Vinzarile in magazin

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns dana vio spune:

Citat:
citat din mesajul lui XIO

Apropo de haine, mi-a povestit o prietena caa fost in Paris si imbracata in trning, tricou si un sac pe umar s-a dus la ceva gen Sephora.A spus ca de cum a intrat se uita vanzatoarea la ei de sus si avea clar un alt comportament decat cel fata de doamnele bine imbracate.
doar ca aceasta prietena a facut o vanzare bunicica de tot, de peste 100 de euro.
Si eu cateodata merg la cumparaturi imbracata extrem de lejer, si chiar m-am distrat cand am vazut reactiile pe care le au unele vanzatoare atunci cand intri imbracata tutzi versus trening.

**Fur is for petting***

http://www.facebook.com/adoptiicaini?ref=ts
http://www.facebook.com/adoptiicaini?ref=ts#!/profile.php?id=100001793812916



O cunostinta, avocata, o doamna foarte impunatoare de aftfel, povestea la o petrecere ca a intrat intr-un magazin in Cluj si a cerut sa vada o blana asezata intr-o vitrina mare. Vanzatoarea s-a uitat la doamna in cauza de sus-pana-jos, a evaluat-o si i-a spus: Va arat altceva, si i-a adus din depozit o blana de eu-am-lesinat-cand-am-vazut-o. Si doamna a cumparat-o.

Mie imi place de doamna asta ptr ca este o femeie pornita de jos, a ajuns foarte sus prin munca ei, este foarte buna in ceea ce face si da, este usor aroganta, dar are de ce.


Alexandra Maria
14.12.2007

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Victoria_mami spune:

Ramonika a punctat foarte bine: sa nu presupui ca cineva nu isi permite. Chiar daca nu-si permite azi, poate isi permite saptamana viitoare. Desigur, in opinia mea, e ok, sa spui "Avem ceva produse foarte bune care saptamana asta sunt la reducere." Eu am intrat intr-un magazin, vazusem un material de perdele si stiam ca e scump. M-am dus chitita sa iau, sa dau pe el banii ca-mi placea mult de tot. (Asta inainte de copil, cand ma lasa sufletul sa dau bani multi pe perdele. Acum prefer sa iau copilului ceva pe banii aia) Am intrat in magazin, i-am zis vaznatoarei ca vreau nu mai stiu cati metri din materialul ALA, la care mi-a zis "Ala e scump!". I-am zis, ok, daca TU consideri ca eu nu-mi permit, ma duc la alt magazin. Si-a cerut scuze si a luat materialul de pe raft, sa-l taie. I-am zis Nu, multumesc, ma duc la un magazin unde nu lucreaza snobi si am plecat. Pierderea a fost de ambele parti.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Victoria_mami spune:

Citat:
citat din mesajul lui DianaNews

Sunt partial de acord cu tine. Sa nu uitam ca daniela vinde produse de lux din cate am inteles, cine vrea sa cumpere un asemenea produs nu este genul care cauta cel mai ieftin sau super deal-uri, ci poate cauta ceva deosebit sau nou aparut pe piata.Sunt total de acord cu faptul ca trebuie sa identifice dorinta clientului si sa-i intre pe sub piele intr-un fel.




Nu neaparat. Orice femeie vrea o crema buna, sau orice alte cosmetice de calitate. Chiar si o femeie care nu-si permite financiar o crema scumpa poate intra intr-un magazin de lux in speranta ca, totusi, poate au reduceri. Ce spui tu mie mi se pare snobism, sa nu te superi. Iar pana cand magazinele nu-si pun afis care sa spuna ca numai cei cu salariu peste X pot intra, intra oricine vrea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns daniela_b spune:

Citat:
citat din mesajul lui Victoria_mami

Citat:
citat din mesajul lui daniela_b

As vrea sa abordez o tema legata de vinzari si relatia vinzator-client.

Recent am inceput sa lucrez intr-un raion (ceva mai mare) de cosmetice.

Observ cu tristete ca incet incet ma transform ( din cauza nepriceperii mele, sint inca la inceput) in ceea ce inainte aproape ca "uram", inainte. In vinzatoarea care din dorinta excesiva de a te ajuta devine agasanta.

Sigur, e o perceptie la un nivel intim inca :), nu va ginditi ca sint agresiva cu clientul dar, sint atit de derutata de felul in care reactioneaza clientii la "tertipurile" mele ( variate si in mod principal prietenoase! n.b.) incit incep sa am trac.

Mi-ar servi ceva lectii, ponturi, smecherii, impresii, ma rog, orice credeti ca m-ar putea ajuta.

Sa va descriu ce fac eu deocamdata:
1. Astept sa stabilesc un contact vizual cu clientul la intrarea acestuia in magazin. Imi doresc ca el sa se simta atit binevenit cit si observat ( sa se stie ca eu stiu ca el stie ).
2. Astept jumatate de minut ca el sa se uite relaxat la produse si ii urmaresc reactiile ( de la o oarecare distanta). Produsele sint din categoria mai scumpisoare si nu se vind pe banda. Ochiul uman nici nu are cum sa inregistreze in juma' de minut imaginile de pe un ditamai expozitorul. Deci, am rabdare.
3. Astept momentul magic, cel in care clientul isi ridica privirea spre nepretuitul meu zimbet ( mor de frica! totusi, zimbesc) pentru a cere un "ajutor".

Aici se bifurca drumurile line si intram in grohotis.

Unii ridica privirea si eu folosesc semnalul ca sa ma apropii, ei evita in ultima secunda si o sterg, nu apuc eu sa deschid gura.
Altii nu ridica privirea si pleaca.
Altii stau stresati ca nu cumva sa ma apropii si cind eu ajung linga ei foarte defensivi zimbesc spunind "ma uitam, doar".
Altii par ca sint dispusi sa accepte un dialog dar doar pentru a mi-o "spune" in fata : " ah, credeam ca e alta firma... astea sint scumpe rau".
Si tot asa... diverse situatii care mai de care mai descurajante.

Sigur ca da, exista si persoane cu care conversatia de vinzare decurge frumos si firesc, eu folosind ca intro( ducere) o fraza de salut si prezentare a unui produs, impachetate intr-o formula profesionista, de genul " buna ziua, observ ca vi se pare atragator rujul din gama cea mai noua" si daca obtin un zimbet de raspuns continui in directia aceea cu " ce spuneti de nuanta X, aceea se pare ca e favorita verii etc".
Grija mea e sa nu sperii cumparatorul/cumparatoarea si va jur uneori am senzatia ca merg pe cuie :).


Pe mine la introducerea asta m-ai pierde de client. In schimb daca vii (cum vin aici vanzatoarele) si spui "Buna ziua. Pot sa va ajut?" atunci discutam, iti spun ce vreau, la ce pret sper sa se incadreze sau cat imi permit sa cheltui.
Victoria, Mami Nadia si Daddy au invins Leucemia!

VICTORIA





Cred ca e o chestie ce tine si de stilul de vinzare catre client din anumite locuri pe glob.

Eu care dorm cu blogul lui Laurentiu Curca sub perna , m-am instruit sa nu incep niciodata cu o "inchidere" adica cu o intrebare la care se poate raspunde cu NU.
Cumparatorul nu trebuie pus sub presiunea de a raspunde sau a alege pe loc.
Scena 1

-Buna ziua, pot sa va ajut?
-NU, multumesc, doar ma uit.

Punct.

Scena 2


-Buna ziua, produsul la care tocmai va uitati e ceva ce a aparut nou ( sau poate fi cumparat si la reducere, sau alta formulare potrivita)...
Aici vinzatorul face o pauza, clientul neinteresat arata prin limbajul corpului ca vrea sa fie lasat in pace si eu ma retrag, zimbind sau pleaca si gata, cel interesat isi ridica privirea si ma intreaba din ochi (oh, da?)...

Puncte, puncte...

Oricum, niciun dialog nu incepe din secunda doi, eu astept intodeauna clientele sa priveasca in voie, abia apoi intervin.
Ce-i drept, acum a trecut ceva vreme si sint mai relaxata fata de cind am inceput si am observat ca nu e dificil sa-ti dai seama cind si daca trebuie intervenit.
Am facut bine ca am deschis acest subiect, mi-a folosit mult.
Bineinteles, am facut si foarte multe greseli, mi-am descoperit si lacune dar in principiu ma simt mai sigura pe mine ca la inceput.

Parerea mea este ca ar trebui sa faceti acelasi exercitiu ca si mine ( numai ca invers). Data viitoare cind veti intra intr-un magazin, imaginati-va ca sint eu in postura vinzatoarei si ca va zimbesc cu tot dragul!

Nu e nimic intimidant la o vinzatoare, credeti-ma.
Ginditi-va ca sint eu acolo si ca abia astept sa va vad zimbindu-mi inapoi si ca abia astept sa va descriu fiecare produs din magazin, fara sa ne grabeasca nimeni!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns daniela_b spune:

Citat:
citat din mesajul lui Victoria_mami
Am intrat in magazin, i-am zis vaznatoarei ca vreau nu mai stiu cati metri din materialul ALA, la care mi-a zis "Ala e scump!".


Victoria, Mami Nadia si Daddy au invins Leucemia!

VICTORIA





In magazinul in care lucrez toate vinzatoarele sint instruite sa nu intrebe despre pret ( "si cam la ce pret sa fie"?) si nici sa sugereze ca produsul e scump sau prea scump.
Se insista pe asta. Toti clientii sint tratati la fel.
Eu una am si norocul ca stiu sa glumesc in asa fel incit sa destind discutia din prima clipa. Ma ajuta si ca am rabdare si imi place sa vorbesc ( daca e despre ceva ce stiu!).

Intr-o seara, aproape de ora inchiderii a venit o doamna exuberanta ( putin excentrica la prima vedere prin comportament, ridea foarte foarte mult, din orice).
Cred ca au pasat-o de la un brand la altul pina sa ajunga la mine, mie mi-a cerut ceva "si mai scump", am fost sincera si i-am spus ca tot ce am e la vedere, mai scump de atit nu am nimic in acel magazin ci acasa la mine si are 3 ani si 3 luni iar ea a zimbit si a spus ca da, am dreptate, apoi mi-a spus ca si cum ar fi povestit ca a venit de la dentist ca tocmai i-a spus medicul ca amalizele ei sint foarte bune si a scapat de o tumora maligna foarte periculoasa si e fericita si isi doreste un ruj pe care obisnuia sa si-l cumpere din strainatate cind era tinara si fericita dar ca acum e de multi ani vaduva si nu are cui sa spuna de bucuria ei.
M-a emotionat atit de mult povestea ei, am realizat ca unii oameni sint atit de singuri incit vin sa stea de vorba cu vinzatoarele...
La sfirsit, fiindca a inteles ca e ora inchiderii deja si ca toate stateam dupa ea, a spus : "da-mi tu un ruj, orice crezi ca mi se potriveste!"

Sa nu uitam, deci: in fond, toti sintem oameni!!! Chiar si noi, vinzatoarele!
Nu ezitati insa sa taxati pe oricine vi se pare ca va trateaza de sus sau cu lipsa de interes. Pina una alta, vinzatorul este platit pentru a va veni in ajutor sa cumparati ceva cu o suma din care si el va fi platit!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andries spune:

Subiectul asta mi-a amintit de anii facultatii... vindeam calculatoare la stand in configuratii custom, mai exact "agatam" clientul, aflam daca vrea sa cumpere sau nu, daca da, ii faceam o configuratie si il trimiteam la biroul de comenzi (pe foaie scria cine a facut configuratia). Vindeam destul de bine, pentru o fata (restul erau baieti) si mai ales pentru o studenta care arata ca un copil aproape

Ei bine, ideile mele erau simple:
incerc cu toti ca nu se stie, cu cat mai multi cu atat mai bine;
mai mult rau decat sa-mi spuna ca "ma uit si eu" n-o sa mie se intample;
cumparatorii care chiar doreau un calculator aveau ceva in privire, o "licarire", respirau mai repede, un pic mai agitati... sigur le vindeam ceva.
daca nu "croia" nimic pe loc, ii spuneam ca sunt acolo si maine (chiar daca maine era alt coleg) unii oameni au nevoie de timp;
deschiderea mea era de gen (aveam sisteme expuse pe care le puteam incerca): ce parere aveti de calculatorul asta? (si daca nu parea expert intr-ale calculatoarelor il mai intrebam ajutator: va place cum se vad culorile pe monitor? stiu ca azi ar fi o intrebare cam aiurea, dar pe vremea aia erau difente destul de mari intre monitoare) si dupa aia incepeam sa stam de vorba, prima mea grija era sa aflu pentru ce ii trebuie calculatorul, pentru el, pentru copil, pentru birou samd.

Si nu aveam nici un fel de instruire de vanzari, cand m-a angajat patronul m-a intrebat daca am mai facut calculatoare din bucati - raspuns DA si apoi mi-a dat o lista de preturi componente, la mine trainingul de vanzari a venit cand deja aveam experienta practica

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DianaNews spune:

Citat:
citat din mesajul lui Victoria_mami

Citat:
citat din mesajul lui DianaNews

Sunt partial de acord cu tine. Sa nu uitam ca daniela vinde produse de lux din cate am inteles, cine vrea sa cumpere un asemenea produs nu este genul care cauta cel mai ieftin sau super deal-uri, ci poate cauta ceva deosebit sau nou aparut pe piata.Sunt total de acord cu faptul ca trebuie sa identifice dorinta clientului si sa-i intre pe sub piele intr-un fel.




Nu neaparat. Orice femeie vrea o crema buna, sau orice alte cosmetice de calitate. Chiar si o femeie care nu-si permite financiar o crema scumpa poate intra intr-un magazin de lux in speranta ca, totusi, poate au reduceri. Ce spui tu mie mi se pare snobism, sa nu te superi. Iar pana cand magazinele nu-si pun afis care sa spuna ca numai cei cu salariu peste X pot intra, intra oricine vrea.


Victoria, Mami Nadia si Daddy au invins Leucemia!

VICTORIA





Eu n-am zis ca nu poate sa intre oricine vrea in magazin. Am spus ca fiecare tip de magazin isi are clientela ei, fiecare cu interesul ei.
"de calitate" si "ultimul strigat nu sunt egale. Poate ca al doilea la tine echivaleaza cu snobism, si ? De ce sa le excludem din clientela daca pot fi exploatate ? In comert, in nici un caz etica nu este o virtute dupa parerea mea.

Ai fost vreodata intr-um magazin de animale, dar din ala de marimea unui Toys R us ? Eu am catzel de cand ma stiu dar gasesc 80% din marfa de acolo inutila. Ei bine, toate produsele alea isi gasesc cumparator si sunt la preturi astronomice, uita de sale-uri. Astia eu ii bag in categoria snobi.

Lansarile la ultimele gadget-uri, ati vazut cum se calca in picoare cine este primul care sa-si ia Iphone-nu-stiu-care-ultim-numar ? Si dintre ei multi sunt tineri care-si strang toti banii din lucrat la Mc Donalds ca sa aiba ultimul tip de telefon. Snobismul se invata de tanar, iar productaorii sunt neiertatori.

Producatorii de masini de lux, cine se duce la BMW sau Audi, cu siguranta nu va cauta sale-ul ci ultimul tip, mor cand ii aud ca de la jumatatea lui 2012 vand deja 2013, dar asta se cere si snobii trebuie si ei satisfacuti.

Am o prietena care a intrat o singura data in viata ei la Wallmart, mi-a zis ca e cheap si ca magazinul ala nu o defineste. Si asta doar vizitand raionul de haine. Nu cred ca daca si-ar lua detergentul sau manacarea de caini acolo ar face o diferenta, cu toate astea, este alegerea ei, pur si simplu nu ii place conceptul, si nu intra acolo. Asta mi se pare snobism, dar ii respect decizia, are multe alte calitati :)

Scuze ca am deviat discutia, dar imi pare bine cand avem discutii din astea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Victoria_mami spune:

Diana, eu pe prietena ta o inteleg 100%. Pe mine magazine ca si Walmart (in care intru de 2-3 ori pe an), No frills, Price Chopper si altele de genul discount store, ma deprima. Nu pot, frate sa cumpar cu placere, intru si ies cu 2 produse si cu depresia cat casa. Asa ca le evit. Sunt snoaba? Probabil. (Oricum, soacra-mea mi-a zis ca Victoria mananca sushi si caviar ptr. ca-s eu snoaba ). Sotul meu si-a cumparat Ford F-150 anul trecut, dar era 2011, nu 2012 si crede-ma ca el e mai mare snob decat mine Dar l-a cumparat in luna mai, atunci l-a palit ideea de Ford F150!
Daca vrei iti mai dau un exemplu de snobism: valizele noastre (ca tot le pregatesc ptr. plecare in vacanta) costa $750! 3 valize! Dar le-a cumparat sotul meu, de-aia zic ca e snob! Sincer, eu nu as fi dat atat pe 3 valize goale! Cand mergem in vacanta, hotelul trebuie sa aiba cel putin 4 stele, altfel nici nu ne uitam. Chiar daca mergem ptr. un week-end. Si cu toate astea, eu am cerut sutien ieftin! Nu ptr. ca nu mi-am permis, ci ptr. ca NU am vrut EU sa dau $50 pe unul. De aia ziceam ca nu e universal valabil ca din magazinele de lux cumpara numai cei cu bani si nici ca cine intre in magazine de lux nu se uita la bani, si nici ca daca iti permiti sa dai mult, inseamna ca si vrei sa dai! Ti-ai permite nu este = cu vrei sa cheltui. Nah, acu' m-am spovedit, am recunoscut public ca-s snoaba :) Dar ca sa-mi spal pacatele iti spun ca merg la magazinul de $1 sa cumpar ciocolata. Eu mananc numai Aero si de la Dollarama o iau la 69 de centi. Oriunde altundeva e $1.29. (Si am Dollarama aproape de casa, bonus!)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns msl1 spune:

Victoria mami,
dar este "safe" sa cumperi mincare de la dollarstore? ca eu am o retinere....eu vad ca multa lume cumpara mincaruri de la $store, dar eu ma gindesc cum pot fi asa de ieftine acolo cind in alte magazine e de 3-4-5 ori pretul? ma gindesc ca sint vechi, returnate de magazinele mari sau asa ceva, ca altfel cum isi fac profitul?
de obicei cumpar doar chestii de curatat(bureti spalatori matura etc) pungi hirtie caiete carti si chestii asemenea; si detergent de vase mi-a fost frica sa iau pt ca eticheta arata altfel chiar daca era acelasi brand ca in alte magazine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DianaNews spune:

Citat:
citat din mesajul lui msl1

Victoria mami,
dar este "safe" sa cumperi mincare de la dollarstore? ca eu am o retinere....eu vad ca multa lume cumpara mincaruri de la $store, dar eu ma gindesc cum pot fi asa de ieftine acolo cind in alte magazine e de 3-4-5 ori pretul? ma gindesc ca sint vechi, returnate de magazinele mari sau asa ceva, ca altfel cum isi fac profitul?
de obicei cumpar doar chestii de curatat(bureti spalatori matura etc) pungi hirtie caiete carti si chestii asemenea; si detergent de vase mi-a fost frica sa iau pt ca eticheta arata altfel chiar daca era acelasi brand ca in alte magazine.


Eu zic ca e safe. Noi mancam in mod regulat de acolo, cioco si biscuiti, la copii le-am mai luat oua kinder de la ei si pana acum n-am avut nimic. Bine, ca ai mei copii pana au ajuns sa mearga in picioare nu stiu ce nu au mancat (iarba, pamant, nisisp, mancare de caine), deci cred ca erau un pic rodati pentru mancarea de la Dollarama :)
Au termen de valabilitate pe unele produse si nu sunt expirate.
Si eu am avut o retinere la inceput, dar am ajuns sa cred ca ei cumpara in cantitati foarte mari si de-aia au preturile mai bune.
De unde-si fac profitul ? Pai la celelalte produse cum il fac ? Eu cand vad si o cutie de carioci la 1$ ma gandesc ce castiga ei ? Cred totusi ca ei fac profit, pierderea revine producatorilor pana la urma, care se compenseaza cu ce vand la preturi mai ridicate.
Apropo de producatori si de detalianti, am aflat ca timpul de plata de catre Wallmart celor care-si vand marfa la ei este de un an !!!! Adica ei livreaza marfa acum si isi primesc banii peste un an, clar trebuie sa ai o situatie financiara foarte buna ca sa poti accepta asemenea conditii. Iar wallmart-ul vinde si returneaza in draci pentru ca tot contractul cu producatorii spune ca tot ce este returnat de clienti se duce la producator, deci iar pierde producatorul.
Asa ca nu-i vait pe dollarama, uite ce bine le merge http://www.cbc.ca/news/business/story/2012/09/12/dollarama-earnings.html

Victoria-mami, acum chiar mi-a placut mesajul tau Favoritul meu de la Dolarama este Kit Kat Chunky si biscuitii Balloco.
Si eu am fost bagata in categoria snobi de anumite persoane din familie, dar nu pe motive de consumerism. Fiecare cu parerea lui, cainii latra, ursul merge.
Eu din mesajul tau am aflat ca La Vie en rose este un magazin scump, iti dai seama cat de afoana sunt in ale shopping-ului. Eu am un outlet La Vie en rose aproape de casa si de acolo imi fac aprovizionarea de underwear. Cand intru ma duc direct la chilotii aia 5 pentru 18$, sau acolo unde scrie mare SALE, imi iau doua trei pijamale si gata, m-am carat. Cu sutienele e mai dificil la mine, mai ales ca mi-am schimbat marimile in ultimii ani destul de des, si nu mi-am gasit o marca din care sa-mi iau in mod regulat. Mi-am facut un stoc mai mare din Romania si tot pe-alea le port.

Mergi la inceput