Vinzarile in magazin

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns daniela_b spune:


Citat:

daca vrei iti mai dau un exemplu de snobism: valizele noastre (ca tot le pregatesc ptr. plecare in vacanta) costa $750! 3 valize! Dar le-a cumparat sotul meu, de-aia zic ca e snob! Sincer, eu nu as fi dat atat pe 3 valize goale!

...

Si cu toate astea, eu am cerut sutien ieftin! Nu ptr. ca nu mi-am permis, ci ptr. ca NU am vrut EU sa dau $50 pe unul.
Victoria, Mami Nadia si Daddy au invins Leucemia!

VICTORIA





Doar ca o mica, mica, minuscula observatie de-a mea , poti sa o iei ca pe un sfat doar daca vrei: si valizele dar si sutienul ar trebui sa coste MULT ( daca ma intrebi pe mine, sutienul ar trebui sa coste si mai mult :)) ).

Sutienul face parte din categoria produselor pe care le utilizezi zilnic. E pentru o zona sensibila si face toti banii pe sub o rochie, la o adica. Sutienul protejeaza, modeleaza si aduce confort. E multa, multa munca pentru crearea si producerea unui model ca lumea.

Eu nu mi-as cumpara niciodata un sutien ieftin decit daca e la super-reduceri ( daca nu ma insel, al tau asa era, nu? la reduceri).

Bunurile de folosinta zilnica, de baza sint dupa parerea mea singurele in care merita sa investesti bani mai multi.
Valizele sint oarecum o exceptie, nu sint folosite zilnic. Dar a-ti cumpara niste valize sanatoase si bine facute inseamna tot a-ti proteja banii. Valizele sint aruncate si chinuite prin aeroporturi si trebuie sa fie mai de bune daca vrem ca bunurile din interior sa fie in regula si sa nu cumparam alte genti la urmatorul concediu.

Acelasi lucru se intimpla si cu cosmeticele. Adevarat, se plateste excesiv si brandul dar, chiar si asa, sa recunoastem ca mai multe sanse are un ruj ( ca tot l-am luat de exemplu, mereu) de "firma" sa fie creat si testat intr-un laborator safe decit o chinezarie no name.

Eu aplic principiile "unul si bun !" si "mai putin inseamna ma mult!" la orice cumpar.
Incaltarile mele pentru munca sint mai scumpe de 5 ori decit cele cu care ma duc la o petrecere.
La fel lenjeria intima si ciorapii, hainele comode si de luat peste tot.
Mincarea? Spun si eu ca Diana, daca hypermarketurile ar 'trai" din ce cumpar eu, ar falimenta intr-o luna!

Poate de aceea si incerc sa-mi conving clientele ca merita sa-si cumpere un ruj bun si scump, indiferent ca sint sau nu "bogate".

Unele cumpara unul singur si-l "tocesc" apoi vin cu ambalajul ca sa isi cumpere altul, identic.
Altele isi cumpara des, orice nuanta, sub impulsul de moment.

Eu, ca si consultant pot doar sa le sfatuiesc sa-si investeasca bine banii si sa nu cumpere decit daca sint total multumite.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Victoria_mami spune:

Daniela, sutienele pe care eu am dat $22 ar fi costat la pret intreg $150! Bunica sotului meu avea o vorba: Sa nu te zgarcesti niciodata cand vine vorba de pantofi sau pat! Daca nu esti intr-unul, esti in altul!


MSL, singura mancare pe care o cumpar de la $1 e ciocolata. Mancarea nu e ieftina acolo ptr ca e expirata, e ilegal sa vanda mancare expirata, e acolo ptr. ca (eu cred) ca o vand la 'cost' si iau comision de la producator pe vanzare. De ex., mai nou au aparut produse de la Crayola, la $3. Produse identice cu ce iei din alte magazine (Toys'R'us, de ex.) la $10. Diferenta e ca Toys'R'Us adauga ptr. profit, Dollarama nu adauga. Ei vand la cost de producator. Mi-am amintit ce am mai luat de la Dollarama: cel mai bun "pate" (Devilled ham). Moale, usor de intins, super bun la gust. Bine ca mi-am amintit, tre' sa ma duc sa mai iau.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lo_li_Ta spune:

Eu am o oarecare experienta cu magazinele de cosmetice. Imi place sa am 1000 de creme, cremute, seruri si farduri pe care uneori nu apuc sa le folosesc Nu cumpar fond de ten si creme decat dupa documentari serioase, doar din magazine mari gen Sephora sau duty-free. Ce vreau sa spun e ca sunt destul de documentata, am si eu fixurile mele si cel mai tare ma irita vanzatoarele bagacioase si nepregatite. Imi plac parfumurile, am peste 50, si de-astea de Sephora si de nisa. Stiu cam tot ce apare, citesc descrierea, ma duc sa miros. Si ma apuca toti nervii cand ma trezesc langa mine cu cate o individa care imi sugereaza un parfum. Da' cum il sugereaza? Fas-fas pe incheietura ei (de ce m-ar interesa cum miroase pe pielea ei?!) Apoi isi freaca incheieturile (moleculele de parfum se "sparg" daca sunt presate), imi da sa miros si dupa 30 de secunde : va place? Pai daca vrei sa vinzi un parfum, ai putea macar de cultura generala sa stii ca ala are note de varf, de mijloc si de baza, ca dureaza cateva ore pana ajungi la un rezultat stabil care nu are absolut si nici o legatura cu ce simti in primele secunde. Asadar, incompetenta maxima sa intrebi pe cineva daca vrea un parfum, pe loc.
Mie-mi place sa stau de vorba cu vanzatoarele care sunt cat de cat informate. Nu spun sa stii toate produsele din magazin, dar de ex ce spuneam de parfumuri tine de abc. Chestia asta cu vanzarile e intr-adevar intuitiva. Si eu prefer sa fiu lasata in legea mea si sa cer ajutorul daca simt nevoia. Ca se mai gasesc si cate unele carora trebuie sa le spui direct "lasa-ma-n pace" si tot n-ai succes. Plus ca e mai bine oricand sa spui "nu stiu exact" la intrebarile de prea mare finete, decat bla bla-uri ca sa nu taci sau sa prezinti un parfum aparut acum 8 luni pe post de "noutate".
Cu magazinele de cosmetice din Ro m-am lamurit dupa ce am patit-o in cateva Sephore sa se tina dupa un mine tipul de la security la mai putin de juma' de m!!!! M-a urmarit efectiv printre rafturi. Zau ca n-a mutra de infractoare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns daniela_b spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lo_li_Ta
Plus ca e mai bine oricand sa spui "nu stiu exact" la intrebarile de prea mare finete, decat bla bla-uri ca sa nu taci sau sa prezinti un par


Sint mai multe motive din cauza carora lucrurile nu stau prea bine in vinzarile de cosmetice de lux ( si nu numai).
Unul din ele ( foarte important) este ca se angajeaza oameni nu foarte experimentati ca sa-i poata plati putin.

Asa cum vad eu treaba, intr-un magazin unde se vind lucruri scumpe ar trebui sa se plateasca foarte bine si sa se faca traininguri serioase cu angajatii ( chiar si agentii de securitate ar trebui sa primeasca instructiuni diferite fata de aia care pazesc banci, de exemplu).





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Aqai spune:

legat de vanzatoare... dupa ce nascusem primul baietoi, pe la vreo 6 luni de la eveniment am avut nevoie sa schimb garderoba. La un cu totul alt stil, plus ai alta marime ca din scandura (before) ramasesem cu oarece forme (after)

absolut pierduta si in ultimul moment am intrat intr-un magazim mic si inghesuit in bv. aratam tare disperata, cred, cand m-a prins de o aripa o vanzatoare plina de energie, placuta si care vibra de drag sa fie acolo.

cu ce va pot ajuta?
Eu de un' sa stiu????!! mai sa izbucnesc in plans si sa hohotesc printre rochii si haine fine si atunci pe loc mi-a venit ideea sa ii explic ei nu CE imi trebuie, ci PENTRU CE imi trebuie. Ca tre' sa fiu intr-un loc nici casual dar nici formal, ca o sa fie multa lume relaxata dar ca eu nu pot sa fiu asa relaxata da nu tre' nici sa par intepata, ca nu mai stiu ce masuri pot sa port, ca imi trebuie si sutien potrivit si in care sa pot ascunde sio milk pad-uri sa nu am vrein accident si ca overall tre' sa faca din cenusareasa de mine un fel de...super wonder woman care sa uimeasca chiar si in blugi daca nu imi da altceva.

Mai, i-a iesit. Si tanti asta a fost responsabila cu invatarea mea in cum sa-mi aleg hainele. Ca m-am prins ca nu prea ma pricep sa le matchuiesc, dar ca daca le cumpar intotdeauna la set gata asortate de o vanzatoare priceputa, treaba merge.

apoi am descoperit alta generatie de vanzatoare cool la guara si mi-am mutat "achizitiile" acolo.

la dika - esec total. niste atoase nesimtite si delasatoare care faceau sa mi se ascuta toate simturile de pradator la de la primul pas in magazin. Din pacate ma intelegeam bine cu hainele de acolo, dar n-am scapat niciodata ocazia de a le face cate un crash course in vanzari si customer care. din categoria grea, pe care o rezervam de obicei celor pe care ii dadeam afara din echipa mea .... de vanzari

Concluzia: e super relevant si limbajul non-verbal si dialogul "mut" intre client si vanzator. ca vanzator poti sa castigi mult daca reusesti sa creezi puntea aceea non-verbala intre tine si cel care intra. Poate chiar si numai un "buna ziua, ne bucuram ca ati intrat!", dar pe un ton autentic, poate sa energizeze si sa deschida un dialog. Ca vanzarea e azi, ca e maine, e doar o chestiune de timp. Oamenii se intorc acolo unde se simt bine si valorizati, iar a recunoaste un client care se intoarce e un pas puternic spre un client fidel.

(Acuma, am imbinat si experienta de client si cea de vanzator intr-un mesaj mare si lat, dar daca ajuta, ma bucur)




Mergi la inceput