ce urmeaza manualul si o culegere separata la after...
Timp de joaca:
se joaca la after zilnic 1-2 ore dupa ce termina temele (au si jucarii si curte acolo, isi mai aduce jucarii de acasa) martea (ziua noastra "libera") mergem in parc cate 1 ora, dar acum ca s-a stricat vremea nu cred ca mai ajungem, ne vom juca pe acasa, sambata dupa amiaza si duminica toata ziua joaca ! Si tot la capitolul miscare: 2 ore/saptamana bazin.
Lali spune:
N-ai de ce sa-mi multumesti . Eu am avut de multe ori impresia ca e prea mult pentru copilul meu, apoi m-am linistit pentru ca daca nu e presiune pentru perfectiune pe capul lor, duc micutii destul de mult.
Poate ajunge sa cititi propozitiile acasa si sa schimbati doar numele proprii, oral, ca exercitiu. Sau sa te invete ea pe tine germana, ea sa fie profesoara si tu eleva. Asa vei afla si ce fac la curs si nu vei mai simti presiunea ca ea invata ceva ce tu nu stii. Deasemenea va fi o recapitulare deosebit de utila pentru ea.
LoraG76 spune:
A mea, de ex., nu are de scris mai mult de 3-4 exercitii la romana ori la matematica/zi. Uneori are doar 2. Le mai da d-na in unele zile sa faca, suplimentar, din culegerea Mate 2000 de la Paralela 45, insa o singura data au avut de scris 4 exercitii din ea. De obicei, au doar de completat pe carte. Asta se intampla cam o data/saptamana. In wk le mai da cate-o fisa de facut.
La limba romana se descurca singura, nu are nevoie de ajutor deloc. La matematica se mai intampla sa ne mai intrebe cate ceva, nu stie tot.
Cateva zile/luna merge la after, pentru ca nu are cine sa o ia de la scoala. Luni, marti si joi are inot de la 16.30 la 18.00. De obicei se mai joaca la piscina inca o ora, pentru ca se intalneste cu fosti colegi de la gradi acolo si raman impreuna sa se joace. Miercurea are engleza la un club, sunt mai multi copii in grupa, cam 6-7, unde mai mult invata cate ceva prin joaca. Anul asta au inceput sa si scri cate ceva - alfabetul - scriu si cum se citeste litera, au inceput sa invete pronumele (nu l-au denumit ca si notiune) eu, tu..etc. pt. a-i ajuta in formarea propozitiilor, au scris culorile, cifrele, forme de salut, cum ii cheama...din astea. Sunt notiuni deja invatate de ei, insa abia acum invata sa le si scrie. Teme pentru seara nu-i raman niciodata - cand vine de la activitatile extrascolare are timp doar pentru joaca. Seara inainte de culcare se mai intampla sa mai si citeasca o pagina-doua dintr-o carte - nu o oblig niciodata daca nu e dispusa.
Suplimentar, pe langa ce v-am spus deja, nu facem...o fi bine, o fi rau...nu stiu. 'Om vedea pe viitor.
Lora, mami de Iustina (31.10.2004) si Adelina (02.09.2010)
Lali spune:
Si noi am primit ca recomandare Mate2000. Mie mi se pare OK e putin peste manual, dar nu mult.
Pentru probleme mai grele cochetam din cand in cand cu Gazeta Matematica.
Edit: Din cele doua culegeri de Mate2000 eu ma refer la cea cu Competente si Performanta.
eveline spune:
Daca anul trecut aveam timp sa mai facem cate ceva suplimentar acum nu mai avem deloc. Temele sunt multe, apoi 3 zile/sapt are inot si dupa aia e praf, numai scoala nu-i mai trebuie. Intr-o sambata am pus-o sa ajunga la zi cu exercitiile din culegere, sa le completeze direct acolo, in creion...de fapt sa faca cate poate. A mers repejor...cred ca ei ii ia mai mult timp scrisul cerintelor decat rezolvarea lor . Oricum nu stiu daca sa mai fac asa ceva, doar de-o apuca-o din proprie initiativa (mira-m-as ), altfel we sa fie we si pentru ea cum e si pentru mine. Ma gandesc cum trece timpul si indata ajunge in clasa 5-a unde va avea teme pana seara si in we din cate am auzit
Am mai luat acum, chiar ieri, 2 "culegeri" destul de stufoase si frumusele, una pt romana si una pt mate(le-am luat ca de fapt sunt pt pregatirea pentryu un concurs). Imi plac tare mult ca le-am rasfoit dar stau si ma intreb cand o sa lucreze din ele ca eu nu stiu.